Beantwoord: verstralers 1200RT
Beantwoord: verstralers 1200RT
Hallo ,
Graag zou ik verstralers monteren op mijne moto ...
Mijn vraag is .Moet deze met dezelfde beugel lijk de 1150RT .Of is er een ander oplossing..Mag je de lamjes rechtstreeks aansluiten op de batterij....
bert
Graag zou ik verstralers monteren op mijne moto ...
Mijn vraag is .Moet deze met dezelfde beugel lijk de 1150RT .Of is er een ander oplossing..Mag je de lamjes rechtstreeks aansluiten op de batterij....
bert
- jaybmw
- Berichten: 565
- Lid geworden op: 03 feb 2010, 20:16
- Type: R1200RT
- Bijz: z-technikscherm,wunderlich schakelpookverlenger.
- Land: nl
- Woonplaats of omgeving: Brabant !
Re: verstralers 1200RT
Bert, of de beugel van een 1150 eender is als die van een 1200 weet ik niet? Op de 1200 zit het z.g. canbussysteem.Ik denk zelf dat je de voeding rechtstreeks van d'n batterij af kunt halen mits je de lampen wel apart afzekerd met een zwevende zekering.De rest v/d originele verbruikers loopt over een systeem met weerstanden wat reageerd op stroom/spanningsverbruik en dus niet met een conventionele zekeringskast met steekzekeringen.
Een mooie aparte schakelaar gebruiken en wegbouwen in 1 van de zijkanten van je kuip/tankplaten lijkt me het mooist.Succes met het opbouwen en trek er een foto van en plaats die op het forum. Kwil het wel eens zien,en evt zelf gaan monteren. 8-)
En via de aansluiting van de originele plug in kuipruimte kan evt ook,maar dan heb je een stekker in het zicht.
Groet,j.
Een mooie aparte schakelaar gebruiken en wegbouwen in 1 van de zijkanten van je kuip/tankplaten lijkt me het mooist.Succes met het opbouwen en trek er een foto van en plaats die op het forum. Kwil het wel eens zien,en evt zelf gaan monteren. 8-)
En via de aansluiting van de originele plug in kuipruimte kan evt ook,maar dan heb je een stekker in het zicht.
Groet,j.
kawasaki gpz 600 r ,2jaar
kawasaki zx6 r ,8 mnd
kawasaki zx7 r ,4jaar (totall los )
kawasaki zx9 r ,10jaar
bmw r1200 rt
kawasaki zx6 r ,8 mnd
kawasaki zx7 r ,4jaar (totall los )
kawasaki zx9 r ,10jaar
bmw r1200 rt
Re: verstralers 1200RT
Volgens de (dure) oplossing van Herrn. Wunderlich is de 1100/1150 oplossing niet dezelfde als voor de 1200RT;
http://www.wunderlich.de/frame.php?Make ... id=8500220
Hoewel dezelfde "Autostyle" lampjes gebruikt worden, zijn de beugels anders;
http://www.download.wunderlich.de/PDF/a ... 500220.pdf
Zoals je kunt in afbeelding "D" maken ze daar gebruik van beugeltjes.
Als je een beetje handig bent, kan je wellicht zoiets zelf maken.
Je moet deze verlichting altijd via een relais schakelen, die je weer via een schakelaar bedient, of de AutoSwitch oplossing (en nog steeds een relais).
http://www.wunderlich.de/frame.php?Make ... id=8500220
Hoewel dezelfde "Autostyle" lampjes gebruikt worden, zijn de beugels anders;
http://www.download.wunderlich.de/PDF/a ... 500220.pdf
Zoals je kunt in afbeelding "D" maken ze daar gebruik van beugeltjes.
Als je een beetje handig bent, kan je wellicht zoiets zelf maken.
Je moet deze verlichting altijd via een relais schakelen, die je weer via een schakelaar bedient, of de AutoSwitch oplossing (en nog steeds een relais).
- Junkyard Dog
- Berichten: 219
- Lid geworden op: 25 apr 2010, 14:08
- Type: R1100RT
- Bijz: Verlaagd met Hyperpro veren. TomTom GO 500.
