extra remlicht

Xenon, led, verstralers, runningslights, problemen enz.

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Die Hard Helmond

extra remlicht

Ongelezen bericht door Die Hard Helmond »

heeft er iemand informatie en/of ervaring met een extra remlicht in de topkoffer? ik wil zoiets gaan monteren, maar wil eerst weten wat anderen voor ervaringen hebben.
Gebruikersavatar
dhr
Berichten: 450
Lid geworden op: 20 jun 2008, 13:05
Type: R1200RT/LC
Bijz: Alpine Weiss
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Westfriesland
Locatie: Hoorn NH
Contacteer:

Re: extra remlicht

Ongelezen bericht door dhr »

babbal eens met moh_fan, memberlist.php?mode=viewprofile&u=1352

Die duikt vaak op in discussies over verlichting en heeft het een en ander, zowel voor als achter, uitgebreid en aangepast

en in ieder geval kun je hier even kijken:
http://www.nippynormans.com/prodinfo.as ... 4&mitem=75
Afbeelding
R1100RT (1997)+ | R1100RT (1996)+ | Honda ST1300 (2007)+ | BMW R1200RT-LC (2016)
Gebruikersavatar
JOS WRSM
Forumoprichter en -beheerder
Forumoprichter en -beheerder
Berichten: 4367
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:08
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: momenteel motorloos
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Re: extra remlicht

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Volgens mij had Kenny (ksimon) een mooie oplossing op zijn motor :idea:
Die Hard Helmond schreef:heeft er iemand informatie en/of ervaring met een extra remlicht in de topkoffer? ik wil zoiets gaan monteren, maar wil eerst weten wat anderen voor ervaringen hebben.
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM

Afbeelding
moh_fan
Berichten: 678
Lid geworden op: 04 mar 2009, 22:00
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: N-Br

Re: extra remlicht

Ongelezen bericht door moh_fan »

dhr schreef:babbal eens met moh_fan,
Ik kan hier niet van dienst zijn... ik heb geen ervaring met opbouw van extra licht op een koffer.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
R1150RT - R1200RT '07 / '08 / '11 / '15
--- Lid BMW MC Vlaanderen ---
Beamietoo

Re: extra remlicht

Ongelezen bericht door Beamietoo »

[quote="Jos WRSM"]Volgens mij had Kenny (ksimon) een mooie oplossing op zijn motor :idea:

Op mijn Givi heb ik een 20cm spoiler type led remlicht bovenop gemonteerd. Deze komt uit de autovakhandel en koste 8,-
Op de BMW topkoffer had ik bij Louis twee aparte ledlampblokken besteld in de aanbieding voor 14,95 p/st. en links en rechts naast de handvat gemonteerd.
De 12v aansluiting is gelust in de achterlamphuis op de bedrading naar de standaard remlampje. Aansluiting op de topkoffer zodat je altijd je koffer van de fiets kan doen is via een robuuste metaal DIN plug/ stekker die IP56 waterbestendig is. Deze plug/ stekker had ik gehaald bij een winkel voor 7,95 die alles heeft voor satelite televisie. Ook zit er een indrukknop als je het eruit wil trekken. Dwz dat die een vergrendeling heeft. Shoppen bij Conrad op internet vond ik lastig om dat ik wist niet precies wat het beste voor deze toepassing zou kunnen zijn. Bij de schotelboer kon ik rondsnuffelen terwijl de aardige man mij diverse mogelijkheden liet zien. Binnen de koffer heb ik alle draaden zitten binnen krimpbuis voor extra bescherming en zijn verankerd langs de binnenranden met kleine zelkklevende tywraps en voeten verkrijgbaar bij de bouwvakhandel.

