Achterband
- Hazeldonk
- Berichten: 740
- Lid geworden op: 24 dec 2008, 15:25
- Type: R1200RT
- Bijz: Xenon verlichting, valbeugels, HyperPro veren.
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Dordrecht
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Achterband
Vandaag was het weer zover, bij km stand 87837 en na 25000 trouwe kilometers afscheid genomen van een Michelin Pilot Road II achterband Hopelijk dient zijn broer me net zo lang en net zo goed
Ben
Ben
R 1200RT 2005 met Pilot Xenon 5000K, Zumo 350LM, SHOEI MULTITEC, SENA SMH5 headset, Nikon D60 en Sony Cyber-shot. Lid BMW Club Nederland, ANWB, WW.
Ooit:
Jawa 350
Honda 250N
Yamaha 1100XS
Kawasaki 1000ST
BMW R 90S
BMW R 100RS
BMW K 1200LT
Qua Patet Orbis.
http://www.r-1200rt-onderweg.nl
Ooit:
Jawa 350
Honda 250N
Yamaha 1100XS
Kawasaki 1000ST
BMW R 90S
BMW R 100RS
BMW K 1200LT
Qua Patet Orbis.
http://www.r-1200rt-onderweg.nl
- HansD
- Berichten: 3299
- Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
- Type: R1200RT/LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Rotterdam
- Locatie: Bergschenhoek
Re: Achterband
Zo dat is niet mis. Dat biedt hoop, want ik heb ze er net onder laten zetten. Ik vind trouwens de rechtuit stabiliteit van de PR II wat minder. Hoe is dat jou bevallen?Hazeldonk schreef:Vandaag was het weer zover, bij km stand 87837 en na 25000 trouwe kilometers afscheid genomen van een Michelin Pilot Road II achterband Hopelijk dient zijn broer me net zo lang en net zo goed
Ben
Hans
- Hazeldonk
- Berichten: 740
- Lid geworden op: 24 dec 2008, 15:25
- Type: R1200RT
- Bijz: Xenon verlichting, valbeugels, HyperPro veren.
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Dordrecht
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Re: Achterband
Ik kan niet anders zeggen "ze bevallen uitstekend". Over de rechtuit stabiliteit kan je inderdaad een discussie opzetten. Ik rij graag met goed harde banden achter b.v. 3,5 bar en dan heb je (denk ik) wat meer onstabiliteit, daar staat dan tegenover dat ze behoorlijk lang meegaan zonder dat de grip onder slechte (winterse) omstandigheden minder is of lijkt en tot nu toe geven ze mij onder alle omstandigheden veel vertrouwen.HansD schreef:Zo dat is niet mis. Dat biedt hoop, want ik heb ze er net onder laten zetten. Ik vind trouwens de rechtuit stabiliteit van de PR II wat minder. Hoe is dat jou bevallen?Hazeldonk schreef:Vandaag was het weer zover, bij km stand 87837 en na 25000 trouwe kilometers afscheid genomen van een Michelin Pilot Road II achterband Hopelijk dient zijn broer me net zo lang en net zo goed
Ben
Hans
Ben
R 1200RT 2005 met Pilot Xenon 5000K, Zumo 350LM, SHOEI MULTITEC, SENA SMH5 headset, Nikon D60 en Sony Cyber-shot. Lid BMW Club Nederland, ANWB, WW.
Ooit:
Jawa 350
Honda 250N
Yamaha 1100XS
Kawasaki 1000ST
BMW R 90S
BMW R 100RS
BMW K 1200LT
Qua Patet Orbis.
http://www.r-1200rt-onderweg.nl
Ooit:
Jawa 350
Honda 250N
Yamaha 1100XS
Kawasaki 1000ST
BMW R 90S
BMW R 100RS
BMW K 1200LT
Qua Patet Orbis.
