Motozoom H7 Led verlichting ipv Xenon verlichting

Xenon, led, verstralers, runningslights, problemen enz.

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
Beemer-Tycoons
2023
2023
Berichten: 247
Lid geworden op: 23 mar 2009, 22:08
Type: Ik heb een andere motor
Bijz: Kawasaki GTR1400, V-Stream scherm ,Hypro vering.
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Dordrecht

Motozoom H7 Led verlichting ipv Xenon verlichting

Ongelezen bericht door Beemer-Tycoons »

Gisteren mijn vaste mailing van de webshop Motozoom ontvangen en daar zag ik dat er mogelijk een alternatief is voor aftersales Xenon verlichting.
Hier in werd reclame gemaakt voor H7 led verlichting speciaal voor motoren die plug and play kan worden gemonteerd en een gelijke licht opbrengst heeft als Xenon voor de prijs van 85 euro.
Nu rijd ik zelf al geruime tijd met Xenon verlichting op mijn Beemer maar met de problemen in het buitenland met de hoge boetes is dit mogelijk een goed alternatief.
Zijn er al forumleden die hier mogelijk ervaring mee hebben of hebben gehoord dat ook dit niet mag in het buitenland. _001

Motozoom
Motor LED lamp H7
bestelnummer: 36210005
plug-and-play LED koplamp. Type H7
LED lamp Type H7
Deze LED koplamp is de nieuwste technologie op het gebied van motorverlichting. De lamp is speciaal ontwikkeld voor gebruik op de motorfiets. De lamp heeft een zeer hoge lichtopbrengst waar je je zicht(baarheid) enorm vergroot! De lamp geeft een verhoogde witte lichtsterkte die identiek is aan daglicht. Geen gedoe met adapters en transformators zoals bij Xenon verlichting, gewoon plug-and-play! Oude (halogeen)lamp demonteren en deze LED lamp monteren. De lamp heeft een compact bouwwijze en is voorzien van een geintegreerde koeler. De gebruikte materialen zijn afkomstig uit de ruimtevaartindustrie en bieden een hoge mate van betrouwbaarheid. Daarnaast zit er 2 jaar garantie op de lamp!
LED Lamp H7 5.500°K (Kleur Wit)
Opwarmtijd : 0 sec
Lichtintensiteiten (lumens) : 2000 (dimlicht)
Waterdicht stekker : IP65
Waterdicht ventilator: IP55
Gebruikstemperatuur : -40°C à +150°C
Spanning : de 8 à 32 volts
Functies:
klaar om te installeren zonder enige aanpassing
Plug & play zoals de originele lamp
Compatibel ODB
Levensduur 50x hoger dan halogeen; ca. 30 000 uur
Garantie 2 jaar

[groet] Peter -1150-
Laatst gewijzigd door Beemer-Tycoons op 22 nov 2014, 09:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Meer dan 45 Jaar Motor historie :Suzuki 250, Suzuki 750GT, Kawasaki Z900, Kawasaki Z1000, Suzuki 750GT, Honda 350 4cil, Kawasaki 450 2cil, Kawasaki Z550, Kawasaki Z1000ST, Kawasaki 1000GTR, Bmw R1100RT, BMW R1150RT, Kawasaki GTR1400
Afbeelding
Gebruikersavatar
WernerB
Berichten: 841
Lid geworden op: 09 okt 2009, 14:50
Type: R1200RT
Bijz: Midland BT next/TomTom 550
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Tholen
Locatie: Tholen

Re: Motozoom H7 Led verlichting ipv Xenon verlichting

Ongelezen bericht door WernerB »

Peter,
Ik heb de advertentie ook gezien en ben razend benieuwd of er mede-forumleden zijn met ervaring met deze units.
Have a nice BMW-day!
WernerB

.....Nil Nobis Absurdum....Dus: Penderyn whisky, mooie sigaren en Italiaanse Amarone-wijn! (Niet noodzakelijkerwijs in die volgorde......)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Baird
2023
2023
Berichten: 4308
Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: Motozoom H7 Led verlichting ipv Xenon verlichting

Ongelezen bericht door Baird »

Waarom zou een H7 LED wel mogen en een H7 Xenon niet? Als we straks een H7 GTX-HADJEMEMAAR lamp uitvinden: mag dat dan wel of niet?

De goedkeuring is blijkbaar afgegeven voor een H7-gloeidraad dus als je daarvan afwijkt mag het blijkbaar niet. H7 zegt alleen iets over afmetingen, de passing in het armatuur en (denk ik) de bron/plaats van lichtgevend punt ( =gloeidraad).