Ik ben super tevreden over de resultaat. De 3de remlichten zijn echt fel en volgens meningen valt je motorfiets tijdens remmen veel beter op dan zonder deze verfraaiende aanpassing. Hier gaat het mij om, zien en GEZIEN worden in het verkeer. Andere aangebrachte verlichting zijn 5-led amber kleur leds voor richtingaanwijzers op de spiegels en ledstrips op de zijkant van de topkoffers voor meer zijchtbaarheid in de blindehoek op de snelweg te geven. Running lights voorop om in de mist en donker de brede van de profiel zichtbaar te maken. Als je meer wil weten of wil zien kan je mij een pb sturen om iets af te spreken.
Gr,
Kenny
Gebruikersavatar
Yobotje
Berichten: 110
Lid geworden op: 14 mei 2009, 22:33
Type: Ik heb geen motor (meer)
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amersfoort

Re: extra remlicht

Ongelezen bericht door Yobotje »

ksimon schreef:
Jos WRSM schreef:Volgens mij had Kenny (ksimon) een mooie oplossing op zijn motor :idea:

Aansluiting op de topkoffer zodat je altijd je koffer van de fiets kan doen is via een robuuste metaal DIN plug/ stekker die IP56 waterbestendig is. Deze plug/ stekker had ik gehaald bij een winkel voor 7,95 die alles heeft voor satelite televisie. Ook zit er een indrukknop als je het eruit wil trekken. Dwz dat die een vergrendeling heeft. Shoppen bij Conrad op internet vond ik lastig om dat ik wist niet precies wat het beste voor deze toepassing zou kunnen zijn.
Gr,
Kenny
Kenny, Jos, ik heb bij MDI via internet een remlicht met 16 LEDs gekocht en de zijdelingse zichtbaarheid daarvan is bijzonder groot. Het kunststof huis is transparant net als de LEDS en zijn niet gekleurd indien ze uit zijn.
Ik ben van plan het in de rand van het bodemdeel van de originele topkoffer in te werken zodat hij niet achter de koffer uitsteekt. De 16 LEDs branden allemaal (rood) en ingeval van achterlicht verbruikt het 1Watt en in geval van remlicht verbruikt het 2 Watt. Ik verwacht geen moeilijkheden met de verlichting in de motor. Voordat ik aan het dremelen ga wil ik eerst uitvogelen hoe ik het kontact het beste kan realiseren.

IK BEN ZEER BENIEUW NAAR DE PLUG DIE JIJ GEBUIKT EN HOE JE DIE LOSMAAKT ALS JE DE TOPKOFFER ERAF HAALT. DRUKKONTAKT ONDER DE KOFFER MET DE KOFFERDRAGER OF IN DE KOFFER EN DE DRAAD ER STEEDS UITTREKKEN?
FOTOTJE?

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Yobotje op 02 jun 2009, 22:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Oudoe ééj! Afbeelding
Theo.
Mike Philippens

Re: extra remlicht

Ongelezen bericht door Mike Philippens »

ksimon schreef:Op mijn Givi heb ik een 20cm spoiler type led remlicht bovenop gemonteerd.
Op de BMW topkoffer had ik bij Louis twee aparte ledlampblokken besteld in de aanbieding voor 14,95 p/st. en links en rechts naast de handvat gemonteerd.
Zou je wat details kunnen fotograferen van deze oplossing? En ook de plugjes in beeld brengen? Of beter nog: heb je bestelgegevens van die plug of naam van de handelaar? Ik heb nl een tijdje gezocht naar zoiets, maar de electronicavakhandel wist van niets...
moh_fan
Berichten: 678
Lid geworden op: 04 mar 2009, 22:00
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: N-Br

Re: extra remlicht

Ongelezen bericht door moh_fan »

De beschrijving die Kenny geeft lijkt op een XLR-plug, die vaak als microfoonkabelplug dient.
Die zijn ook goed spatwaterdicht.
Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
R1150RT - R1200RT '07 / '08 / '11 / '15
--- Lid BMW MC Vlaanderen ---
Beamietoo

Re: extra remlicht

Ongelezen bericht door Beamietoo »

Moh_fan wint de eerst prijs :!:
Dat is hem precies en zij verkrijgbaar in 3, 5 en 7 polige uitvoeringen.
Ik heb de afgebeelde plug en de in de koffer te plaatsen contrastekkerdoos bij Mupro op de industrieterrien Isselt in Amersfoort gekocht.
Met genoegen hier zijn wat foto's om ideeen te geven...
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hier zie je een dunne maar felle remlichtbar die is op de baggagerek geinstallerd voor wanneer er geen top koffer gebruikt wordt.