http://www.r-1200rt-onderweg.nl
- Ed Spijker
- Berichten: 174
- Lid geworden op: 20 nov 2008, 15:29
- Type: R1100RT
- Locatie: Deventer
Re: Achterband
Nou Ben dat is wel heel hard 3,5 bar misschien is dat de truck wel om 25000km er mee te rijden
Ik heb zelf voor 2,4 en achter 2,7 bar in me Michelin Pilot Road II ik zal hem ook eens verhogen en dan kijken hoe die stuurt ben zelf nu wel tevreden hoe hij rijd Groet Ed
Ik heb zelf voor 2,4 en achter 2,7 bar in me Michelin Pilot Road II ik zal hem ook eens verhogen en dan kijken hoe die stuurt ben zelf nu wel tevreden hoe hij rijd Groet Ed
Een dag geen motor gereden is een dag niet geleefd
- Hazeldonk
- Berichten: 740
- Lid geworden op: 24 dec 2008, 15:25
- Type: R1200RT
- Bijz: Xenon verlichting, valbeugels, HyperPro veren.
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Dordrecht
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Re: Achterband
Ed Spijker schreef:Nou Ben dat is wel heel hard 3,5 bar misschien is dat de truck wel om 25000km er mee te rijden
Ik heb zelf voor 2,4 en achter 2,7 bar in me Michelin Pilot Road II ik zal hem ook eens verhogen en dan kijken hoe die stuurt ben zelf nu wel tevreden hoe hij rijd Groet Ed
Ik weet het, maar ik ga er vanuit dat de meting niet 100% zal zijn en uitkomt op ongv. 3,2. Vandaag heeft de monteur natuurlijk de druk er op gezet en ik moet dus kijken op welke spanning de band nu is en eventueel op druk brengen.
Ben
R 1200RT 2005 met Pilot Xenon 5000K, Zumo 350LM, SHOEI MULTITEC, SENA SMH5 headset, Nikon D60 en Sony Cyber-shot. Lid BMW Club Nederland, ANWB, WW.
Ooit:
Jawa 350
Honda 250N
Yamaha 1100XS
Kawasaki 1000ST
BMW R 90S
BMW R 100RS
BMW K 1200LT
Qua Patet Orbis.
http://www.r-1200rt-onderweg.nl
Ooit:
Jawa 350
Honda 250N
Yamaha 1100XS
Kawasaki 1000ST
BMW R 90S
BMW R 100RS
BMW K 1200LT
Qua Patet Orbis.
http://www.r-1200rt-onderweg.nl
-
- Berichten: 678
- Lid geworden op: 04 mar 2009, 22:00
- Type: R1200RT/LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: N-Br
Re: Achterband
Pwaah... 3,5 bar! Da's best veel!
Ik zou persoonlijk toch een beetje angst hebben op gripverlies bij het platleggen van de moto in een bocht...
Mijn a.band staat ook altijd wat harder dan voorgeschreven om de kleine hoeveelheid bagage te compenseren; 2,7 ipv 2,5 bar bij solo gebruik.
Kan gewoon 'een gevoel' zijn dat van die rechtuit stabiliteit.
Misschien moet je weer wennen aan de 'ronde' banden...
Vaak heb je ook het gevoel dat je moto de bocht in wilt vallen met nieuw rubber.
Ook ik ben super tevreden met de PRII's onder mijn 12RT.
Nog nooit heb ik een band gehad die me zoveel vertrouwen gaf, in alle weersomstandigheden, als de PRII's.
Het vertrouwen is zo groot dat mijn 'Chicken Stripes' minimaal zijn en de bouten onder mijn steps met de banden slijten...
Ik hoor ook goede verhalen over de Continental Road Attack.
Ook deze zouden een geweldige grip (zachtere compound) hebben, maar wel wat sneller slijten dan de PRII's.
Ik zou persoonlijk toch een beetje angst hebben op gripverlies bij het platleggen van de moto in een bocht...
Mijn a.band staat ook altijd wat harder dan voorgeschreven om de kleine hoeveelheid bagage te compenseren; 2,7 ipv 2,5 bar bij solo gebruik.
Kan gewoon 'een gevoel' zijn dat van die rechtuit stabiliteit.
