Extra led daglicht voor R1200RT lc tips gezocht

Xenon, led, verstralers, runningslights, problemen enz.

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
Patje
Berichten: 41
Lid geworden op: 18 jan 2009, 04:37
Type: R1200RT/LC
Bijz: Quartz Blue Metalic...
Land: BE
Woonplaats of omgeving: Antwerpen
Locatie: Tstad...
Contacteer:

Extra led daglicht voor R1200RT lc tips gezocht

Ongelezen bericht door Patje »

Ik zou graag aan mn RT 1200 lc vooraan extra led daglichten willen monteren. Wie heeft er Tips?

Patje
Ps: minuut 61.maak nu eens eindelijk die Argentijnen in...
Why do I ride a BMW? Easy, Mercedes does't build bikes!!! De R1200RT lc is er, die staat prachtig naast mn K100LT uit 1988 :-)
Sinds 1977: Suzuki AC50 (70&100), GuzziV7, BMW R65, Suz GS650L, Idem, R1100RT, R1150RT, K100LT, R1200RT lc
Inspector Gadget

Re: Extra led daglicht voor R1200RT lc tips gezocht

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Bij de niet-LC uitvoering kan je de aansluiting van de stadslichten gebruiken of de GPS-accessoires aansluiting.
Gebruikersavatar
Baird
2023
2023
Berichten: 4308
Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: Extra led daglicht voor R1200RT lc tips gezocht

Ongelezen bericht door Baird »

Tweede helft verlenging: nog steeds 0-0. Volgens de experts hadden we al het overwinningsbier moeten zitten.

Oh ja: ik heb geen tips voor je DLR, kijk eens bij Wundserlich. :mrgreen:
Met vriendelijke motorgroet
BeRT



R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
beckysmile

Re: Extra led daglicht voor R1200RT lc tips gezocht

Ongelezen bericht door beckysmile »

Kijk eens even op :
http://www.schroedie.de/R1100RT-R1150RT ... ::157.html
Ik heb deze stadslicht-/knipperlichtcombinatie gemonteerd op de 1150RT, en het ziet er prachtig uit, het is a;;een niet echt goedkoop, maar ja, wat is dat wel bij BMW?

Groet, Aad
hv121456

Re: Extra led daglicht voor R1200RT lc tips gezocht

Ongelezen bericht door hv121456 »

BMW Motorrad heeft iets dergelijks voor de LC in de accessoire catalogus staan. Toevallig heb ik daar gister bij Van Harte, Roelof, naar gekeken. Wel prijzig circa € 450,- excl. montage.
Erteetje

Re: Extra led daglicht voor R1200RT lc tips gezocht

Ongelezen bericht door Erteetje »

hv121456 schreef:BMW Motorrad heeft iets dergelijks voor de LC in de accessoire catalogus staan. Toevallig heb ik daar gister bij Van Harte, Roelof, naar gekeken. Wel prijzig circa € 450,- excl. montage.
Duur maar wel mooi moet ik toegeven. Ik heb ze live mogen aanschouwen op een demo motor _004
Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 3299
Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Locatie: Bergschenhoek

Re: Extra led daglicht voor R1200RT lc tips gezocht

Ongelezen bericht door HansD »

Erteetje schreef:
hv121456 schreef:BMW Motorrad heeft iets dergelijks voor de LC in de accessoire catalogus staan. Toevallig heb ik daar gister bij Van Harte, Roelof, naar gekeken. Wel prijzig circa € 450,- excl. montage.
Duur maar wel mooi moet ik toegeven. Ik heb ze live mogen aanschouwen op een demo motor _004
Zitten op mijn LC, prima zichtbaarheid (voor de andere weggebruikers bedoel ik dan).
Gebruikersavatar
japachap
Berichten: 771
Lid geworden op: 11 jan 2011, 19:46
Type: R1150RT
Bijz: LEDs en reflectors, Fans en Farkles
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Enschede

Re: Extra led daglicht voor R1200RT lc tips gezocht

Ongelezen bericht door japachap »

Voor de waar DIY-er-
https://www.xenonlamp.nl/5-high-power-led
Ik had de 3-LEDs versie de momenteel niet te vinden is op de website. Gemonteerd op de cilinder beschermers. Groot lichtopbrengst!
(excuuses als mijn taalgebruik niet altijd goed is- Nederlands is mijn tweede taal, maar ik verbeter het snel!)

