Niet terug kerende voorrem

Ook bedoeld voor de ABS perikelen

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
Iveswesp
Berichten: 33
Lid geworden op: 29 okt 2017, 05:58
Type: R1200RT
Land: Belgie
Woonplaats of omgeving: Zwevegem

Niet terug kerende voorrem

Ongelezen bericht door Iveswesp »

Beste leden, zoals jullie weten heb ik een BMW rt 1100 van 1997 gekocht met 61000 km.
Die heb ik nu in mijn bezit. Die rijd super, maar wat ik merk dat mijn voorrem niet terug keerd, ik moet hem een klein tikje vooruit duwen. Weten jullie wat er mis is.

Dank u.
Gebruikersavatar
Baird
2023
2023
Berichten: 4304
Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: Niet terug kerende voorrem

Ongelezen bericht door Baird »

Het handel zelf kan zwaar gaan (een spuitje kruipolie op het draaipunt) of de zuiger van de pomp blijft plakken door slechte rubbers (revisie rempomp). Geen idee of er nog ergens een veertje in zit ....
Met vriendelijke motorgroet
BeRT



R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
TomDujardin
2023
2023
Berichten: 118
Lid geworden op: 24 dec 2014, 15:00
Type: R1100RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Wissenkerke

Re: Niet terug kerende voorrem

Ongelezen bericht door TomDujardin »

Beste,

Zijn de remblokken voor niet bijna opgebruikt? / zuiger staat ver uit.
Als ja, vervang eerst de blokken. zou in theorie geen verschil mogen uitmaken maar bij mij is dat wel n verschil.
kan uiteraard geen kwaad om je ganse remsysteem grondig na te lopen, olie verversen, revisie pomp als Baird zegt, spoelen vd olie, stalen remleidingen, dikte vd schijven nog binnen de maat? Dan moet je zuiger ook weer verder naar buiten...

[groet]
Tom
Gebruikersavatar
Ton1959
Berichten: 3174
Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R80
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Tilburg
Locatie: Tilburg

Re: Niet terug kerende voorrem

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Als de remblokken ver op zijn komen wel de zuigers in de remklauw verder uit de remklauw maar verder is er geen effect. Als de remzuigers in de klauw klemmen dan komt de remvloeistof ook niet terug in het reservoir. Ik zou eerst eens kijken of de remzuigers in de remklauwen goed bewegen . En kijk ook naar de toestand van de remblokken. Als dat goed is dan weet je dat je daar niet meer naar hoeft te kijken. En dan ga je verder met de hoofdremcilinder op het stuur. Als de zuiger daar klemt zullen tevens je remmen aanlopen net als ze doen bij klemmende zuigers in de remklauwen. En dan kan je die speling dus ook tussen remhandel en zuiger krijgen.
Thesis
Berichten: 18
Lid geworden op: 23 jul 2017, 00:54
Type: Overig R-serie
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Den Haag

Re: Niet terug kerende voorrem

Ongelezen bericht door Thesis »

Heb je nog de originele rubber remslangen? Grote kans dat ze inwendig aan het verkruimelen zijn en zo als een soort terugslagklep werken. Kijk hier maar eens: https://nam03.safelinks.protection.outl ... reserved=0. Had zelfde probleem en na vervangen door Goodridge RVS leidingen opgelost. Knetterhard hendel en geen zwalkend drukpunt meer. Rechter remslang voor was volkomen verteerd van binnen.
Gesloten

Terug naar “Over: Remmen - ABS (perikelen)”