R1100RT geen dim en grootlicht....

Xenon, led, verstralers, runningslights, problemen enz.

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Marc Lenssen
Berichten: 69
Lid geworden op: 22 dec 2015, 08:22
Type: R1100RT
Bijz: Opalblau..... mooi :-)
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Haarlem

R1100RT geen dim en grootlicht....

Ongelezen bericht door Marc Lenssen »

Hallo Allen,

Paar daasgjes niet gereden. Wilde vandaag eens even een nieuwe koplamp insteken. Dat ging prima maar toen ik wilde zien of het goed licht geeft doen dim- en groot licht het niet. Dashboard verlichting werkt en ook het grootlicht via de signalerings switch aan het linker handvat, alleen het flashen dan. Als ik naar normaal grootlicht wil switchen doet het grootlicht niets.Ik heb de rechter schakelaar er net afgehad en eens flink schoongemaakt met wd-40 maar dit heeft geen verandering gebracht. Niet op nieuwe pitje en niet op oude.
Enige tips?

Dank,
Marc
Gebruikersavatar
siebke
Berichten: 754
Lid geworden op: 13 mei 2010, 16:50
Type: R1200RT
Bijz: 2009, bijna full options
Land: Nl
Woonplaats of omgeving: Peel en Maas

Re: R1100RT geen dim en grootlicht....

Ongelezen bericht door siebke »

Meet je in de lampvoet wel spanning?
As ut neet geit zoeas 't môt, dèn môt 't mèr zoeas ut geit
Gebruikersavatar
Wouter5
Berichten: 120
Lid geworden op: 11 sep 2016, 19:53
Type: R1200RT
Bijz: biarritz blue metallic; 2007
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Zoetermeer
Contacteer:

Re: R1100RT geen dim en grootlicht....

Ongelezen bericht door Wouter5 »

Ik heb ook een keer iets soortgelijk gehad. Toen bleek iets mis te zijn met m'n stadslicht. Toen ik daar aan "rommelde" werkte de boel weer. Je zou haast denken dat ze in serie staan [emoji33]


Met vriendelijke RT-Forum groet,
Wouter
Huidig:
R1150RT - 2004 - saffierzwart metallic

Hiervoor:
R850RT-P - 1996 - matzwart
Marc Lenssen
Berichten: 69
Lid geworden op: 22 dec 2015, 08:22
Type: R1100RT
Bijz: Opalblau..... mooi :-)
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Haarlem

Re: R1100RT geen dim en grootlicht....

Ongelezen bericht door Marc Lenssen »

Stadslichtje gaat gewoon aan maar ik zal er eens aan wiebelen... :-)
Nou...eens even gewiebeld aan het brandende stadslicht maar geen geluk.
Ik moet nog meten maar ik ga er van uit dat als ik twee lampen probeer op de fitting en geen van de twee brand dat ik geen stroom op de stekker heb.
Gebruikersavatar
mkoskamp
Berichten: 446
Lid geworden op: 24 feb 2011, 21:09
Type: R1200RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Deventer

Re: R1100RT geen dim en grootlicht....

Ongelezen bericht door mkoskamp »

Ik zou de zekeringen en relais even nalopen onder je zadel.
Marc Lenssen
Berichten: 69
Lid geworden op: 22 dec 2015, 08:22
Type: R1100RT
Bijz: Opalblau..... mooi :-)
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Haarlem

Re: R1100RT geen dim en grootlicht....

Ongelezen bericht door Marc Lenssen »

Ik dacht dat de koplamp op de 1100 niet gezekerd was? Maar aan de zekeringen zie ik niets en weet niet welk relais het licht uit zou kunnen zetten?
skull
Berichten: 88
Lid geworden op: 06 jul 2015, 19:44
Type: Ik heb een andere motor
Land: Belgium
Woonplaats of omgeving: Buggenhout

Re: R1100RT geen dim en grootlicht....

Ongelezen bericht door skull »

Afbeelding
Marc Lenssen
Berichten: 69
Lid geworden op: 22 dec 2015, 08:22
Type: R1100RT
Bijz: Opalblau..... mooi :-)
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Haarlem

Re: R1100RT geen dim en grootlicht....

Ongelezen bericht door Marc Lenssen »

Dank je Skull,

Op de 1100 ontbreekt relais nr. 7 Lighting.

