Richtingaanwijzers piepsignaal, goedkoop en efficient

Xenon, led, verstralers, runningslights, problemen enz.

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
mats1

Richtingaanwijzers piepsignaal, goedkoop en efficient

Ongelezen bericht door mats1 »

Omdat ik mij mateloos irriteer aan mensen die geen richting aangeven op bv rotondes, en omdat ik mij nog matelozer irriteer aan mijzelf omdat ik ze vaak vergeet uit te zetten (leeftijd?), heb ik vandaag het volgende gemonteerd:

Bij de autozaak heb ik 2 vergeten licht signaalkastjes gekocht, deze kosten 2.55 per stuk. Deze geven een piepsignaal als je je licht aan laat staan/als het licht aan gaat. Geen technische magie, gewoon een kastje van 2.1 bij 1.1 cm, made in China, en piepen als een grote kanarie. Plus en een min die je aansluit op de (hoe verrassend) plus en de min van je richtingaanwijzers.Het kastje kun je tussen de bekleding vastklemmen.

En nu piept hij vrolijk als ik richting aan geef, rechts en links. Big RT Smile

Een kleine 5.10 euro aan materiaal, en circa 5 minuten werk per kant, als je het netjes doet.....

En nu afwachten of ik mij aan dat pokkegeluid ga irriteren........ :lol:
RhanRT

Re: Richtingaanwijzers piepsignaal, goedkoop en efficient

Ongelezen bericht door RhanRT »

Ja dus, want dat deden wij ook in de jaren '70.
Big RT Smile

groet,
RhanRT
Gebruikersavatar
AGVerheij
Berichten: 852
Lid geworden op: 14 jun 2010, 11:01
Type: R1200RT
Bijz: RT-P uit 2015 in prachtig mat-blauw
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Utrecht
Locatie: Utrecht

Re: Richtingaanwijzers piepsignaal, goedkoop en efficient

Ongelezen bericht door AGVerheij »

Handige & goedkope oplossing.
Maar ikzelf zou me denk ik héél snel ergeren aan gepiep, en heb daarom een Kisan geplaatst in mijn -1150- . Minder dan 5 minuten werk, geen gereedschap nodig. Deze schakelt na 8, 15 of 45 seconden vanzelf de knipperlichten uit, en heeft nog meer functies zoals running lights en extra schakelmogelijkheden.
Toegeven, het was wel iets duurder dan jouw €5,10...............

[groet], GerbeRT
Groets, GerbeRT

Dictionary:
"MOTORCYCLIST" noun, singular [moh-ter-sahy-klist] A person willing to take a container of combustable liquid, mount it on top of a hot, moving engine and then place the whole contraption between their legs.
Gesloten

Terug naar “Over: Verlichting”