Dit kan een leuke discussie worden op argumenten _005 _005
Met vriendelijke motorgroet
BeRT



R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
Gebruikersavatar
AGVerheij
Berichten: 852
Lid geworden op: 14 jun 2010, 11:01
Type: R1200RT
Bijz: RT-P uit 2015 in prachtig mat-blauw
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Utrecht
Locatie: Utrecht

Re: Motozoom H7 Led verlichting ipv Xenon verlichting

Ongelezen bericht door AGVerheij »

Het gaat om deze lamp:
Afbeelding

Als ik zo het plaatje bekijkt lijkt de lamp wél een stuk langer te zijn, athans de voet. Daar zal wel wat electronica in zitten, maar ik vraag me af of de dop van het lamphuis dan nog wel dicht kan. Er is nu al niet zo heel veel ruimte.....
Groets, GerbeRT

Dictionary:
"MOTORCYCLIST" noun, singular [moh-ter-sahy-klist] A person willing to take a container of combustable liquid, mount it on top of a hot, moving engine and then place the whole contraption between their legs.
Gebruikersavatar
Wullum
Berichten: 752
Lid geworden op: 17 okt 2010, 16:54
Type: R1250RT
Bijz: Elegance in Manhattan Grün Metallic
Land: DE
Woonplaats of omgeving: 74251

Re: Motozoom H7 Led verlichting ipv Xenon verlichting

Ongelezen bericht door Wullum »

Je moet er natuurlijk altijd rekening houden dat je je tegenliggers niet mag verblinden. En hele felle lampen als Xenon en LED mogen nu eenmaal rekenen op zeer kritische beoordeling door medeweggebruikers, die in gestreepte auto's inbegrepen.

En in sommige buitenlanden mag je nu eenmaal niks aan de originele specificaties veranderen, of alleen goedgekeurde materialen gebruiken (ECE dan wel DIN).
LED H7 zal daar (nog) niet onder vallen, dus D en A en F zullen lastige bestemmingen zijn met zulke pitjes.

Moet wel bekennen dat dit wel erg interessant is 8)_
Achterlichtprojectje toch maar uitbreiden naar koplamp.
Heb al een led stadslicht gemonteerd, dat is heel duidelijk zichtbaar en draagt nu echt wel bij aan de lichtopbrengst van de dimlicht H7.
Vroeger, ooit, 2 Japanners, meh... Later een heel nest BMW's, allemaal met een bijnaam...
Nu: de 6e BMW, die nog geen bijnaam heeft, de 7e BMW rijdt mijn inmiddels ex- op.
Gebruikersavatar
Dominiq
Berichten: 80
Lid geworden op: 02 nov 2014, 13:58
Type: R1100RT
Bijz: Tomtom, Zend ontvangapp, ex gendarmeriemotor
Land: Frankrijk
Woonplaats of omgeving: Creuse
Locatie: Creuse

Re: Motozoom H7 Led verlichting ipv Xenon verlichting

Ongelezen bericht door Dominiq »

Laat ik je even uit de droom helpen wat Frankrijk aangaat.
Als je maar iets aan je verlichting van de motor veranderd krijg je een forse boete.
Plus als men het helemaal goed doet wordt je motor in beslag genomen en die krijg je terug nadat alles in de originele staat is terug gebracht.
Dit natuurlijk op je eigen kosten.

[groet] Dominique _004
Multis periculis supersum

In bezit van:
BMW R1100RT uit 1998 met 250.111 KM
BMW R1100RT uit 2000 met 5.000 KM in conservatie
Nieuwe motor 2015 HD Dyna Low Rider mei 2015, 51079KM.
Gebruikersavatar
Nico4sen
2023
2023
Berichten: 991
Lid geworden op: 03 jul 2011, 12:26
Type: R1200RT
Bijz: Ex-P met mudflap, V-Stream en Grip Puppies
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Hartje Fryslân

Re: Motozoom H7 Led verlichting ipv Xenon verlichting

Ongelezen bericht door Nico4sen »

Op zich is dit wel een interessante optie. En als je dan naar het buitenland gaat wissel je ze gewoon om voor de originele. Appeltje eitje ;)
Gebruikersavatar
Beemer-Tycoons
2023
2023
Berichten: 247
Lid geworden op: 23 mar 2009, 22:08
Type: Ik heb een andere motor
Bijz: Kawasaki GTR1400, V-Stream scherm ,Hypro vering.
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Dordrecht

Re: Motozoom H7 Led verlichting ipv Xenon verlichting

Ongelezen bericht door Beemer-Tycoons »

Wat betreft de grote van deze lamp, daar is wel wat op te fabriceren in de vorm van een extra dop op de bestaande afdekdop.

