abs systeem spoelen r1150rt

Ook bedoeld voor de ABS perikelen

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
stryker
Berichten: 58
Lid geworden op: 14 sep 2018, 13:17
Type: R1150RT
Land: Belgie
Woonplaats of omgeving: Diepenbeek

abs systeem spoelen r1150rt

Ongelezen bericht door stryker »

hallo,

Ik ben thuis de remvloeistof van de motor aan het spoelen volgens deze methode http://users.rcn.com/dehager/service/service_abs3.pdf
Het spoelen is goed gelukt van abs module tot aan de wielen voor en achterwiel geen problemen gehad.
Toen begon ik aan de abs module te ontluchten eerst de achterrem en daarna de voorrem. bij de voorrem had ik niet echt de indruk dat er iets van lucht in het systeem zat. bij de achterrem blijf ik bij het eerste van de 3 ontluchtingsventielen altijd luchtbellen zien. ik heb al bijna 2liter remvloeistof in het totaal verbruikt en nog altijd luchtbellen. heb ook al met een vacuumpomp geprobeert maar de luchtbellen blijven.
Ik snap niet hoe er lucht in het systeem is kunnen komen want heb alles perfect opgevolgd.
Heeft er iemand een idee hoe dit op te lossen is? alvast bedankt
Gebruikersavatar
Baird
2023
2023
Berichten: 4304
Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: abs systeem spoelen r1150rt

Ongelezen bericht door Baird »

Vreemd, ik heb een halve liter nodig voor de 4 circuits van de remmen incluisief de koppeling. Ik denk dat er lucht langs de nippels waar je de slang op hebt zitten komt en niet uit het systeem, het lijkt alsof je gefopt wordt .....
Met vriendelijke motorgroet
BeRT



R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
stryker
Berichten: 58
Lid geworden op: 14 sep 2018, 13:17
Type: R1150RT
Land: Belgie
Woonplaats of omgeving: Diepenbeek

Re: abs systeem spoelen r1150rt

Ongelezen bericht door stryker »

eventjes een terugkoppeling.
Ik volg lessen technicien motortechniek, ik heb de motor meegenomen naar de les en daar hebben we eens gekeken en de motor aan de computer gehangen. we vermoeden inderdaad dat de luchtbelletjes die we zien gewoon aangezogen worden door het ventiel. de ontluchtingstest en de remmentest op de texa waren goed. voor de rest waren er ook geen foutmeldingen aanwezig. dus is opgelost.
Gebruikersavatar
Baird
2023
2023
Berichten: 4304
Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: abs systeem spoelen r1150rt

Ongelezen bericht door Baird »

stryker schreef: 15 feb 2019, 22:39 eventjes een terugkoppeling.
Ik volg lessen technicien motortechniek, ik heb de motor meegenomen naar de les en daar hebben we eens gekeken en de motor aan de computer gehangen. we vermoeden inderdaad dat de luchtbelletjes die we zien gewoon aangezogen worden door het ventiel. de ontluchtingstest en de remmentest op de texa waren goed. voor de rest waren er ook geen foutmeldingen aanwezig. dus is opgelost.
Top!
Met vriendelijke motorgroet
BeRT



R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
Gesloten

Terug naar “Over: Remmen - ABS (perikelen)”