Led strip op BMW topkoffer R11xxRT

Xenon, led, verstralers, runningslights, problemen enz.

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
AlphaLorne
Berichten: 72
Lid geworden op: 08 okt 2014, 23:35
Type: R1100RT
Bijz: Origineel NL motor, en mijn eerste...motor :-)
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Almere
Locatie: Almere

Led strip op BMW topkoffer R11xxRT

Ongelezen bericht door AlphaLorne »

Dag allen,

Momenteel ben ik bezig de verlichting aan te pakken op mijn -1100- . Gloeilampjes worden vervangen door led exemplaren, dim-/grootlicht wordt bi-xenon (onderweg). etc..
Nu rijd ik meestal alleen met een topkoffer rond. Hier zou ik graag een mooie led strip op willen hebben met ingebouwde knippers. Er is al een en ander over geschreven zag ik, maar ik wil het eigenlijk anders doen.

Al zoekende op het web kwam ik de oplossing van TruFLEX tegen van Custom Dynamics http://www.customdynamics.com/truflex_f ... ghting.htm. Ontzettend mooi wat mij betreft, maar ook prijzig. De versie die ik dan zou willen (3 zones, 25-65-25leds, 37cm in smoke uitvoering) gaat richting $150,- met verzending en invoerrechten/btw.

Nu vond ik op eBay deze, $28,- met gratig verzending (niet zo mooi als de TruFlex, maar wat mij betreft prima):
http://www.ebay.com/itm/Tail-Brake-Sign ... 48&vxp=mtr

Het liefst zou ik het op eenzelfde manier aansluiten als op deze pagina (iets naar beneden scrollen):
http://bmwsporttouring.com/ubbthreads/u ... ype=thread

Waar ik mee zit is de materialen om het aan te sluiten. Is dit een kwestie van draadjes verbinden met rem/knipperlichten (m.b.v. bv PosiTaps)? Welke stekker(s) kan ik het beste gebruiken tussen de koffer en het rek? De strip op eBay heeft zo te zien 5 aders en vereist dus volgens mij een 5-polige stekker (of 6, waarvan 1 ongebruikt). Zou natuurlijk ook (spat)waterdicht moeten zijn...

Volgens mij genoeg elektronica experts de hier hele zinnen dingen over te zeggen hebben. Ik hoor het heel graag.
Very funny, Scotty. Now beam down my clothes.
Gebruikersavatar
mkoskamp
Berichten: 446
Lid geworden op: 24 feb 2011, 21:09
Type: R1200RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Deventer

Re: Led strip op BMW topkoffer R11xxRT

Ongelezen bericht door mkoskamp »

Is 19,5 cm niet erg smal? De knippers zitten dan erg dicht bij het midden van de motor.
Omdat je geen canbus hebt lijkt het me geen probleem om ze bij te knijpen op de bestaande bedrading.
Ik zou wel even in de handleiding checken of ze een ingebouwde serieweerstand hebben, of dat dit in de aanvoerende kabels moet.
Gebruikersavatar
Baird
2023
2023
Berichten: 4308
Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: Led strip op BMW topkoffer R11xxRT

Ongelezen bericht door Baird »

Als je de mooie stekker in het voorbeeld niet kan krijgen met 5 polen kun je eens gaan zoeken naar stekkers volgens mil-spec, die zijn er met weinig en veel polen en zijn waterdicht, de vliegtuigen zitten er vol mee.

Over Xenon op de R1100RT: de reflector en het glas zijn niet echt geschikt voor Xenon dit in tegen stelling tot de R1150RT. Bij de R1100RT ontstaat er veel strooilicht wat erg verblindend werkt en zeer onprettig is voor tegenliggers. Of het voor jezelf echt beter licht op straat geeft kan ik niet beoordelen.
Met vriendelijke motorgroet
BeRT



R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
Gebruikersavatar
AlphaLorne
Berichten: 72
Lid geworden op: 08 okt 2014, 23:35
Type: R1100RT
Bijz: Origineel NL motor, en mijn eerste...motor :-)
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Almere
Locatie: Almere

Re: Led strip op BMW topkoffer R11xxRT

Ongelezen bericht door AlphaLorne »

mkoskamp schreef:Is 19,5 cm niet erg smal? De knippers zitten dan erg dicht bij het midden van de motor.
Omdat je geen canbus hebt lijkt het me geen probleem om ze bij te knijpen op de bestaande bedrading.
Ik zou wel even in de handleiding checken of ze een ingebouwde serieweerstand hebben, of dat dit in de aanvoerende kabels moet.
Tsja, mag van mij best breder. Aan de andere kant, ik zie ze vaak genoeg smaller en die zijn ook duidelijk. Zeker als in het midden het achterlicht blijft branden. Goeie tip wat die weerstand betreft, ga ik vragen. Anders zou er per draad een weerstand tussen moeten denk ik?

UPDATE: Vraag gisteravond 28/10 uitgezet bij de eBay verkoper. Nu afwachten.. Ik denk niet dat her erin verwerkt zit, gezien de prijs. Ook geen vermelding van op de advertentie. Maar goed, zeker weten = beter weten.
Laatst gewijzigd door AlphaLorne op 29 okt 2014, 15:10, 2 keer totaal gewijzigd.
Very funny, Scotty. Now beam down my clothes.
Gebruikersavatar
AlphaLorne
Berichten: 72
Lid geworden op: 08 okt 2014, 23:35
Type: R1100RT
Bijz: Origineel NL motor, en mijn eerste...motor :-)
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Almere
Locatie: Almere

Re: Led strip op BMW topkoffer R11xxRT

Ongelezen bericht door AlphaLorne »

Baird schreef:Als je de mooie stekker in het voorbeeld niet kan krijgen met 5 polen kun je eens gaan zoeken naar stekkers volgens mil-spec, die zijn er met weinig en veel polen en zijn waterdicht, de vliegtuigen zitten er vol mee.

