alarmlichtschakelaar (3x woordwaarde?)

Xenon, led, verstralers, runningslights, problemen enz.

Moderators: EileRT, JOS WRSM

capobert

alarmlichtschakelaar (3x woordwaarde?)

Ongelezen bericht door capobert »

Wie weet waar ik een schakelaar kan kopen die over de lichtschakelaar links op het stuur gezet kan worden en waarmee je de alarmlichten mee bedient?
Ik vind het zo onveilig als je een file nadert en je moet je knippertjes aanzetten op het dasboard....of weet iemand anders een oplossing voor mijn probleem?

thnxs
bert
Stoffel

Ongelezen bericht door Stoffel »

Goede vraag, ik vind het zelf ook niets. Maar de optie om zomaar een schakelaar ergens op te plakken trekt me ook niet zo! Advies zou ook voor mij zeer welkom zijn!

Stoffel
Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 3299
Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Locatie: Bergschenhoek

Re: alarmlichtschakelaar (3x woordwaarde?)

Ongelezen bericht door HansD »

capobert schreef:Wie weet waar ik een schakelaar kan kopen die over de lichtschakelaar links op het stuur gezet kan worden en waarmee je de alarmlichten mee bedient?
Ik vind het zo onveilig als je een file nadert en je moet je knippertjes aanzetten op het dasboard....of weet iemand anders een oplossing voor mijn probleem?

thnxs
bert
Kijk eens naar de signal minder van Kisan, die o.a te koop is bij Wunderlich. (zie ook de post over: Clignoteurs) - die geeft je bestaande schakelaars extra funkties.
Volgende link geeft een betere beschrijving dan bij Wunderlich:
http://www.kisantech.com/index.php?cat_id=4

Hans
Laatst gewijzigd door HansD op 31 okt 2008, 16:57, 1 keer totaal gewijzigd.
WoutG

Ongelezen bericht door WoutG »

De waarschuwingsknipperlichten werken ook wanneer je de beide knoppen tegelijk indrukt.
Zie de handleiding 1.10.
motorpappa

Ongelezen bericht door motorpappa »

WoutG schreef:De waarschuwingsknipperlichten werken ook wanneer je de beide knoppen tegelijk indrukt.
Zie de handleiding 1.10.
Let op, dit is dus MET de signalmider van Kisan, NIET met de standaard configuratie van BMW.

Wie heeft de signalminder nog meer, en wie is het gelukt om de functie voor knipperend remlicht aan te krijgen? Schijnt lastig te zijn door de abs van bmw, mij is het in ieder geval nog niet gelukt.
De overige functies, met snel knipperende richtingaanwijzers enzo bevallen me wel goed.
Gr Micha
Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 3299
Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Locatie: Bergschenhoek

Ongelezen bericht door HansD »

motorpappa schreef:
WoutG schreef:De waarschuwingsknipperlichten werken ook wanneer je de beide knoppen tegelijk indrukt.
Zie de handleiding 1.10.
Let op, dit is dus MET de signalmider van Kisan, NIET met de standaard configuratie van BMW.

Gr Micha
Nee hoor, als ik beide clignoteurschakelaars (2x woordwaarde!) tegelijk vast houdt gaat bij mijn standaard BMW het alarmknipperlicht (ook 2x woordwaarde) aan!!
Hans
motorpappa

Ongelezen bericht door motorpappa »

:?:
Dat was bij mij echt niet zo hoor :!:
Is dat iets van na een bepaald bouwjaar? ik had er nog nooit van gehoord, standaard. Weet je zeker dat er bij jou niet ook al een signalminder was ingestopt. ( zit in plaats van het standaard knipper-relais)
Dus wel ff checken of het al standaard erop zit voor je een modificatie uitvoert voor het op het stuur bedienen van de alarmlicht-functie.
edit : ps, of een r1150rt aanschaffen, die heeft de schakelaar wel op het stuur zitten
Gebruikersavatar
PaulRS
Berichten: 477
Lid geworden op: 09 mei 2008, 13:37
Locatie: Hillegom

Ongelezen bericht door PaulRS »

Hoi.

Beide gele lepeltjes indrukken en alle 4 de knippers knipperen, totdat je ze loslaat, dan blijft 1 kant knipperen.

