te vroeg gejuigd...
-
- Berichten: 89
- Lid geworden op: 03 feb 2017, 15:44
- Type: R1150RT
- Bijz: 2002 Zilvergrijs
- Land: België
- Woonplaats of omgeving: Antwerpen
te vroeg gejuigd...
Hmm.
Na vervangen van remleidingen en verversen van de vloeistof had ik een probleem maar dat leek opgelost (zie andere draadje).
Na contact aan gaat de zelftest goed. Tijdens het rijden remde hij ook prima, voor en achter, bekrachtiging werkt, maar na een tijdje ging het rode driehoekje aan.
Even later ging het ABS lampje knipperen (snel knipperen).
Uitzet, weer aan, alles leek weer prima.
Toch maar voorzichtig gaan rijden. Na een tijdje weer ABS en driehoek aan (ABS knippert snel) remmen leken het verder prima te doen, maar toen viel de bekrachtiging uit, weer uit en weer aan, ging weer even goed, toen weer knipperen en toen sloeg opeens de ABS aan ook bij normaal remmen (zeker geen geblokkeerde wielen) dat was wel even schrikken. even later deed de voorrem het wel maar ging de pomp niet aan als ik op pedaal trapte.
Daarna weer uit en aan en voorzichtig terug naar huis, onderweg bleven de lampjes nu aan maar deden de remmen het verder prima...
zucht... Wat nu weer.
Het lijkt me, gezien aan/uit en steeds wat anders, toch weer een slecht elektrische contact, wat denken jullie?
Alles er maar weer af in het weekend..
Het aanslaan van de rempomp zonder dat ik de handle inknijp is niet meer gebeurd.
Na vervangen van remleidingen en verversen van de vloeistof had ik een probleem maar dat leek opgelost (zie andere draadje).
Na contact aan gaat de zelftest goed. Tijdens het rijden remde hij ook prima, voor en achter, bekrachtiging werkt, maar na een tijdje ging het rode driehoekje aan.
Even later ging het ABS lampje knipperen (snel knipperen).
Uitzet, weer aan, alles leek weer prima.
Toch maar voorzichtig gaan rijden. Na een tijdje weer ABS en driehoek aan (ABS knippert snel) remmen leken het verder prima te doen, maar toen viel de bekrachtiging uit, weer uit en weer aan, ging weer even goed, toen weer knipperen en toen sloeg opeens de ABS aan ook bij normaal remmen (zeker geen geblokkeerde wielen) dat was wel even schrikken. even later deed de voorrem het wel maar ging de pomp niet aan als ik op pedaal trapte.
Daarna weer uit en aan en voorzichtig terug naar huis, onderweg bleven de lampjes nu aan maar deden de remmen het verder prima...
zucht... Wat nu weer.
Het lijkt me, gezien aan/uit en steeds wat anders, toch weer een slecht elektrische contact, wat denken jullie?
Alles er maar weer af in het weekend..
Het aanslaan van de rempomp zonder dat ik de handle inknijp is niet meer gebeurd.
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 08 okt 2017, 09:58
- Type: R1150RT
- Bijz: Twin Spark met led clignoteurs en Xenon
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Borculo
Re: te vroeg gejuigd...
Hallo Bas, ik heb twee weken geleden ook zo'n soort probleem gehad. Na veel zoeken bleek er 1 pin in de stekker van de ABS unit half terug gedrukt te zijn. Ik zal een foto op Facebook zetten. Groet, Wilko
-
- Berichten: 89
- Lid geworden op: 03 feb 2017, 15:44
- Type: R1150RT
- Bijz: 2002 Zilvergrijs
- Land: België
- Woonplaats of omgeving: Antwerpen
Re: te vroeg gejuigd...
Dag Wilko,
Bedankt
Ja, mijn eerdere probleem was ook een pennetje in de stekker. Ga daar zeker naar kijken!
Zo robuust als de motor gebouwd is, zo l****g is deze stekker.
Bedankt
Ja, mijn eerdere probleem was ook een pennetje in de stekker. Ga daar zeker naar kijken!
Zo robuust als de motor gebouwd is, zo l****g is deze stekker.
- Rebel
- Berichten: 223
- Lid geworden op: 12 jun 2017, 13:01
- Type: R1150RT
- Land: nederland
- Woonplaats of omgeving: Breda
Re: te vroeg gejuigd...
Lijkt inderdaad erg op een electrische storing /spannings probleem.
Zoals door anderen hier ook al aangegeven is even de stekkerverbindingen nalopen.
Wat is de staat van de accu, want een te lage spanning kan ook problemen geven.
Bij mij waren alle problemen opgelost door plaatsen van een nieuwe accu.
Kan ook nog zijn dat de accu tijdens het rijden leeggetrokken wordt door een
bepaalde verbruiker, waardoor de klemspanning iets te laag wordt.
Dynamo en/of spanningsregelaar kan ook een nog rol spelen.
Altijd lastig de oorzaak te vinden met dat IABS systeem.