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Veel succes, plezier en velige km's,
Kenny
Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Yobotje
Berichten: 110
Lid geworden op: 14 mei 2009, 22:33
Type: Ik heb geen motor (meer)
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amersfoort

Re: extra remlicht

Ongelezen bericht door Yobotje »

ksimon schreef:Moh_fan wint de eerst prijs :!:
Dat is hem precies en zij verkrijgbaar in 3, 5 en 7 polige uitvoeringen.
Ik heb de afgebeelde plug en de in de koffer te plaatsen contrastekkerdoos bij Mupro op de industrieterrien Isselt in Amersfoort gekocht.
Met genoegen hier zijn wat foto's om ideeen te geven...
Bedankt, zodra ik wat te melden heb doe ik dat. Ik ga aan de slag.
Oudoe ééj! Afbeelding
Theo.
Gebruikersavatar
Yobotje
Berichten: 110
Lid geworden op: 14 mei 2009, 22:33
Type: Ik heb geen motor (meer)
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amersfoort

Re: extra remlicht

Ongelezen bericht door Yobotje »

Het extra remlicht zit erin, in de topkoffer:

Afbeelding
Geen licht

Afbeelding
Normaal achterlicht

Afbeelding
Met remlicht.

Het remlicht zit binnen de contouren van het deksel en is daardoor beschermd. Hij zit naadloos in de opening en de voeding zit aan de achterzijde onder de koffer.
De koffer kan niet aangesloten afgenomen worden omdat de robuuste stekker dat verhindert.
Oudoe ééj! Afbeelding
Theo.
moh_fan
Berichten: 678
Lid geworden op: 04 mar 2009, 22:00
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: N-Br

Re: extra remlicht

Ongelezen bericht door moh_fan »

Héél netjes!
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
R1150RT - R1200RT '07 / '08 / '11 / '15
--- Lid BMW MC Vlaanderen ---
Change

Re: extra remlicht

Ongelezen bericht door Change »

Ziet er goed uit Theo (Led-licht) !
Je hebt nu dus een semi-permanente elektraverbinding gemaakt met het achterlichtunit of tovh niet?
Gebruikersavatar
Yobotje
Berichten: 110
Lid geworden op: 14 mei 2009, 22:33
Type: Ik heb geen motor (meer)
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amersfoort

Re: extra remlicht

Ongelezen bericht door Yobotje »

Change schreef:Ziet er goed uit Theo (Led-licht) !
Je hebt nu dus een semi-permanente elektraverbinding gemaakt met het achterlichtunit of tovh niet?
Wat betekend tovh?

Er is een stekker welke onder de kofferdrager in een clip is geklikt wanneer de koffer niet in gebruik is. In gebruik zit hij in het stopcontacten is dan rechtsreeks (parallel) gekoppeld met achter- en remlicht. De stekker is dusdanig lang dat de koffer er niet af kan zonder eerst de stekker te verwijderen uit het contact in de koffer.
De binnenzijde van het kontact in de koffer is afgwerkt met een ingekorte, blindwartel afgedichte kabelwartel M29 welke op de bodem is geplakt.
Zit allemaal heel robuust en is onderhoudbaar.
De stekker en stopcontact komen van Van Hove A'frt.
Oudoe ééj! Afbeelding
Theo.
Gesloten

Terug naar “Over: Verlichting”