Voorheen- Yamaha RXS100, Honda CB450DX-K, Yamaha XJ900F-4BB2
Nu- BMW R1150RT Twinspark 2003
wooter

Re: Extra led daglicht voor R1200RT lc tips gezocht

Ongelezen bericht door wooter »

japachap schreef:Voor de waar DIY-er-
https://www.xenonlamp.nl/5-high-power-led
Ik had de 3-LEDs versie de momenteel niet te vinden is op de website. Gemonteerd op de cilinder beschermers. Groot lichtopbrengst!
Ik heb iets soortgelijk op mijn K1600GT gemonteerd, overgenomen van mijn vorige R1200RT. Probleem is dat de RT LC niet een horizontale splitter heeft onder de koplamp waar je zo een lampje op kan monteren.
doov650

Re: Extra led daglicht voor R1200RT lc tips gezocht

Ongelezen bericht door doov650 »

Patje schreef:Ik zou graag aan mn RT 1200 lc vooraan extra led daglichten willen monteren. Wie heeft er Tips?

Patje
Ps: minuut 61.maak nu eens eindelijk die Argentijnen in...
Nogal simpel. Op de optielijst van BMW staan ze gewoon. Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan.
Erteetje

Re: Extra led daglicht voor R1200RT lc tips gezocht

Ongelezen bericht door Erteetje »

doov650 schreef:
Patje schreef:Ik zou graag aan mn RT 1200 lc vooraan extra led daglichten willen monteren. Wie heeft er Tips?

Patje
Ps: minuut 61.maak nu eens eindelijk die Argentijnen in...
Nogal simpel. Op de optielijst van BMW staan ze gewoon. Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan.
Oud nieuws. Dit was al uitgebreid besproken :$
hv121456

Re: Extra led daglicht voor R1200RT lc tips gezocht

Ongelezen bericht door hv121456 »

HansD schreef:
Erteetje schreef:
hv121456 schreef:BMW Motorrad heeft iets dergelijks voor de LC in de accessoire catalogus staan. Toevallig heb ik daar gister bij Van Harte, Roelof, naar gekeken. Wel prijzig circa € 450,- excl. montage.
Duur maar wel mooi moet ik toegeven. Ik heb ze live mogen aanschouwen op een demo motor _004
Zitten op mijn LC, prima zichtbaarheid (voor de andere weggebruikers bedoel ik dan).
Hans, kans op een foto van de gemonteerde LED verlichting?
Erteetje

Re: Extra led daglicht voor R1200RT lc tips gezocht

Ongelezen bericht door Erteetje »

Ik heb de R1200RT LC besteld en wil toch de extra koplampuitbreiding erbij nemen. (de 2 stralers die voor de cylinders gemonteerd worden)
Nu vraag ik me af of je deze mag voeren als extra verlichting, of dat deze als een soort mistlamp gezien worden en dus alleen dan gevoerd mag worden.

Wie heeft hier enig idee over?

Alvast bedankt
Luc
Gebruikersavatar
JOS WRSM
Forumoprichter en -beheerder
Forumoprichter en -beheerder
Berichten: 4369
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:08
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: momenteel motorloos
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Re: Extra led daglicht voor R1200RT lc tips gezocht

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Je mag maar 2 koplampen voeren . . . . :(
Erteetje schreef:Ik heb de R1200RT LC besteld en wil toch de extra koplampuitbreiding erbij nemen. (de 2 stralers die voor de cylinders gemonteerd worden)
Nu vraag ik me af of je deze mag voeren als extra verlichting, of dat deze als een soort mistlamp gezien worden en dus alleen dan gevoerd mag worden.

Wie heeft hier enig idee over?

