BMWerkplaats - specialist in BMW Boxermotoren
Motorhuis Zwolle

 

Ottenhoff Motoren - Badhoevedorp

 

Motor Service Amersfoort - Ede

 
Mordamus - webhosting - emailhosting - domeinnamen
Onderdeel Quispel Motoren - Deurne

 
Mordamus - webhosting - emailhosting - domeinnamen
QCMotortechniek - Almere

 

Boek uw reis via het forum

 

Wat is er te doen?

 

Accu's. toebehoren, energiesystemen
 

Het BMW RT Forum steunt al 6 jaar de CliniClowns

Help, wat nu?

Ook bedoeld voor de ABS perikelen

Moderators: JOS WRSM, EileRT

Gesloten
Bas van Dijk
Berichten: 87
Lid geworden op: 03 feb 2017, 15:44
Type: R1150RT
Bijz: 2002 Zilvergrijs
Land: België
Woonplaats of omgeving: Antwerpen

Help, wat nu?

Ongelezen bericht door Bas van Dijk » 24 sep 2017, 09:53

:(

Was mijn ABS aan het spoelen en stahflex leidingen aan het monteren, op zich alleemaal prima te doen en duidelijk.. maarrrrrr..

In de opening van het vulpotje voorrem circuit zitten 3 kleine lipjes om het niveau te bepalen, 3 kleine plastic vingertjes zeg meer.
Ik had dat eerst niet gezien en heb er een trechtertje ingezet om het resevoir te vullen. Toen hoorde ik 'klik'.
Schrik, wat is dat?
Trechter er weer uit en nu zie ik nog maar 2 van die vingertjes. $&#&!&@###$$!

Wat nu? Dat hele kleine stukje plastic zit er nu in natuurlijk. Ik zie het niet liggen. Als dat in de pomp komt wat dan? Kan dat gebeuren?

Er zit een soort deksel op het potje, samen met het reservoir van achterrem maar daar zitten van die 'vast en nooit meer los' schroeven in (niet voor niks neem ik aan? ) want het liefst zou ik dat er af halen natuurlijk om zodoende te kijken of ik het zie liggen. Maar los van of dit verstandig is krijg ik die schroeven niet los natuurlijk (bestaat daar speciaal gereedschap voor?)

Iemand een idee? Of zit er nog een zeefje in het systeem of zo dat zal voorkomen dat er schade ontstaat door dit stukje?

Groet,
Bas

Bas van Dijk
Berichten: 87
Lid geworden op: 03 feb 2017, 15:44
Type: R1150RT
Bijz: 2002 Zilvergrijs
Land: België
Woonplaats of omgeving: Antwerpen

Re: Help, wat nu?

Ongelezen bericht door Bas van Dijk » 24 sep 2017, 09:57

Ah, ik zie in een andere post dat het Tri-wing bits zijn.

Ga ik dan maar naar zoeken tenzij er andere ideeen zijn..

woutervk1991
Berichten: 39
Lid geworden op: 27 jun 2017, 16:45
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: voorhout

Re: Help, wat nu?

Ongelezen bericht door woutervk1991 » 24 sep 2017, 15:41

Misschien iets heel geks.
Maar je bent dus bang dat er iets in je ABS pomp gekomen is?

Is het iets om je leidingen helemaal leeg te maken en dan om een remleiding perslucht te zetten? Dan zal dat losse dingetje er wel uitgeblazen worden???

Hartelijke groeten van SM-G935F aan alle forumleden


Bas van Dijk
Berichten: 87
Lid geworden op: 03 feb 2017, 15:44
Type: R1150RT
Bijz: 2002 Zilvergrijs
Land: België
Woonplaats of omgeving: Antwerpen

Re: Help, wat nu?

Ongelezen bericht door Bas van Dijk » 24 sep 2017, 16:12

Ik denk eerder dat dat stukje ergens op de bodem van dat reservoirtje ligt...


Hartelijke groeten van iPhone aan alle forumleden

woutervk1991
Berichten: 39
Lid geworden op: 27 jun 2017, 16:45
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: voorhout

Re: Help, wat nu?

Ongelezen bericht door woutervk1991 » 24 sep 2017, 17:15

Dat lijkt me wel erg voor de hand liggend. Bedoeld hij niet de abs reservoir? Aangezien hij ook met een trechter gewerkt heeft.
Even afwachten op ze reactie...

