Vervolg op "Is er een 1150RT met een "normaal" remsysteem?"
- Wullum
- Berichten: 752
- Lid geworden op: 17 okt 2010, 16:54
- Type: R1250RT
- Bijz: Elegance in Manhattan Grün Metallic
- Land: DE
- Woonplaats of omgeving: 74251
Vervolg op "Is er een 1150RT met een "normaal" remsysteem?"
Vervolg op plots gesloten draadje viewtopic.php?f=32&t=11118
Ik begrijp uit de laatste post van DickS dat het voor een gespecialiseerd ABS revisiebedrijf mogelijk moet zijn om de electronica (regeleenheid) van de ABS unit te vervangen en hem daarmee defacto te veranderen in partnummer 34 51 7 685 789 PRESSURE MODULATOR, PARTIAL INTEGRAL ABS
Sterker nog, mogelijk dat men er alleen andere firmware hoeft in te spelen om hem van type te doen veranderen?
Ik heb iets dergelijks met mijn leasebak aan de hand gehad, daarvan is door een gespecialiseerde firma net over de grens in D de software van de DSG versnellingsbakregeleenheid (aka "mechatronic") geherprogrammeerd nadat deze was vervangen. Die heeft men in een standaardversie op voorraad, afhankelijk van de auto waar hij in moet blazen ze er typespecifieke firmware in.
Ik begrijp uit de laatste post van DickS dat het voor een gespecialiseerd ABS revisiebedrijf mogelijk moet zijn om de electronica (regeleenheid) van de ABS unit te vervangen en hem daarmee defacto te veranderen in partnummer 34 51 7 685 789 PRESSURE MODULATOR, PARTIAL INTEGRAL ABS
Sterker nog, mogelijk dat men er alleen andere firmware hoeft in te spelen om hem van type te doen veranderen?
Ik heb iets dergelijks met mijn leasebak aan de hand gehad, daarvan is door een gespecialiseerde firma net over de grens in D de software van de DSG versnellingsbakregeleenheid (aka "mechatronic") geherprogrammeerd nadat deze was vervangen. Die heeft men in een standaardversie op voorraad, afhankelijk van de auto waar hij in moet blazen ze er typespecifieke firmware in.
Vroeger, ooit, 2 Japanners, meh... Later een heel nest BMW's, allemaal met een bijnaam...
Nu: de 6e BMW, die nog geen bijnaam heeft, de 7e BMW rijdt mijn inmiddels ex- op.
Nu: de 6e BMW, die nog geen bijnaam heeft, de 7e BMW rijdt mijn inmiddels ex- op.
- Baird
- 2023
- Berichten: 4308
- Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Re: Vervolg op "Is er een 1150RT met een "normaal" remsystee
Mij ook een compleet raadsel waarom dat draadje op slot gaat net nou het interessant begint te worden , graag een PB van een moderator.
DickS heeft het alleen over de elektronica, niet over software. Het vervangen van een defecte printplaat is al eerder aan de orde geweest, ik meen in een bericht van/over Kenny.
@DickS: Het vervangen van de printplaat is blijkbaar voldoende om hem van integral naar half-intergral te modificeren zonder software update, correct?
DickS heeft het alleen over de elektronica, niet over software. Het vervangen van een defecte printplaat is al eerder aan de orde geweest, ik meen in een bericht van/over Kenny.
@DickS: Het vervangen van de printplaat is blijkbaar voldoende om hem van integral naar half-intergral te modificeren zonder software update, correct?
Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
- Dingeman
- Berichten: 599
- Lid geworden op: 20 nov 2011, 11:31
- Type: R1200RT
- Bijz: Heb veel RT's t/m R1200RT (DOHC) gehad en gereden.
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: West Brabant
Re: Vervolg op "Is er een 1150RT met een "normaal" remsystee
Ik vond het plotseling sluiten van dit draadje ook heel bijzonder. Heb inmiddels al een Pb mogen ontvangen van de moderator. Hoefde mij niet ongerust te maken, binnenkort zou het slotje er weer af gaan.Baird schreef:Mij ook een compleet raadsel waarom dat draadje op slot gaat net nou het interessant begint te worden , graag een PB van een moderator.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,knip,,,,,,,,,,,,,,,,,
Om kilometers te rijden, moet je eerst meters maken.