Je moet ze dus wel ingedrukt houden :D

Groeten, Paul.
Geht net, gibbet net.
WoutG

Ongelezen bericht door WoutG »

Alle handleidingen zoek jongens?
Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 3299
Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Locatie: Bergschenhoek

Ongelezen bericht door HansD »

motorpappa schreef::?:
Dat was bij mij echt niet zo hoor :!:
Is dat iets van na een bepaald bouwjaar? ik had er nog nooit van gehoord, standaard. Weet je zeker dat er bij jou niet ook al een signalminder was ingestopt. ( zit in plaats van het standaard knipper-relais)
Dus wel ff checken of het al standaard erop zit voor je een modificatie uitvoert voor het op het stuur bedienen van de alarmlicht-functie.
edit : ps, of een r1150rt aanschaffen, die heeft de schakelaar wel op het stuur zitten
Ik zal even controleren, maar volgens Wout is het standaard.
(gevalletje RTFM)
Hans
capobert

Ongelezen bericht door capobert »

klopt zolang je ze vasthoud blijven ze het doen. maar blijft niet handig vind ik....ik weet dat er een soort van omhulsel is wat je links op je handlebars kunt zetten (dus deels over de lichtschakelaar), de politie heeft ze ook geloof ik waarmee je de alarmlichten kunt aanzetten...er zitten twee schakelaars op.
Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 3299
Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Locatie: Bergschenhoek

Ongelezen bericht door HansD »

capobert schreef:klopt zolang je ze vasthoud blijven ze het doen. maar blijft niet handig vind ik....ik weet dat er een soort van omhulsel is wat je links op je handlebars kunt zetten (dus deels over de lichtschakelaar), de politie heeft ze ook geloof ik waarmee je de alarmlichten kunt aanzetten...er zitten twee schakelaars op.
Kijk ook eens naar de autoswitch (bij Wunderlich of bij Www.autoswitch.com). Daarmee kun je de Knipperlicht-uit schakelaar extra funkties geven... zonder extra schakelaars te monteren dus...
Hans
capobert

Ongelezen bericht door capobert »

heee bedankt, ik heb het gelezen maar het is me niet duidelijk hoe dit nou werkt, is het nou zo dat de knop rechts onder om je knippers uit te zetten, gebruikt kan worden voor bv alarmknipperen????
want dat het gebruikt kan worden oke maar voor alarmknipperen???

ik hoor het ?
Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 3299
Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Locatie: Bergschenhoek

Ongelezen bericht door HansD »

capobert schreef:heee bedankt, ik heb het gelezen maar het is me niet duidelijk hoe dit nou werkt, is het nou zo dat de knop rechts onder om je knippers uit te zetten, gebruikt kan worden voor bv alarmknipperen????
want dat het gebruikt kan worden oke maar voor alarmknipperen???

ik hoor het ?
Je krijgt er een relais bij dat geschakeld wordt door de knipperlicht-uit schakelaar. Wat je op dat relais aansluit is helemaal aan jou. Je moet dus uitzoeken waar de aansluiting van de alarmlichten zit en deze op dit relais aansluiten...
Hans
capobert

Ongelezen bericht door capobert »

vandaag die schakelunit besteld bij breeman volgende week heb ik het thuis hopelijk, komt idd over de linker stuurhelft......is eigenlijk bestemd voor de overheid....a 120 euro, dat dan weer wel...maar hopelijk is het makkelijk te monteren zal jullie het resultaat wel laten weten.
motorpappa

Ongelezen bericht door motorpappa »

Zonde...... voor datzelfde geld had je een signalminder van kisan gehad met nog meer leuke functies.
Gr Micha
Johannetje

Ongelezen bericht door Johannetje »

capobert schreef:klopt zolang je ze vasthoud blijven ze het doen. maar blijft niet handig vind ik....ik weet dat er een soort van omhulsel is wat je links op je handlebars kunt zetten (dus deels over de lichtschakelaar), de politie heeft ze ook geloof ik waarmee je de alarmlichten kunt aanzetten...er zitten twee schakelaars op.
KLopt, toen de politie nog R1100RT reed zat er een extra "kastje" op de linkerzijde van het stuur. Custom made voor de politie. Ziet er heel netjes uit. Ik zag net op een ander forum dat dat spul door Breeman geleverd wordt, kosten 120 euro. Is dus wel duur.

Ik zoek ook al lang een andere plek vd alarmlichten maar 120 euro is wel erg prijzig vind ik......
maRTin

Ongelezen bericht door maRTin »

Misschien heb ik nog een paar van die kastjes liggen.
Ik heb wel eens een paar politiemotoren omgebouwd en die dingen eraf gehaald.
Als het vanavond uitkomt zal ik de schuur induiken.
Jullie horen het nog.

gr martin
capobert

Ongelezen bericht door capobert »

Meen je niet!!! Ik zit werkelijk me gek te zoeken en jij hebt ze misschien liggen.......weg 120 euro..(heb al van te voren betaald he) maar goed wie weet kan je er anderen mee helpen..
Is het moeilijk om het te monteren???
Johannetje

Ongelezen bericht door Johannetje »

Miklos schreef:Misschien heb ik nog een paar van die kastjes liggen.
Ik heb wel eens een paar politiemotoren omgebouwd en die dingen eraf gehaald.
Als het vanavond uitkomt zal ik de schuur induiken.
Jullie horen het nog.

gr martin
Hoi Miklos,

Dat zou super geweldig zijn. Ben desalniettemin graag bereid je hier e.e.a. voor betalen uiteraard..........