Hartelijke groeten van SM-G935F aan alle forumleden


Gebruikersavatar
Nico4sen
2018
2018
Berichten: 761
Lid geworden op: 03 jul 2011, 12:26
Type: R1200RT
Bijz: Ex-P met mudflap, V-Stream en Grip Puppies
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Hartje Fryslân

Re: Help, wat nu?

Ongelezen bericht door Nico4sen » 24 sep 2017, 17:44

Zo te zien in het reservoir van de voorrem. Dan lijkt het mij het beste dit reservoir leeg te zuigen. Waarschijnlijk ligt het afgebroken stukje plastic onderin. Bij het leegzuigen kun je het stukje ook opzuigen. Dus even goed kijken of je het terug kunt vinden.

Hartelijke groet,

Nico


Bas van Dijk
Berichten: 87
Lid geworden op: 03 feb 2017, 15:44
Type: R1150RT
Bijz: 2002 Zilvergrijs
Land: België
Woonplaats of omgeving: Antwerpen

Re: Help, wat nu?

Ongelezen bericht door Bas van Dijk » 24 sep 2017, 17:54

Ja reservoir van voorrem ABS. Heb het leeggezogen maar niet gevonden.


Hartelijke groeten van iPhone aan alle forumleden

woutervk1991
Berichten: 39
Lid geworden op: 27 jun 2017, 16:45
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: voorhout

Re: Help, wat nu?

Ongelezen bericht door woutervk1991 » 24 sep 2017, 18:37

Ik zou dan je remleiding bij de rem los halen en een doek aan vast binden. Dan de remleiding aan je stuur los en hier perslucht op zetten. Dan kan je in het doek kijken of je wat gevonden hebt.

Hartelijke groeten van SM-G935F aan alle forumleden


Gebruikersavatar
Bert M
Moderator
Moderator
Berichten: 2267
Lid geworden op: 26 dec 2011, 16:45
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: F650GS
Land: Verenigd Koninkrijk
Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire

Re: Help, wat nu?

Ongelezen bericht door Bert M » 24 sep 2017, 19:21

Pas wel ff op met de combinatie remvloeistof en perslucht! Remvloeistof is niet iets wat jouw lichaam graag in zijn systeem (ogen, neus, mond etc) wil hebben. Daarnaast wil je het ook niet op gelakte voorwerpen of andere sierdingetjes hebben, want het is behoorlijk bijtend.
Met vriendelijke motorgroet
Bert M

Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh

Afbeelding

Gebruikersavatar
Ton1959
Berichten: 3149
Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R80
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Tilburg
Locatie: Tilburg

Re: Help, wat nu?

Ongelezen bericht door Ton1959 » 24 sep 2017, 19:30

Als je eerst drie vingers zag en na de klik nog drie dan mis je toch niks _001 Als er iets afgebroken was zou het in het reservoir moeten zitten tenzij het zo klein is dat het door het gaatje naar de zuiger van de hoofdremcilinder gegaan is.

woutervk1991
Berichten: 39
Lid geworden op: 27 jun 2017, 16:45
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: voorhout

Re: Help, wat nu?

Ongelezen bericht door woutervk1991 » 24 sep 2017, 19:56

Bert M schreef:Pas wel ff op met de combinatie remvloeistof en perslucht! Remvloeistof is niet iets wat jouw lichaam graag in zijn systeem (ogen, neus, mond etc) wil hebben. Daarnaast wil je het ook niet op gelakte voorwerpen of andere sierdingetjes hebben, want het is behoorlijk bijtend.
Uiteraard bert. Daarom ook onderdaan een doek maken (eventueel nog een plastic tas eromheen) en van bovenuit spuiten. Als je het andersom doet maak je er een fontijn van haha.

Hartelijke groeten van SM-G935F aan alle forumleden


Gebruikersavatar
Benji
Berichten: 525
Lid geworden op: 01 nov 2009, 20:59
Type: R1150RT
Land: België
Woonplaats of omgeving: Limburg
Locatie: Hoeselt

Re: Help, wat nu?

Ongelezen bericht door Benji » 24 sep 2017, 20:08

In je voorrem en achterrem reservoir zit een soort zeefje(filter), bij mijn R1150RT is dit zo, met een punttang kun je dit zeefje eruit trekken en zo dit eens goed bekijken of er wat afgebroken is. Suc6.
Motorrijden is meer dan merk en type. Motorrijden wil je liefst zorgeloos doen ... en met zekerheden qua veiligheid en toekomstverwachting van zo weinig mogelijk kosten.

