ABC Led waarschuwing.

Xenon, led, verstralers, runningslights, problemen enz.

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
vetboy
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 apr 2014, 17:47
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Engelen

ABC Led waarschuwing.

Ongelezen bericht door vetboy »

Al zoekend naar vervangende verlichting voor mijn BMW R1200RT kwam ik uit bij ABC led. OP de site van ABC vindt je veel vervangende led lampjes en ook speciale ledlampjes die geschikt zijn voor het canbus systeem.
Na wat mailcontact over de juiste lampjes heb ik twee LED lampjes gekocht om de stadslichtjes te vervangen. Type 5SMD canbus error free wit T10. Zag er allemaal goed uit tot ik na een kort ritje thuis kwam en zag dat er rondom de lampjes in de koplampunit een grijze waas was ontstaan. Bleek later rook afkomstig van nog aanwezig soldeervet op de printjes. Koplamp is niet te reinigen en moet dus complet vervangen worden.
ABC hiermee geconfronteerd zijn dan ineens niet thuis omdat ze, ik citeer "niet verantwoordelijk zijn voor de toepassing van de verlichting" Helaas ook na het inschakelen van de rechtsbijstand geven ze gewoon niet thuis. Dus zoek
TIP: wil je de lampjes vervangen laat ze dan even kort branden buiten de koplamp en reinig ze eerst goed. Zoek een andere leverancier en als laatste er zijn betere winkels dan ABC ELLENDE.
Gebruikersavatar
sacuL
Berichten: 159
Lid geworden op: 10 nov 2013, 21:27
Type: R1150RT
Bijz: een mooie zwarte met LED daglicht verlichting.
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Utrecht

Re: ABC Led waarschuwing.

Ongelezen bericht door sacuL »

Dag Vetboy,

Das dikke pech :evil:
Dank verder voor deze waarschuwing -top-
Hier zullen mensen met LED aspiraties wat mee kunnen.
Hier is dit RT-forum weer zo goed voor Big RT Smile

Hopende dat het nog goed komt,

[groet] sacuL.
"LEKKER DUURT ALTIJD TE KORT"
Gebruikersavatar
JOS WRSM
Forumoprichter en -beheerder
Forumoprichter en -beheerder
Berichten: 4367
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:08
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: momenteel motorloos
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Re: ABC Led waarschuwing.

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Bedankt voor je tip. Hierop zitten we dus niet te wachten. Er zijn momenteel heel wat van die online lampenzaken die goedkope reut verkopen. Jammer genoeg blijkt goedkoop = duurkoop maar weer al te waar. Ga gewoon even naar een zaak als: www.motorserviceamersfoort.nl of een ander betrouwbaar adres voor advies en/of montage. Kost wat, maar dan heb je ook wat . . . . MET garantie.
Even voor alle duidelijkheid . . . doel je op deze zaak :? . . . . http://www.abc-led.nl

vetboy schreef:kwam ik uit bij ABC led. OP de site van ABC vindt je veel vervangende led lampjes en ook speciale ledlampjes die geschikt zijn voor het canbus systeem.
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM

Afbeelding
Gebruikersavatar
Mariecke
Berichten: 172
Lid geworden op: 26 okt 2014, 22:02
Type: R1200RT
Bijz: 2005, Granit-grau, Topkoffer, Xenon
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Utrecht

Re: ABC Led waarschuwing.

Ongelezen bericht door Mariecke »

Misschien een heel domme vraag, maar moeten de T10 lampjes ook speciale "can-bus" lampjes zijn?
Want wat ik eruit haalde zag er gewoon en erg eenvoudig uit.....heb het met normale led-lampjes vervangen....

Zoiets dus: http://autozoneja.com/product/happy-ninja-2-2/ (gaat om het plaatje..heb ze niet in Jamaica besteld :lol:
BMW R 1200 RT (2005) 10/2014 -
Suzuki GSF 650 SA Bandit (2005) 05/2007 -
Honda NTV 650 Revere (1989) 06/2006 - 05/2007
Honda V45 Sabre (1988) 03/2006 - 06/2006

When nothing goes right, go left
Gebruikersavatar
DesertStrom
Berichten: 52
Lid geworden op: 11 feb 2014, 02:00
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Noord Holland

Re: ABC Led waarschuwing.

Ongelezen bericht door DesertStrom »

Waarschijnlijk niet. Gewoon proberen.

Canbus kijkt bij brandende verlichting eigenlijk alleen of het opgenomen vermogen stroom binnen de voor ingestelde toleranties valt.
Te laag of nul vermogen betekent meestal dat het lampje stuk is en te hoog vermogen betekent dat er ergens kortsluiting is. In beide gevallen zal de stroomtoevoer worden afgesloten en er verschijnt een foutmelding op de display.

Probleem bij de grotere lampen (H3/H3/H7) is dat de LED / Xenon versies een stuk minder vermogen gebruiken dan de reguliere halogeen. Het canbus systeem 'denkt' nu dat het lampje stuk is en zal de stroomtoevoer afsluiten. De speciale canbus lampjes hebben ofwel een extra weerstandje om het opgenomen vermogen gelijk te laten zijn aan een halogeen lamp, ofwel een chipje aan boord dat het canbus systeem iedere keer 'vertelt' dat alles ok is als het systeem daarom 'vraagt'.

Bij de kleinere lampjes zoals de T10, zal het verschil in opgenomen vermogen meestal te gering zijn om het canbus systeem een foutmelding te laten geven.
Gebruikersavatar
1-handed
Berichten: 1025
Lid geworden op: 12 jul 2011, 20:01
Type: R1200RT
Bijz: www.1-handed.com
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Sappemeer
Contacteer:

Re: ABC Led waarschuwing.

Ongelezen bericht door 1-handed »

kijk ook UIT IN HET BUITENLAND met dit soort verlichting

Ook voor deze lampies kun je een bekeuring krijgen ( I know :evil: )
Gesloten

Terug naar “Over: Verlichting”