Led knipperlichten

Xenon, led, verstralers, runningslights, problemen enz.

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Maastricht

Led knipperlichten

Ongelezen bericht door Maastricht »

Hallo,

Na al wat gelezen te hebben over de led knipperlichten met DRV heb ik nog een vraag,
daar deze topics gesloten zijn kan ik er niet meer op reageren. dus dan maar even zo

Gister heb ik al van mijn net aangeschafte -1150- de accu verwisselt, daar ik normaal niet
heel handig in deze dingen ben is dit toch goed gelukt. zou zelf ook de knipperlichten kunnen vervangen?
plug en play? of moet ik nog wat toevoegen / ombouwen?


[groet] Maastricht -1150-
Maastricht

Re: Led knipperlichten

Ongelezen bericht door Maastricht »

kijk eens daar…..ben volgens mij al geholpen!
[youtube]OhiHluKib7c[/youtube]
noveen vraag heb een zilveren RT welke is het mooiste? WIT of Zwart?
elmecky

Re: Led knipperlichten

Ongelezen bericht door elmecky »

Hoi Maastricht,

Here the points of the Belgian (smeermaas) jury:

Wit: 10 points
zwart: 8 points

Maar als je het zeker wil weten, kom ff naar smeermaas en dan houden we de glaasjes ff ervoor ;-)

Ik heb namelijk éérst de glaasjes vervangen van mijn R1100RT en daarna kwamen de LED units pas. Op mijn zwarte is het zwart geworden. Maar ik heb de losse glaasjes hier nog liggen en de units zelf (weet niet of die identiek zijn) zijn ook supersnel vervangen ;-)

En wellicht kun je dan nóg iets leuks bij mij bekijken :-)) (heb ook de led-verlichtings-rondjes onder de logo's op de zijkant)

Regards,

Frank

per iemeel bereikbaar op:

r1100rt
apestaartje
van-ham
punt
eu

;-)
elmecky

Re: Led knipperlichten

Ongelezen bericht door elmecky »

p.s. Op youtube doet ie het in 5 min en ik heb identiek gereedschapssetje van Brüder Mannesmann hier, dus als je er half uurtje voor uittrekt hebben we nog tijd voor koffie ;-)

Frank
beckysmile

Re: Led knipperlichten

Ongelezen bericht door beckysmile »

Als je dan toch LED-knippers gaat monteren, overweeg dan de versie met dagrijverlichting, ziet geweldig uit, en je zichtbaarheid gaat met sprongen vooruit, en voor het prijsverschil hoef je het niet te laten.
Aansluiten van die dingen stelt ook niets voor, gewoon het draadje van het stadslicht doorverbinden naar de juiste draad van deze units, en het oorspronkelijke stadslicht uitschakelen (het lampje eruit dus), enerzijds omdat onze wetgever dat wil (2 stadslichten mag, 3 niet), anderzijds omdat het lijkt alsof de led-units sneuvelen als je dat niet doet.
De juiste link voor deze knipperlichten:
[url]http://www.whitelights.eu/index.php/cat ... j2sle0/url]
Na bestellen ook nog even een mail sturen dat je lid bent van het forum levert korting op, zoek daarvoor even op het forum, staat ergens vermeld.

Groet, Aad
Maastricht

Re: Led knipperlichten

Ongelezen bericht door Maastricht »

Beste Heren

Allen dank voor de reactie,

inderdaad dat doorverbinden moest ik even weten. ik vind die MET dagrij verlichting ook mooier staan.
ik denk dat ik bij mijn grijze -1150- voor de witte glaasjes ga. Wilt er iemand nog bestellen? bij meerdere afname krijgen we
misschien meer korting?

[groet]
beckysmile

Re: Led knipperlichten

Ongelezen bericht door beckysmile »

Ik ben nog even met mezelf in overleg, heb net gekozen voor een andere oplossing

http://www.schroedie.de/R1100RT-R1150RT ... ::157.html

Dit zijn de zijknipperlichten achter het embleem, zoals gemonteerd op de Z4.
Ik heb gekozen voor de uitvoering met wit/amber kleurige verlichting, en na 4 uurtjes werk kan ik alleen maar zeggen dat dit er prachtig uitziet.
Mogelijk dat ik wel nog led-knipperlichten monteer, maar dan niet i.c.m. dagrijverlichting, dat wordt denk ik teveel van het goede.

