Conrad LED lampen

Xenon, led, verstralers, runningslights, problemen enz.

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Inspector Gadget

Re: Conrad LED lampen

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Beemer-Tycoons schreef:...Alleen de runninglights werken nu niet meer want dan gaan toch de mistlampen weer branden ook als ik diodes ...
Is de functie van Running Lights waar je op doelt die van de Kisan of van de Mototronix Alarm-module? _001
Ik neem aan die van de Kisan module;
Dat wordt inderdaad een lastige aangezien die running light functie door de Kisan module gerealiseerd wordt door de knipperlicht-lampen kortstondig aan-en-uit te schakelen. Heel snel in de Low stand, en langzamer in de High stand.
En die pulsen (enkele hertz, ik heb niet gemeten hoeveel, maar volgens mij iets van 5 hertz en 10 hertz) zal die Mototronix in combinatie met de diodes (die dan in geleiding staan omdat het signaal wel van de Kisan af komt) roet in het eten gooien.

Je zou eventueel die zelfde truc met diodes kunnen uithalen door wederom diodes te plaatsen, maar nu in de uitgangsdraden van de Mototronix module.
Dus wederom in elke draad vanuit de Motronic module die naar de knipperlicht-lampjes gaat.

Weer eerst proberen en wederom geheel op eigen risico. ;)

Beemer-Tycoons schreef:Dutchmidiman bedankt voor je prima tip. _004
Graag gedaan, dat is waar m.i. het forum ultimo juist voor is, uitwisselen van ervaringen, tips, ideeën, trucs, en meningen.
Gebruikersavatar
Beemer-Tycoons
2023
2023
Berichten: 247
Lid geworden op: 23 mar 2009, 22:08
Type: Ik heb een andere motor
Bijz: Kawasaki GTR1400, V-Stream scherm ,Hypro vering.
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Dordrecht

Re: Conrad LED lampen

Ongelezen bericht door Beemer-Tycoons »

Ik ga het morgenochtend gelijk even proberen ik hoef toch pas laat te werken.
[groet] peter
Meer dan 45 Jaar Motor historie :Suzuki 250, Suzuki 750GT, Kawasaki Z900, Kawasaki Z1000, Suzuki 750GT, Honda 350 4cil, Kawasaki 450 2cil, Kawasaki Z550, Kawasaki Z1000ST, Kawasaki 1000GTR, Bmw R1100RT, BMW R1150RT, Kawasaki GTR1400
Afbeelding
Inspector Gadget

Re: Conrad LED lampen

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

We zijn benieuwd, natuurlijk. _004

Het kán zijn dat je wat vreemde(re) knipperlicht-effecten krijgt, omdat zowel de Kisan alsook die Mototronix module op een bepaald moment de knipperlicht-lampen zullen aansturen.
Als ze dat beide gelijktijdig gaan doen, kan het een "halve discotheek" worden.

Maar, je vroeg om aandacht, hopelijk niet datgene wat je een bekeuring oplevert. ;)

We horen/lezen het wel....
Gebruikersavatar
Beemer-Tycoons
2023
2023
Berichten: 247
Lid geworden op: 23 mar 2009, 22:08
Type: Ik heb een andere motor
Bijz: Kawasaki GTR1400, V-Stream scherm ,Hypro vering.
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Dordrecht

Re: Conrad LED lampen

Ongelezen bericht door Beemer-Tycoons »

Vanmorgen vroeg wederom de optie geprobeerd om de diodes (in alle twee de richtingen geprobeerd) tussen de elec kabel te plaatsen die van de Mototronix module afkomt maar dat had geen positief resutaat, dus ik laat het zoals het nu is.
Ik kan de alarmfunctie nu inschakelen door de de richtingaanwijzers beide tegelijk in te drukken en verder werkt de Kisan knipperlicht automaat ook nog helemaal zoals het hoort alleen kan ik geen runninglights voeren maar dat vindt ik op zich geen probleem.
-1150- peter
Meer dan 45 Jaar Motor historie :Suzuki 250, Suzuki 750GT, Kawasaki Z900, Kawasaki Z1000, Suzuki 750GT, Honda 350 4cil, Kawasaki 450 2cil, Kawasaki Z550, Kawasaki Z1000ST, Kawasaki 1000GTR, Bmw R1100RT, BMW R1150RT, Kawasaki GTR1400
Afbeelding
Inspector Gadget

Re: Conrad LED lampen

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Ikzelf kan de running light optie ook niet gebruiken van de Kisan, aangezien ik Piëzo-piepers in de spiegels gemonteerd heb en die beginnen dan vrolijk de gehele tijd mee te piepen, daar wordt je volgens mij na 5 minuten helemaal gek van. ;)

Dus ik "voel" met je mee dat je deze functie niet kunt inschakelen.

Het was te proberen of diodes (ook) bij de Mototronix een oplossing boden, maar helaas!
Gebruikersavatar
Beemer-Tycoons
2023
2023
Berichten: 247
Lid geworden op: 23 mar 2009, 22:08
Type: Ik heb een andere motor
Bijz: Kawasaki GTR1400, V-Stream scherm ,Hypro vering.
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Dordrecht

Re: Conrad LED lampen

Ongelezen bericht door Beemer-Tycoons »

In ieder geval gedankt voor het positief mee denken _004 Ik denk dat ik toch ook al genoeg licht aan de voorzijde heb. -1150-
Meer dan 45 Jaar Motor historie :Suzuki 250, Suzuki 750GT, Kawasaki Z900, Kawasaki Z1000, Suzuki 750GT, Honda 350 4cil, Kawasaki 450 2cil, Kawasaki Z550, Kawasaki Z1000ST, Kawasaki 1000GTR, Bmw R1100RT, BMW R1150RT, Kawasaki GTR1400
Afbeelding
Gesloten

Terug naar “Over: Verlichting”