Peter -1150-
Meer dan 45 Jaar Motor historie :Suzuki 250, Suzuki 750GT, Kawasaki Z900, Kawasaki Z1000, Suzuki 750GT, Honda 350 4cil, Kawasaki 450 2cil, Kawasaki Z550, Kawasaki Z1000ST, Kawasaki 1000GTR, Bmw R1100RT, BMW R1150RT, Kawasaki GTR1400
Afbeelding
Gebruikersavatar
JOS WRSM
Forumoprichter en -beheerder
Forumoprichter en -beheerder
Berichten: 4371
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:08
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: momenteel motorloos
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Re: Motozoom H7 Led verlichting ipv Xenon verlichting

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Ik denk dat we de opmerking van Dominique zeer goed ter harte moeten nemen. Zij werkt immers bij de Franse politie en kent de regels en de handhaving daarvan maar al te goed. Ik denk/vrees dat dit ook voor alle andere landen zoals besproken in het Xenondraadje geldt.
Dominiq schreef:Laat ik je even uit de droom helpen wat Frankrijk aangaat.
Als je maar iets aan je verlichting van de motor veranderd krijg je een forse boete.
Plus als men het helemaal goed doet wordt je motor in beslag genomen en die krijg je terug nadat alles in de originele staat is terug gebracht.
Dit natuurlijk op je eigen kosten.

[groet] Dominique _004
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM

Afbeelding
Gebruikersavatar
Beemer-Tycoons
2023
2023
Berichten: 247
Lid geworden op: 23 mar 2009, 22:08
Type: Ik heb een andere motor
Bijz: Kawasaki GTR1400, V-Stream scherm ,Hypro vering.
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Dordrecht

Re: Motozoom H7 Led verlichting ipv Xenon verlichting

Ongelezen bericht door Beemer-Tycoons »

Dat wat Nico4sen meldt is inderdaad waar als je nu voor een trip naar de "verboden landen "gaat moet je de hele bekabeling van de Xenon verlicht weer ombouwen naar een normale H7 lamp maar dat zou als het goed is bij deze lamp niet nodig zijn en betreft het alleen het wisselen van de lamp zelf en met wat gepruts met grote handen in een kleine ruimte is dat inderdaad "appeltje eitje". :)

Peter -1150-
Meer dan 45 Jaar Motor historie :Suzuki 250, Suzuki 750GT, Kawasaki Z900, Kawasaki Z1000, Suzuki 750GT, Honda 350 4cil, Kawasaki 450 2cil, Kawasaki Z550, Kawasaki Z1000ST, Kawasaki 1000GTR, Bmw R1100RT, BMW R1150RT, Kawasaki GTR1400
Afbeelding
Gebruikersavatar
basplehn
Berichten: 514
Lid geworden op: 27 jul 2014, 11:51
Type: R1200RT/LC
Bijz: Tourscherm, Topkoffer en NAV V
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Heesch
Locatie: Heesch

Re: Motozoom H7 Led verlichting ipv Xenon verlichting

Ongelezen bericht door basplehn »

Zodra ik op de motor stap heb ik een soort van vakantie gevoel.
Het betreft voor mij een ontspannen en zorgloze motorrijden binnen de EU van A --> B--> enz.
Hierbij wil ik stressvrij zijn en geen zorgen hoeven te maken omtrent "stel als, je staande wordt gehouden" i.v.m. (demper, verlichting enz.).
Daarom laat ik de motor zoals deze vanaf fabriek geleverd is, met uitzonderingen vanaf fabriek goedgekeurde producten.

Wel ben ik een van mening dat de H7 traditionele gloeilamp zoals op mijn LC matig lichtopbrengst heeft en BMW Motorrad meer lichtopbrengst of een beter lichtbundel had moeten generen door bijvoorbeeld twee H7 dimlichten te monteren of misschien wel beter Xenon zoals op de K1600 serie!
Tevens ben ik wel tevreden over de Angel eyes en durf gerust te zeggen dat mede weggebruikers mij van een afstand goed zien en mij goed kunnen inschatten (op een paar weggebruikers ná) Big RT Smile

[groet]
Bas
BMW K1200GT (2003) Graugrun Metallic
BMW R1200RT LC (2014) Kalistograu Metallic Matt
beckysmile

Re: Motozoom H7 Led verlichting ipv Xenon verlichting

Ongelezen bericht door beckysmile »

Wat betreft terugbrengen naar origineel vanaf Xenon, ook hier alleen maar lampje wisselen en omstekkeren. De originele stekker wordt gebruikt om de Xenonstarter en ballast aan te sluiten, dus geen knipwerk (setje van Pilotpro).