Bas van Dijk
Berichten: 87
Lid geworden op: 03 feb 2017, 15:44
Type: R1150RT
Bijz: 2002 Zilvergrijs
Land: België
Woonplaats of omgeving: Antwerpen

Re: Help, wat nu?

Ongelezen bericht door Bas van Dijk » 24 sep 2017, 20:45

woutervk1991 schreef:
24 sep 2017, 18:37
Ik zou dan je remleiding bij de rem los halen en een doek aan vast binden. Dan de remleiding aan je stuur los en hier perslucht op zetten. Dan kan je in het doek kijken of je wat gevonden hebt.

Hartelijke groeten aan SM-G935F alle forumleden
Misschien snap ik het systeem niet helemaal.. de vloeistof druk bij het stuur kan toch nooit beneden bij de rem komen??
Ik dacht dat de hoofdcylinder aan het stuur een servo aanstuurt die de pomp druk laat zetten op de wielcylinders?

Iig toen ik de leiding bij het wiel los maakte en alle vloeistof eruit heb gelaten (om de remleidingen te vervangen) is het niveau aan het stuur niet gezakt, volgens mij zijn ze volledig gescheiden?

Bas van Dijk
Berichten: 87
Lid geworden op: 03 feb 2017, 15:44
Type: R1150RT
Bijz: 2002 Zilvergrijs
Land: België
Woonplaats of omgeving: Antwerpen

Re: Help, wat nu?

Ongelezen bericht door Bas van Dijk » 24 sep 2017, 20:46

Ton1959 schreef:
24 sep 2017, 19:30
Als je eerst drie vingers zag en na de klik nog drie dan mis je toch niks _001 Als er iets afgebroken was zou het in het reservoir moeten zitten tenzij het zo klein is dat het door het gaatje naar de zuiger van de hoofdremcilinder gegaan is.
Sorry, ik zag er nog 2. Typfoutje..

En ja, het lipje is echt heel klein..

Bas van Dijk
Berichten: 87
Lid geworden op: 03 feb 2017, 15:44
Type: R1150RT
Bijz: 2002 Zilvergrijs
Land: België
Woonplaats of omgeving: Antwerpen

Re: Help, wat nu?

Ongelezen bericht door Bas van Dijk » 24 sep 2017, 20:55

Benji schreef:
24 sep 2017, 20:08
In je voorrem en achterrem reservoir zit een soort zeefje(filter), bij mijn R1150RT is dit zo, met een punttang kun je dit zeefje eruit trekken en zo dit eens goed bekijken of er wat afgebroken is. Suc6.
Dat heb ik niet gezien...? Als ik in de vulopening kijk kijk ik volgens mij zo op een zuigertje.

In het draadje van Minko kan je het goed zien.
viewtopic.php?f=32&t=13617

De foto van 15 sept, 22:11, eerste foto: in het aluminium deed onder zie je de opening, ik zie hier ook geen zeefje?

Dat zwarte deksel kan er dus af als ik van die tri-wing bits haal! En nu hopen dat het lipje niet al naar binnen is gegaan.

Groet,
Bas

Gebruikersavatar
Ton1959
Berichten: 3149
Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R80
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Tilburg
Locatie: Tilburg

Re: Help, wat nu?

Ongelezen bericht door Ton1959 » 24 sep 2017, 21:05

Ik was in de veronderstelling dat je de hoofdremcilinder bedoelde. Maar schijnbaar bedoelde je dat niet dan _001 .

Bas van Dijk
Berichten: 87
Lid geworden op: 03 feb 2017, 15:44
Type: R1150RT
Bijz: 2002 Zilvergrijs
Land: België
Woonplaats of omgeving: Antwerpen

Re: Help, wat nu?

Ongelezen bericht door Bas van Dijk » 24 sep 2017, 21:08

Ton1959 schreef:
24 sep 2017, 21:05
Ik was in de veronderstelling dat je de hoofdremcilinder bedoelde. Maar schijnbaar bedoelde je dat niet dan _001 .
Ik weet niet precies wat jij de hoofdremcylinder noemt bij zo'n gescheiden systeem..

Het gaat om het vulresevoir van het voorremcircuit. Dat staat (voor zover ik weet) niet in verbinding met de remcylinder aan het stuur.

Groet
Bas

Gebruikersavatar
Ton1959
Berichten: 3149
Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R80
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Tilburg
Locatie: Tilburg

Re: Help, wat nu?