Alvast bedankt
Luc
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM

Afbeelding
Tuinbank

Re: Extra led daglicht voor R1200RT lc tips gezocht

Ongelezen bericht door Tuinbank »

Luc ik denk dat je best weet of het mag. Je hebt al twee koplampen dus die kunnen het niet zijn. Je geeft verder al aan dat het stralers zijn. Zijn dan ook gewoon twee mistlichten en die mogen niet tegelijk met je koplampen branden.
Erteetje

Re: Extra led daglicht voor R1200RT lc tips gezocht

Ongelezen bericht door Erteetje »

Jos WRSM schreef:Je mag maar 2 koplampen voeren . . . . :(
Tuinbank schreef:Luc ik denk dat je best weet of het mag. Je hebt al twee koplampen dus die kunnen het niet zijn. Je geeft verder al aan dat het stralers zijn. Zijn dan ook gewoon twee mistlichten en die mogen niet tegelijk met je koplampen branden.
Om te beginnen excuus voor het zijsprongetje van dit draadje.
Als ze niet tegelijk mogen branden (wat ik al vermoedde) dan hebben ze voor mij geen toegevoegde waarde.

Bedankt voor jullie reacties.
wooter

Re: Extra led daglicht voor R1200RT lc tips gezocht

Ongelezen bericht door wooter »

Tuinbank schreef:Je hebt al twee koplampen
De RT 2005-2010 had 2 halogeen dimlichten. De RT LC heeft 1 centraal geplaatst dimlicht.
Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 3299
Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Locatie: Bergschenhoek

Re: Extra led daglicht voor R1200RT lc tips gezocht

Ongelezen bericht door HansD »

hv121456 schreef:
HansD schreef:
Erteetje schreef:
hv121456 schreef:BMW Motorrad heeft iets dergelijks voor de LC in de accessoire catalogus staan. Toevallig heb ik daar gister bij Van Harte, Roelof, naar gekeken. Wel prijzig circa € 450,- excl. montage.
Duur maar wel mooi moet ik toegeven. Ik heb ze live mogen aanschouwen op een demo motor _004
Zitten op mijn LC, prima zichtbaarheid (voor de andere weggebruikers bedoel ik dan).
Hans, kans op een foto van de gemonteerde LED verlichting?
Van de zijkant, is dat voldoende? Meer heb ik niet want mijn motor is inmiddels opgehaald en staat bij de dealer voor demontage van de gewraakte schokbreker. De led lamp zit precies voor de cilinder op een aparte beugel gemonteerd.

Afbeelding
Inspector Gadget

Re: Extra led daglicht voor R1200RT lc tips gezocht

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

PS: bij de 1200RT-LC staat de "echte" dagrijverlichting (in de koplamp zelf? _001 ) in de accessoireslijst als "Dagrijlicht (inclusief SA-Nr. 219 koplamp Pro)"

De door HansD getoonde verlichting (die er ook is voor o.a. de K1600 _005 ) staat aangegeven als "LED-koplampuitbreiding (2x bestellen)", mét aparte schakelaar.
Je zou eventueel kunnen overwegen alleen de beugels (e.d.) aan te schaffen en zelf daar verlichting op te monteren.
Maar mogelijk dan niet via CAN-bus.
2014-07-24_14-48-37.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 3299
Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Locatie: Bergschenhoek

Re: Extra led daglicht voor R1200RT lc tips gezocht

Ongelezen bericht door HansD »

Rob,
Klopt, het dagrijlicht heb ik ook. Is dat niet standaard?
Even wennen is dat zowel dagrijlicht als led door de canbus geschakeld worden, wat oa. betekent dat bij motor aan/uit, en via een lichtsensor beide lampen geschakeld worden. Je hebt zelf maar beperkt controle. Ook kunnen ze niet beide tegelijk aan. Dus of angel eyes aan, of led lampen. Ik rijd meestal met dimlicht en leds aan omdat je dan de gewenste driehoek van licht aan de voorkant hebt. Combinatie angel eyes en led vind ik het mooist, maar dat kan dus niet als je de bmw spullen en installatie neemt.
Ik vind de led lampen niet echt mooi, wel uitermate praktisch voor de zichtbaarheid/veiligheid. Misschien vervang ik de led lampen nog. De hele bekabeling en installatie incl. Canbus zit er dan al op.
Inspector Gadget

