Ervaringen met OSRAM H7 LED KOPLAMP

Xenon, led, verstralers, runningslights, problemen enz.

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
johannesberg740
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 nov 2021, 17:58
Type: R1200RT
Bijz: Normal
Land: Nl
Woonplaats of omgeving: Emmeloord

Ervaringen met OSRAM H7 LED KOPLAMP

Ongelezen bericht door johannesberg740 »

Hi allemaal,

Nadat ik mij voorgesteld heb op dit mooie forum, hierbij mijn eerste vraag. Het gaat over de dimlichten op mijn R 1200 RT 2010.

Hebben jullie ervaring met OSRAM H7 LED KOPLAMP voor een BMW R 1200 RT 2010? Zijn dit goede goede lampen of wat is een beter alternatief?

Ben erg benieuwd naar jullie reactie

Groetjes,

Johannes
fransgabler

Re: Ervaringen met OSRAM H7 LED KOPLAMP

Ongelezen bericht door fransgabler »

johannesberg740 schreef: 08 nov 2021, 18:59 Hebben jullie ervaring met OSRAM H7 LED KOPLAMP voor een BMW R 1200 RT 2010? Zijn dit goede goede lampen of wat is een beter alternatief?
Op het forum staat veel informatie over allerlei onderwerpen. Rechtsboven vind je de zoekfunctie binnen het forum. Als je daar de gevraagde term invult, dan zie je dat er al flink wat ervaringen zijn opgedaan met diverse soorten lampen, o.a. de genoemde Osram H7 lamp.
johannesberg740
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 nov 2021, 17:58
Type: R1200RT
Bijz: Normal
Land: Nl
Woonplaats of omgeving: Emmeloord

Re: Ervaringen met OSRAM H7 LED KOPLAMP

Ongelezen bericht door johannesberg740 »

Dat valt dus erg tegen. Daarmee ben ik begonnen en kom nog niet heel veel treads over de Osram tegen. Vandaar de vraag ;-)
Gebruikersavatar
Wullum
Berichten: 752
Lid geworden op: 17 okt 2010, 16:54
Type: R1250RT
Bijz: Elegance in Manhattan Grün Metallic
Land: DE
Woonplaats of omgeving: 74251

Re: Ervaringen met OSRAM H7 LED KOPLAMP

Ongelezen bericht door Wullum »

Osram en Philips zijn hier in Duitsland actief bezig om H7 LED lampen goedgekeurd (zugelassen) te krijgen als after-market vervanging van halogeen lampen.
Helaas gaat die goedkeur *per merk en per autotype*... Ze zijn bij de A begonnen... Dus veel Audi's, Alfa's etc.

Motorfietsen hangen aan de achterste mem denk ik, die komen pas aan de beurt voor Zulassungsprüfungen als de auto's gedaan zijn, zo ergens in 2026 ofzo...
De R1250RT en F800R die hier in de garage staan zullen nog even geduld moeten hebben...

En zomaar even een LED lamp in een willekeurige koplamp frotten laat je, als er geen ABE (Allgemeine Betriebserlaubnis) voor jouw voertuig voor is, wel uit je hoofd hier...
Wordt regelmatig door de "Rennleitung" op gecontroleerd, zelf al 2 x dit jaar bij contrôles aan de kant gezet met mijn RT, je moet de héle f*cking papierwinkel altijd bij je hebben (ABE's van banden, windscherm, stuurverhogers, verlengde remslang, remschijven, you name it), totaal pakketje is inmiddels 1,5 cm dik...
Vroeger, ooit, 2 Japanners, meh... Later een heel nest BMW's, allemaal met een bijnaam...
Nu: de 6e BMW, die nog geen bijnaam heeft, de 7e BMW rijdt mijn inmiddels ex- op.
Gebruikersavatar
PanEuRoel
2024
2024
Berichten: 839
Lid geworden op: 18 okt 2019, 01:48
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: HULST

Re: Ervaringen met OSRAM H7 LED KOPLAMP

Ongelezen bericht door PanEuRoel »

Dat is wat ze noemen: Deutsche Grundlichkeit.

Blij dat dat hier zo niet is. 🧐
Groeten, Roelof
R1200RT; Hornig RVS valbeugels; Stebel Nautilus Marine; 180 graden flitser; Garmin Zümo XT met Zümolock; TopSellerie Comfort Zadel
Gebruikersavatar
nvdw
Berichten: 82
Lid geworden op: 05 jul 2021, 23:40
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Vijfheerenlanden

Re: Ervaringen met OSRAM H7 LED KOPLAMP

Ongelezen bericht door nvdw »

Het probleem met die LED-vervangingslamp (want daar gaat het om) is dat er nog een koelelement achter dat stalen voetje zit, waardoor het hele ding (zo met het timmermansoog beoordeeld) al gauw drie centimeter extra ruimte achter het deksel nodig heeft.

Dat heeft Osram deels ondervangen door de stekker niet direct achter de lamp te monteren zodat je de prikaansluiting aan de zijkant weg kan steken (scheelt weer een centimeter), maar mijn inschatting is dat het simpelweg niet achter de afdekdop past.
RappeFiets
Berichten: 17
Lid geworden op: 02 mar 2020, 17:00
Type: R1200RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Blaricum

Re: Ervaringen met OSRAM H7 LED KOPLAMP

Ongelezen bericht door RappeFiets »

Weet niet of er nog interesse is in deze lamp maar ik heb de OSRAM LEDriving HL H7 Gen2 geplaatst. Inmiddels rij ik er al ongeveer half jaar mee rond en op zich ben ik tevreden was het niet dat de storingslamp vd verlichting gaat branden. Bijna altijd gaat na max 5 min de linker koplamp uit en moet ik de motor uit zetten en dan weer aan. Vervolgens blijft alles heel de rit werken.