Ongelezen bericht door Ton1959 » 24 sep 2017, 21:14

Bas van Dijk schreef:
24 sep 2017, 21:08
Ton1959 schreef:
24 sep 2017, 21:05
Ik was in de veronderstelling dat je de hoofdremcilinder bedoelde. Maar schijnbaar bedoelde je dat niet dan _001 .
Ik weet niet precies wat jij de hoofdremcylinder noemt bij zo'n gescheiden systeem..

Het gaat om het vulresevoir van het voorremcircuit. Dat staat (voor zover ik weet) niet in verbinding met de remcylinder aan het stuur.

Groet
Bas
Voor mij zit de hoofdremcilinder op het stuur.

Bas van Dijk
Berichten: 87
Lid geworden op: 03 feb 2017, 15:44
Type: R1150RT
Bijz: 2002 Zilvergrijs
Land: België
Woonplaats of omgeving: Antwerpen

Re: Help, wat nu?

Ongelezen bericht door Bas van Dijk » 24 sep 2017, 21:16

Ok, daar zijn we het over eens dan, maar die bedoel ik dus niet idd.

Ton1959 schreef:
24 sep 2017, 21:14
Bas van Dijk schreef:
24 sep 2017, 21:08
Ton1959 schreef:
24 sep 2017, 21:05
Ik was in de veronderstelling dat je de hoofdremcilinder bedoelde. Maar schijnbaar bedoelde je dat niet dan _001 .
Ik weet niet precies wat jij de hoofdremcylinder noemt bij zo'n gescheiden systeem..

Het gaat om het vulresevoir van het voorremcircuit. Dat staat (voor zover ik weet) niet in verbinding met de remcylinder aan het stuur.

Groet
Bas
Voor mij zit de hoofdremcilinder op het stuur.

Bas van Dijk
Berichten: 87
Lid geworden op: 03 feb 2017, 15:44
Type: R1150RT
Bijz: 2002 Zilvergrijs
Land: België
Woonplaats of omgeving: Antwerpen

Re: Help, wat nu?

Ongelezen bericht door Bas van Dijk » 24 sep 2017, 21:17

download/file.php?id=7001&t=1

deze foto bedoel ik..

Gebruikersavatar
Benji
Berichten: 525
Lid geworden op: 01 nov 2009, 20:59
Type: R1150RT
Land: België
Woonplaats of omgeving: Limburg
Locatie: Hoeselt

Re: Help, wat nu?

Ongelezen bericht door Benji » 25 sep 2017, 20:05

Bij mij ziet dat anders uit.
Motorrijden is meer dan merk en type. Motorrijden wil je liefst zorgeloos doen ... en met zekerheden qua veiligheid en toekomstverwachting van zo weinig mogelijk kosten.

Gebruikersavatar
Bert M
Moderator
Moderator
Berichten: 2267
Lid geworden op: 26 dec 2011, 16:45
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: F650GS
Land: Verenigd Koninkrijk
Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire

Re: Help, wat nu?

Ongelezen bericht door Bert M » 25 sep 2017, 22:40

Dus als ik het goed begrijp, gaat het dus niet om het reservoirtje op het stuur, maar is er iets in je ABS module zelf afgebroken en zoek geraakt? Dat kon wel eens heel pijnlijk zijn, want dan kan het voorwerpje ondertussen overal aangekomen zijn en/of een kanaaltje, klepje etc blokkeren.
Met vriendelijke motorgroet
Bert M

Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh

Afbeelding

Bas van Dijk
Berichten: 87
Lid geworden op: 03 feb 2017, 15:44
Type: R1150RT
Bijz: 2002 Zilvergrijs
Land: België
Woonplaats of omgeving: Antwerpen

Re: Help, wat nu?

Ongelezen bericht door Bas van Dijk » 26 sep 2017, 00:50

Bert M schreef:Dus als ik het goed begrijp, gaat het dus niet om het reservoirtje op het stuur, maar is er iets in je ABS module zelf afgebroken en zoek geraakt? Dat kon wel eens heel pijnlijk zijn, want dan kan het voorwerpje ondertussen overal aangekomen zijn en/of een kanaaltje, klepje etc blokkeren.
Precies. Dat was mijn vraag.

Ik weet dus niet of het in de ABS module zit. Misschien ligt het nog onderin het reservoir. Daar hoop ik dan maar op.