Misschien moet je weer wennen aan de 'ronde' banden...
Vaak heb je ook het gevoel dat je moto de bocht in wilt vallen met nieuw rubber.
Ook ik ben super tevreden met de PRII's onder mijn 12RT.
Nog nooit heb ik een band gehad die me zoveel vertrouwen gaf, in alle weersomstandigheden, als de PRII's.
Het vertrouwen is zo groot dat mijn 'Chicken Stripes' minimaal zijn en de bouten onder mijn steps met de banden slijten...
Ik hoor ook goede verhalen over de Continental Road Attack.
Ook deze zouden een geweldige grip (zachtere compound) hebben, maar wel wat sneller slijten dan de PRII's.
- Hazeldonk
- Berichten: 740
- Lid geworden op: 24 dec 2008, 15:25
- Type: R1200RT
- Bijz: Xenon verlichting, valbeugels, HyperPro veren.
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Dordrecht
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Re: Achterband
Ja, behalve dat de voorgeschreven druk natuurlijk nodig is, zachte banden zijn bloedlink, blijft bandendruk een stuk "gevoel" en dat kan per individu behoorlijk verschillen. Voor mij is belangrijk, vertrouwen bij het bochten werk en daarnaast levensduur zonder dat dit ten koste gaat van veiligheid. Voor mij betekend dit 1x per jaar nieuwe banden gezien het feit dat ik ongv. 22000km/j rij en de Pilot voldoet voor mij aan die eisen. Het is nogal een verschil of je 15000 of 25000km met een band doe!moh_fan schreef:Pwaah... 3,5 bar! Da's best veel!
Ik zou persoonlijk toch een beetje angst hebben op gripverlies bij het platleggen van de moto in een bocht...
Mijn a.band staat ook altijd wat harder dan voorgeschreven om de kleine hoeveelheid bagage te compenseren; 2,7 ipv 2,5 bar bij solo gebruik. .
Ben
R 1200RT 2005 met Pilot Xenon 5000K, Zumo 350LM, SHOEI MULTITEC, SENA SMH5 headset, Nikon D60 en Sony Cyber-shot. Lid BMW Club Nederland, ANWB, WW.
Ooit:
Jawa 350
Honda 250N
Yamaha 1100XS
Kawasaki 1000ST
BMW R 90S
BMW R 100RS
BMW K 1200LT
Qua Patet Orbis.
http://www.r-1200rt-onderweg.nl
Ooit:
Jawa 350
Honda 250N
Yamaha 1100XS
Kawasaki 1000ST
BMW R 90S
BMW R 100RS
BMW K 1200LT
Qua Patet Orbis.
http://www.r-1200rt-onderweg.nl
-
- Berichten: 678
- Lid geworden op: 04 mar 2009, 22:00
- Type: R1200RT/LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: N-Br
Re: Achterband
Ja... ben het helemaal met je eens!Hazeldonk schreef:... vertrouwen bij het bochten werk en daarnaast levensduur zonder dat dit ten koste gaat van veiligheid. Voor mij betekend dit 1x per jaar nieuwe banden gezien het feit dat ik ongv. 22000km/j rij en de Pilot voldoet voor mij aan die eisen. Het is nogal een verschil of je 15000 of 25000km met een band doe!
Dat maakt de PRII's ook gewoon zo'n SUPER-band. Duurzaamheid is zéér acceptabel en ze geven een veilig / zeker gevoel.
Re: Achterband
Zo, de eerste km's met de nieuwe achterband (ook PRII) zitten er ook bij mij op. Wat een verschil!!!
Die oude band was gewoon vierkant
Dit is echt een verademing
Hoe lang zal ie mee gaan??
Die oude band was gewoon vierkant
Dit is echt een verademing
Hoe lang zal ie mee gaan??
- Hazeldonk
- Berichten: 740
- Lid geworden op: 24 dec 2008, 15:25
- Type: R1200RT
- Bijz: Xenon verlichting, valbeugels, HyperPro veren.
