Bandenactie Motoport Hippolytushoef

Welke banden voor je RT?

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
Wally 42
Berichten: 85
Lid geworden op: 27 jan 2009, 00:30
Type: R1200RT
Bijz: Ex KLPD
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Den Helder

Bandenactie Motoport Hippolytushoef

Ongelezen bericht door Wally 42 »

Vandaag een nieuwe voorband laten monteren bij Motoport Hippo vanwege de bandenactie (30% korting op totaalbedrag).
Ik had van tevoren even een belrondje gedaan en kwam bij MP uit op 166 euro incl montage en balanceren.
Tot mijn verbazing kreeg ik een rekening van 180 euro na het thuis even gecheckt te hebben ik had nl alles opgeschreven.
toch even gebeld en daar vond men het ook vreemd dat ik een lager bedrag had doorgekregen de dag ervoor maar
om mij tegemoet te komen krijg ik nou een tegoedbon van 15 euro.
Bij Jos Smit in Haarlem was dezelfde band incl montage en balanceren 156 Euro en dat zonder actie
maar is voor mij toch ruim een uur rijden en dat voor een tientje.
O ja het is de michelin PR2 geworden mede door de enthousiaste reviews hier op het forum.
Er zat een Bridgestone 021 op maar die beviel niet zo.

Gr Peter
Beamietoo

Re: Bandenactie Motoport Hippolytushoef

Ongelezen bericht door Beamietoo »

Wally,
Mooi prijs en succes met de PR2.
Heb ik ook recentelijk laten monteren en er is een voelbaar verbetering over de oude 021's.
Gr,
Kenny
Gebruikersavatar
EuropeRider
Berichten: 255
Lid geworden op: 10 jan 2009, 13:57
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: Sinds 2017 een GS1200LC e
Land: Italie
Woonplaats of omgeving: Umbrie
Locatie: Umbria
Contacteer:

Re: Bandenactie Motoport Hippolytushoef

Ongelezen bericht door EuropeRider »

Heb net 114 Euri betaald voor een goeie trouwe Metzeler Roadtec Z6 voorband. Plus 25 Euro monteren.
Achterband (natuurlijk ook Z6) kostte me 147,80 + 25 Euri montage.

Dit is mijn derde set Roadtecs en ik doe er tussen de 15 en 19.000 km mee iedere keer.

Wie biedt er meer (of minder?) :lol:
Francois A. 'Navman' Dumas
writer, photographer, guide & gopher

The Man's Blog
.... and EuropeRides.com !!!
Hangofer

Re: Bandenactie Motoport Hippolytushoef

Ongelezen bericht door Hangofer »

Ik heb ook Roadtec Z6 voor en achter op mijn RT'97. Bevallen ontzettend goed. Harde compound lijkt me want ze slijten niet erg hard. Ik rijd woon-werk verkeer ongeveer 1600 km per maand) en ben dus gebaat bij een harde compound die niet te hard slijt. De prijzen die jij noemt zijn heel redelijk. Ik heb net bij een (over het algemeen niet erg dure dealer) gevraagd wat het zou kosten voor een nieuw setje Z6 en dat kwam uit op 225 achter en 173 voor! Dat is 80 Euro duurder! Jij hebt het bij Motoport laten doen! Weet je of dit een standaard prijs is bij Motorport?
Gebruikersavatar
Wally 42
Berichten: 85
Lid geworden op: 27 jan 2009, 00:30
Type: R1200RT
Bijz: Ex KLPD
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Den Helder

Re: Bandenactie Motoport Hippolytushoef

Ongelezen bericht door Wally 42 »

Hangofer schreef:Ik heb ook Roadtec Z6 voor en achter op mijn RT'97. Bevallen ontzettend goed. Harde compound lijkt me want ze slijten niet erg hard. Ik rijd woon-werk verkeer ongeveer 1600 km per maand) en ben dus gebaat bij een harde compound die niet te hard slijt. De prijzen die jij noemt zijn heel redelijk. Ik heb net bij een (over het algemeen niet erg dure dealer) gevraagd wat het zou kosten voor een nieuw setje Z6 en dat kwam uit op 225 achter en 173 voor! Dat is 80 Euro duurder! Jij hebt het bij Motoport laten doen! Weet je of dit een standaard prijs is bij Motorport?
Nee nee dit was niet de standaard prijs die was over de 200 euries.
En dat was alleen de voorband ze zijn elders vast goedkoper Motoport is echt niet één van de goedkoopste.

