Voorrem R1150RT blijft hangen
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 16 jun 2014, 16:25
- Type: R1150RT
- Bijz: Uitvoering 2003 gekocht als schademotor in 2008
- Land: nederland
- Woonplaats of omgeving: Hoofddorp
- Locatie: Hoofddorp
Voorrem R1150RT blijft hangen
Mijn voorremmen vernieuwd, maar nu blijven ze aanlopen?
Iemand een idee wat daarvan de oorzaak kan zijn.
Remcilinders staan helemaal in.
Iemand een idee wat daarvan de oorzaak kan zijn.
Remcilinders staan helemaal in.
- Ton1959
- Berichten: 3174
- Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R80
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Tilburg
- Locatie: Tilburg
Re: Voorrem R1150RT blijft hangen
Aanlopen doen ze altijd maar draait het wiel gewoon goed rond net als het deed voor je de blokken vernieuwde? Als je een slangetje aan de ontluchtingsnippel doet en even in een potje hangt en je opent de nippel, draait het wiel dan ineens veel beter rond? En kan je de zuigers goed terug drukken in de remklauw? En klemmen de blokken niet in de klauw? Met andere woorden alles goed zuiver gemaakt? Je zegt remcilinders staan in maar bedoel je zuigers?
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 16 jun 2014, 16:25
- Type: R1150RT
- Bijz: Uitvoering 2003 gekocht als schademotor in 2008
- Land: nederland
- Woonplaats of omgeving: Hoofddorp
- Locatie: Hoofddorp
Re: Voorrem R1150RT blijft hangen
Hallo Ton,
Ik heb de boel weer losgehaald, en alle zuigers terug gedrukt.
Nu heb ik er een klos tussen gezet en er remdruk op gezet, drie van de vier komen naar buiten en een blijft er hangen.
Deze wil er met geen mogelijkheid uit.
Zou inderdaad alles schoon moeten maken, maar dan moet alle remvloeistof er uit.
Ik weet dat je een aparte adapter nodig hebt om hem dan weer bij te vullen.
Deze is vrij kostbaar.
Ik heb de laatste keer de garage dit laten doen, maar dat is al een paar jaartjes terug.
Ik heb de boel weer losgehaald, en alle zuigers terug gedrukt.
Nu heb ik er een klos tussen gezet en er remdruk op gezet, drie van de vier komen naar buiten en een blijft er hangen.
Deze wil er met geen mogelijkheid uit.
Zou inderdaad alles schoon moeten maken, maar dan moet alle remvloeistof er uit.
Ik weet dat je een aparte adapter nodig hebt om hem dan weer bij te vullen.
Deze is vrij kostbaar.
Ik heb de laatste keer de garage dit laten doen, maar dat is al een paar jaartjes terug.
- Ton1959
- Berichten: 3174
- Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R80
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Tilburg
- Locatie: Tilburg
Re: Voorrem R1150RT blijft hangen
Hoezo adapter nodig? Ik zet soms gewoon een speciale klem op de remslang dan kan er geen vloeistof uit. En aangezien je de remblokken vervangen hebt hebt is het vloeistofniveau omhoog gegaan. Dan schroef je de remklauw eraf en haal je de zuigers eruit. Een paar blokjes hout en een compressor doen wonderen.
Laatst gewijzigd door Ton1959 op 16 aug 2015, 20:51, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 16 jun 2014, 16:25
- Type: R1150RT
- Bijz: Uitvoering 2003 gekocht als schademotor in 2008
- Land: nederland
- Woonplaats of omgeving: Hoofddorp
- Locatie: Hoofddorp
Re: Voorrem R1150RT blijft hangen
Dank je wel, dat ga ik proberen.
- Ton1959
- Berichten: 3174
- Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R80
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Tilburg
- Locatie: Tilburg
Re: Voorrem R1150RT blijft hangen
Ik bedoelde maar te zeggen toen ik mijn remblokken voor pas vernieuwde was het vloeistofniveau te hoog. Dus te weinig ruimte voor de remvloeistof in het reservoir. Dan willen de zuigers ook niet echt terug. Maar zelf al verlies je een beetje remvloeistof dat nu in de remklauw zit dan heb je nog genoeg om die remklauw te ontluchten straks en dan hoef je hoogstwaarschijnlijk niet eens bij te vullen maar wel even controleren natuurlijk.
Succes
Succes
Re: Voorrem R1150RT blijft hangen
meestal komt dit omdat 1 of meerdere zuigers gekorodeerd zijn ,de zuigers uit de remklauw halen en mooi kuisen ,als je de seals niet beschadicht kan je ze trug plaatsen ,indien de zuigers zo gekorodeerd zijn da je zecht van wouw ,,best ook de seals vervangen die zijn dan ook aangevreten