Xenoninbouw (korting voor leden)

Xenon, led, verstralers, runningslights, problemen enz.

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Inspector Gadget

Re: Xenoninbouw (korting voor leden)

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Wat ik gezien heb van de R1200RT is inderdaad veel licht, en lijkt mij ook inderdaad voldoende licht.
Bij de R1100RT is het voor mij duidelijk minder.

Wil nog wel ff 1 opmerking maken over de "emotie";
Door 1 van mijn vele ongelukken ben ik gedeeltelijk kleurenblind geworden.

Hierdoor zie ik in het donker wat meer dan de gemiddelde mens, maar heb "problemen" met kleuren die dichter bij elkaar liggen zoals oranje en rood, bruin en zwart, etc.
De bekende bolletjes-kaarten waar je cijfers e.d. uit moet halen faal ik vrijwel allemaal.

Hierdoor ontstaat ook een soort (vergelijkbare) "nachtblindheid" bij halogeen verlichting en waar ik totaal geen last van heb bij Xenon verlichting.
En wat ook opvalt dat het dan bij mij ook nog werkt bij een lager lichtniveau. (ingebouwde nachtkijker :lol:)
Het is wel eens onderzocht bij mij en naar wat ik begrepen heb was het door de gigantische klap die ik opgevangen heb, verdere details zal ik jullie besparen.

Voor mij is Xenon verlichting een uitkomst waardoor ik veel minder vermoeide ogen heb bij het rijden in het donker.

En dat is vrijwel zonder emotie, omdat ik niet bepaald een emotie-persoon ben, zou je mij goed kennen ;)
En heb ik ook geen ego, anders zou ik dit hier niet vertellen. :lol:
DVR1200RT

Re: Xenoninbouw (korting voor leden)

Ongelezen bericht door DVR1200RT »

Hey Dutch,

Point taken _004
Opahak

Re: Xenoninbouw (korting voor leden)

Ongelezen bericht door Opahak »

Wildripper schreef:Off topic

Paul
Nou dit staat in je link.

Sinds 1991 is het voor een motorrijder niet meer verboden om langzaam tussen de file door te rijden.

En als niet is verboden dan kan je het ook niet gedogen


Maar laten we het in dit draadje vooral over het Xenon hebben.

Bij de trainingsdag in Oploo, waren we in een donkere hal. Daar werd ons de ogen geopend dat Xenon niet zalig makend is.

Er bleek nl dat de Xenon jongens te laag waren afgesteld, wel veel licht maar het object op 20 meter niet zichtbaar.

En 20 meter is de afstand die je in 1 seconde aflegt bij 80 km per uur. Met andere woorden een kansloze missie als er wat op de weg ligt.

We kregen de raad de afstelling van ons licht regelmatig te controleren, met of zonder Xenon.[/quote]


In een ander gedeelte van de RVV staat dat voertuigen (dus ook de motor) elkaar niet op 1 rijbaan mogen inhalen. Door deze regel komt de specifieke motorregel sinds 1991 te vervallen.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik op de 1100 rt de lichtopbrengst matig vind van de standaardverlichting. Daarom kijk ik nog naar xenon inbouw maar ben een beetje huiverig geworden over de berichten die je leest in de krant. bij de volgende beurt ga ik daar wat dieper op in.
Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 3299
Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Locatie: Bergschenhoek

Re: Xenoninbouw (korting voor leden)

Ongelezen bericht door HansD »

Xenon op de -1100- ? Gewoon doen. Dit maakt bij de -1100- veel verschil en is mij prima bevallen.
Ik werd meteen beter opgemerkt in het verkeer, en er heeft nog nooit iemand geknippert naar me dat het verkeerd stond of irritant was.
Hans
Inspector Gadget

Re: Xenoninbouw (korting voor leden)

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Mee eens;
Op de R1100RT is het een hele verbetering, omdat de koplamp (en reflector) niet echt groot of optimaal te noemen is.

Bij de R1200RT (en R1150RT) zit al een prima koplamp (en reflectoren) en zal de "winst" wellicht minder zijn.

Maar op de R1100RT is het echt een heel flink verschil _004
Gesloten

Terug naar “Over: Verlichting”