Over Xenon op de R1100RT: de reflector en het glas zijn niet echt geschikt voor Xenon dit in tegen stelling tot de R1150RT. Bij de R1100RT ontstaat er veel strooilicht wat erg verblindend werkt en zeer onprettig is voor tegenliggers. Of het voor jezelf echt beter licht op straat geeft kan ik niet beoordelen.
De stekker op de afbeelding lijkt onvindbaar (maar kan ook aan mij liggen). De mil spec stekkers lijken ook goed, zeker afkorting voor military specification? Is dat geen overkill?

Ja en xenon op de r1100rt.. Wat ik erover gelezen heb lijken de meningen te verschillen. De standaard verlichting in iig niet adequaat. Het is een set die goed aangeschreven staat en zolang er geen mensen seinen is er mijns inziens niks aan de hand. Maar zoals het nu is vind ik het zeker niet veilig.
Very funny, Scotty. Now beam down my clothes.
Gebruikersavatar
EileRT
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 4482
Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: Led strip op BMW topkoffer R11xxRT

Ongelezen bericht door EileRT »

Baird schreef:Over Xenon op de R1100RT: de reflector en het glas zijn niet echt geschikt voor Xenon dit in tegen stelling tot de R1150RT. Bij de R1100RT ontstaat er veel strooilicht wat erg verblindend werkt en zeer onprettig is voor tegenliggers. Of het voor jezelf echt beter licht op straat geeft kan ik niet beoordelen.
Ik heb mijn ervaringen hierover op het forum al eerder vermeld: ik rijd met Pilot bi-xenon. Ruim een jaar geleden erin laten zetten door Kenny (van MSA) en de lamp is goed afgesteld. Nog geen enkele medeweggebruiker tegen gekomen die hier hinder van ondervond (zowel overdag als 's nachts). Voor jezelf een enorm verschil in zicht en dus een veel beter licht! _004
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert

Afbeelding
Gebruikersavatar
AlphaLorne
Berichten: 72
Lid geworden op: 08 okt 2014, 23:35
Type: R1100RT
Bijz: Origineel NL motor, en mijn eerste...motor :-)
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Almere
Locatie: Almere

Re: Led strip op BMW topkoffer R11xxRT

Ongelezen bericht door AlphaLorne »

Ja, jij bent oa wie ik bedoelde ja _004

Had je willen quoten, maar dat ik niet te doen op een smartphone.
Very funny, Scotty. Now beam down my clothes.
Gebruikersavatar
AlphaLorne
Berichten: 72
Lid geworden op: 08 okt 2014, 23:35
Type: R1100RT
Bijz: Origineel NL motor, en mijn eerste...motor :-)
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Almere
Locatie: Almere

Re: Led strip op BMW topkoffer R11xxRT

Ongelezen bericht door AlphaLorne »

Ok zat nog eens dat forum met afbeeldingen door te lezen (haf vanmiddag geen tijd, wat te druk op de zaak :D), staat netjes vermeld waar de connectors vandaan komen:
http://www.electronicplus.com/content/P ... subcat=wci
Part# P306AB & S306AB voor 6polig.

Kost $11 (set mannetje & vrouwtje) maar dan zit je weer met verzending.. Weet iemand waar dit in nl te krijgen is?
Afbeelding
Laatst gewijzigd door AlphaLorne op 28 okt 2014, 21:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Very funny, Scotty. Now beam down my clothes.
beckysmile

Re: Led strip op BMW topkoffer R11xxRT

Ongelezen bericht door beckysmile »

Hoi,

ik heb op mijn 1100RT led-verlichting in de zijkoffers gemaakt, van strips van de chinese markt.
Ter verlenging van de levensduur heb ik het voltage teruggebracht naar 9V, terwijl door het remlicht de spanning omhoog werd gebracht naar 12V.
Deze schakeling heb ik nog liggen, kun je voor een zacht prijsje overnemen.

Groet, Aad
Gebruikersavatar
AlphaLorne
Berichten: 72
Lid geworden op: 08 okt 2014, 23:35
Type: R1100RT
Bijz: Origineel NL motor, en mijn eerste...motor :-)
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Almere
Locatie: Almere

Re: Led strip op BMW topkoffer R11xxRT

Ongelezen bericht door AlphaLorne »

beckysmile schreef:Hoi,

ik heb op mijn 1100RT led-verlichting in de zijkoffers gemaakt, van strips van de chinese markt.
Ter verlenging van de levensduur heb ik het voltage teruggebracht naar 9V, terwijl door het remlicht de spanning omhoog werd gebracht naar 12V.
Deze schakeling heb ik nog liggen, kun je voor een zacht prijsje overnemen.

Groet, Aad
Bedankt voor het aanbod! Maar zoals ik in de openingspost aangaf rijd ik meestal met alleen de topkoffer. Zijkoffers zijn eigenlijk alleen nodig als mijn betere helft meegaat en we meer spullen hebben. Daarvoor zal denk ik een reflectie kit volstaan.

Ben wel benieuwd hoe je dat gedaan had kwa aansluitingen ed. Heb je daar nog foto's van?
Very funny, Scotty. Now beam down my clothes.
Gebruikersavatar
AGVerheij
Berichten: 852
Lid geworden op: 14 jun 2010, 11:01
Type: R1200RT
Bijz: RT-P uit 2015 in prachtig mat-blauw
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Utrecht
Locatie: Utrecht

Re: Led strip op BMW topkoffer R11xxRT

Ongelezen bericht door AGVerheij »

Voor connectoren zou je ook kunnen kijken naar Neutrik, de XLR's zijn tot 8polig te krijgen, goed stevig en redelijk waterdicht. Met extra onderdelen zelfs goed (niet voor onder water zoals millspec, maar dan heb je andere problemen op je RT :-) )
Worden in de professionele audio heel veel toegepast. Voor hogere vermogens heb je ook nog de Speakon serie.
Te koop bij de betere onderdelen(web)shop, zoals Conrad, Telex en zo

Sent from my HTC One X aan alle forumleden
Groets, GerbeRT

Dictionary:
"MOTORCYCLIST" noun, singular [moh-ter-sahy-klist] A person willing to take a container of combustable liquid, mount it on top of a hot, moving engine and then place the whole contraption between their legs.
Gebruikersavatar
AlphaLorne
Berichten: 72
Lid geworden op: 08 okt 2014, 23:35
Type: R1100RT
Bijz: Origineel NL motor, en mijn eerste...motor :-)
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Almere
Locatie: Almere