- Land: FRANKRIJK
- Woonplaats of omgeving: Creuse.
- Locatie: Creuse
Re: verstralers 1200RT
Waarom via een relais : Er zijn genoeg schakelaars die deze stroom aan kunnen.dutchmidiman schreef:Je moet deze verlichting altijd via een relais schakelen,
Of zie ik nu iets over het hoofd.
Anton
The Dog is in the house
In bezit van:
BMW R60/5 1970 391.252 KM
Harley Davidson FXLR 1990 333.100 KM
BMW R1100RT 1998 310.128 KM
Nieuwe motor HD Dyna Low Rider mei 2015, 73053 KM.
In bezit van:
BMW R60/5 1970 391.252 KM
Harley Davidson FXLR 1990 333.100 KM
BMW R1100RT 1998 310.128 KM
Nieuwe motor HD Dyna Low Rider mei 2015, 73053 KM.
Re: verstralers 1200RT
De stroom is bij:
2x 35 watt -> 2x 2,9 ampère -> 5,8 ampère
2x 55 watt -> 2x 4,6 ampère -> 9,2 ampère (volgens mij is dit de wattage van de H3's in de "AutoStyle" lampen)
2x 100 watt -> 2x 8,3 ampère -> 16,7 ampère
Je hebt dus een schakelaar nodig die dergelijke stroom minimaal moet kunnen schakelen, en dat zijn vaak behoorlijke knotsen (lees: minder fraai) van schakelaars.
Ook moet je bedrading van en naar de schakelaar dan behoorlijk stevig uitvoeren.
Als je een relais gebruikt, kan je een veel kleinere schakelaar gebruiken, (zgn. lage excitatie, ook wel auto-relais genaamd, hebben inschakelstromen van 30 mA ~ 100 mA) en is het niet noodzakelijk dikke(re) bedrading naar de schakelaar te trekken, wat ook de installatie (o.a. het wegwerken van de draden) eenvoudiger zal maken.
Vandaar dat dergelijke "extra" verlichting, maar ook bijvoorbeeld Xenon verlichting relais gebruiken.
2x 35 watt -> 2x 2,9 ampère -> 5,8 ampère
2x 55 watt -> 2x 4,6 ampère -> 9,2 ampère (volgens mij is dit de wattage van de H3's in de "AutoStyle" lampen)
2x 100 watt -> 2x 8,3 ampère -> 16,7 ampère
Je hebt dus een schakelaar nodig die dergelijke stroom minimaal moet kunnen schakelen, en dat zijn vaak behoorlijke knotsen (lees: minder fraai) van schakelaars.
Ook moet je bedrading van en naar de schakelaar dan behoorlijk stevig uitvoeren.
Als je een relais gebruikt, kan je een veel kleinere schakelaar gebruiken, (zgn. lage excitatie, ook wel auto-relais genaamd, hebben inschakelstromen van 30 mA ~ 100 mA) en is het niet noodzakelijk dikke(re) bedrading naar de schakelaar te trekken, wat ook de installatie (o.a. het wegwerken van de draden) eenvoudiger zal maken.
Vandaar dat dergelijke "extra" verlichting, maar ook bijvoorbeeld Xenon verlichting relais gebruiken.
- Junkyard Dog
- Berichten: 219
- Lid geworden op: 25 apr 2010, 14:08
- Type: R1100RT
- Bijz: Verlaagd met Hyperpro veren. TomTom GO 500.
- Land: FRANKRIJK
- Woonplaats of omgeving: Creuse.
- Locatie: Creuse
Re: verstralers 1200RT
Bedankt DMM voor de uitleg. Je hebt gelijk je krijgt dan een flinke schakelaar en dikkedraden waar je ze niet wil hebben.dutchmidiman schreef:Re: verstralers 1200RT
door dutchmidiman » 08 sep 2010 12:57
De stroom is bij:
2x 35 watt -> 2x 2,9 ampère -> 5,8 ampère
2x 55 watt -> 2x 4,6 ampère -> 9,2 ampère (volgens mij is dit de wattage van de H3's in de "AutoStyle" lampen)
2x 100 watt -> 2x 8,3 ampère -> 16,7 ampère
Je hebt dus een schakelaar nodig die dergelijke stroom minimaal moet kunnen schakelen, en dat zijn vaak behoorlijke knotsen (lees: minder fraai) van schakelaars.
