benzine controlelampje

Xenon, led, verstralers, runningslights, problemen enz.

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Reinier L

benzine controlelampje

Ongelezen bericht door Reinier L »

voor het eerst in 30 jaar in de winter gereden. dat was een heerlijke rit, moter startte in 1 keer, samen met een vriend op een tiger 1050 lekker touren. mijn benzinemeter ging wel omlaag maar het reservelampje voor de benzine ging niet branden, ook niet toen er geen een blokje meer was. waarschijnlijk is deze stuk of slecht contact (rest doet het nog, dus geen zekering). in het werkplaatshandboek staat dat je heel wat tupperware moet verwijderen! of weet iemand een snellere manier?? :idea: alvast bedankt!
-1150-
Reinier L

Ongelezen bericht door Reinier L »

Lampje is eruit maar is niet stuk. Wat nu? Iemand goede ideeen?
RhanRT

Re: benzine controlelampje

Ongelezen bericht door RhanRT »

aansluiting op de tank controleren,en anders benzinevlotter in de tank demonteren.
Reinier L

Ongelezen bericht door Reinier L »

aansluiting op de tank controleren,en anders benzinevlotter in de tank demonteren.
Zou de benzinemeter dan ook niet moeten werken. Want die doet het wel!
RhanRT

Re: benzine controlelampje

Ongelezen bericht door RhanRT »

nee dit staat los van elkaar de vlotter heeft een extra contact voor het lampje
Reinier L

Ongelezen bericht door Reinier L »

Thnxs!
Gebruikersavatar
JoJothefirst
2024
2024
Berichten: 465
Lid geworden op: 17 jun 2010, 18:15
Type: R1200RT
Bijz: zumo XT
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: Groningen

Re: benzine controlelampje

Ongelezen bericht door JoJothefirst »

Reinier, is je probleem opgelost of moet je er nog mee aan de slag?
Ik had hetzelfde probleem met mijn benzinemeter. Nou heb ik nog wel de volgende toevoeging: als ik lang genoeg doorreed (tricky, ik weet het) dat er geen blokjes in de meter meer waren, dan kwam alsnog het oranje lampje. Dus het reservelampje deed het nog wel, de benzinemeter werkte eigenlijk niet goed. Nou komt een vreemd verschijnsel... _001 ik weet niet of jij een radio op je 1150 hebt? Ik wel 8)_ . En daar had ik problemen met de stuurschakelaar. Zie ook het topic daarover. Toen eenmaal de stekkers van de radio los gehaald waren en weer terug aangesloten, was niet alleen mijn afstandsbediening van de radio weer oké, ook de benzinemeter deed het weer als vanouds 8) _004
Mocht je nog niet verder gekomen zijn met de oplossing en je hebt toevallig ook een radio dan is het de moeite waard om dit eens te proberen :idea:
Good luck

JoJo
Have some courtesy, have some sympathy, have some taste. (Mick Jagger)
Gebruikersavatar
wil51
Berichten: 941
Lid geworden op: 23 apr 2011, 14:34
Type: R850RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Heemstede

Re: benzine controlelampje

Ongelezen bericht door wil51 »

Bij mij reageert de benzinemeter/lamp steeds verschillend. Soms zijn de streepjes weg en brand het benzinelampje nog niet. En soms is er nog 1 streepje en benzinelamp gaat al branden. Gisteren ongeveer 5 km moeten rijden met brandende benzinelamp en 1 streepje op de display voordat ik bij tankstation was. Ik kreeg er 20 liter in. 14 km verder was er al 1 streepje weg. Is die benzinemeter en lamp wel betrouwbaar op de 850/1150?
Ik heb 362 km gereden sinds de vorige tankbeurt.
Gebruikersavatar
Bert M
Erelid
Erelid
Berichten: 2313
Lid geworden op: 26 dec 2011, 16:45
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: F650GS
Land: Verenigd Koninkrijk
Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire

Re: benzine controlelampje

Ongelezen bericht door Bert M »

Het viel mij de R1100RT ook al op dat het moment van branden van het lampje versus het uitgaan van de laatste blokjes op een beetje willekeurige manier gaat. Wat ik wel inmiddels ontdekt heb (en wat trouwens achteraf ook logisch is :oops: ), is dat wanneer ik de tank echt vol wil tanken, dat ik dan de motor op de middenbok moet zetten en niet op de zijstandaard, want dat scheelt enorm. Het eerste lampje gaat in het eerste geval idd na 15 kilometer alweer uit terwijl die bij middenbok gebruik het eerste blokje ca. 48 kilometer blijft staan.