Re: Led strip op BMW topkoffer R11xxRT

Ongelezen bericht door AlphaLorne »

AGVerheij schreef:Voor connectoren zou je ook kunnen kijken naar Neutrik, de XLR's zijn tot 8polig te krijgen, goed stevig en redelijk waterdicht. Met extra onderdelen zelfs goed (niet voor onder water zoals millspec, maar dan heb je andere problemen op je RT :-) )
Worden in de professionele audio heel veel toegepast. Voor hogere vermogens heb je ook nog de Speakon serie.
Te koop bij de betere onderdelen(web)shop, zoals Conrad, Telex en zo
Kijk, dat is al veel meer in de richting! Voor zover ik kan zien lijkt zo'n xlr flensstekker ca. 22mm doorsnee te hebben. Moet nog even kijken of dat wel past.

Maar zou het niet gewoon met een iso stekker kunnen, 6polig waarvan 1 ongebruikt?

https://www.conrad.nl/nl/aiv-iso-behuizing-742826.html

Zijn open aan beide kanten zodat water door kan lopen en zijn natuurlijk gescheiden Polen wat volgens mij helpt tegen sluiting. Bijkomend voordeel : ze zijn echt heel goedkoop!
Very funny, Scotty. Now beam down my clothes.
Gebruikersavatar
mkoskamp
Berichten: 446
Lid geworden op: 24 feb 2011, 21:09
Type: R1200RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Deventer

Re: Led strip op BMW topkoffer R11xxRT

Ongelezen bericht door mkoskamp »

AlphaLorne schreef: Weet iemand waar dit in nl te krijgen is?
Je zou eens bij Brezan langs kunnen gaan. Wellicht hebben die iso stekkers of iets soortgelijks. Onder de motorkap van de auto's worden ook wel stekkers met rubberkapjes toegepast. Dat zou ook een oplossing kunnen zijn.
Gebruikersavatar
AGVerheij
Berichten: 852
Lid geworden op: 14 jun 2010, 11:01
Type: R1200RT
Bijz: RT-P uit 2015 in prachtig mat-blauw
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Utrecht
Locatie: Utrecht

Re: Led strip op BMW topkoffer R11xxRT

Ongelezen bericht door AGVerheij »

AlphaLorne schreef:Voor zover ik kan zien lijkt zo'n xlr flensstekker ca. 22mm doorsnee te hebben. Moet nog even kijken of dat wel past.
De montage-afmetingen zijn voor bijna alle chassisdelen (uit de D-serie) gelijk:
Afbeelding
Montage kan zowel op als achter de frontplaat, het grote gat is dus 24mm en de kleintjes zijn voor M3.
Er bestaan ook mini-uitvoeringen, onder de naam REAN, maar ik dacht dat die maximaal 4 polig zijn en dus iets minder geschikt voor deze toepassing.
Maar Neutrik levert echt honderden soorten en typen connectoren, er moet iets bruikbaars tussen zitten.
Groets, GerbeRT

Dictionary:
"MOTORCYCLIST" noun, singular [moh-ter-sahy-klist] A person willing to take a container of combustable liquid, mount it on top of a hot, moving engine and then place the whole contraption between their legs.
Gebruikersavatar
AlphaLorne
Berichten: 72
Lid geworden op: 08 okt 2014, 23:35
Type: R1100RT
Bijz: Origineel NL motor, en mijn eerste...motor :-)
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Almere
Locatie: Almere

Re: Led strip op BMW topkoffer R11xxRT

Ongelezen bericht door AlphaLorne »

mkoskamp schreef:
AlphaLorne schreef: Weet iemand waar dit in nl te krijgen is?
Je zou eens bij Brezan langs kunnen gaan. Wellicht hebben die iso stekkers of iets soortgelijks. Onder de motorkap van de auto's worden ook wel stekkers met rubberkapjes toegepast. Dat zou ook een oplossing kunnen zijn.
Zal vanmiddag proberen langs te gaan, sluiten om 18:00 dus als het verkeer een beetje mee zit..
Very funny, Scotty. Now beam down my clothes.
Gebruikersavatar
AlphaLorne
Berichten: 72
Lid geworden op: 08 okt 2014, 23:35
Type: R1100RT
Bijz: Origineel NL motor, en mijn eerste...motor :-)
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Almere
Locatie: Almere

Re: Led strip op BMW topkoffer R11xxRT

Ongelezen bericht door AlphaLorne »

AGVerheij schreef:
AlphaLorne schreef:Voor zover ik kan zien lijkt zo'n xlr flensstekker ca. 22mm doorsnee te hebben. Moet nog even kijken of dat wel past.
De montage-afmetingen zijn voor bijna alle chassisdelen (uit de D-serie) gelijk:
Afbeelding
Montage kan zowel op als achter de frontplaat, het grote gat is dus 24mm en de kleintjes zijn voor M3.
Er bestaan ook mini-uitvoeringen, onder de naam REAN, maar ik dacht dat die maximaal 4 polig zijn en dus iets minder geschikt voor deze toepassing.
Maar Neutrik levert echt honderden soorten en typen connectoren, er moet iets bruikbaars tussen zitten.
Ze hebben inderdaad een behoorlijk assortimernt! Heb op de site zitten neuzen en wat me wel opvalt (corrigeer me als ik het mis heb) is dat het hele Neutrik assortiment een locking mechanisme bevat. Als dat zo is, dan lijkt me dat niet handig want de koffer moet er op en af kunnen zoals gebruikelijk. Ander moet je met vooral het afhalen met de andere hand de ontgrendeling los maken. Het zal absoluut niet vaak gebeuren, maar toch.

Dit is waar ik toch steeds op terug lijk te komen:
Afbeelding
Zoals hier: https://www.conrad.nl/nl/te-connectivit ... 47901.html

De vergrendeling kan er makkelijk afgeslepen worden, met crimp-pinnen en vrij plat/smal dus de 'schade' aan de koffer/drager is minimaal. Volgens mij prima met epoxy vast te zetten. Is hier een gevaar/probleem mee wat ik over het hoofd zie?