En anders?


Hartelijke groeten van iPhone aan alle forumleden

Gebruikersavatar
Baird
CliniClowns actie 2017
CliniClowns actie 2017
Berichten: 3448
Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
Type: R1150RT
Bijz: Koeling, schakelpedaal, rugleuning en Triple-Xenon
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: Help, wat nu?

Ongelezen bericht door Baird » 26 sep 2017, 15:10

Na deze hele dwaaltocht over hele andere remsystemen uit de vroege vorige eeuw weer even terug bij het probleem. :mrgreen:

Ik blijf bij het spoelen: doe een korte slang aan een grote 100cc injectiespuit (kopen bij apotheek voor € 1,50), zorg dat die slang zo diep mogelijk in het reservoir zit. Met die spuit: zuig eerst het betreffende systeem leeg, spuit dan met kracht het systeem weer vol en zuig meteen weer leeg. Zo krijg je wervelingen waardoor het deeltje mogelijk gaat zweven en door meteen weer te zuigen zuig je het misschien mee in de spuit. Zit het er niet in? Dan gewoon nog een keer, en nog een keer , en nog een keer totdat je hem hebt!
Met vriendelijke motorgroet
BeRT


R1150RT TS
R1200GS LC
R25

Rijdt u een elektrische / hybride auto of stapt u binnenkort over?
Lees verder >>

Gebruikersavatar
minko
Berichten: 158
Lid geworden op: 26 aug 2013, 16:35
Type: R1150RT
Bijz: 2002 zilver, kofferset, Nedplex 50 cm tomtom 710
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: roosendaal
Locatie: roosendaal

Re: Help, wat nu?

Ongelezen bericht door minko » 27 sep 2017, 13:24

Heren, voordat de olie de pomp ingaat zit er een heel fijn filter.
Dit deel kan dus nooit in de pomp terecht komen.

Als je de stalen leiding volgt totaan de pomp zie je een nippel die de pomp ingaat.
Onderaan deze nippel zit een filter. Big RT Smile
IMG_6658.JPG
IMG_6657.JPG
Zoals je kunt zien ligt de "kapotte "pomp nog op mn werk
Wil nog een keer een cross sectie zagen dat de werking beter snappen.

Dus het deel kan nooit in de pomp terecht komen.
Als je zeker wilt zijn kan deze nippel gedemonteerd worden. _004

Gr Minko
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Bas van Dijk
Berichten: 87
Lid geworden op: 03 feb 2017, 15:44
Type: R1150RT
Bijz: 2002 Zilvergrijs
Land: België
Woonplaats of omgeving: Antwerpen

Re: Help, wat nu?

Ongelezen bericht door Bas van Dijk » 28 sep 2017, 02:20

Minko,
Bedankt voor je reactie maar ik snap het niet helemaal. Als ik in het reservoir kijk waar het deeltje inviel (dus het voorrem reservoir waar je tijdens de spoeling die trechter met top in moet zetten) zie ik een opening naar een zuiger, zoals die foto die ik uit jouw draadje heb geleend.

Waar moet ik het nu precies open maken om het deeltje te vinden?

Gebruikersavatar
minko
Berichten: 158
Lid geworden op: 26 aug 2013, 16:35
Type: R1150RT
Bijz: 2002 zilver, kofferset, Nedplex 50 cm tomtom 710
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: roosendaal
Locatie: roosendaal

Re: Help, wat nu?

Ongelezen bericht door minko » 28 sep 2017, 08:25

Oke, Dan heb ik het verkeerd begrepen.
Ik dacht dat het deeltje in het reservoir bij de remhendel gevallen was.

Dus als ik het goed begrijp ligt het deeltje al in de pomp.
Daar waar het kunststof huis op de pomp zit en waar de olie in de pomp wordt bijgevuld.

Ja, Dan zou ik eerst de oplossing van Baird proberen.
Herhaaldelijk opzuigen met een injectie spuit.

Anders moet de hele pomp uit elkaar.
Dat is wel even een klusje :x

Gebruikersavatar
minko
Berichten: 158
Lid geworden op: 26 aug 2013, 16:35
Type: R1150RT
Bijz: 2002 zilver, kofferset, Nedplex 50 cm tomtom 710
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: roosendaal
Locatie: roosendaal

Re: Help, wat nu?