Je kunt me altijd (ook) bereiken via mijnemail, die staat gewoon via dit forum open.

Groet

Johan
maRTin

Ongelezen bericht door maRTin »

Zo, een duik in de schuur genomen, en ja hoor, 2 stuks!
1 voor linker montage en eentje voor rechts.

Alleen 1 maartje... de orginele beugeltjes waarmee je ze om het stuur klemt, zijn spoorloos. Kun je wel oplossen door gebruik te maken van een ouderwetse buiszadel o.i.d.

Wat de montage betreft kun je denk ik het beste de bestaande alarmknipperlichtschakelaar ( 4 x woordwaarde ) verplaatsen naar het kastje op het stuur. Eventuele te korte draden gewoon verlengen. ( wel netjes solderen en niet van die knullige klemmetjes gebruiken, geeft op den duur altijd ellende!)

gr Martin
Johannetje

Ongelezen bericht door Johannetje »

Miklos schreef:Zo, een duik in de schuur genomen, en ja hoor, 2 stuks!
1 voor linker montage en eentje voor rechts.

Alleen 1 maartje... de orginele beugeltjes waarmee je ze om het stuur klemt, zijn spoorloos. Kun je wel oplossen door gebruik te maken van een ouderwetse buiszadel o.i.d.

Wat de montage betreft kun je denk ik het beste de bestaande alarmknipperlichtschakelaar ( 4 x woordwaarde ) verplaatsen naar het kastje op het stuur. Eventuele te korte draden gewoon verlengen. ( wel netjes solderen en niet van die knullige klemmetjes gebruiken, geeft op den duur altijd ellende!)

gr Martin
Hoi Martin,

SUPER !!!! :o :lol: :lol:
Ik stuur je even een privemail.
Het liefst heb ik de linkerschakelaar.
En laat me gerust weten hoeveel ik je verschuldigd ben. (qua euri)

Groet

Johan
maRTin

Ongelezen bericht door maRTin »

De linker schakelaar gaat naar Johannetje.
De rechtse is nog vrij.

gr Martin
capobert

Ongelezen bericht door capobert »

Ben net bij breeman geweest...waren ze 1 onderdeel vergeten....jammer jammer...maar het goede is dat de schakelaar helemaal past in de uitsparing op de linker stuurhelft...blijkbaar hoort het zo.
Nou maar afwachten...
Johannetje

Ongelezen bericht door Johannetje »

capobert schreef:Ben net bij breeman geweest...waren ze 1 onderdeel vergeten....jammer jammer...maar het goede is dat de schakelaar helemaal past in de uitsparing op de linker stuurhelft...blijkbaar hoort het zo.
Nou maar afwachten...
Hoi Bert,

Wil je eens een fotootje plaatsen van jouw schakelaar. Ik heb mijn schakelaar nog niet, maar er zit een klein onderdeeltje (onderste klem) niet aan en probeer die na te maken.

Alvast bedankt voor je moeite,

groetjes
Johan
capobert

Ongelezen bericht door capobert »

Helaas heb ik het ook nog niet binnen, maar heb het nog even alles bij elkaar daar gelaten, de onderste beugel is idd wel bijzonder, past precies in de uitsparing net na het handvatblok.
Het onderdeel wat ik er nog bij moet hebben is het blokwaarop de schakelaars gemonteerd worden..Overigens zijn het aardig wat onderdelen hoor.
Zo gauw ik het binnen heb maak ik er foto's van.
Johannetje

Ongelezen bericht door Johannetje »

capobert schreef:Helaas heb ik het ook nog niet binnen, maar heb het nog even alles bij elkaar daar gelaten, de onderste beugel is idd wel bijzonder, past precies in de uitsparing net na het handvatblok.
Het onderdeel wat ik er nog bij moet hebben is het blokwaarop de schakelaars gemonteerd worden..Overigens zijn het aardig wat onderdelen hoor.
Zo gauw ik het binnen heb maak ik er foto's van.
Ok, super. Ik heb hier een buurman wonen die super technisch met o.a. aluminium is, die kan het misschien namaken of zo. Dat komt wel goed.
Ik wacht je foto's graag af.

