ABS modulen maakt een elektronisch geluid

Ook bedoeld voor de ABS perikelen

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
William

ABS modulen maakt een elektronisch geluid

Ongelezen bericht door William »

Beste BMW rijders,

Onlangs ben ook ik overgestapt naar BMW. R 1150 RT-P uit 2004 Nu valt mij sinds kort op dat als ik mijn remmen bediend met hand en/of voet,dat de ABS module een elektronisch geluid maakt. Is dit gebruikelijk of is er een storing aanwezig _001 . De ABS lampjes zijn uit en gaan niet branden onder het rijden.

Gr, William
Gebruikersavatar
RendeRT
2024
2024
Berichten: 299
Lid geworden op: 23 jul 2014, 22:17
Type: R1250RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Stiens

Re: ABS modulen maakt een elektronisch geluid

Ongelezen bericht door RendeRT »

Zelf heb ik een 1200 rt uit 2005. Die heeft het ook. Het hoort bij het ABS-module 1, zoals BMW die gebruikte tussen 2002 en 2007. Dat systeem is i.v.m. de vele storingen vervangen.

Met "ons" systeem is het verstandig om het systeem jaarlijks te laten doorspoelen en te voorzien van nieuw remvloeistof. Bij mijn weten is het verstandig om dit door de prof. te laten doen, om die storingen zoveel mogelijk te voorkomen. Gaat het ding kapot, dan val je in de "prijzen". Een nieuwe kost rond de € 2.000,00.

Overigens hoorde ik gisteren tijdens de Bloembollenveldentocht, dat BMW nu ook overgaat of over is gegaan naar revisie, maar dan nog......

Grt.
Rendert
Laatst gewijzigd door RendeRT op 24 apr 2016, 12:15, 2 keer totaal gewijzigd.
Nu: R1250RT. Daarvoor R1200RT (2011), R1200RT (2005). K1100LT (2x privé, 1 x zakelijk) en K75 RT (1 x privé, 3 x zakelijk); Garmin Zumo XT; Scala Rider Freecom 4 plus; Rukka.
bmwfreakske

Re: ABS modulen maakt een elektronisch geluid

Ongelezen bericht door bmwfreakske »

Ik dacht dat dit normaal was bij die ABS-pompen van die generatie.
William

Re: ABS modulen maakt een elektronisch geluid

Ongelezen bericht door William »

Big RT Smile Gelukkig ik had het idee dat de abs misschien kapot zou zijn. Liever 300,- euro voor een grote beurt en goed onderhoud. Dan 2000,- euro voor een abs module. Bedankt voor de reactie. :mrgreen:
Gebruikersavatar
PaPinkelman
Berichten: 1013
Lid geworden op: 15 mar 2009, 23:44
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: BMW F800GT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Helmond
Locatie: Stiphout

Re: ABS modulen maakt een elektronisch geluid

Ongelezen bericht door PaPinkelman »

Dit is toch niet de ABS pomp, maar de elektrische bekrachtiging, die je hoort? _001
Groeten,
Frank

BMW F800GT / Sena 20s / Zumo 590 / GPSmap 62s
Gebruikersavatar
Berrybeer
2023
2023
Berichten: 1414
Lid geworden op: 05 okt 2009, 14:40
Type: R1150RT
Bijz: met alles d'rop & d'ran..
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Uden
Locatie: Uden

Re: ABS modulen maakt een elektronisch geluid

Ongelezen bericht door Berrybeer »

Bij de mijne hoor je - bij stil staan - de remservo's ook als je remt, maar dat is heel normaal :D.
beckysmile

Re: ABS modulen maakt een elektronisch geluid

Ongelezen bericht door beckysmile »

Als het goed is hoor je zoemende geluid ook variëren naarmate je zelf meer of minder remdruk geeft.

Voor wat betreft onderhoud, als je handig bent kun je dat goed zelf doen met behulp van de handleiding die hier op het forum staat, heb ik ook gedaan, met goed gevolg, spaart toch weer een hoop euro's.

Groet, Aad
Gebruikersavatar
Baird
2023
2023
Berichten: 4308
Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: ABS modulen maakt een elektronisch geluid

Ongelezen bericht door Baird »

PaPinkelman schreef:Dit is toch niet de ABS pomp, maar de elektrische bekrachtiging, die je hoort? _001
Inderdaad, het is de pomp van de bekrachtiging die je hoort,( zijn het trouwens niet 2 pompjes?)

Voor het onderhoud heb je inclusief doorspoelen van de koppeling een halve liter nodig, zaterdag nog gedaan _004 .
Met vriendelijke motorgroet
BeRT



R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
Gesloten

Terug naar “Over: Remmen - ABS (perikelen)”