Bij het bedoelde type ledlamp moet je je realiseren dat deze een forse warmte-opbrengst hebben, en dan ontstaat al gauw de vraag, hoe wordt je die kwijt met een dop op de achterzijde van de lampunit?
Je zou al bijna gaan denken over een geforceerde koeling ofzo.

Groet, Aad
Gebruikersavatar
KeesdW
Berichten: 10
Lid geworden op: 28 dec 2013, 23:39
Type: R1200RT
Bijz: Grijs
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Elst
Contacteer:

Re: Motozoom H7 Led verlichting ipv Xenon verlichting

Ongelezen bericht door KeesdW »

Goede zaak dat men in het buitenland een stuk 'feller' is op wijzigingen van type goedgekeurde onderdelen. Dit mag men in NL ook wat meer doen wat mij betreft. Ik zie dagelijks vele auto's, en soms ook motoren, met aangepaste verlichting die echt hinderlijk zijn voor tegenligger / voorganger. Test (meten) je verlichting aub goed voor je de weg op gaat.

[groet]
Kees
R1200RT 2006
Garmin Zumo 390
Cardo Q3
Gebruikersavatar
Baird
2023
2023
Berichten: 4308
Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: Motozoom H7 Led verlichting ipv Xenon verlichting

Ongelezen bericht door Baird »

Het zou beter zijn als er door de fabrikanten midlife-update pakketten geleverd zouden worden: verbeterde software, aangepaste verlichting sets, wat mechanische delen etc. met direct de aangepaste typegoedkeuring. Snap wel dat ze dat niet doen, slecht voor hun toko. Geld ook voor auto's, mijn prima Toyo zou best een stop/start kunnen hebben, het zou me niets verbazen als het alleen een software aanpassing is.
Met vriendelijke motorgroet
BeRT



R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
Gebruikersavatar
sacuL
Berichten: 159
Lid geworden op: 10 nov 2013, 21:27
Type: R1150RT
Bijz: een mooie zwarte met LED daglicht verlichting.
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Utrecht

Re: Motozoom H7 Led verlichting ipv Xenon verlichting

Ongelezen bericht door sacuL »

Mannen,

Dit onderwerp was al eens keertje aangesneden.
In een reeds gesloten draadje over deze nieuwe Led H7 (in verlichting)
Het is en blijft de keuze van een ieder met de daaraan verbonden risico's en consequenties.

[groet] sacuL.
"LEKKER DUURT ALTIJD TE KORT"
oemoemenoe
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 mar 2014, 23:50
Type: R850RT
Bijz: iets minder basic
Land: nl
Woonplaats of omgeving: dordrecht

Re: Motozoom H7 Led verlichting ipv Xenon verlichting

Ongelezen bericht door oemoemenoe »

Ik heb een R850 RT. Hiervoor had ik een Honda Deauville met Xenon verlichting. dus de BMW viel in het donker qua zicht nogal tegen.
Ik heb er een CE gekeurde led lamp in laten zetten, passend bij het type koplamp( is dat H5?). Kostte wel €85 .
Ik zie prima en heb niet de indruk dat ik tegenliggers verblind.
Aangezien de led lamp CE-keur heeft, zie ik geen probleem met justitie.
Er zit een stuk met een ventilatortje aan. In de flexibele kunstofkap, die normaal de lamp afsluit, is een gat gemaakt waardoor nu de ventilator uitsteekt. De aansluiting van de lamp zit keurig droog binnen. Ik heb nog geen problemen gehad. Wel door regen gereden, maar nog niet langdurig en / of harde regen.
ik heb ook nog de LED dagverlichting gemonteerd en 's avonds een scherpe bocht nemend, heeft dit het aangename effect dat ik redelijk licht naast de motor heb en de binnenbocht goed kan zien.

