Verlichting FID (Fahrer Informations Display) op R11x0RT

Xenon, led, verstralers, runningslights, problemen enz.

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Dave

Verlichting FID (Fahrer Informations Display) op R11x0RT

Ongelezen bericht door Dave »

Heeft iemand zicht op het vervangen van het lampje van de FID? Dat van mij heeft de geest gegeven, en de hele unit vervangen (90 euro als je goed zoekt) vind ik een beetje overkill...
Inspector Gadget

Re: Verlichting FID (Fahrer Informations Display) op R11x0RT

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Wat ik laatst bij Kenny zag, was het een compleet gesealde unit.

Anders ff Kenny vragen? _001
Dave

Re: Verlichting FID (Fahrer Informations Display) op R11x0RT

Ongelezen bericht door Dave »

Hoi DMM,
Dat klopt, dat had ik zelf ook al eens gezien. En ook de repman (reparatiemanual) geeft hier geen uitsluitsel over. Maar in het donker net is het toch lastig (zeg maar rustig niet) te zien of er nog genoeg peut is, hoe laat het is (soms handig) en of de olie een beetje op temperatuur blijft (vooral dat).

En wie weet heeft iemand dit al eens aan de hand gehad...
Inspector Gadget

Re: Verlichting FID (Fahrer Informations Display) op R11x0RT

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Een "noodoplossing" (al-dan-niet tijdelijk) is platte ledjes aan de buitenkant monteren.
Aansluitpunt 4 (bruin) is massa, aansluitpunt 5 (rood-wit) is +12 volt (geschakeld).
Afhankelijk van het aantal ledjes, is een voorschakelweerstand gemakkelijk te berekenen.

Denk alleen dat je dashboard gedemonteerd moet worden om bij de FID te kunnen komen. _001

(ik dacht zelf nog even aan zekering nummer 3, maar dan heb je geen knipperlicht en geen klok)
Gebruikersavatar
Baird
2023
2023
Berichten: 4304
Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: Verlichting FID (Fahrer Informations Display) op R11x0RT

Ongelezen bericht door Baird »

Als die dan toch vervangen moet worden voor een paar lampjes dan maar open peuteren!

Ergens in een ander leven was bij mijn Ford Mondeo Ghia ook een paar lampjes kapot, "nee meneer, die zijn niet te vervangen, u zult een nieuwe unit moeten kopen, dat kost u FL 640.=". Nou, dat was in een middagje verdient met wat gehobby en voor FL 15.= aan nieuwe lampjes via een technische winkel.

Dus: Open die handel! _004
Met vriendelijke motorgroet
BeRT



R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
Opahak

Re: Verlichting FID (Fahrer Informations Display) op R11x0RT

Ongelezen bericht door Opahak »

Dave schreef:Hoi DMM,
Dat klopt, dat had ik zelf ook al eens gezien. En ook de repman (reparatiemanual) geeft hier geen uitsluitsel over. Maar in het donker net is het toch lastig (zeg maar rustig niet) te zien of er nog genoeg peut is, hoe laat het is (soms handig) en of de olie een beetje op temperatuur blijft (vooral dat).

En wie weet heeft iemand dit al eens aan de hand gehad...

Er zit een led in de unit gesoldeerd. deze is "normaal" niet te vervangen en moet de hele unit worden vervangen.
Succes
Paul
Dave

Re: Verlichting FID (Fahrer Informations Display) op R11x0RT

Ongelezen bericht door Dave »

Als ik 'm dan inderdaad toch in zijn geheel moet vervangen dan kan ik inderdaad zelf ook wel aan het solderen slaan om uit te proberen... Zal t.z.t. wel foto's maken ter 'leringh ende vermaeck'.

In de volgende vakantie maar eens kijken en voorlopig niet 's avonds rijden _001 .
Dave

Re: Verlichting FID (Fahrer Informations Display) op R11x0RT

Ongelezen bericht door Dave »

Vandaag deed de verlichting het weer... Wonder o wonder!

Wel heeft mijn buurman zijn FID vervangen omdat deze andere problemen had. Eens vragen of hij die nog heeft en ter beschikking wil stellen aan de wetenschap :D
Gesloten

Terug naar “Over: Verlichting”