Groetjes

Johan
PeeWee

Ongelezen bericht door PeeWee »

Hier een foto van de schakelaar (met onderdeelnummers ? ) :

Afbeelding
capobert

Ongelezen bericht door capobert »

ja die heb ik gekocht en zit erop te wachten tot ik de boel bij elkaar heb.....mooi dankjewel heb ik gelijk een idee hoe het precies moet gaan worden....heb jij het al erop zitten???
Johannetje

Ongelezen bericht door Johannetje »

Super, dankjewel. Is de schakelaar van je zelf, zo joa, is er ook een foto van de achterzijde van deze schakelaar ?

groet
Johan
PeeWee

Ongelezen bericht door PeeWee »

Nee, sorry jongens .Deze foto vond ik op een forum.
Zelf heb ik dit niet.Zelfs geen R1100RT, maar een R1150RT, maar ik denk graag met jullie mee !
Johannetje

Ongelezen bericht door Johannetje »

PeeWee schreef:Nee, sorry jongens .Deze foto vond ik op een forum.
Zelf heb ik dit niet.Zelfs geen R1100RT, maar een R1150RT, maar ik denk graag met jullie mee !
BMW denkt met u mee, .....1150 en 1100 zijn in ieder geval duidelijk broertjes van elkaar....

8) 8)
Johannetje

Ongelezen bericht door Johannetje »

PeeWee schreef:Hier een foto van de schakelaar (met onderdeelnummers ? ) :

Afbeelding
Beste allemaal,

Met dank aan Miklos voor de schakelaar, ziet er gewoon keurig uit. Ik heb alleen niet het achterste gedeelte waarme hij om het stuur klemt.

Moet ik dan de bottom switch housing of de clamp kopen ???
Ik begrijp het Engels wel, maar het lijkt op elkaar ??
kennelijk waren die onderdeeltje zo goedkoop dat een nieuwe maken zonde van je tijd was....

K'hoor very graag van jullie all.

thx

Johan
maRTin

Ongelezen bericht door maRTin »

Ha Johan.
Het is gearriveerd zo te lezen.
Let wel even op! Die jij hebt is een nieuwer type als die van op deze foto!
Voor zover ik het heb kunnen nazien moet jij onderdeel nr 61317653977 hebben.

gr martin
capobert

Ongelezen bericht door capobert »

Afbeelding

hier wat gegevens...ondertussen heb ik alles binnen, alleen is mij die nummer 3 beugel niet helder...de verkoper overigens ook niet...maar ik ga knutselen en jullie horen het nog
Laatst gewijzigd door capobert op 19 nov 2008, 22:03, 1 keer totaal gewijzigd.
capobert

Ongelezen bericht door capobert »

Afbeelding

en hier mijn kooplijst,
Johannetje

Ongelezen bericht door Johannetje »

Miklos schreef:Ha Johan.
Het is gearriveerd zo te lezen.
Let wel even op! Die jij hebt is een nieuwer type als die van op deze foto!
Voor zover ik het heb kunnen nazien moet jij onderdeel nr 61317653977 hebben.

gr martin
Hoi Martin,

Ja, dank daarvoor. (Capobert ook bedankt voor de uitgebreide foto)
Nu komt jouw onderdeelnr niet overeen met de nummers die Bert hierboven noemt. Het lijkt wel een andere schakelaar.

Heb ik niet een beugel nodig en een plastic geval die in die soort splitpen valt die aan de onderzijde zit ???

Grtz

Johan

De schakelaar die ik heb lijkt toch anders te zijn. Martin ik heb dat onderdeelnr opgezocht:

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=61&fg=25
capobert

Ongelezen bericht door capobert »

ga anders eens langs de dealer met je spulletjes.....kan hij (of zij) kijken wat je nog mist...ik ga mijn spul er denk ik vrijdag/zaterdag erop gooien zal het met foto's doen....kan je ook mee kijken....
maRTin

Ongelezen bericht door maRTin »

hoi Johan,

Klopt, is een nieuwer type, komt van de 1150 af, moet geen probleem zijn wat de dikte van het stuur betreft.
Het was idd een plastic geval wat aan de ene kant inhaakte en aan de andere kant met schroefje vast zat.
Als het goed is moet het wel het goede onderdeelnummer zijn, maar als je naar de dealert gaat, neem dan de schakelaar even mee voor de zekerheid.
gr Martin
Johannetje

Ongelezen bericht door Johannetje »

Miklos schreef:hoi Johan,

Klopt, is een nieuwer type, komt van de 1150 af, moet geen probleem zijn wat de dikte van het stuur betreft.
Het was idd een plastic geval wat aan de ene kant inhaakte en aan de andere kant met schroefje vast zat.
Als het goed is moet het wel het goede onderdeelnummer zijn, maar als je naar de dealert gaat, neem dan de schakelaar even mee voor de zekerheid.
gr Martin
Klopt, stuur moet idd hetzelfde zijn. Mijn dealert is niet echt hier in de buurt. (Lier, Goes of Rijen) is gewoon een pokke-eind rijden.

