Remslangen vervangen

Ook bedoeld voor de ABS perikelen

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
le gendarme
Berichten: 31
Lid geworden op: 28 mei 2012, 09:48
Type: R1100RT
Bijz: Franse politiemotor
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Leusden

Remslangen vervangen

Ongelezen bericht door le gendarme »

Vandaag heb ik mijn -1100- uit 2001 weer klaargemaakt voor een seizoen toeren.
Op aanraden van collega die vorig jaar plots zijn voorrem moest missen heb ik mijn remslangen preventief vervangen.
Nu was ik wel benieuwd of de oude remslangen dan ook echt aan het oplossen of aan het vergaan waren, dus heb er maar eens een mes in gezet :evil:

Bijgaand een foto van mijn bevindingen, een opzicht mooi opgebouwde remslang met sterke wapening.
maar wat mijn aandacht bijzonder trok was dat de binnenste tube helemaal bros was, wanneer ik deze tussen mijn vingers neem verpulverd het als koek.

Het advies om tijdig slangen te vervangen is weer eens onderstreept.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
EileRT
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 4484
Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: Remslangen vervangen

Ongelezen bericht door EileRT »

Bedankt voor het delen, ook in beeld! -top-

Veel vaker heb ik (en ik niet alleen) dit gezegd op het forum. Het is niet alleen funest voor de ABS module (kleine rubberen deeltjes gaan in de pomp zitten), maar ook voor de functie van de remmen. Je wilt niet weten wat er gebeurd als je plotseling vol in de ankers gaat en de druk in zo'n verouderde remslang valt door een breuk helemaal weg . . . ! :O
le gendarme schreef: 24 mar 2018, 18:24Bijgaand een foto van mijn bevindingen, een opzicht mooi opgebouwde remslang met sterke wapening.
maar wat mijn aandacht bijzonder trok was dat de binnenste tube helemaal bros was, wanneer ik deze tussen mijn vingers neem verpulverd het als koek.

Het advies om tijdig slangen te vervangen is weer eens onderstreept.
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert

Afbeelding
Gebruikersavatar
Rebel
Berichten: 223
Lid geworden op: 12 jun 2017, 13:01
Type: R1150RT
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: Breda

Re: Remslangen vervangen

Ongelezen bericht door Rebel »

le gendarme schreef: 24 mar 2018, 18:24 Vandaag heb ik mijn -1100- uit 2001 weer klaargemaakt voor een seizoen toeren.
......................
...........
....
Het advies om tijdig slangen te vervangen is weer eens onderstreept.
Wijs besluit _004
BMW R 1200 RT (2010), ABS, ASC, ESA, RDC ThunderGrey-Metallic/Titan Silber, Michelin Pilot Road 4GT
"We are rebels for a cause, poets with a dream and we won't let this world die without a fight"
"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them"
Gesloten

Terug naar “Over: Remmen - ABS (perikelen)”