Ook moet je bedrading van en naar de schakelaar dan behoorlijk stevig uitvoeren.
Als je een relais gebruikt, kan je een veel kleinere schakelaar gebruiken, (zgn. lage excitatie, ook wel auto-relais genaamd, hebben inschakelstromen van 30 mA ~ 100 mA) en is het niet noodzakelijk dikke(re) bedrading naar de schakelaar te trekken, wat ook de installatie (o.a. het wegwerken van de draden) eenvoudiger zal maken.
Vandaar dat dergelijke "extra" verlichting, maar ook bijvoorbeeld Xenon verlichting relais gebruiken.
Had ik dus even niet aan gedacht. Dus inderdaad een relais er tussen.
Anton
The Dog is in the house
In bezit van:
BMW R60/5 1970 391.252 KM
Harley Davidson FXLR 1990 333.100 KM
BMW R1100RT 1998 310.128 KM
Nieuwe motor HD Dyna Low Rider mei 2015, 73053 KM.
In bezit van:
BMW R60/5 1970 391.252 KM
Harley Davidson FXLR 1990 333.100 KM
BMW R1100RT 1998 310.128 KM
Nieuwe motor HD Dyna Low Rider mei 2015, 73053 KM.
Re: verstralers 1200RT
Hallo Anton,
graag gedaan, uiteraard.
Als je nog meer over relais wilt weten, een echt leuke en leerzame site is (gevonden via AutoSwitch);
http://www.relayhelp.com/
Of, als je helemaal geen extra schakelaars wenst, natuurlijk de AutoSwitch oplossing (bijvoorbeeld);
http://www.autoswitch.com/
Helaas zijn de zgn. CAN-bus versies (Model AS6B en Model AS6B2) wel "exit" maar hier-en-daar nog wel verkrijgbaar;
http://www.autoswitch.com/2006/contactus/advisory.shtml
graag gedaan, uiteraard.
Als je nog meer over relais wilt weten, een echt leuke en leerzame site is (gevonden via AutoSwitch);
http://www.relayhelp.com/
Of, als je helemaal geen extra schakelaars wenst, natuurlijk de AutoSwitch oplossing (bijvoorbeeld);
http://www.autoswitch.com/
Helaas zijn de zgn. CAN-bus versies (Model AS6B en Model AS6B2) wel "exit" maar hier-en-daar nog wel verkrijgbaar;
http://www.autoswitch.com/2006/contactus/advisory.shtml
- Junkyard Dog
- Berichten: 219
- Lid geworden op: 25 apr 2010, 14:08
- Type: R1100RT
- Bijz: Verlaagd met Hyperpro veren. TomTom GO 500.
- Land: FRANKRIJK
- Woonplaats of omgeving: Creuse.
- Locatie: Creuse
Re: verstralers 1200RT
Ga ik zeker lezen die sites, ken autoswitch niet maar we zullen zien.dutchmidiman schreef:Als je nog meer over relais wilt weten, een echt leuke en leerzame site is (gevonden via AutoSwitch);
http://www.relayhelp.com/
Of, als je helemaal geen extra schakelaars wenst, natuurlijk de AutoSwitch oplossing (bijvoorbeeld);
http://www.autoswitch.com/
Bedankt DMM
Anton
The Dog is in the house
In bezit van:
BMW R60/5 1970 391.252 KM
Harley Davidson FXLR 1990 333.100 KM
BMW R1100RT 1998 310.128 KM
Nieuwe motor HD Dyna Low Rider mei 2015, 73053 KM.