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Dordrecht
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Re: Achterband
Hazeldonk schreef:Vandaag was het weer zover, bij km stand 87837 en na 25000 trouwe kilometers afscheid genomen van een Michelin Pilot Road II achterband Hopelijk dient zijn broer me net zo lang en net zo goed
Op zaterdag 04 april 2009 na een fantastische tocht door het natuurgebied in de Duitse Eifel sloeg het noodlot toe op de A58, de RT begon te slingeren en aan de kant van de weg bleek mijn achterband zo lek als een mandje. Na een uur had de WWacht de band gerepareerd en kon ik (voorzichtig) aan de laatste kilometers beginnen. 800km en dan dit dat is balen.
Ben
R 1200RT 2005 met Pilot Xenon 5000K, Zumo 350LM, SHOEI MULTITEC, SENA SMH5 headset, Nikon D60 en Sony Cyber-shot. Lid BMW Club Nederland, ANWB, WW.
Ooit:
Jawa 350
Honda 250N
Yamaha 1100XS
Kawasaki 1000ST
BMW R 90S
BMW R 100RS
BMW K 1200LT
Qua Patet Orbis.
http://www.r-1200rt-onderweg.nl
Ooit:
Jawa 350
Honda 250N
Yamaha 1100XS
Kawasaki 1000ST
BMW R 90S
BMW R 100RS
BMW K 1200LT
Qua Patet Orbis.
http://www.r-1200rt-onderweg.nl
- dhr
- Berichten: 450
- Lid geworden op: 20 jun 2008, 13:05
- Type: R1200RT/LC
- Bijz: Alpine Weiss
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Westfriesland
- Locatie: Hoorn NH
- Contacteer:
Re: Achterband
Ik rijd nu ook M PRII (kwamen mee met mijn andere motor) en reed daarvoor altijd BT's (020 en 021).
Ik vond BT's prima rijden maar wel snel slijten (toch ik ben geen wegpiraat) dus ben ik benieuwd als deze het langer uithouden. Zou mij wel goed uitkomen.
Wel vind ik ze meer spoorvorming en richel gevoelig. Deze banden doen sneller een stapje opzij. Daar moet ik wel aan wennen
hgr
Kees
Ik vond BT's prima rijden maar wel snel slijten (toch ik ben geen wegpiraat) dus ben ik benieuwd als deze het langer uithouden. Zou mij wel goed uitkomen.
Wel vind ik ze meer spoorvorming en richel gevoelig. Deze banden doen sneller een stapje opzij. Daar moet ik wel aan wennen
hgr
Kees
R1100RT (1997)+ | R1100RT (1996)+ | Honda ST1300 (2007)+ | BMW R1200RT-LC (2016)
- Ralph Romein
- Berichten: 400
- Lid geworden op: 16 apr 2009, 16:50
- Type: R1200RT/LC
- Bijz: Ebony Metallic 2015, Sena 10R
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Alphen aan den Rijn
Re: Achterband
Ik rij eigenlijk al jaren met BT,s en ben heel tevreden, maar denk er toch over de PRII eens te proberen. Met de BT's haal ik achter ook ± 25.000km. Het is mij opgevallen nu ik meer km op de snelweg rijdt de banden (en remblokken) veel langer mee gaan :shock: De bandenspanning achter staat op 2.8 en voor op 2.5 (solo).
Overigens, als je alleen de achterband vernieuwd komt je motor feitelijk iets omhoog van achteren (meer rubber/profiel). De rechtuit stabiliteit is met de veervoorspanning te beinvloeden. Iets terugdraaien zou al snel tot een verbetering moeten leiden.
Gr, Ralph
Overigens, als je alleen de achterband vernieuwd komt je motor feitelijk iets omhoog van achteren (meer rubber/profiel). De rechtuit stabiliteit is met de veervoorspanning te beinvloeden. Iets terugdraaien zou al snel tot een verbetering moeten leiden.
Gr, Ralph
Mvg, Ralph Romein