Re: Extra led daglicht voor R1200RT lc tips gezocht

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Hans,

Volgens de accessoires- en optielijst op de BMW Motorrad NL website, lijkt het mij dat die Dagrijlicht optioneel is;
(maar maakt weer wel deel uit van de "Uitrustingspakket: dynamic"
2014-07-24_21-30-45.jpg
Omdat bij de 1200RT's en dus ook de LC-uitvoering alles zo'n beetje softwarematig aangestuurd wordt, zou het mij niet verbazen dat je (bevriende) BMW dealeRT het eventueel automatisch uitschakelen van bepaalde verlichting kan uitzetten.
Ook omdat de regelgeving in andere landen het voeren van meervoudige verlichting wel toestaat, of het begrip dagrijverlichting niet in hun wetgeving vooralsnog voorkomt. ;)

En anders G00gle in de gaten houden of er een combinatie bekend komt/is/wordt van schakelaar(s) uit/aan welke de verlichting programmatisch (al dan niet tijdelijk) kan beïnvloeden. _001

Ik zou willen adviseren ff bij je bevriende BMW dealeRT ten rade te gaan voordat je (CAN-bus compatible) delen gaat lopen afkoppelen, dat zou mogelijk storingen of foutmeldingen kunnen veroorzaken. _001
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 3299
Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Locatie: Bergschenhoek

Re: Extra led daglicht voor R1200RT lc tips gezocht

Ongelezen bericht door HansD »

Bedankt voor de tips , Rob.
Ga zeker langs de dealer als ik wat verander, en ook eens praten of het in/uitschakelen aangepast kan worden.
(wel eerst wachten totdat ik mijn Rt terug heb :cry: )
Ik heb wel belangstelling voor de Gs-911 wifi voor mijn rtlc. Eens kijken wat die kan....
Inspector Gadget

Re: Extra led daglicht voor R1200RT lc tips gezocht

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Je zou t.z.t. ook deze eens kunnen proberen of je zelf iets aan het in- en uitschakelen van de verlichting zelf kunt beïnvloeden;
viewtopic.php?f=31&t=7493

Wat betreft de GS911 WiFi zal het zeker interessant gaan worden;
Net als bij de "gewone" GS911 zal met de tijd meer en meer mogelijkheden qua in- en afstellingen toegevoegd gaan worden.

Hopelijk kan je weer snel genieten van je motor!
Gebruikersavatar
mdcpc
Berichten: 19
Lid geworden op: 03 feb 2014, 18:16
Type: R1200RT/LC
Land: België - Belgique
Woonplaats of omgeving: Brugge
Locatie: Brugge
Contacteer:

Re: Extra led daglicht voor R1200RT lc tips gezocht

Ongelezen bericht door mdcpc »

hv121456 schreef: Hans, kans op een foto van de gemonteerde LED verlichting?
Led lichten + dimlicht
Afbeelding

Zij aanzicht
Afbeelding

Angel eyes
Afbeelding
-------
Marc
Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 3299
Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Locatie: Bergschenhoek

Re: Extra led daglicht voor R1200RT lc tips gezocht

Ongelezen bericht door HansD »

Marc _004
ruudRTlc
Berichten: 156
Lid geworden op: 26 sep 2014, 21:42
Type: R1200RT/LC
Bijz: Full options, Ztechnik Vstream
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Beverwijk

Re: Extra led daglicht voor R1200RT lc tips gezocht

Ongelezen bericht door ruudRTlc »

Dus zo zien de LED schijnwerpers er uit als ze gemonteerd zitten op de RT-lc! Ik heb ze ook aangevinkt op de optielijst, maar had ze tot nu toe nog nergens gemonteerd op een RT gezien...
R1200RT 2012, Lightgrey metallic
R1200RT 2014 LC, Kallistograu metallic mat
Gesloten

Terug naar “Over: Verlichting”