tip voor het ontluchten remmen
- WILBMW
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 10 sep 2013, 20:27
- Type: R1200RT
- Bijz: full optional
- Land: Holland
- Woonplaats of omgeving: Marknesse
tip voor het ontluchten remmen
Ik lees veel over problemen bij het ontluchten. Welnu ik heb al de remleidingen vervangen van mijn Maar bij het ontluchten stuitte ik op problemen. Ik ontluchtte volgens handboek eerst bij ABS pomp en daarna bij de remklauw(en). Ondanks dat er geen lucht meer uit de leiding kwam voelde het pedaal en de handel sompig aan. Wat bleek de nippel zit eigenlijk net niet op het hoogste punt. Ik heb de remmen dus losgekoppeld en schuin gehouden dusdanig dat de nippel het hoogste punt was. En ja hoor daar kwam al de lucht. Dit was zowel voor al achter het geval. Let er op dat je wel wat tussen de remblokken plaatst anders ploppen de zuigers er uit. Hopelijk help deze tip.
- Ton1959
- Berichten: 3174
- Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R80
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Tilburg
- Locatie: Tilburg
Re: tip voor het ontluchten remmen
Dit komt eigenlijk meer door de grote hoeveelheid lucht die in het systeem komt als je de remslangen vernieuwd. Volgende keer als je remvloeistof ververst zal je dit probleem niet hebben. De remhendel moet een grote hoeveelheid vloeistof en lucht verplaatsen maar bij het loslaten van de remhendel kruipt die lucht weer terug naar boven en gaat weer omhoog in de slang. Ik heb tijdens het vervangen van de remvloeistof en leidingen nog geen problemen gehad. Ik ontlucht het remsysteem misschien wel op een andere manier
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 31 okt 2015, 17:12
- Type: R850RT
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Re: tip voor het ontluchten remmen
excuus voor de domme vraag maar wat is de juiste wijze van ontluchten. Ben ook met het remsysteem bezig dus alle tips zijn welkom!
- Baird
- 2023
- Berichten: 4308
- Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Re: tip voor het ontluchten remmen
Domme vragen bestaan niet, domme antwoorden wel.Guardian schreef:excuus voor de domme vraag maar wat is de juiste wijze van ontluchten. Ben ook met het remsysteem bezig dus alle tips zijn welkom!
Als je wilt weten hoe je voor jouw motor de remmen ontlucht lees dan de juiste handleiding, bijvoorbeeld die van Haynes, is wel in het Engels maar is geschreven met de 'monteur' in gedachten die het echt uit het boek moet hebben. Als je de theorie uit het boek snapt kijk dan verder nog eens op YouTube, daar staan de nodige filmpjes op hoe het moet. Twijfel je dan nog probeer het dan een keer samen te doen met iemand die het vaker (succesvol!) gedaan heeft.
Succes
Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 31 okt 2015, 17:12
- Type: R850RT
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Re: tip voor het ontluchten remmen
Als je dit nog nooit gedaan heb. Althans bij deze machine. Falen van mijn rem systeem bleek ZEER slecht onderhoud ondanks de facturen van de vorige eigenaar van mijn motor. Gelukkig het zelfde systeem als mijn oude K1100RS en de zelfde onderdelen. Gebruikte hoofdremcilinder met moeite op de kop getikt, de zaak gereviseerd en daarna alles ontlucht zonder veel problemen. Door het slechte onderhoud maar gelijk gaan door pakken en andere zaken gelijk doen. Kan hij er voorlopig weer even tegenaan hoop ik.