Met vriendelijke groet,

Oemoemenoe
Gebruikersavatar
Ton1959
Berichten: 3174
Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R80
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Tilburg
Locatie: Tilburg

Re: Motozoom H7 Led verlichting ipv Xenon verlichting

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Dat een lamp een CE goedkeuring heeft wil nog niet zeggen dat hij in jou reflector gebruikt mag worden. Reken er maar op dat ze volgens de wet gewoon niet toegestaan zijn. Leds verblinden meer en je hebt ook weer een speciale reflector nodig en soms nog een mogelijkheid van hoogteverstelling op de koplamp.
oemoemenoe
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 mar 2014, 23:50
Type: R850RT
Bijz: iets minder basic
Land: nl
Woonplaats of omgeving: dordrecht

Re: Motozoom H7 Led verlichting ipv Xenon verlichting

Ongelezen bericht door oemoemenoe »

Ik ben bang dat ik niet helemaal duidelijk heb geformuleerd.
De ledlamp die ik in de koplamp heb laten monteren, is een CE gekeurde vervangingslamp voor de halogeen lamp die er origineel inzit.
De motorzaak waar mijn motor in onderhoud is, heeft meerdere types op voorraad bijpassend bij een bepaalde halogeen lamp, bijvoorbeeld H4 of H5.
Het staat ook op de rekening dat het een CE gekeurde vervangingslamp is.
Bij problemen leg ik de gevolgen bij hem en dat weet ie. Hij garandeert dat er geen problemen kunnen komen.

Met vriendelijke groet,

Oemoemenoe
Gebruikersavatar
Junkyard Dog
Berichten: 219
Lid geworden op: 25 apr 2010, 14:08
Type: R1100RT
Bijz: Verlaagd met Hyperpro veren. TomTom GO 500.
Land: FRANKRIJK
Woonplaats of omgeving: Creuse.
Locatie: Creuse

Re: Motozoom H7 Led verlichting ipv Xenon verlichting

Ongelezen bericht door Junkyard Dog »

Veel industriële producten die binnen de Europese Unie (EU) op de markt verschijnen, moeten een CE-markering hebben. Dit geeft aan dat het product voldoet aan wettelijke eisen. Onder andere op het gebied van veiligheid, gezondheid en milieu. De CE-markering is te herkennen aan de letters C en E.

Dit heeft niets te maken met het feit dat je dit product op je motor mag gebruiken, daar is een Type goedkeuring voor.

[groet] Anton
The Dog is in the house

In bezit van:
BMW R60/5 1970 391.252 KM
Harley Davidson FXLR 1990 333.100 KM
BMW R1100RT 1998 310.128 KM
Nieuwe motor HD Dyna Low Rider mei 2015, 73053 KM.
Gebruikersavatar
Baird
2023
2023
Berichten: 4308
Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: Motozoom H7 Led verlichting ipv Xenon verlichting

Ongelezen bericht door Baird »

Zelfs het mandarijnen-netje kreeg een CE goedkeuring om als baarmoederondersteuning te functioneren, het voldeed aan de eisen die de CE-keuring vereist. Dat je zo'n niet in je lijf wilt hebben lijkt me duidelijk. (Zie Radar van een tijdje terug)
Met vriendelijke motorgroet
BeRT



R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
bruba

Re: Motozoom H7 Led verlichting ipv Xenon verlichting

Ongelezen bericht door bruba »

Een tijdje geleden dacht ik ook aan het plaatsen van zo'n lamp, maar de test in dit filmpje heeft me van gedachte doen veranderen :
[youtube]YrBhPiUpztY[/youtube]
Het effectieve testen begint rond de 9de minuut
Inspector Gadget

Re: Motozoom H7 Led verlichting ipv Xenon verlichting

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Ik heb er ook al eens naar gekeken in het verleden maar kwam tot vergelijkbare conclusies.
Wat gesterkt werd dat sommige verkopers in NL ze soms lopen te dumpen voor aanmerkelijk lage prijzen in korte tijd.

De CE-markering geeft aan dat het product voldoet aan alle toepasselijke eisen van EU-richtlijnen of EU-verordeningen en daarom vrij mag worden verhandeld binnen de Europese Economische Ruimte (EER).
De wettelijke eisen zoals product-veiligheid, milieu e.d.
Het stelt niets over de toepassing/gebruik in dat respect.

Op het moment dat een handhaver je staande houdt, en controleert dat je koplamp aangeeft dat het bedoelt is voor Halogeen lichtbronnen en er zit iets anders in (Xenon, LED) welke in zijn optiek gevaar en/of hinder veroorzaakt, kan je een bekeuring krijgen. CE markering zal in een dergelijke situaties niets betekenen.
Gesloten

Terug naar “Over: Verlichting”