“The greatest ideas are the simplest.” ― William Golding, Lord of the Flies
Very funny, Scotty. Now beam down my clothes.
Gebruikersavatar
AGVerheij
Berichten: 852
Lid geworden op: 14 jun 2010, 11:01
Type: R1200RT
Bijz: RT-P uit 2015 in prachtig mat-blauw
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Utrecht
Locatie: Utrecht

Re: Led strip op BMW topkoffer R11xxRT

Ongelezen bericht door AGVerheij »

AlphaLorne schreef: Heb op de site zitten neuzen en wat me wel opvalt (corrigeer me als ik het mis heb) is dat het hele Neutrik assortiment een locking mechanisme bevat. Als dat zo is, dan lijkt me dat niet handig want de koffer moet er op en af kunnen zoals gebruikelijk. Ander moet je met vooral het afhalen met de andere hand de ontgrendeling los maken. Het zal absoluut niet vaak gebeuren, maar toch.
OK, hier is de correctie :mrgreen: :
Een aantal varianten van de chassisdelen en connectoren zijn ook zonder lock-mechanisme te bestellen, maar dat is inderdaad niet de standaard uitvoering. Maar het loshalen van de stekker met één hand is geen probleem - ik doe niet anders wanneer ik met microfoons en zo in de weer ben. De locking zit altijd aan de female kant van de verbinding, je kan kiezen of je dat op het chassisdeel of juist op de connector wilt hebben. Het is even geleden dat ik ze in elkaar heb gezet, en kan dus ook niet zeggen of met een kleine DIY aanpassing het lock-mechanisme is te verwijderen.
Groets, GerbeRT

Dictionary:
"MOTORCYCLIST" noun, singular [moh-ter-sahy-klist] A person willing to take a container of combustable liquid, mount it on top of a hot, moving engine and then place the whole contraption between their legs.
beckysmile

Re: Led strip op BMW topkoffer R11xxRT

Ongelezen bericht door beckysmile »

Hoi,

de simpele voeding die ik gemaakt had lag bij mij gewoon in de ruimte onder het zadel, en is dus ook geschikt voor een topkoffer.
De connectoren zaten ook onder het zadel, waarmee het probleem van waterdicht zijn eigenlijk opgelost is, daar komt niet echt veel water.
De connectoren zijn 3 en 4 polig, met vergrendeling, en afkomstig van de regenboog.

Connectoren zoals de xlr zijn natuurlijk wat degelijker, maar ik heb er een hekel aan om gaten te maken als dat niet nodig is. Langs de achterzijde van het passagierszadel is voldoende ruimte om een kabel naar buiten te laten lopen, en als je het koffer toch niet vaak verwijderd zal het geen bezwaar zijn om even het achterdeel van je zadel te verwijderen.

Groet, Aad
Gebruikersavatar
AlphaLorne
Berichten: 72
Lid geworden op: 08 okt 2014, 23:35
Type: R1100RT
Bijz: Origineel NL motor, en mijn eerste...motor :-)
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Almere
Locatie: Almere

Re: Led strip op BMW topkoffer R11xxRT

Ongelezen bericht door AlphaLorne »

beckysmile schreef:Hoi,

de simpele voeding die ik gemaakt had lag bij mij gewoon in de ruimte onder het zadel, en is dus ook geschikt voor een topkoffer.
De connectoren zaten ook onder het zadel, waarmee het probleem van waterdicht zijn eigenlijk opgelost is, daar komt niet echt veel water.
De connectoren zijn 3 en 4 polig, met vergrendeling, en afkomstig van de regenboog.

Connectoren zoals de xlr zijn natuurlijk wat degelijker, maar ik heb er een hekel aan om gaten te maken als dat niet nodig is. Langs de achterzijde van het passagierszadel is voldoende ruimte om een kabel naar buiten te laten lopen, en als je het koffer toch niet vaak verwijderd zal het geen bezwaar zijn om even het achterdeel van je zadel te verwijderen.

Groet, Aad
Je hebt natuurlijk wel een punt op zich; Het is zeker makkelijker om de connector onder het passagierszadel onder te brengen. Maar dan nog zou je voor een toepassing op de topkoffer ergens gaten moeten maken lijkt me. Anders moet(en) de kabel(s) via de buitenkant van de topkoffer naar de achterkant worden geleid.

Ik zou het toch wel graag willen doen met een connector onder de koffer, lijkt mij het mooiste en makkelijkste wanneer eenmaal op zijn plek. Het is denk ik meer de juiste connector vinden (niet te hoog/breed vanwege de drager etc..).
Very funny, Scotty. Now beam down my clothes.
Gebruikersavatar
AlphaLorne
Berichten: 72
Lid geworden op: 08 okt 2014, 23:35
Type: R1100RT
Bijz: Origineel NL motor, en mijn eerste...motor :-)
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Almere
Locatie: Almere

Re: Led strip op BMW topkoffer R11xxRT

Ongelezen bericht door AlphaLorne »

Ok, even een update;

[*] eBay verkoper heeft nog niet gereageerd m.b.t. de al dan niet in de led strip aanwezige weerstanden. Ze worden door veel verschillende verkopers aangeboden, mss dat ik dezelfde vraag aan een andere richt. Vooralsnog ga ik er vanuit dat ze er niet in zitten.

[*] Zou gisteren nog langs de Brezan gaan, maar helaas liep het op kantoor nogal uit. Ik probeer dit komende week nog eens aangezien ik vanmiddag een weekendje weg ben.