Wat doet de schakelaar op het stuur? een + doorverbinden of een aarding tot stand brengen? En zonder alle tupperware er af te halen kan ik niet zo goed volgen waar de stekker van de stuur schakelaar zit, ik denk recht, ter hoogte van de rechterspeigel maar als iemand dat kan bevestigen?
Als ik de stuurschakelaar zou willen nabootsen op de contrastekker, welke pin verbind ik met welke pin? Of kleur draad? Als het op de contra stekker via doorverbinden wel lukt dan zou de schakelaar zelf stuk zijn neem ik aan?

Marc
Gebruikersavatar
siebke
Berichten: 754
Lid geworden op: 13 mei 2010, 16:50
Type: R1200RT
Bijz: 2009, bijna full options
Land: Nl
Woonplaats of omgeving: Peel en Maas

Re: R1100RT geen dim en grootlicht....

Ongelezen bericht door siebke »

Waarom wilde je de koplamp vervangen? Brandde de oude wel voordat je er aan ging werken? Ik zou dan eerder denken aan een kabelbreuk of een slecht contact in een connector/stekker of massa, ontstaan door het gemorrel in het vooronder. Maar ik vind het ook vreemd dat het groot licht wél flasht, terwijl dim-en grootlicht niks doen. Dan zou ik ook nog eerder denken aan de linker stuurschakelaar dan die aan de rechterkant _001 . Zeker als het stads- en achterlicht wel branden. Ik brainstorm maar wat... :geek:
As ut neet geit zoeas 't môt, dèn môt 't mèr zoeas ut geit
Marc Lenssen
Berichten: 69
Lid geworden op: 22 dec 2015, 08:22
Type: R1100RT
Bijz: Opalblau..... mooi :-)
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Haarlem

Re: R1100RT geen dim en grootlicht....

Ongelezen bericht door Marc Lenssen »

Hoi Siebke,

Ik wilde een pitje steken met wat meer lichtopbrengst. Een kabelbreuk of massakabeltje los zou goed kunnen, het is een gefrummel daarvooronder....
Of het licht het deed direct voor de wissel weet ik eigenlijk niet. Een paar weken niet in het donker gereden maar een week of twee terug wel licht en grootlciht flash getest...
De linker schakelaar voor de flash krijgt voeding via een andere route dan de rechterhelft heb ik altijd begrepen. achterlicht, dashboard licht, remlicht...alles werkt behalve dim- en groot licht. Nu die via de rechter schakelaar gaan verdenk ik die.
Marc Lenssen
Berichten: 69
Lid geworden op: 22 dec 2015, 08:22
Type: R1100RT
Bijz: Opalblau..... mooi :-)
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Haarlem

Re: R1100RT geen dim en grootlicht....

Ongelezen bericht door Marc Lenssen »

Ok, ik wilde het stekkerblokje van de rechter knoppen bedoening testen en schoonmaken. Die stekker verbinding heeft zich mooi verstopt, diep weg in de neus zodat je er wel met 1 hand bij kunt maar net niet genoeg kracht kunt zetten om de stekker te lossen :-)

Afbeelding

Dus maar weer tupperware er af, wilde toch ook motor- bak en diff olie doen...en na een lange tijd stil te hebben gestaan ook het benzine filter en de rem vloeistof...heerlijk weertje voor een dagje knutselen.... alle stekkers los, schoonmaken en insmeren met zuurvrije vaseline...en hoera....licht doet het weer... Ik rij meestal een GS en daar is het allemaal wat makkelijker. Wat een vieze bende onder dat plastiek....kennelijk neem niemand de moeite om die regelamtig te verwijderen en de boel schoon te maken....stof stof stof...alles mooi aangekoekt... :-)
Gebruikersavatar
siebke
Berichten: 754
Lid geworden op: 13 mei 2010, 16:50
Type: R1200RT
Bijz: 2009, bijna full options
Land: Nl
Woonplaats of omgeving: Peel en Maas

Re: R1100RT geen dim en grootlicht....

Ongelezen bericht door siebke »

Big RT Smile , ja corrosie is vaker de oorzaak voor ongemakken. De schakelaars voor de -1100- zijn nog van het type 'Deutsche Grundlichkeit'. En ja, die viezigheid achter/aan de 'tupperware' trof ik toentertijd ook aan bij mijn -1100- van destijds 10 jaar oud. Daar had blijkbaar ook nog nooit iemand z'n vingers aan vuil gemaakt. Je zou haast geneigd zijn om de hogedrukspuit er op te zetten -naughty-
As ut neet geit zoeas 't môt, dèn môt 't mèr zoeas ut geit
Gesloten

Terug naar “Over: Verlichting”