geen snelheidsmeter na demonteren abs unit rockster 2004

Ook bedoeld voor de ABS perikelen

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
klaasvandenbroek
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 feb 2018, 20:07
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: r1150r rockster
Land: nl
Woonplaats of omgeving: zuid limburg

geen snelheidsmeter na demonteren abs unit rockster 2004

Ongelezen bericht door klaasvandenbroek »

:cry:

na het demonteren van de abs unit heb ik een vervelend probleem met mijn snelheidsmeter.

dit blijkt een rockster probleem te zijn.
de ene keer heb ik wel een snelheidsaignaal en de andere keer niet. na een reset (door de zekering) eruit te halen doet hij het weer even.

heeft iemand een idee.

ik kom er niet uit.

even een wat betere beschrijving van wat ik al allemaal gedaan heb😂.

een paar weken geleden deed mijn abs raar. na een hoop gegoogle besloot ik mij abs unit te verwijderen. omdat ik redelijk technisch ben dacht ik dat dit geen probleem moest zijn/worden. maar soms zit het mee en soms zit het tegen. in mijn geval zit het behoorlijk tegen.

ik had via internet een beschrijving weten te bemachtigenwaarin stap voor stap beschreven werd hoe je het moest demonteren en wat er aan electronica aangepast moest worden. ik heb dit netjes gedaan.(ook incl het afknippen van de abs unit stekker 😬 omdat je deze niet meer nosig zou hebben 😭😭😭😭). wat blijkt nu achteraf. net voor de rockster geld deze truc niet en ik heb daarom alles weer in de oude staat terug gebracht. dir middels mijn nieuw aangeschafte ( wat is gereedschap kopen toch erg😉) soldeerbout.

wat dan raar is. is dat ik soms wel een snelheidsignaal heb en dan weer niet. om hem weer werkend te krijgen haal ik de abs unit zekering eruit en dan doet hij het weer even totdat ik de motor uit zet en dan weer start. hoppa dan is het signaal weg.

an iemand mij helpen hierbij of weet iemand die dit ook aan de hand heeft gehad.

alvast bedankt.

gr klaas
Laatst gewijzigd door klaasvandenbroek op 03 mei 2018, 18:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
EileRT
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 4479
Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: geen snelheidsmeter na demonteren abs unit rockster 2004

Ongelezen bericht door EileRT »

Hallo klaasvandenbroek,

Het wordt op ons RT-forum bijzonder gewaardeerd als je bij een eerste posting jezelf even voorstelt in het volgende topic:

https://www.bmwrtforum.nl/forum/viewforum.php?f=43 _004

Uiteraard hoop ik dat je probleem met de snelheidsmeter spoedig wordt verholpen . . .
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert

Afbeelding
Gesloten

Terug naar “Over: Remmen - ABS (perikelen)”