LED breedstralers

Xenon, led, verstralers, runningslights, problemen enz.

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Mike Philippens

LED breedstralers

Ongelezen bericht door Mike Philippens »

Ik heb vandaag (ondanks het weer) alvast mijn nieuwe LED breedstralers gemonteerd. Ze doen het nog niet, want ik wacht nog op wat onderdelen om de hele electrieke huishousing te fatsoeneren en dan pas kan ik ze aansluiten. Maar ze zitten op de plek waar ik ze wilde hebben: op de aansluiting van de politie valbeugels. Plaatjes zeggen meer:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ze zijn primair om beter gezien te worden (driehoek van licht enzo). Die plek leek me uitgelezen om ze te monteren. Ze zitten nét wel/nét niet binnen de breedte van de cylinderkoppen dus met een val zullen ze denk ik nét niet volledig vernietigd worden. Ik denk dat de beugel het eerder begeeft. Nou ja, ik val toch niet... ;) Ik heb voor de breedstralers gekozen omdat ik er dan ook nog wat aan heb in het donker op een of ander landweggetje. Ik moet ze natuurlijk nog fatsoenlijk uitrichten zodat ze niemand hinderen.

Ik heb ze hier gekocht na een tip van Inspector Gadget (DutchMidiMan) en ik ben zeer tevreden over de uitvoering. Ze hebben een mooi massief aluminium blok met koelvinnen en voelen erg stevig aan. Geen plastic rommel dus. Ze pakken maar 10W (12W aansluitwaarde, dus 2A per 2) dus daar zal de accu niet veel onder lijden. Ik heb een schakelaar besteld. Ik wilde het eerst nog heel mooi via een relais doen over het stadslicht, maar je moet toch een schakelaar hebben, dus dan kan ik dat relais ook net zo goed weglaten. Alleen maar overbodige bedrading. De schakelaar kan 30A hebben, dus die twee LED lampen trekt ie wel.

Als ze het doen zal ik een paar foto's maken van het effect overdag en in het donker. Er zijn ook een paar Whitelights onderweg, dus daar maak ik dan ook meteen plaatjes van.
Erteetje

Re: LED breedstralers

Ongelezen bericht door Erteetje »

Ik ben mijzelf ook aan het orienteren voor extra lampen (verstralers) voor mijn -1200- . Geeft toch weer wat extra's vind ik.

Ik constateer trouwens dat je liever rijd dan poetst :D _004
Luc
Mike Philippens

Re: LED breedstralers

Ongelezen bericht door Mike Philippens »

Erteetje schreef:Ik constateer trouwens dat je liever rijd dan poetst :D _004
Klopt. Maar poetsen moet ik ook plannen. Ik zit op 2 hoog, dus ik heb geen tuinslang. Dus moet ik het even afstemmen met de familie dat ik daar kom poetsen. En ik rij idd liever. Het is maar plèstik... ;)
Erteetje

Re: LED breedstralers

Ongelezen bericht door Erteetje »

Mike Philippens schreef:
Erteetje schreef:Ik constateer trouwens dat je liever rijd dan poetst
Klopt. Maar poetsen moet ik ook plannen. Ik zit op 2 hoog, dus ik heb geen tuinslang. Dus moet ik het even afstemmen met de familie dat ik daar kom poetsen. En ik rij idd liever. Het is maar plèstik... ;)
Ondanks dat die van mij er altijd redelijk netjes uitziet kan ik je geen ongelijk geven. Ik heb een garage met verwarming en stromend water anders zag die van mij er waarschijnlijk net zo uit als die van jou. Rijden gaat boven alles :!: :!:

Luc
Gesloten

Terug naar “Over: Verlichting”