Ballast

Xenon, led, verstralers, runningslights, problemen enz.

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
eddy62
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 aug 2009, 08:44
Type: Ik heb een ander type BMW
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: halsteren
Locatie: Bergen op Zoom

Ballast

Ongelezen bericht door eddy62 »

Moet de ballasten van mijn xenon inbouwen heb echter weinig plek alleen onder mijn dashboard vraag me alleen af stoort dit niet op mijn bc en worden deze ballasten warm of echt heet.Het gaat dus over mijn r1200rt


Mvg Ed
Dave

Re: Ballast

Ongelezen bericht door Dave »

Hoi Ed,

Zelf heb ik op mijn 1100 de ballast 'ingeklemd' tussen tank en subframe. Heb er eigenlijk niet bij stilgestaan dat deze warm zou kunnen worden, maar er is geen sprake van koelvinnen op mijn ballast (Pilot Xenon, overigens). De volgende keer dat ik gereden heb zal ik eens voelen aan de ballast of deze echt warmer is geworden...
Paul cr

Re: Ballast

Ongelezen bericht door Paul cr »

Volgens mij blijven die dingen gewoon koud.
Inspector Gadget

Re: Ballast

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Xenon lampen nemen, vergeleken met reguliere halogeen-gloeilampen, aanmerkelijk minder stroom op, ergo dus ook minder warmte.
Hierdoor kan een fiets met CAN-BUS (zoals de R1200RT) het lampen-defect detectie-systeem soms aangeven dat de lampen (onterecht) defect zijn.

De ballast zal wel iets warm worden, maar zeker niet heet o.i.d.

Strooi-velden (het is een schakelende voeding als het ware, die 12 volt omzet in ettelijke kilovolts) zal ook wel meevallen aangezien het een metalen/aluminium behuizing is.
Storingen via de voedingslijn is wat vaak wel van de ballast bemerkt worden als je er naar gaat meten.
Vandaar dat de meeste ballast direct op de accu aangesloten worden, en via een (meegeleverde) relais het licht-signaal van de originele kabelboom (lamp-aansluiting) gebruikt wordt om de ballast in te schakelen.
Gebruikersavatar
eddy62
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 aug 2009, 08:44
Type: Ik heb een ander type BMW
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: halsteren
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Ballast

Ongelezen bericht door eddy62 »

wel allemaal bedankt voor de feedback ga ze nu snel inbouwen zzodat ook ik kan genieten van deze verlichting


Mvg Ed
moh_fan
Berichten: 678
Lid geworden op: 04 mar 2009, 22:00
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: N-Br

Re: Ballast

Ongelezen bericht door moh_fan »

Als je geen radio hebt kun je je ballasten perfect op de plaats waar de speakers zouden zitten monteren.
Afbeelding Afbeelding
Al twee maal heb ik de set ingebouwd in mijn RT's. Nog niet één keer heb ik een storing of hapering ondervonden.

Het enige probleem waar je tegenwoordig over leest na HID inbouw, is storing over de radio door de hoge spanning.
Mocht je nog vragen hebben, Roosendaal is niet ver...
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
R1150RT - R1200RT '07 / '08 / '11 / '15
--- Lid BMW MC Vlaanderen ---
Gebruikersavatar
eddy62
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 aug 2009, 08:44
Type: Ik heb een ander type BMW
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: halsteren
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Ballast

Ongelezen bericht door eddy62 »

moh_fan schreef:Als je geen radio hebt kun je je ballasten perfect op de plaats waar de speakers zouden zitten monteren.
Afbeelding Afbeelding
Al twee maal heb ik de set ingebouwd in mijn RT's. Nog niet één keer heb ik een storing of hapering ondervonden.

Het enige probleem waar je tegenwoordig over leest na HID inbouw, is storing over de radio door de hoge spanning.
Mocht je nog vragen hebben, Roosendaal is niet ver...

Dat is juist het probleem heb er een radio inzitten dus dat storen kom ik dan wel achter als ik hem een keer gebruik.alvast bedankt voor de tip.

MVG Ed
Gesloten

Terug naar “Over: Verlichting”