- Baird
- 2023
- Berichten: 4308
- Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Re: Vervolg op "Is er een 1150RT met een "normaal" remsystee
Als de moderators dan deze berichten onder het vorige draadje plaatsen dan blijft het één verhaal, anders wordt het een zooitjeDingeman schreef:Ik vond het plotseling sluiten van dit draadje ook heel bijzonder. Heb inmiddels al een Pb mogen ontvangen van de moderator. Hoefde mij niet ongerust te maken, binnenkort zou het slotje er weer af gaan.Baird schreef:Mij ook een compleet raadsel waarom dat draadje op slot gaat net nou het interessant begint te worden , graag een PB van een moderator.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,knip,,,,,,,,,,,,,,,,,
Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
- WaltzingMatilda
- Berichten: 880
- Lid geworden op: 14 sep 2014, 08:37
- Type: R1250RT
- Bijz: Triumph 900 GT PRO en een Moto Guzzi V85 TT
- Land: LUXEMBOURG
- Woonplaats of omgeving: Kautenbach
Re: Vervolg op "Is er een 1150RT met een "normaal" remsystee
Ben dit draadje gestart en nu er waarschijnlijk een "simpele" oplossing voorhanden is gaat het op slot?
Just like surfing the web has nothing to do with the ocean, you will never feel the thrill of twisting the throttle from behind a desk..
Re: Vervolg op "Is er een 1150RT met een "normaal" remsystee
Andere firmware was toentertijd nog niet echt mainstream tentijde van de 11xx-serie.Wullum schreef:.. partnummer 34 51 7 685 789 PRESSURE MODULATOR, PARTIAL INTEGRAL ABS
Sterker nog, mogelijk dat men er alleen andere firmware hoeft in te spelen om hem van type te doen veranderen?
Ik weet dat omdat ik ooit, al lang weer geleden in een ander leven, bezig geweest ben met daadwerkelijke chip-tuning op de 1100RT.
Daar was het toch echt de PROM uit de Motronic vervangen door een andere (E)PROM.
Toen nog van de firma Laser.
Ik verwacht daardoor dat het herprogrammeren niet mogelijk zal zijn van de ABS modulator-aansturingsprint.
De gebruikte IC is een NEC784046(A) microcontroler, btw. Die is wel geprogrammeerd, maar eenmalig.
Dat je eventueel de printplaat kan vervangen van de ABS pomp met degene van de deel-integraal versie, mits je de juiste bitjes hebt om die speciale schroeven los te halen, lijkt mij niet onmogelijk.
- Wullum
- Berichten: 752
- Lid geworden op: 17 okt 2010, 16:54
- Type: R1250RT
- Bijz: Elegance in Manhattan Grün Metallic
- Land: DE
- Woonplaats of omgeving: 74251
Re: Vervolg op "Is er een 1150RT met een "normaal" remsystee
Als je idd alleen de printplaat hoeft te vervangen is het zelfs interessant om een gebrickte modulator van een overheidsfiets te kopen voor weinig (is kapot tenslotte) en daar de print vanaf te schroeven...
Vroeger, ooit, 2 Japanners, meh... Later een heel nest BMW's, allemaal met een bijnaam...
Nu: de 6e BMW, die nog geen bijnaam heeft, de 7e BMW rijdt mijn inmiddels ex- op.
Nu: de 6e BMW, die nog geen bijnaam heeft, de 7e BMW rijdt mijn inmiddels ex- op.
- WaltzingMatilda
- Berichten: 880
- Lid geworden op: 14 sep 2014, 08:37
- Type: R1250RT
- Bijz: Triumph 900 GT PRO en een Moto Guzzi V85 TT
- Land: LUXEMBOURG
- Woonplaats of omgeving: Kautenbach
Re: Vervolg op "Is er een 1150RT met een "normaal" remsystee
Wullum schreef:Als je idd alleen de printplaat hoeft te vervangen is het zelfs interessant om een gebrickte modulator van een overheidsfiets te kopen voor weinig (is kapot tenslotte) en daar de print vanaf te schroeven...
Heb je daar al meer informatie over Wullum?
Just like surfing the web has nothing to do with the ocean, you will never feel the thrill of twisting the throttle from behind a desk..