Draad dol

Ook bedoeld voor de ABS perikelen

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
Kees
Berichten: 75
Lid geworden op: 22 mei 2009, 19:10
Type: R1100RT
Bijz: Origineel
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Apeldoorn
Locatie: Apeldoorn

Draad dol

Ongelezen bericht door Kees »

Tijdens de voorjaarsbeurt ontdekte ik een lichte lekkage/zweten van de voorremcilinder.
Aangezien ik dit jaar twee wat langere reizen ga maken, wil ik geen onnodig risico nemen.
Dus met gezwinde spoed aan het sleutelen, maar helaas kwam met het uitdraaien van het borgboutje van de zuiger, ook de schroefdraad mee.
Normaal gesproken plaats in voorkomend geval een helicoil en het probleem is opgelost.
Dit borgboutje is echter slechts 3 mm dik, dus een helicoil plaatsen zal mogelijk een probleem zijn, ook al omdat er niet "veel vlees" is.
Heeft iemand dit al eens eerder meegemaakt en een niet voor de hand liggende oplossing gevonden?
De cilinderwand ziet er na het honen goed uit.
Een nieuwe cilinder is natuurlijk een oplossing, maar € 275 euro is een hoop geld. Maar als het nodig is gaat natuurlijk de veiligheid voor.
Ik heb nog wat op internet gesnuffeld, maar tweedehands worden ze niet aangeboden. Niet verwonderlijk natuurlijk gezien de erbarmelijke kwaliteit die in die bouwjaren (1996) werd toegepast.
Heeft iemand een goede oplossing dan hoor ik dat graag.

Met groet,

Kees
Gebruikersavatar
white
Berichten: 267
Lid geworden op: 03 jun 2012, 21:08
Type: R1100RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Landgraaf

Re: Draad dol

Ongelezen bericht door white »

Hoi Kees.

Wellicht dat er mensen met een inventieve oplossing komen.

Persoonlijk zou ik inderdaad een nieuwe monteren, een hoop geld, maar de nieuwe zijn inmiddels wel geëloxeerd waardoor het lekkage probleem opgelost zou moeten zjn.
De remmen zijn niet iets waar ik met inventieve oplossingen zou gaan werken, zeker niet je voorrem.

Succes met de oplossing!
Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 3299
Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Locatie: Bergschenhoek

Re: Draad dol

Ongelezen bericht door HansD »

Ook al vind je een tweedehandse, wil jij met de ellende van een ander rijden? Neem geen risico met je remmen.
Inspector Gadget

Re: Draad dol

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Bij kleine gaten/schroefdraad steek ik naast de bout ook het lange uiteinde van een tie-rap mede in het gat.
Dus schroef plus tie-rap uiteinde in het gat steken en schroef/bout in het gat draaien.
Moet er nog wel ruim voldoende schroefdraad in het gat zitten natuurlijk.
Gebruikersavatar
Ton1959
Berichten: 3174
Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R80
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Tilburg
Locatie: Tilburg

Re: Draad dol

Ongelezen bericht door Ton1959 »

HansD schreef:Ook al vind je een tweedehandse, wil jij met de ellende van een ander rijden? Neem geen risico met je remmen.
Vernieuwen is het beste. Doet één keer pijn maar dan heb je geen zorgen meer daarna.
Gebruikersavatar
Kees
Berichten: 75
Lid geworden op: 22 mei 2009, 19:10
Type: R1100RT
Bijz: Origineel
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Apeldoorn
Locatie: Apeldoorn

Re: Draad dol

Ongelezen bericht door Kees »

Dank jullie wel heren,

Zat natuurlijk wel in mijn achterhoofd, maar moest even een schop(je) hebben om € 275 uit te geven.

Dus even een nieuwe monteren en weer genieten.

Met groet,

Kees
Gebruikersavatar
Ton1959
Berichten: 3174
Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R80
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Tilburg
Locatie: Tilburg

Re: Draad dol

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Kees schreef:Dank jullie wel heren,

Zat natuurlijk wel in mijn achterhoofd, maar moest even een schop(je) hebben om € 275 uit te geven.

Dus even een nieuwe monteren en weer genieten.

Met groet,

Kees
Sorry Kees dat we geen betere oplossing hadden. Mijn ervaring met lapmiddelen is niet geweldig.
Gesloten

Terug naar “Over: Remmen - ABS (perikelen)”