[*] Wellicht de Brezan nog niet eens nodig; Volgens mij heb ik wel een goede plug gevonden voor deze toepassing.
  • Micro-Fit BMI™ Header, Surface Mount Compatible, Dual Row, Vertical, with PCB Polarizing Peg, 6 Circuits, Tin (Sn) Plating
    http://www.molex.com/molex/products/lis ... key=fb_fan

    Hier is een overzicht van deze serie. Ik kom uit op een oplossing uit p. 3:
    http://www.literature.molex.com/SQLImag ... 0-5984.pdf

    De wire-to-wire oplossing is ook wel interessant, want dat is het uiteindelijk wel. De PLUG 44300 bv in de drager van de topkopper en de RECEPTACLE 44133 in de bodem van de topkoffer (of andersom). Voordeel bij deze serie is de trechter vorm die de pinnen automatisch uitlijnt.
Tsja, wat is wijsheid.. _001 Hoor graag van iedereen die hier verstand van heeft zijn/haar (liefst kritische) mening.
Very funny, Scotty. Now beam down my clothes.
Gebruikersavatar
AGVerheij
Berichten: 852
Lid geworden op: 14 jun 2010, 11:01
Type: R1200RT
Bijz: RT-P uit 2015 in prachtig mat-blauw
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Utrecht
Locatie: Utrecht

Re: Led strip op BMW topkoffer R11xxRT

Ongelezen bericht door AGVerheij »

Zien er goed uit.
Wire-to-wire ken ik alweer vanuit de professionele audio ook van Harting, alleen kan dat aardig oplopen in prijs: per contact een kleine 2 euro (maal twee voor mannetje + vrouwtje) en dan komen de behuizingen en inserts er nog bij. Als je dan een setje multi-connectoren met 108 pennen elk in elkaar wil gaan zetten ...... :O
Maar van het alternatief met 32 losse XLR-stekkers wordt je ook niet vrolijk :(

Maar begrijp ik je nu goed dat je het zo wil gaan doen dat bij het plaatsen van de koffer de contacten gelijk worden gemaakt, dus zonder 'aparte' stekkerverbinding ? Cool _004
Groets, GerbeRT

Dictionary:
"MOTORCYCLIST" noun, singular [moh-ter-sahy-klist] A person willing to take a container of combustable liquid, mount it on top of a hot, moving engine and then place the whole contraption between their legs.
Gebruikersavatar
AlphaLorne
Berichten: 72
Lid geworden op: 08 okt 2014, 23:35
Type: R1100RT
Bijz: Origineel NL motor, en mijn eerste...motor :-)
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Almere
Locatie: Almere

Re: Led strip op BMW topkoffer R11xxRT

Ongelezen bericht door AlphaLorne »

AGVerheij schreef:Zien er goed uit.
Wire-to-wire ken ik alweer vanuit de professionele audio ook van Harting, alleen kan dat aardig oplopen in prijs: per contact een kleine 2 euro (maal twee voor mannetje + vrouwtje) en dan komen de behuizingen en inserts er nog bij. Als je dan een setje multi-connectoren met 108 pennen elk in elkaar wil gaan zetten ...... :O
Maar van het alternatief met 32 losse XLR-stekkers wordt je ook niet vrolijk :(

Maar begrijp ik je nu goed dat je het zo wil gaan doen dat bij het plaatsen van de koffer de contacten gelijk worden gemaakt, dus zonder 'aparte' stekkerverbinding ? Cool _004
Hi GerbeRT. Zat net te kijken bij DigiKey, een van de Molex-distributeurs in NL. Als ik alles dubbel zou nemen ( dus 2x2 stekkers + 2x12pinnen) dan kost het €5.62 dacht ex BTW. Alleen dan wel €18,- verzending. Nou ben ik niet iemand die op de centen zit, maar dat vind ik zo buiten proportioneel... Daarbij is een van de 2 stekkers pas weer 5 dec op voorraad, dus ik denk dat de sint die voor ze meeneemt. :lol:

Eh ja volgens mij heb je het idd goed begrepen, thnx!. Dus op het moment dat je de topkoffer in zijn vergrendeling klikt, moet er ergens waar de koffer en dragen samenkomen tegelijkertijd het contact gemaakt worden tussen de topkoffer en de drager (plaats nog nader te bepalen maar zo ver mogelijk naar achteren toe om "alignment issues" te minimaliseren). Uiteraard zo onzichtbaar mogelijk weggewerkt.

Meer werk dan gewoon een kabeltje met een stekker onder de buddy, maar dan heb ik ook wat :mrgreen: Ik snap alleen zo bar weinig van electra (behalve dat het auw doet als je verkeerde kabeltje pakt als de stroom aan staan lol). Maar ben niet bang om handjes uit de mouwen te steken en me in te lezen waar nodig. Soms wat begeleiding nodig en daar is dit forum perfect voor
Very funny, Scotty. Now beam down my clothes.
Gebruikersavatar
Berrybeer
2023
2023
Berichten: 1414
Lid geworden op: 05 okt 2009, 14:40
Type: R1150RT
Bijz: met alles d'rop & d'ran..
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Uden
Locatie: Uden

Re: Led strip op BMW topkoffer R11xxRT

Ongelezen bericht door Berrybeer »

Die stekkertjes die hierboven ergens te zien zijn, doen mij sterk denken aan 2 polige DIN luidspreker stekkers welke volgens mij bij elke (betere) electronica zaak voor weinig te koop zijn.
Voorbeeld; http://www.allekabels.nl/luidspreker-st ... ekker.html
Mijn topkoffer is er in de 5 jaar dat ik mijn -1150- in mijn bezit heb, slechts 4 keer afgeweest; enkel voor de grote poetsbeurt voor de winterstaling :D.

Mocht ik ook ooit een led-strip op mijn topkoffer willen - dan zou ik voor die paar keer dat ie er af gaat - met gewone kabel verbindingen werken.
Gebruikersavatar
AlphaLorne
Berichten: 72
Lid geworden op: 08 okt 2014, 23:35
Type: R1100RT
Bijz: Origineel NL motor, en mijn eerste...motor :-)
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Almere
Locatie: Almere

Re: Led strip op BMW topkoffer R11xxRT

Ongelezen bericht door AlphaLorne »

Ok, even een update;

[*] eBay verkoper heeft gereageerd m.b.t. de al dan niet in de led strip aanwezige weerstanden. Ze zitten er niet in. Dan heb ik dus een weerstandje nodig per ader vermoed ik (m.u.v. GND/aarde?). Wat voor weerstandjes hangt af van de stroom afname per ader denk ik? Communicatie via eBay is natuurlijk niet top, dus zal ik maar moeten bestellen en dan doormeten oid?[/color]

[*] Brezan staat nog op de todo-lijst, eens kijken of dat ergens deze week lukt.

