Sticker voor linksrijden ?

Xenon, led, verstralers, runningslights, problemen enz.

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
AGVerheij
Berichten: 852
Lid geworden op: 14 jun 2010, 11:01
Type: R1200RT
Bijz: RT-P uit 2015 in prachtig mat-blauw
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Utrecht
Locatie: Utrecht

Sticker voor linksrijden ?

Ongelezen bericht door AGVerheij »

Ik ga van de zomer op vakantie naar Ierland, en mag dus aan de verkeerde kant van de weg gaan rijden. Voor de auto zijn er dan stickers te koop die verblinding van mede-weggebruikers voorkomen. Volgens de -1150- handleiding levert BMW die ook voor onze motoren.

Hebben jullie hier ervaring mee ? Herrn BMW kennende zullen ze indien voorradig niet goedkoop zijn.
Kan ik ook een voor de auto bedoelde sticker gebruiken, en waar moet ik die dan plaatsen ?? Alle info die ik tot nu toe bij elkaar heb gegoogled gaat over auto's, en ook de vriendelijke dame bij de ANWB-winkel had eigenlijk geen idee hoe het zit met motoren.

[groet], GerbeRT
Groets, GerbeRT

Dictionary:
"MOTORCYCLIST" noun, singular [moh-ter-sahy-klist] A person willing to take a container of combustable liquid, mount it on top of a hot, moving engine and then place the whole contraption between their legs.
Inspector Gadget

Re: Sticker voor linksrijden ?

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Als je het fatsoenlijk wilt doen, plak je inderdaad je koplamp af.
Maar er zijn ook volksstammen die niets doen, jammer genoeg.

Op de R1100RT koplamp staat het af te plakken gedeelte al op het koplamp-glas aangegeven;
Als je vóór de koplamp staat, aan de rechterkant zie je een gekaderd gedeelte op de koplamp, waarin 1 kader horizontaal loopt en het andere kader rechts schuin naar beneden. Dat gedeelte dien je af te plakken.

Helaas heb ik geen 1150 om een vergelijk te maken, maar wellicht dat daar ook een gekaderd gedeelte op aangegeven staat.
Gebruikersavatar
AGVerheij
Berichten: 852
Lid geworden op: 14 jun 2010, 11:01
Type: R1200RT
Bijz: RT-P uit 2015 in prachtig mat-blauw
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Utrecht
Locatie: Utrecht

Re: Sticker voor linksrijden ?

Ongelezen bericht door AGVerheij »

Nope, op mijn 1150 heb ik geen gekaderd deel kunnen vinden - vanmorgen er nog voor gestaan. Bij veel 'oudere' lampen is dat het geval, maar bij veel modernere dus niet.
Je leest ook regelmatig dat mensen de gehele lamp flink omlaag verstellen - dit lost deels het verblinden op maar geeft gelijk ook veel minder licht. Niet dat ik van plan ben om veel in het donker te rijden, maar mocht dat wél het geval zijn wil ik op de kleine binnenwegen voldoende zicht hebben.

Misschien dan toch ook maar bij een dealer informeren _001

[groet], GerbeRT
Groets, GerbeRT

Dictionary:
"MOTORCYCLIST" noun, singular [moh-ter-sahy-klist] A person willing to take a container of combustable liquid, mount it on top of a hot, moving engine and then place the whole contraption between their legs.
vioma

Re: Sticker voor linksrijden ?

Ongelezen bericht door vioma »

Zet je motor voor een muur met het licht aan , je ziet dan het lichtbeeld . Dat is horizontaal maar gaat aan de rechterkant scheef omhoog . Je moet hem zo afplakken dat de schuine lijn weg is en je alleen een horizontaal lichtbeeld hebt , dus geen schuine hoek omhoog . Ik doe het altijd gewoon met zwart isolatie tape. Je zult ergens aan de linkerkant (als je erop zit) het glas moeten afplakken.
[groet] Peter
Gesloten

Terug naar “Over: Verlichting”