Groet, Aad
Gebruikersavatar
clemturbo
Berichten: 142
Lid geworden op: 05 okt 2008, 13:37
Type: Ik heb een ander type BMW
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Enschede
Locatie: enschede

Re: Led knipperlichten

Ongelezen bericht door clemturbo »

Foto!!
Boswachter
beckysmile

Re: Led knipperlichten

Ongelezen bericht door beckysmile »

@clemturbo,

kijk maar op de website van Schroedie, daar staat een filmpje, zegt meer als mijn foto's.

Groet, Aad
Inspector Gadget

Re: Led knipperlichten

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Filmpje op Schoerdie's website is niet meer beschikbaar. _001
Maastricht

Re: Led knipperlichten

Ongelezen bericht door Maastricht »

beckysmile schreef:Ik ben nog even met mezelf in overleg, heb net gekozen voor een andere oplossing
[url]http://www.schroedie.de/R1100RT-R1150RT ... 7.html/url]
Dit zijn de zijknipperlichten achter het embleem, zoals gemonteerd op de Z4.
Ik heb gekozen voor de uitvoering met wit/amber kleurige verlichting, en na 4 uurtjes werk kan ik alleen maar zeggen dat dit er prachtig uitziet.
Mogelijk dat ik wel nog led-knipperlichten monteer, maar dan niet i.c.m. dagrijverlichting, dat wordt denk ik teveel van het goede.

Groet, Aad

Mooi……!
beckysmile

Re: Led knipperlichten

Ongelezen bericht door beckysmile »

Ik zal kijken dat ik in het donker een filmpje maak, en dat via YT laat zien.

Groet, Aad
Gebruikersavatar
Ronald K
Berichten: 109
Lid geworden op: 02 jun 2013, 17:20
Type: R1100RT
Bijz: Zumo 350,
Xenon,
Laseruitlaat,
Corbin seat
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Spijkenisse

Re: Led knipperlichten

Ongelezen bericht door Ronald K »

http://schroedie.de/images/Emblemblinker/blau_weiss.gif

Hier de link die het wel doet. Ook wel mooi, maar volgens mij een stuk minder zichtbaarheid dan met de witte dagrijverlichtingsleds van whitelights.

Hieronder het kortingsverhaal van whiteligts.de

viewtopic.php?f=50&t=5363#p5576
BMW R1100RT - Honda VFR750 - Honda CX500 - Kawasaki GTR1000 - BMW R1100RT
Maastricht

Re: Led knipperlichten

Ongelezen bericht door Maastricht »

Ronald K schreef:http://schroedie.de/images/Emblemblinker/blau_weiss.gif

Hier de link die het wel doet. Ook wel mooi, maar volgens mij een stuk minder zichtbaarheid dan met de witte dagrijverlichtingsleds van whitelights.

Hieronder het kortingsverhaal van whiteligts.de

viewtopic.php?f=50&t=5363#p5576

ook nog afwisselend blauw? denk dat onze mede -1200- gebruikers met fel gekleurde strepen en pak hier niet zo blij mee zijn.... :lol:
beckysmile

Re: Led knipperlichten

Ongelezen bericht door beckysmile »

Zo uit het hoofd meen ik me te herinneren dat er bij staat, dat een en ander mogelijk niet toegestaan is op de openbare weg, en dat je dus zelf maar moet beslissen of je wel of niet de blauw of rood brandende versie koopt.
Maastricht

Re: Led knipperlichten

Ongelezen bericht door Maastricht »

beckysmile schreef:Zo uit het hoofd meen ik me te herinneren dat er bij staat, dat een en ander mogelijk niet toegestaan is op de openbare weg, en dat je dus zelf maar moet beslissen of je wel of niet de blauw of rood brandende versie koopt.

Dat mag toch duidelijk zijn. we hebben allemaal ons rijbewijs gehaald…...
PaulJacobsnl

Re: Led knipperlichten

Ongelezen bericht door PaulJacobsnl »

Gaaf, die knipperlichten met daglicht er in.
Ziet er mooi uit en door het filmpje durf ik de klus zelf aan. Big RT Smile
Gebruikersavatar
PaPinkelman
Berichten: 1013
Lid geworden op: 15 mar 2009, 23:44
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: BMW F800GT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Helmond
Locatie: Stiphout

Re: Led knipperlichten

Ongelezen bericht door PaPinkelman »

Ik heb deze knippers ook gehad op mijn RT. Montage in de spiegelhuizen is inderdaad een fluitje van een cent. Alleen het koppelen van de witte draadjes aan de stadsverlichting kost effe wat meer tijd. Maar daar is ook wel uit te komen.
Groeten,
Frank

BMW F800GT / Sena 20s / Zumo 590 / GPSmap 62s
Gesloten

Terug naar “Over: Verlichting”