Ik zal nog wat foto's dadelijk op dit forum knallen ter verduidelijking. Zoals ik het nu zie is dit een eenvoudiger bevestiging dan de oude.....

Groet

Johan

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Johannetje op 19 nov 2008, 23:12, 2 keer totaal gewijzigd.
Johannetje

Ongelezen bericht door Johannetje »

capobert schreef:ga anders eens langs de dealer met je spulletjes.....kan hij (of zij) kijken wat je nog mist...ik ga mijn spul er denk ik vrijdag/zaterdag erop gooien zal het met foto's doen....kan je ook mee kijken....
Superb, van die foto's.......

grtz

Johan
capobert

Ongelezen bericht door capobert »

Afbeelding

ik heb idd een andere
capobert

Ongelezen bericht door capobert »

HET ZIT EROP!!!!! HELEMAAL LEUK NIET VEEL WERK.....KIJK MAAR HOE HET EROP ZIT!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Alles wat ik nodig had....het kabeltje, de twee schakelaars waarvan 1 dummie, de twee helften en de beugel.

krijg nu nog geld terug van de teveel mee gegeven beugel (32,00) dus al met al.........hoopjes lol hopelijk.
Johannetje

Ongelezen bericht door Johannetje »

Hoi Bert,

Ziet er strak uit hoor !!!
Past ook bij elkaar. Hoe heb je de draad aangesloten van de schakelaar op je stuur naar de alarmlichten (dacht ik) .......
Heb je de originele afgekoppeld ?

Hoor het wel, voor de rest, super mooi !

groetjes
Johan
capobert

Ongelezen bericht door capobert »

heeeeeeel simpel, originele stekkertje los......nieuwe stekkertje erin. de schakelaar in het dashboard blijft gewoon zitten met een los draadje erachter..
echt heeeel simpel, anders had ik het niet eens gekund.
Johannetje

Ongelezen bericht door Johannetje »

capobert schreef:heeeeeeel simpel, originele stekkertje los......nieuwe stekkertje erin. de schakelaar in het dashboard blijft gewoon zitten met een los draadje erachter..
echt heeeel simpel, anders had ik het niet eens gekund.
Hoi Bert,

Dat kan ik zelfs.
Senk joe ferry mushc.

Groetjes en schakel ze, :lol: :lol:

Johan
Gebruikersavatar
Paul leliveld
Berichten: 74
Lid geworden op: 21 okt 2008, 17:20
Type: Ik heb een andere motor
Bijz: Honda ST1100
Land: nl
Woonplaats of omgeving: Dordrecht
Locatie: Dordrecht

Re: alarmlichtschakelaar (3x woordwaarde?)

Ongelezen bericht door Paul leliveld »

capobert schreef:Wie weet waar ik een schakelaar kan kopen die over de lichtschakelaar links op het stuur gezet kan worden en waarmee je de alarmlichten mee bedient?
Ik vind het zo onveilig als je een file nadert en je moet je knippertjes aanzetten op het dasboard....of weet iemand anders een oplossing voor mijn probleem?

thnxs
bert
Gebruikersavatar
Paul leliveld
Berichten: 74
Lid geworden op: 21 okt 2008, 17:20
Type: Ik heb een andere motor
Bijz: Honda ST1100
Land: nl
Woonplaats of omgeving: Dordrecht
Locatie: Dordrecht

Re: alarmlichtschakelaar (3x woordwaarde?)

Ongelezen bericht door Paul leliveld »

Hoi bert heb je al het wet je zocht zo niet heb ik voor jouw een Foto (en het onderdeel NR 61_1052 schakelar/steun.overheid)

GR Paul
bemweebert

Re: alarmlichtschakelaar (3x woordwaarde?)

Ongelezen bericht door bemweebert »

Alles zit er strak en werkzaam op hoor, ben helemaal happy the peppy.....en al veel moeten gebruiken. Zooooo gemakkelijk wil je niet weten...of juist wel, ik snap echt niet waarom er niet meer mensen dit monteren, maar ach wie ben ik..

gr
Bert
Gesloten

Terug naar “Over: Verlichting”