[*] Wellicht de Brezan nog niet eens nodig; Volgens mij heb ik wel een goede plug gevonden voor deze toepassing.
  • Micro-Fit BMI™ Header, Surface Mount Compatible, Dual Row, Vertical, with PCB Polarizing Peg, 6 Circuits, Tin (Sn) Plating
    http://www.molex.com/molex/products/lis ... key=fb_fan

    Hier is een overzicht van deze serie. Ik kom uit op een oplossing uit p. 3:
    http://www.literature.molex.com/SQLImag ... 0-5984.pdf

    De wire-to-wire oplossing is ook wel interessant, want dat is het uiteindelijk wel. De PLUG 44300 bv in de drager van de topkoffer en de RECEPTACLE 44133 in de bodem van de topkoffer (of andersom). Voordeel bij deze serie is de trechter vorm die de pinnen automatisch uitlijnt.
Tsja, wat is wijsheid.. _001 Hoor graag van iedereen die hier verstand van heeft zijn/haar (liefst kritische) mening.
Very funny, Scotty. Now beam down my clothes.
Gebruikersavatar
AlphaLorne
Berichten: 72
Lid geworden op: 08 okt 2014, 23:35
Type: R1100RT
Bijz: Origineel NL motor, en mijn eerste...motor :-)
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Almere
Locatie: Almere

Re: Led strip op BMW topkoffer R11xxRT

Ongelezen bericht door AlphaLorne »

Vanmiddag even langs de brezan gereden. Stond binnentent minuut weer buiten, hebben ze niks voor zeiden ze.
Goed, dan maar even langs een hobby electronica zaak. Ook weer met een minuut buiten.. Ziet er naar uit dat het online bestellen wordt..
Very funny, Scotty. Now beam down my clothes.
Gebruikersavatar
1-handed
Berichten: 1025
Lid geworden op: 12 jul 2011, 20:01
Type: R1200RT
Bijz: www.1-handed.com
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Sappemeer
Contacteer:

Re: Led strip op BMW topkoffer R11xxRT

Ongelezen bericht door 1-handed »

heb gewoon een 3 polige waterdichte stekker onder de buddy
Gewoon los te halen bij verwijder topkoffer
Verlichting doorgelust van achterlicht , geen probleem
Gebruikersavatar
AlphaLorne
Berichten: 72
Lid geworden op: 08 okt 2014, 23:35
Type: R1100RT
Bijz: Origineel NL motor, en mijn eerste...motor :-)
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Almere
Locatie: Almere

Re: Led strip op BMW topkoffer R11xxRT

Ongelezen bericht door AlphaLorne »

Bert, ik sluit niet uit dat ik uiteindelijk op hetzelfde uit ga komen. De beoogde stekkers die ik nodig zou hebben zijn pas vanaf medio december weer leverbaar.

Maar vroeg me wel af hoe je je kabel hebt geleid vanaf het extra remlicht. Ga je door de koffer heen of buitenom?

Gave site trouwens! Gewoon doen wat je graag doet en je nergens door laten tegenhouden. Respect.
Very funny, Scotty. Now beam down my clothes.
Gebruikersavatar
1-handed
Berichten: 1025
Lid geworden op: 12 jul 2011, 20:01
Type: R1200RT
Bijz: www.1-handed.com
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Sappemeer
Contacteer:

Re: Led strip op BMW topkoffer R11xxRT

Ongelezen bericht door 1-handed »

Dankje _004

Mijn koffer is van de 1600, daar zit al een kabel aan , moest het alleen maar aan te sluiten
De kabel loopt gewoon onder het kofferrek langs en gaat bij de achterste buddy er onder, je ziet het bijna niet
Gebruikersavatar
AlphaLorne
Berichten: 72
Lid geworden op: 08 okt 2014, 23:35
Type: R1100RT
Bijz: Origineel NL motor, en mijn eerste...motor :-)
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Almere
Locatie: Almere

Re: Led strip op BMW topkoffer R11xxRT

Ongelezen bericht door AlphaLorne »

Even een korte update;

Ik heb de goedkope eBay strip besteld (zie OP). Voor die centen (€19,- met gratis verz.) is het niet zo'n ramp als het niet fel genoeg is of er niet uitziet..
Daarbij, mocht ik toch voor de TruFlex gaan op termijn, is het meeste al gedaan en zo vervangen.

Verwacht tussen 10-30 dec, dus als het binnen is zal ik hier weer even op terug komen. Het wachten is daarnaast op de beschikbaarheid van de trechtervormige connector:
http://www.molex.com/molex/products/lis ... key=fb_fan
Very funny, Scotty. Now beam down my clothes.
Gebruikersavatar
AlphaLorne
Berichten: 72
Lid geworden op: 08 okt 2014, 23:35
Type: R1100RT
Bijz: Origineel NL motor, en mijn eerste...motor :-)
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Almere
Locatie: Almere

Re: Led strip op BMW topkoffer R11xxRT

Ongelezen bericht door AlphaLorne »

Na veel 5en en 6en, werd de levertijd van de trechter vormige connector steeds verder vooruitgeschoven (ding komt uit de vs) waardoor de enige leverancier die per stuk verkoopt, de datum ook steeds verder verzet..

Dit heeft me aan het denken gezet. En als ik heel eerlijk ben, kan ik mezelf er niet toe aanzetten om in de topkoffer te gaan boren. Respect voor diegenen die dat wel hebben gedaan! Het is immers de beste plek.

Nu zag ik laatst een schitterende chopper rijden, minimalistisch ontwerp, met een kentekenplaat waarop een vergelijkbare led strip was geplaatst voor alle achter verlichting.

