BMW valverlichting

Xenon, led, verstralers, runningslights, problemen enz.

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Tuono

BMW valverlichting

Ongelezen bericht door Tuono »

Om van opzij beter zichtbaar te zijn, in het donker, heb ik wat extra valverlichting aangebracht in het kuipwerk.
Dit in navolging van de valverlichting zoals BMW dat ook in zijn personenauto's voert, als interieur verlichting. :D

Ook aan de achterzijde extra LED verlichting aangebracht voor extra zichtbaarheid & veiligeheid. Big RT Smile
verlichting aangesloten op de 12V aansluiting. Deze schakelt na enkele minuten af waardoor de verlichting, na afsluiten contact, nog enige tijd brand.
Geeft in het donker extra contour.

Even aanzien hoe het bevalt. Het moet uiteraard geen rijdende kerstboom worden............... :lol:

Afbeelding

Afbeelding

[groet]

Tuono. 8)_
doov650

Re: BMW valverlichting

Ongelezen bericht door doov650 »

Dat zal in de smaak vallen.

Bij gassies met petjes in Honda Civics.
Gebruikersavatar
japachap
Berichten: 771
Lid geworden op: 11 jan 2011, 19:46
Type: R1150RT
Bijz: LEDs en reflectors, Fans en Farkles
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Enschede

Re: BMW valverlichting

Ongelezen bericht door japachap »

Tuono,
Ik applaud je poging om extra verlichting te plaatsen, zonder het overbodig te maken. Zeker de lampjes verborgd onder de grote kuip panelen lijken mij erg netjes- maar (van je foto) het lijkt mij niet fel/duidelijk genough. Het is alleen maar mijn mening, maar mijn gevoel is er moet nog een paar uren in het garage geklussed worden. Het valt niet voldoende op. :$
Maar verder- zeer goede idee _004
(excuuses als mijn taalgebruik niet altijd goed is- Nederlands is mijn tweede taal, maar ik verbeter het snel!)

Voorheen- Yamaha RXS100, Honda CB450DX-K, Yamaha XJ900F-4BB2
Nu- BMW R1150RT Twinspark 2003
Inspector Gadget

Re: BMW valverlichting

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Ik zou ook aanraden iets met reflectors (bijv. geel op de voorpoten) te doen en ook 3M BlackScotch Lite (of iets van reflectie-tape) op de achterkant van je koffers te plaatsen. Ook je profiel van achteren is m.i. heel erg belangrijk.

En ik zou je aanraden, zover je dat al niet gedaan hebt, een schakelaar plaatsen op dergelijke verlichting.
Voor het geval je aangesproken wordt op het voeren van dergelijke verlichting en hopelijk daarmee een bekeuring (of erger, inname van voertuigpapieren) kunt voorkomen.

Toegegeven, je moet het wel heel bont maken tot het zover komt, maar het zou zonde zijn van al je efforts.
En het gedonder achteraf.
Beamietoo

Re: BMW valverlichting

Ongelezen bericht door Beamietoo »

Ik vind ze mooi Tuono.

Here is mijn voorkeur van de Z4 parts bin-
Kunnen ook met richting aanwijzers knipperen.
Afbeelding
Gesloten

Terug naar “Over: Verlichting”