In bezit van:
BMW R60/5 1970 391.252 KM
Harley Davidson FXLR 1990 333.100 KM
BMW R1100RT 1998 310.128 KM
Nieuwe motor HD Dyna Low Rider mei 2015, 73053 KM.
Re: verstralers 1200RT
De AutoSwitch oplossing bestaat al weer een tijdje, het principe is vrij simpel;
Op je motor zitten al de nodige schakelaars, zoals de richtingaanwijzer links, rechts en cancel.
De AutoSwitch module "kijkt" mee op de Cancel-knop (Terugstelschakelaar Richtingaanwijzers genaamd in de gebruikershandleiding), en als je die korter dan 1,2 seconden (Model AS5NB) of twee keer kort achter elkaar indrukt (Model AS5NB2) schakelt die bewuste AutoSwitch module die dan weer een relais schakelt.
Het is zelfs mogelijk beide AutoSwitch modules aan te sluiten, en afhankelijk hoe je de Cancel-knop bedient, heb je dus drie (3) schakelaars onder die knop.
(Terugstellen Richtingaanwijzers, kort voor de ene AutoSwitch module, en twee keer kort achter elkaar voor de andere AutoSwitch module)
Daarnaast heeft AutoSwitch ook nog modules die reageren op (bijvoorbeeld) de Groot-licht knop, en dan heb je effectief 4 schakelaars die je dan potentieel zo “uitspaart”.
Aansluiting is redelijk eenvoudig, je moet de modules aansluiten op een draad naar/nabij je clignoteur (de cancel-knop), 12 volt, massa en de uitgang naar een relais.
Naast de plaatsing van ledjes die de functie van de bewuste modules aangeeft.
http://www.autoswitch.com/2006/models/a ... ns_5nb.pdf
Op je motor zitten al de nodige schakelaars, zoals de richtingaanwijzer links, rechts en cancel.
De AutoSwitch module "kijkt" mee op de Cancel-knop (Terugstelschakelaar Richtingaanwijzers genaamd in de gebruikershandleiding), en als je die korter dan 1,2 seconden (Model AS5NB) of twee keer kort achter elkaar indrukt (Model AS5NB2) schakelt die bewuste AutoSwitch module die dan weer een relais schakelt.
Het is zelfs mogelijk beide AutoSwitch modules aan te sluiten, en afhankelijk hoe je de Cancel-knop bedient, heb je dus drie (3) schakelaars onder die knop.
(Terugstellen Richtingaanwijzers, kort voor de ene AutoSwitch module, en twee keer kort achter elkaar voor de andere AutoSwitch module)
Daarnaast heeft AutoSwitch ook nog modules die reageren op (bijvoorbeeld) de Groot-licht knop, en dan heb je effectief 4 schakelaars die je dan potentieel zo “uitspaart”.
Aansluiting is redelijk eenvoudig, je moet de modules aansluiten op een draad naar/nabij je clignoteur (de cancel-knop), 12 volt, massa en de uitgang naar een relais.
Naast de plaatsing van ledjes die de functie van de bewuste modules aangeeft.
http://www.autoswitch.com/2006/models/a ... ns_5nb.pdf
- Junkyard Dog
- Berichten: 219
- Lid geworden op: 25 apr 2010, 14:08
- Type: R1100RT
- Bijz: Verlaagd met Hyperpro veren. TomTom GO 500.
- Land: FRANKRIJK
- Woonplaats of omgeving: Creuse.
- Locatie: Creuse
Re: verstralers 1200RT
Helder verhaal DMM bedankt. Ga hier zeker wat meedoen.
Anton
Anton
The Dog is in the house
In bezit van:
BMW R60/5 1970 391.252 KM
Harley Davidson FXLR 1990 333.100 KM
BMW R1100RT 1998 310.128 KM
Nieuwe motor HD Dyna Low Rider mei 2015, 73053 KM.
In bezit van:
BMW R60/5 1970 391.252 KM
Harley Davidson FXLR 1990 333.100 KM
BMW R1100RT 1998 310.128 KM
Nieuwe motor HD Dyna Low Rider mei 2015, 73053 KM.