Dus kentekenplaat houder gehaald voor paar euro en geplaatst en feitelijk hetzelfde gedaan. Zie hieronder het resultaat. Ik moet zeggen dat de helderheid en kleur van de verlichting beter is dan de bestaande. Op de foto's komt het niet zo goed over.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Very funny, Scotty. Now beam down my clothes.
Gebruikersavatar
EileRT
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 4482
Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: Led strip op BMW topkoffer R11xxRT

Ongelezen bericht door EileRT »

Heel mooi gedaan! _004

Waar heb je deze led strip gekocht en hoe heb je de verbinding gemaakt met het licht?
Laatst gewijzigd door EileRT op 10 mei 2015, 10:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert

Afbeelding
Gebruikersavatar
R1nus
Berichten: 261
Lid geworden op: 05 okt 2014, 00:58
Type: R1200RT
Bijz: Mistachterlicht, stang op stuur voor nav. e.d.
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Locatie: Amsterdam

Re: Led strip op BMW topkoffer R11xxRT

Ongelezen bericht door R1nus »

Beste AlphaLorne,

In 1992 heb ik op mijn toenmalige motor (K75s) oranje lampjes op mijn zijkoffers gemonteerd en d.m.v een 3,5mm stereo plug gevoed. Daarbij had ik de plus van de richtingaanwijzer en de plus van de verlichting op de lampjes aangesloten.
Het effect is dat de lampjes gaan branden zodra je de verlichting aanzet en als je dan richting aangeeft gaat dat lampje (van de kant waar je richting aangeeft) contra knipperen aan je richting aanwijzer.
Indien je de verlichting niet brand dan knipperen deze gelijk met de richtingaanwijzer mee. :O

Later heb ik een rode ledstrippen aan de achterkant van de koffers gemonteerd en op het derde contact (van de stereo plug) had ik bij eerste montage de min al aangesloten, dus had ik ook voeding voor de ledstrippen als achterlicht.

In 2008 deze motor vervangen voor een K75rt en de koffers overgezet en ook de verlichting weer aangesloten.
Aan de onderzijde van de richtingaanwijzers had ik bij de K75s een 3,5mm inbouw stereo cassisdeel gemonteerd.
Deze richtingaanwijzers heb ik overgezet op de K75rt.
Tot op heden werken de stereo pluggen nog steeds goed. Ik gebruikte de K75s dagelijks voor woon-werkverkeer en om mee te toeren. Ook de K75rt gebruikte ik in weer en wind en tegenwoordig alleen nog als pekelfiets.

Dus hierbij wil ik aantonen dat je met aansluitpluggen niet al te ingewikkeld hoeft te doen als je ze maar een beetje beschut monteert. :D

Ik zie dat je woonplaats Almere is en dat is ongeveer een half uurtje rijden vanaf waar ik woon (Amsterdam)
Dus als je wilt kan je een keer bij me langs komen om te zien hoe dat op mijn pekelfiets ziet, wat al ruim 23 jaar functioneert. _004

[groet]
Rinus
Een probleem is pas een probleem, als je er geen oplossing voor kunt vinden.
Gebruikersavatar
AlphaLorne
Berichten: 72
Lid geworden op: 08 okt 2014, 23:35
Type: R1100RT
Bijz: Origineel NL motor, en mijn eerste...motor :-)
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Almere
Locatie: Almere

Re: Led strip op BMW topkoffer R11xxRT

Ongelezen bericht door AlphaLorne »

Dankjewel :D

De strip komt van eBay. Deze is momenteel uitverkocht, maar er zijn verschillende aanbieders met exact dezelfde.

http://www.ebay.com/itm/Tail-Brake-Sign ... 48&vxp=mtr

Aan de strip zit een 5 aderige kabel. De individuele aders zijn betrekkelijk fijn en zijn in deze proefplaatsing gestript en geklemd tussen de stekkers en de polen van de huidige verlichting. Zo is het ook in een paar minuten weer demonteerbaar zonder sporen. Het plan was solderen en afsluiten met een krimpkous, maar dit zit zeer stevig en bevalt erg goed.
Very funny, Scotty. Now beam down my clothes.
Gebruikersavatar
R1nus
Berichten: 261
Lid geworden op: 05 okt 2014, 00:58
Type: R1200RT
Bijz: Mistachterlicht, stang op stuur voor nav. e.d.
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Locatie: Amsterdam

Re: Led strip op BMW topkoffer R11xxRT

Ongelezen bericht door R1nus »

Het plan was solderen en afsluiten met een krimpkous, maar dit zit zeer stevig.

Even een tip :mad:
Solderen is niet verstandig op een motor. -naughty-
Soldereringen kunnen namelijk niet tegen trillingen en breken uiteindelijk af.
Ook in de elektrotechniek is het ook al jaren niet meer toegestaan om uiteinden van soepele draden te vertinnen zodat deze in een klemmenstrook of kroonsteentje gemonteerd kunnen worden.
Hiervoor dient men dan adereindhulsjes te gebruiken. _004

[groet]
Rinus
Een probleem is pas een probleem, als je er geen oplossing voor kunt vinden.
Gebruikersavatar
AlphaLorne
Berichten: 72
Lid geworden op: 08 okt 2014, 23:35
Type: R1100RT
Bijz: Origineel NL motor, en mijn eerste...motor :-)
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Almere
Locatie: Almere

Re: Led strip op BMW topkoffer R11xxRT

Ongelezen bericht door AlphaLorne »

Bedankt voor de tip. Nu ik dat zo terug lees, staat me daar ook iets van bij dat solderen geen strak plan is in de automotive industrie.. Blij dat ik dat niet gedaan heb :lol:

In originele bedrading knoeien probeer ik ook altijd zoveel mogelijk te vermijden, dus de positap tip van Inspector Gadget van de winter was het oorspronkelijke plan voor het aansluiten op originele bedrading. Maar tijdens proefplaatsing viel me op dat de originele kabels gekrompen zijn in de vrouwelijke platte stekkers. De mannelijke stekkers zijn eigenlijk 2 lagen (een langer plaatje wat is omgevouwen).

De fijne aders van de led strip passen daar prima tussen als je de 2 lagen van de mannelijke stekker voorzichtig met een kleine platte schroevendraaier iets uit elkaar duwt. De vrouwelijke stekker past er prima overheen en klemt de ader perfect. Het zit zo stevig dat ik geen verschil zie in kwaliteit van de verbinding vergeleken met de originele bedrading: beide zijn feitelijk een geknepen verbinding.