[groet]

Bert M
Met vriendelijke motorgroet
Bert M

Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
Gebruikersavatar
wil51
Berichten: 941
Lid geworden op: 23 apr 2011, 14:34
Type: R850RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Heemstede

Re: benzine controlelampje

Ongelezen bericht door wil51 »

Bert M schreef:Het viel mij de R1100RT ook al op dat het moment van branden van het lampje versus het uitgaan van de laatste blokjes op een beetje willekeurige manier gaat. Wat ik wel inmiddels ontdekt heb (en wat trouwens achteraf ook logisch is :oops: ), is dat wanneer ik de tank echt vol wil tanken, dat ik dan de motor op de middenbok moet zetten en niet op de zijstandaard, want dat scheelt enorm. Het eerste lampje gaat in het eerste geval idd na 15 kilometer alweer uit terwijl die bij middenbok gebruik het eerste blokje ca. 48 kilometer blijft staan.

[groet]

Bert M
Ik tank toch ook altijd met motor op de middenbok. Voltanken tot er niets meer bij kan en dan toch na 14 km 1 streepje weg.
Gebruikersavatar
Bert M
Erelid
Erelid
Berichten: 2313
Lid geworden op: 26 dec 2011, 16:45
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: F650GS
Land: Verenigd Koninkrijk
Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire

Re: benzine controlelampje

Ongelezen bericht door Bert M »

wil51 schreef:...en dan toch na 14 km 1 streepje weg...
vreemd, want 20 liter op 361 kilometer is een goed doorsnee gebruik. Dus daar zit het ook niet in. Dan vermoed ik idd ook dat de vlotterafstelling niet helemaal spoort, nog los van het euvel dat 'aan het einde van de tank' de blokjes en het lampje maar lukraak hun werk doen.

[groet]

Bert M
Met vriendelijke motorgroet
Bert M

Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
Ton1959

Re: benzine controlelampje

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Ik denk dat het heel moelijk is om bij een motor met een vlotter nauwkeurig te werken. De tankvorm maakt dat bijna onmogelijk. Het is niet net als bij een auto een mooie rechthoekige vorm.
Dan komt er bij veel motortanks bij dat als je hem en keer schuin zet benzine naar de andere tankhelft stroomt weg van de vlotter. Dit omdat bij veel motoren de tank in het midden over een hoog frame moet.
Mijn motor heeft alleen het lampje maar als dat aangaat is je tank echt behoorlijk ver leeg.
Remeau

Re: benzine controlelampje

Ongelezen bericht door Remeau »

Hallo,

Onder je zadel in de relais kast zit ook een "relais" wat regelt dat na een tijdje het rode benzine lampje aan gaat (maar niet bij wiebelen bijvoorbeeld)
Ik weet even niet uit mijn hoofd welke, maar die is meestal het probleem van de onduidelijke meter/lamp meldingen :O .
Het staat vermeld in het werkplaats handboek.

ze zijn op verschillende 2de hands sites te vinden, voor rond de 14 euro...
Maar je kan er natuurlijk ook altijd een nieuwe in prikken..

Succes _004
Remeau
Hub

Re: benzine controlelampje

Ongelezen bericht door Hub »

Ook mijn lampje brandt heel erg laat. Soms rij ik al kilometers zonder blokjes maar het lampje komt er uiteindelijk wel bij.
Toch blijft het moeilijk vooral als je veel in de Eiffel of Belgie rijdt.
Het kan zomaar voorkomen dat je op dat moment aan de verkeerde kant van een meer of berg zit en dan wordt het soms erg krap.
Daarom staat mijn Zumo benzine waarschuwing op 325 Km hetgeen ik ook nog controleer door de dagteller na het tanken terug te stellen.
Zo voorkom je verrassingen. Big RT Smile

Succes met je lampje.
Hub
DickL

Re: benzine controlelampje

Ongelezen bericht door DickL »

Het is wat Ton zegt : Brandstofniveau altijd nauwkeurig aangeven in zulke onregelmatig gevormde motorfietstanken is welhaast onmogelijk. Punt is wel, dat aanwijzing regelmatig moet zijn - ook bij mij gaat lampje pas branden nadat laatste streepje nagenoeg verdwenen is, en dat betekent bij mij tanken na ongeveer 400 km. Wanneer probleem nog niet is opgelost, kun je allereerst even de dempingsunit in je zekeringkastje (daar zit ie tenminste bij mijn 1100RT) testen mbv een andere unit die zeker werkt (bij de dealer??) - dat is een simpele handeling.

groeten Dick
Gesloten

Terug naar “Over: Verlichting”