MotoVision

Xenon, led, verstralers, runningslights, problemen enz.

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
BMW-Harm

MotoVision

Ongelezen bericht door BMW-Harm »

Omdat ook ik goed wil opvallen in het verkeer heb ik sinds een jaar Philips Motovision lampen.
Door een wat oker-kleur in de lamp zou deze beter opvallen.

zoiets:
Afbeelding
Bekend? Enne...zou het werken?? :roll:
Gebruikersavatar
Wally 42
Berichten: 85
Lid geworden op: 27 jan 2009, 00:30
Type: R1200RT
Bijz: Ex KLPD
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Den Helder

Re: MotoVision

Ongelezen bericht door Wally 42 »

Hallo Harm,
Motorvision ken ik niet heb er nu bleu vision van Philips inzitten die geven ook een bepaalde kleuring die opvallender is dan
de gewone koplamp.
Zit zelf te denken aan Xenon maar mischien zijn de lampen van jou een goedkopere optie.
Heeft trouwens één van jullie de mistlampen aangesloten die er bij de 1150 koplamp (bij mij tenminste) inzitten aangesloten en bestaat daar een schema van???

Gr Peter
Gebruikersavatar
JOS WRSM
Forumoprichter en -beheerder
Forumoprichter en -beheerder
Berichten: 4366
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:08
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: momenteel motorloos
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Re: MotoVision

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Ik heb ook ervaring met deze lamp. Of ze beter opvallen kan ik niet zeggen maar weet wel te melden dat het zicht vanaf de motor een duidelijke verbetering is. Ik heb het als een verdubbeling ervaren. Echt een aanrader dus.
Met Xenon gaat er weer een hele andere wereld voor je open ook op preventief gebied.

grtz
Jos
BMW-Harm schreef:Omdat ook ik goed wil opvallen in het verkeer heb ik sinds een jaar Philips Motovision lampen.
Door een wat oker-kleur in de lamp zou deze beter opvallen.

Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM

Afbeelding
WoutG

Re: MotoVision

Ongelezen bericht door WoutG »

Jos WRSM schreef: Met Xenon gaat er weer een hele andere wereld voor je open ook op preventief gebied.

grtz
Jos
Net wat je zegt Jos met Xenon gaat er inderdaad een andere wereld voor je open. M.n. op preventief gebied.
Van mederijders hoor ik inderdaad dat er een grote lichtvlek aankomt/zichtbaar is, ook overdag.
V.w.b. je eigen zicht, dit verbetert ook met 300% zonder dat anderen(tegenliggers) er last van hebben.
Zelfs in slecht weer.
De laatste keer dat ik heb gereden werd het de laatste 100 km echt van dat weer waarbij je eigenlijk liever niet op een motor zit.
Ook niet in een auto trouwens. :roll:
Maar mijn zicht op de weg bleef uitstekend, dat was met de oude verlichting wel even anders.

Blij dat het erop zit.

8)
RuudRT

Re: MotoVision

Ongelezen bericht door RuudRT »

Hoi,

En waar kun je het beste xenon aanschaffen, goed en voor een redelijke prijs?


Ruud
Gebruikersavatar
JOS WRSM
Forumoprichter en -beheerder
Forumoprichter en -beheerder
Berichten: 4366
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:08
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: momenteel motorloos
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Re: MotoVision

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Hi Ruud:
Kijk es op:
http://www.overeemcarworks.nl/motorxenon.html
RuudRT schreef:Hoi,

En waar kun je het beste xenon aanschaffen, goed en voor een redelijke prijs?


Ruud
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM

Afbeelding
BMW-Harm

Re: MotoVision

Ongelezen bericht door BMW-Harm »

Op MP staat ook vaak een aanbieder op "onderdelen BMW" met een slimline-ballast. Dacht iets van €59,-
Maar die motovision is veeeel goedkoper en staat ook erg fraai :!: :;
blittkit

Re: MotoVision

Ongelezen bericht door blittkit »

Heb net in Engeland op E-bay een bi-xenon set gekocht met slimme ballast, het is een autoset, maar deze deel ik met een collega motorrijder.
Bij bi-xenon is zowel je dim alsook grootlicht xenon. Deze set koste mij € 118,- delen door 2 voor elk dus € € 59,-. (incl. verzendkosten)
En inderdaad een zee van licht. Zien en gezien worden.


Gr Hans
eravenzw

Re: MotoVision ==> xenon voor 1200rt 98 euris

Ongelezen bericht door eravenzw »

Ik heb net een xenon set er op voor 98 euro + 45 euro kosten voor de monteur. zie http://www.verlichtingkopen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

groeten

erik
Brommertje114

Re: MotoVision

Ongelezen bericht door Brommertje114 »

Ik heb sinds een half jaartje zo'n MotoVision lamp in de K gemonteerd en ik moet zeggen, ik ben er zeer tevreden over :-) .
De lichtvlek van dimlicht reikt iets verder dan van een "gewone" H4, de scheiding licht/donker is wat scherper maar wat ik veel belangrijker voor m'n eigen zicht vind is dat de reflecterende materialen van straatmeubilair of andere weggebruikers veel verder weg al zichtbaar zijn.
Van een collega die ooit eens in z'n koekblik voor me gereden heeft hoorde ik dat de oranje gloed onder de lamp in de reflector van een grote afstand te zien is en dat je daarmee best wel opvalt tussen alle felwitte Xenonlampen. Die oranje gloed zie je trouwens alleen als je lager of hoger zit dan de lamp dus ook in de spiegels van vrachtwagens ben je beter zichtbaar.
Op een ander forum heb ik gelezen dat de levensduur van de MotoVisions niet zo lang zou zijn maar de daar genoemde gemiddelde brandduur heb ik al lang overschreden. Ik vind ze een aanrader!

Eric
Gesloten

Terug naar “Over: Verlichting”