wielen r1100rt 1999

Welke banden voor je RT?

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
visitor

wielen r1100rt 1999

Ongelezen bericht door visitor »

hallo motorvrienden,
Ik kan een r1100rt van 99 kopen,maar er zitten wielen met spaken op.Dit vindt ik vreemd. Is dit normaal bij een rt? of wil de verkoper een evt.crash verdoezelen door er oude wielen op te monteren.
Het blok tikt bij warme motor,dus waarschijnlijk moet er een nieuw blok op? ik heb geen idee wat dit kan veroorzaken.Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn ?
De prijs is wel erg aantrekkelijk.
groet, [groet] RT-forum
Gebruikersavatar
Ben1200RT
2024
2024
Berichten: 227
Lid geworden op: 09 nov 2010, 15:40
Type: R1200RT/LC
Bijz: Divers
Land: Nl
Woonplaats of omgeving: Salland

Re: wielen r1100rt 1999

Ongelezen bericht door Ben1200RT »

Mijn rt uit 1999 heeft geen spaken, de tik kan ook voortkomen uit het feit dat hij misschien langere tijd op de jiffy heeft gestaan.
Voor een kwaliteitsoordeel kun je contact opnemen met Kenny van MSA in Den Dolder of Erik van Lent en dat soort heren. Betouwbaar en vrijwel neutraal en met een motorhart.
Groetenn Ben1100RT
Wie op tijd vertrekt ................ hoeft zich niet te haasten.
Gebruikersavatar
Kees BMW
Berichten: 615
Lid geworden op: 28 mar 2008, 19:31
Locatie: Harlingen

Re: wielen r1100rt 1999

Ongelezen bericht door Kees BMW »

Goedenavond.

Ik denk dat het een overheidsmotor geweest is?

Gr-Kees.
Kees BMW
Paul cr

Re: wielen r1100rt 1999

Ongelezen bericht door Paul cr »

Inderdaad goede kans dat het een ex-overheidsmotor is. ( Waar overigens niets mis mee hoeft te zijn natuurlijk).
Wel goed om dit van te voren uit te vlooien. Er zijn dan nog wat meer aanpassingen aan gedaan. Dus als je voor onderdelen e.d. op zoek gaat, dat je er rekening mee houd.
Bv. de remschijven en de wielmaat zijn ook anders. Deze zijn dezelfde als de GS.
visitor

Re: wielen r1100rt 1999

Ongelezen bericht door visitor »

dank jullie wel voor de tips! weet iemand of er ook gaten in de zijkuiphelften zitten bij een omgebouwde overheidsmotor? ik bedoel, een overheidsmotor heeft valbeugels aan de kuip, en bij de koffers.
ik kan dit op de foto's niet ontdekken.
Past op een rt van 1999 ook het blok van 1996 ,1997 , 1998?
veel vragen dat weet ik maar ik ben blij met het forum,anders kwam ik nooit achter dergelijke details. Mijn dank hier voor
Paul cr

Re: wielen r1100rt 1999

Ongelezen bericht door Paul cr »

Bij de mijne zitten inderdaad gaten daarvoor. De blokken zijn vlgs mij allemaal hetzelfde.
Gesloten

Terug naar “Over: Banden - Velgen - Wielen”