Ik was er zelfs voor bij de BMW dealer geweest, die aangaven dat de pomp vervangen
moest worden (diagnose gaf dit aan). Maar na vervangen accu geen centje pijn meer gehad.
Zo zie je maar, zelf meneer BMW zit er wel eens naast met zoiets.
Ben wel benieuwd wat bij jou het probleem is?
Succes met zoeken naar de oorzaak
Zoals door anderen hier ook al aangegeven is even de stekkerverbindingen nalopen.
Wat is de staat van de accu, want een te lage spanning kan ook problemen geven.
Bij mij waren alle problemen opgelost door plaatsen van een nieuwe accu.
Kan ook nog zijn dat de accu tijdens het rijden leeggetrokken wordt door een
bepaalde verbruiker, waardoor de klemspanning iets te laag wordt.
Dynamo en/of spanningsregelaar kan ook een nog rol spelen.
Altijd lastig de oorzaak te vinden met dat IABS systeem.
Ik was er zelfs voor bij de BMW dealer geweest, die aangaven dat de pomp vervangen
moest worden (diagnose gaf dit aan). Maar na vervangen accu geen centje pijn meer gehad.
Zo zie je maar, zelf meneer BMW zit er wel eens naast met zoiets.
Ben wel benieuwd wat bij jou het probleem is?
Succes met zoeken naar de oorzaak
BMW R 1200 RT (2010), ABS, ASC, ESA, RDC ThunderGrey-Metallic/Titan Silber, Michelin Pilot Road 4GT
"We are rebels for a cause, poets with a dream and we won't let this world die without a fight"
"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them"
"We are rebels for a cause, poets with a dream and we won't let this world die without a fight"
"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them"
- Rebel
- Berichten: 223
- Lid geworden op: 12 jun 2017, 13:01
- Type: R1150RT
- Land: nederland
- Woonplaats of omgeving: Breda
Re: te vroeg gejuigd...
Zit net je andere draadje nog even te lezen.
Zit dat verbogen pinnetje nog wel goed en/of heb je toch nog wat lucht in het systeem zitten misschien.
Zit dat verbogen pinnetje nog wel goed en/of heb je toch nog wat lucht in het systeem zitten misschien.
BMW R 1200 RT (2010), ABS, ASC, ESA, RDC ThunderGrey-Metallic/Titan Silber, Michelin Pilot Road 4GT
"We are rebels for a cause, poets with a dream and we won't let this world die without a fight"
"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them"
"We are rebels for a cause, poets with a dream and we won't let this world die without a fight"
"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them"
-
- Berichten: 89
- Lid geworden op: 03 feb 2017, 15:44
- Type: R1150RT
- Bijz: 2002 Zilvergrijs
- Land: België
- Woonplaats of omgeving: Antwerpen
Re: te vroeg gejuigd...
Ja, ik ga morgen weer kijken.
Accuspanning was volgens mij 12.9V of zo, maar ik zal er eens naar kijken.
Wat lucht kan natuurlijk, toen ik alles had gemonteerd was het goed, pas na een paar minuten rijden kreeg ik weer problemen, misschien een luchtbel die omhoog kwam of zo.
Morgen accu nameten (ook onder belasting), stekker nog eens nakijken en alles nog eens ontluchten, dan zien we weer verder.
Bedankt
Accuspanning was volgens mij 12.9V of zo, maar ik zal er eens naar kijken.
Wat lucht kan natuurlijk, toen ik alles had gemonteerd was het goed, pas na een paar minuten rijden kreeg ik weer problemen, misschien een luchtbel die omhoog kwam of zo.
Morgen accu nameten (ook onder belasting), stekker nog eens nakijken en alles nog eens ontluchten, dan zien we weer verder.
Bedankt
-
- Berichten: 89
- Lid geworden op: 03 feb 2017, 15:44
- Type: R1150RT
- Bijz: 2002 Zilvergrijs
- Land: België
- Woonplaats of omgeving: Antwerpen
Re: te vroeg gejuigd...
PS moet wel zeggen dat mijn accu helemaal leeg is geweest en 2 weken leeg heeft gestaan voor ik het merkte, dus zou op zich wel kunnen natuurlijk.
-
- Berichten: 89
- Lid geworden op: 03 feb 2017, 15:44
- Type: R1150RT
- Bijz: 2002 Zilvergrijs
- Land: België
- Woonplaats of omgeving: Antwerpen
Re: te vroeg gejuigd...
Accu gaf maar 12.3V en onder de 11.5 als ik het licht aanzet, dus die is vervangen.
Alles nog eens ontlucht, alle stekkers nog eens nagekeken.
Precies hetzelfde probleem. Driehoekje brand, ABS lampje knippert snel.
Soms doet de achterrem niks.
:-(
Volgende week maar naar de dealer... pff
Alles nog eens ontlucht, alle stekkers nog eens nagekeken.
Precies hetzelfde probleem. Driehoekje brand, ABS lampje knippert snel.
Soms doet de achterrem niks.
:-(
Volgende week maar naar de dealer... pff