Gr Peter
Luc1150rt

Re: Bandenactie Motoport Hippolytushoef

Ongelezen bericht door Luc1150rt »

Goeidaag,

Ik heb via een collega een set banden besteld. Hij heeft een circuitracer en gaat nogal hard door z'n banden heen. Hij importeert banden uit Spanje. Ik heb een set (voor en achter) Pilot road 2 banden besteld. Inclusief tax en verzenden kwam dat op 233 euro (jawel!). Ik heb ze vorige week ontvangen.

Ik wacht nog even tot mijn huidige banden wat verder versleten zijn, en dan verwacht ik zo'n 10-20 euro per band om ze er op te leggen. Hoezo, je word opgelicht in nederland bij de motorspeciaalzaken

gtrn
Luc
Gebruikersavatar
dhr
Berichten: 450
Lid geworden op: 20 jun 2008, 13:05
Type: R1200RT/LC
Bijz: Alpine Weiss
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Westfriesland
Locatie: Hoorn NH
Contacteer:

Re: Bandenactie Motoport Hippolytushoef

Ongelezen bericht door dhr »

Kijk wel even naar de productiecode (=datum), zie ander draadje.
Er worden, ook vanuit de paralelimport, regelmatig goedkope banden aangeboden/geleverd maar dat zijn dan vaak oudere banden en dat kan ('t is rubber) veroudering en dus verslechtering van kwalitiet geven
Luc1150rt schreef:Goeidaag,

Ik heb via een collega een set banden besteld. Hij heeft een circuitracer en gaat nogal hard door z'n banden heen. Hij importeert banden uit Spanje. Ik heb een set (voor en achter) Pilot road 2 banden besteld. Inclusief tax en verzenden kwam dat op 233 euro (jawel!). Ik heb ze vorige week ontvangen.

Ik wacht nog even tot mijn huidige banden wat verder versleten zijn, en dan verwacht ik zo'n 10-20 euro per band om ze er op te leggen. Hoezo, je word opgelicht in nederland bij de motorspeciaalzaken

gtrn
Luc
R1100RT (1997)+ | R1100RT (1996)+ | Honda ST1300 (2007)+ | BMW R1200RT-LC (2016)
Luc1150rt

Re: Bandenactie Motoport Hippolytushoef

Ongelezen bericht door Luc1150rt »

Hoihoi,

Ja, is gecheckt, ze zijn van November (en dat lijkt me 'jong' genoeg). => de PR2 zijn pas begin vorig jaar in produktie gegaan, dus erg oude banden gaat niet lukken met dit type.

vrgr
Luc
Gebruikersavatar
dhr
Berichten: 450
Lid geworden op: 20 jun 2008, 13:05
Type: R1200RT/LC
Bijz: Alpine Weiss
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Westfriesland
Locatie: Hoorn NH
Contacteer:

Re: Bandenactie Motoport Hippolytushoef

Ongelezen bericht door dhr »

mooi!

Is dat een adresje voor algemeen gebruik, hier op het forum? :;
R1100RT (1997)+ | R1100RT (1996)+ | Honda ST1300 (2007)+ | BMW R1200RT-LC (2016)
bertus

Re: Bandenactie Motoport Hippolytushoef

Ongelezen bericht door bertus »

Ga al jaren naar Jos Smit in Haarlem voor banden.
Ritje Almere- Haarlem v.v. haal ik er makkelijk uit , ook als ik met de auto ga.
Demonteer wel zelf even de wielen en rij na telefoontje er na toe.
Altijd keurig en snel geholpen.
Gr. Bertus.
BaHoi

Re: Bandenactie Motoport Hippolytushoef

Ongelezen bericht door BaHoi »

Heb laatst bij Huybers motoren in Schijndel een set banden gekocht (http://www.huybersmotoren.nl). € 280,00 incl. montage en balanceren. Is hier in de omgeving veruit de goedkoopste.
Enig nadeel is dat hij alleen aan Japanse motoren sleutelt. Je moet dus zelf je wielen uit je RT halen en er naartoe brengen.

Antoine.
Gesloten

Terug naar “Over: Banden - Velgen - Wielen”