Ongelezen bericht door minko » 28 sep 2017, 08:34

Nu snap ik het.
Het kunststof deksel van de pomp verwijderen met de Triwing bit.
Dit zijn gewoon schroeven maar dan met een rare kop.

Als je deze gedemonteerd heb zou ik inderdaad met een injectie spuit, of nog beter een venturi ventiel op perslucht ( dan krijg je vacuum ) de pomp leegzuigen.
( De venturi heb dit liggen, is van Festo en sluit je aan op de compressor dan maak je van perslucht een vacuum, dit gebruik ik oa bij het verversen van de remolie )
Als je wilt stuur ik de venturi evt wel toe

Als je het er dan nog niet uitkrijgt zal de pomp denk ik uit elkaar moeten. :x

Bas van Dijk
Berichten: 87
Lid geworden op: 03 feb 2017, 15:44
Type: R1150RT
Bijz: 2002 Zilvergrijs
Land: België
Woonplaats of omgeving: Antwerpen

Re: Help, wat nu?

Ongelezen bericht door Bas van Dijk » 29 sep 2017, 15:07

Ik heb het deksel van de pomp gehaald met tribits, waar die niveausensors onder zitten. Ik heb ook de nippel met filterje onderaan verwijderd waar de leiding in zit dit naar de voorremmen gaan.

Daarna gespoeld zoals hier voorgesteld. Met een klein slangetje in het gaatje waaronder de zuiger heen en weer beweegt als je remt. (Ook gespoeld in de opening waar die nippel uit kwam) En er kwam een stukje uit!

Alles weer in elkaar gezet, gevuld en ontlucht.. maar nu...

ABS lichtje blijft (snel) knipperen en de gevarendriehoek blijft aan.
Heel vreemd: de abs pomp van het voorwiel blijft lopen, ik hoor dat hoge geluid en ik zie de vloeistof in het niveau rondgepompt worden.

De remmen lijken overigens wel te werken.

Nu, ik ben niet 100% zeker dat dit alles is want het stukje lijkt aan de kleine kant maar ik kan dat niet met zekerheid zeggen. En ik had ook een lege accu want ik had het licht aangelaten.

Ik weet dat de ABS unit nogal gevoelig is voor accuspanning, kan dat het zijn? Lijkt me in dit geval niet toch? Dan geeft hij een fout maar blijft die pomp niet draaien toch?
Of is er wat anders aan de hand? Wat kan ik nog proberen?

Minko, anders moet ik dus de hele (voorpomp) uit elkaar gaan halen? Is dat te doen?

Gebruikersavatar
minko
Berichten: 158
Lid geworden op: 26 aug 2013, 16:35
Type: R1150RT
Bijz: 2002 zilver, kofferset, Nedplex 50 cm tomtom 710
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: roosendaal
Locatie: roosendaal

Re: Help, wat nu?

Ongelezen bericht door minko » 29 sep 2017, 15:46

Ja Dat had ik dus ook.
Heb toen besloten om de pomp ( voor het RT tourtochtje te verwijderen )
Ik ben er dus niet aan uit wat het probleem hiervan is.

Heb toen diverse pogingen gedaan,
Andere print erop.
Andere druk sensor erop.

Ik weet eigenlijk nog steeds niet wat t probleem echt is ( ben er ook nog niet mee verder gegaan ivm andere prioriteiten )

Heb je bij de handelingen wel de accupool losgehad, of heb je heel de electronica niet van de pomp gehad.

Het demonteren van het voorste deel is eigenlijk ook eenvoudig.
Gewoon voorzichtig sleutelen. Het meeste is te zien in de foto's die ik gemaakt heb.

Maar dan blijft de vraag waarom en waardoor blijft de pomp van de voorrem lopen.

Hoever heb je de pomp gedemonteerd ?
Alleen de kunststof behuizing met de vlotters eraf en de nippel met het filter eruit.
Dan is er dus relatief weinig uit elkaar geweest.

Hoor t wel

Bas van Dijk
Berichten: 87
Lid geworden op: 03 feb 2017, 15:44
Type: R1150RT
Bijz: 2002 Zilvergrijs
Land: België
Woonplaats of omgeving: Antwerpen

Re: Help, wat nu?

Ongelezen bericht door Bas van Dijk » 29 sep 2017, 15:53

Alleen het deksel eraf en de nippel.

En de stekker los met alle draden.

Accu is niet los geweest.

