H7 lamp stuk geen melding canbus

Xenon, led, verstralers, runningslights, problemen enz.

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
HenkvanR
Berichten: 389
Lid geworden op: 15 jun 2009, 09:53
Type: Ik heb geen motor (meer)
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Apeldoorn
Locatie: Apeldoorn

H7 lamp stuk geen melding canbus

Ongelezen bericht door HenkvanR »

Vandaag zegt mijn dochter, er is een lamp stuk want er brand er maar 1. Maar ik had geen melding op het dashboard van de canbus en de lamp deed het na vervanging wel weer, weet iemand hoe dit kan? R1200RT 2006.

Hartelijke groeten van V370 aan alle forumleden
[groet]
HenkvanR -1200-
Gebruikersavatar
Mello
Berichten: 133
Lid geworden op: 30 aug 2010, 19:40
Type: R1200RT/LC
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Nieuweschans

Re: H7 lamp stuk geen melding canbus

Ongelezen bericht door Mello »

Kan kloppen. Dit heb ik ook gehad.
Schijnt "normaal"te zijn op een -1200- uit 2006.
Zie ook het volgende draadje viewtopic.php?f=31&t=7873

[groet] Johan
Inspector Gadget

Re: H7 lamp stuk geen melding canbus

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

De lampen-defect controle zou hier normaal gesproken zeker en vast melding van hebben moeten maken, maar helaas blijkt dat bij de 2005-2006 1200RT's niet altijd het geval.

Het is raadzaam bij een bevriende BMW dealeRT langs te gaan en vragen of zij kunnen nazien of er een software-update voor jou ZFE (centrale computer in de motor) beschikbaar is.

Let wel, sommige BMW dealeRTs geven behoorlijk stevig tegengas, omdat de ZFE maar een beperkt aantal keren geprogrammeerd (lees: volledige software-update) kan worden.
Zonder een hele technische verhandeling te houden, het geheugen lijkt op een soort flash geheugen maar heel veel meer betrouwbaarder, omdat je bij een motor nooit "een bitje wilt laten kunnen omvallen", lees, een software-probleem, wilt meemaken.
Want bij BMW moet je een software-update opeenvolgend installeren, je kunt niet volstaan met alleen de allerlaatste, nieuwste update te installeren, je moet ook alle tussenliggende versies installeren.

Zodra je motor aan de (internet-verbonden) diagnose gekoppeld is, kan nagezien worden of er nog een software-update geboden wordt.

Je kunt ook proberen na te vragen of er een zogenoemde Service Bulletin voor een gekend probleem is, maar de meeste BMW dealeRTs mogen daar niets aan de klanten over vertellen noch informeren over de exacte details.
Gesloten

Terug naar “Over: Verlichting”