Wel is het belangrijk precies genoeg te strippen; te veel en de aders zijn zichtbaar en kwetsbaar, te weinig en de vrouwelijke platte stekker sluit OF niet goed aan OF de aders zijn onvoldoende geklemd. De aders moeten hoog zitten over hele breedte, parallel tegen de vouw aan van de mannelijke platte stekkers en dan haaks langs de zijkant weglopen.

De vrouwelijke stekkers moeten helemaal kunnen aansluiten, waarbij de isolatie van de aders net tegen de vrouwelijke aankomt. Muurvast en makkelijk verwijderbaar. Ja ik laat het zo :mrgreen:
Very funny, Scotty. Now beam down my clothes.
Gebruikersavatar
R1nus
Berichten: 261
Lid geworden op: 05 okt 2014, 00:58
Type: R1200RT
Bijz: Mistachterlicht, stang op stuur voor nav. e.d.
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Locatie: Amsterdam

Re: Led strip op BMW topkoffer R11xxRT

Ongelezen bericht door R1nus »

De mannelijke stekkers zijn eigenlijk 2 lagen (een langer plaatje wat is omgevouwen).
Het risico bij het gedeeltelijk openvouwen van de mannelijke stekkers is dat op de vouw naad deze kan afbreken waardoor er geen stevige verbinding meer is in de vrouwelijke stekkerdeel.
(weet ik uit ervaring van mijn vorige werk)


Beter is het om deze met rust te laten en een gecombineerde stekkerverbinding te gebruiken.
AMP..jpg
Deze zet je dan tussen het mannetje en vrouwtje in zodat alles origineel laat.
Voor het afschermen plaats je een hulsje of kripkousje over de verbindingen.

Rood en blauw hebben niet te maken met plus en min maar met de draaddikte waar deze voor geschikt is.

Rood geschikt voor draaddiameter 0,5 - 1,5 mm2
Blauw geschikt voor draaddiameter 1,5 - 2,5 mm2
Geel geschikt voor draaddiameter 4 - 6 mm2

Deze stekkerverbindingen heb je in verschillende soorten en worden ook wel AMP verbindingen genoemd.
Het beste is als je de AMP-jes met een speciale tang aanknijpt, dan is het aanknijpmoment altijd goed.
AMP-tang.png
AMP-tang..png
Vaak worden er bij een zet een "boutjes-afkniptang" met uitsparingen aan het uiteinde, geleverd maar daarmee kan je de AMP-tjes stuk knijpen.
kabelschoen_tang_set.jpg
[groet]
Rinus
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Een probleem is pas een probleem, als je er geen oplossing voor kunt vinden.
Gebruikersavatar
AlphaLorne
Berichten: 72
Lid geworden op: 08 okt 2014, 23:35
Type: R1100RT
Bijz: Origineel NL motor, en mijn eerste...motor :-)
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Almere
Locatie: Almere

Re: Led strip op BMW topkoffer R11xxRT

Ongelezen bericht door AlphaLorne »

Bedankt voor de uitgebreide uitleg Rinus, hier ben ik mij van op de hoogte. Ik heb ook de indruk dat ik niet helder genoeg ben geweest over de mannelijke stekkers.
de mannelijke stekker voorzichtig met een kleine platte schroevendraaier iets uit elkaar duwt
Het gaat hier om maximaal 1mm (dunne aders!), omdat je anders inderdaad het materiaal terugvouwt waarna het absoluut zal breken. Met een wat dikkere kabel kun je dit beter niet proberen want daar is geen ruimte voor, ga je buigen en breken en heb je alsnog de door jouw opgenoemde lijst artikelen nodig -naughty-

Een gecombineerde stekker is natuurlijk beter, mits:
  • je deze hebt liggen
    De bijbehorende (kostbare) tang hebt, goedkopere versies zijn inderdaad hopeloos
    Regelmatig met elektra bezig bent om de aankoop te rechtvaardigen
Ik had dat spul dus niet liggen, wou het niet voor eenmalig gebruik aanschaffen en kende niemand die er een te leen had. Dan is dit imho prima.

Maar misschien toch eerdaags even afspreken, ben dagelijks in omgeving schiphol. Big RT Smile
Very funny, Scotty. Now beam down my clothes.
Gebruikersavatar
R1nus
Berichten: 261
Lid geworden op: 05 okt 2014, 00:58
Type: R1200RT
Bijz: Mistachterlicht, stang op stuur voor nav. e.d.
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Locatie: Amsterdam

Re: Led strip op BMW topkoffer R11xxRT

Ongelezen bericht door R1nus »

Beste AlphaLorne,

Als je weer een keer zoiets heb laat het dan maar even weten dan help ik je met de juiste gereedschap en (als ik ze heb) de juiste spullen. :idea:

[groet]
Rinus
Een probleem is pas een probleem, als je er geen oplossing voor kunt vinden.
Gebruikersavatar
AlphaLorne
Berichten: 72
Lid geworden op: 08 okt 2014, 23:35
Type: R1100RT
Bijz: Origineel NL motor, en mijn eerste...motor :-)
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Almere
Locatie: Almere

Re: Led strip op BMW topkoffer R11xxRT

Ongelezen bericht door AlphaLorne »

Bedankt voor het aanbod Rinus, misschien toch eerdaags even afspreken meer om onze oplossingen te bekijken, altijd leuk.
Very funny, Scotty. Now beam down my clothes.
Gebruikersavatar
R1nus
Berichten: 261
Lid geworden op: 05 okt 2014, 00:58
Type: R1200RT
Bijz: Mistachterlicht, stang op stuur voor nav. e.d.
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Locatie: Amsterdam

Re: Led strip op BMW topkoffer R11xxRT

Ongelezen bericht door R1nus »

AlphaLorne schreef:Bedankt voor het aanbod Rinus, misschien toch eerdaags even afspreken meer om onze oplossingen te bekijken, altijd leuk.

Lijkt me ook leuk. Ik loop wisseldiensten dus ben niet alleen aan het weekend gebonden.
Stuur anders maar een PB over wanneer en zo _004

[groet]
Rinus
Een probleem is pas een probleem, als je er geen oplossing voor kunt vinden.
Gesloten

Terug naar “Over: Verlichting”