Gebruikersavatar
minko
Berichten: 158
Lid geworden op: 26 aug 2013, 16:35
Type: R1150RT
Bijz: 2002 zilver, kofferset, Nedplex 50 cm tomtom 710
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: roosendaal
Locatie: roosendaal

Re: Help, wat nu?

Ongelezen bericht door minko » 29 sep 2017, 20:41

Heel raar,
Ik heb de accupool ook niet losgemaakt.
Ik lees veel dat dat dit wel zou moeten.
Echter met spoelen doe ik dit ook nooit en gaf het geen probleem

Ik zou nogmaals ontluchten en dan even kijken
anders heb ik tot nu ook geen echte oplossing

IK geloof niet dat je heel erg bang moet zijn voor een deeltje in de pomp.
Ik zou me eerst focussen op het blijven lopen van de pomp van de voorrem

Gebruikersavatar
minko
Berichten: 158
Lid geworden op: 26 aug 2013, 16:35
Type: R1150RT
Bijz: 2002 zilver, kofferset, Nedplex 50 cm tomtom 710
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: roosendaal
Locatie: roosendaal

Re: Help, wat nu?

Ongelezen bericht door minko » 01 okt 2017, 16:43

En nog verder gekomen.
Mogelijk heb je hier nog iets aan

http://bmwsporttouring.com/ubbthreads/u ... 5&page=all

of deze schema's incl de pomp
R1150RT_Elec_Diagram.pdf
gr Minko
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Bas van Dijk
Berichten: 87
Lid geworden op: 03 feb 2017, 15:44
Type: R1150RT
Bijz: 2002 Zilvergrijs
Land: België
Woonplaats of omgeving: Antwerpen

Re: Help, wat nu?

Ongelezen bericht door Bas van Dijk » 02 okt 2017, 14:18

Helaas geen tijd meer gehad.

Wel gezond, fiets al anderhalve week naar mijn werk en terug (21km..)

Bedankt voor de links

Gebruikersavatar
minko
Berichten: 158
Lid geworden op: 26 aug 2013, 16:35
Type: R1150RT
Bijz: 2002 zilver, kofferset, Nedplex 50 cm tomtom 710
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: roosendaal
Locatie: roosendaal

Re: Help, wat nu?

Ongelezen bericht door minko » 02 okt 2017, 15:23

Dar is ook goed voor t lichaam,Ik ga ook altijd op de fiets, dit is echter maar 12 km

Ik hoor t wel

Bas van Dijk
Berichten: 87
Lid geworden op: 03 feb 2017, 15:44
Type: R1150RT
Bijz: 2002 Zilvergrijs
Land: België
Woonplaats of omgeving: Antwerpen

Re: Help, wat nu?

Ongelezen bericht door Bas van Dijk » 12 okt 2017, 16:47

Na een dagje alles opnieuw uit elkaar, schoonmaken, doorblazen en ontluchten had ik nog hetzelfde probleem en begon ik de moed op te geven, wilde al naar de dealer stappen ermee.
Toen zag ik dat er in die grote plug bovenop ABS pomp 1 klein pinnetje een heel klein beetje scheef stond.
rechtgeboven met pincet, schoongemaakt met contactspray en voila.. Probleem opgelost..

Zaterdag alle plastic er weer op en rijden!
Bedankt voor alle hulp, ik ben opgelucht.

zie foto (vocht is contactspray)

Groet
Bas
absplug.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Gebruikersavatar
Baird
CliniClowns actie 2017
CliniClowns actie 2017
Berichten: 3448
Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
Type: R1150RT
Bijz: Koeling, schakelpedaal, rugleuning en Triple-Xenon
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: Help, wat nu?

Ongelezen bericht door Baird » 12 okt 2017, 22:49

Dat hoor ik graag dat het spul weer werkt _004
Met vriendelijke motorgroet
BeRT


R1150RT TS
R1200GS LC
R25

Rijdt u een elektrische / hybride auto of stapt u binnenkort over?
Lees verder >>

Gebruikersavatar
minko
Berichten: 158
Lid geworden op: 26 aug 2013, 16:35
Type: R1150RT
Bijz: 2002 zilver, kofferset, Nedplex 50 cm tomtom 710
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: roosendaal
Locatie: roosendaal

Re: Help, wat nu?

Ongelezen bericht door minko » 14 okt 2017, 09:36

Mooi
gelukkig zonder kosten weer opgelost
Lekker rijden nu
t is mooi weer

Gesloten

Terug naar “Over: Remmen - ABS (perikelen)”