Inmiddels ben ik er klaar mee en heb ik de Philips Ultinon Pro9000 LED H7 besteld. Deze zouden volgens de berichten wel error vrij moeten werken. Morgen heb ik ze hopelijk in huis en ga ik ze testen.
Gebruikersavatar
Nout
Berichten: 96
Lid geworden op: 25 jul 2021, 09:12
Type: R850RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Meedhuizen

Re: Ervaringen met OSRAM H7 LED KOPLAMP

Ongelezen bericht door Nout »

Ik lees even mee, vindt het zeer interessant!
Gebruikersavatar
PanEuRoel
2024
2024
Berichten: 839
Lid geworden op: 18 okt 2019, 01:48
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: HULST

Re: Ervaringen met OSRAM H7 LED KOPLAMP

Ongelezen bericht door PanEuRoel »

Nout schreef: 07 mar 2022, 20:06 Ik lees even mee, vind het zeer interessant!
#metoo
Groeten, Roelof
R1200RT; Hornig RVS valbeugels; Stebel Nautilus Marine; 180 graden flitser; Garmin Zümo XT met Zümolock; TopSellerie Comfort Zadel
Gebruikersavatar
DickJe
Berichten: 142
Lid geworden op: 02 jul 2018, 10:05
Type: R1150RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Obdam

Re: Ervaringen met OSRAM H7 LED KOPLAMP

Ongelezen bericht door DickJe »

Voor mijn Japanner heb ik LED lampen bij Tradevision gekocht. Deze worden verkocht als zijnde toegelaten met een E-keur.
Ik ben er nog niet mee staande gehouden 8)_

Voor de H7 hebben ze deze https://www.tradevision.nl/led-dimlich ... urd-1.html

Groet, Dick
Ooit: Suzuki T500, Honda CB750-four, Honda CB400-four, Honda CX-500, Kawasaki GPZ-900, Suzuki GSX-600F, BMW R1100RT, Honda CB500, Yamaha Fazer 600, BMW R1150R
Nu: BMW R1150RT, Honda NC750X DCT
RappeFiets
Berichten: 17
Lid geworden op: 02 mar 2020, 17:00
Type: R1200RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Blaricum

Re: Ervaringen met OSRAM H7 LED KOPLAMP

Ongelezen bericht door RappeFiets »

Inmiddels zitten de philips lampen erin. Heb ook de eerste 5 min rijden erop zitten echter nog geen tijd gehad om langer te rijden. Tot zover lijkt alles naar behoren te werken. De nieuwe led lampen lijken meer licht te geven dan de osram. Ik zal vd week als ik tijd heb even het licht beeld gaan testen.
Lupo R
Berichten: 149
Lid geworden op: 30 jan 2022, 19:05
Type: R1200RT
Bijz: Polar N48 veel opties
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Dongen

Re: Ervaringen met OSRAM H7 LED KOPLAMP

Ongelezen bericht door Lupo R »

Ik heb via Tradevision een H4 gekocht. In een R1150R is dat zo geplaatst. Prima licht, groot licht werkt ook.

MAAR nu gaat de lamp niet echt aan. Er brand een kleine led bij dimlicht en dat is het, bij groot licht brand er een extra klein ledje en dat is het dan ook voor grootlicht.

Wat kan dat zijn? Via de CANbus voor het achterlicht krijg je een knipperend rood lampje, hier dus niets.
Bij knipperlichten moeten voorschakelweerstanden gebruikt worden, moet dat hier dan ook?
RappeFiets
Berichten: 17
Lid geworden op: 02 mar 2020, 17:00
Type: R1200RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Blaricum

Re: Ervaringen met OSRAM H7 LED KOPLAMP

Ongelezen bericht door RappeFiets »

Nog steeds moet ik het lichtbeeld testen maar tot op heden geen problemen en een flinke bak licht. Nog geen enkele tegenligger gehad die problemen had met het lichtbeeld en ook geen foutmeldingen.
Gebruikersavatar
mkoskamp
Berichten: 446
Lid geworden op: 24 feb 2011, 21:09
Type: R1200RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Deventer

Re: Ervaringen met OSRAM H7 LED KOPLAMP

Ongelezen bericht door mkoskamp »

DickJe schreef: 09 mar 2022, 19:30 Voor mijn Japanner heb ik LED lampen bij Tradevision gekocht. Deze worden verkocht als zijnde toegelaten met een E-keur.
Ik ben er nog niet mee staande gehouden 8)_

Voor de H7 hebben ze deze https://www.tradevision.nl/led-dimlich ... urd-1.html

Groet, Dick
Die E-Keur geeft aan dat het product mag worden toegelaten tot de Europese markt. E9 in dit geval betekent dat je lamp uit Spanje komt. Dat betekent niet dat die lamp in elke reflector mag worden gemonteerd zonder dat de typegoedkeuring van het voertuig vervalt.
Gesloten

Terug naar “Over: Verlichting”