Hoofdremcilinder en trillingsdemper R1100RT

Ook bedoeld voor de ABS perikelen

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Lauwrens
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 aug 2013, 16:33
Type: R1100RT
Bijz: meer dan 125.000 km op de teller
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Borger

Hoofdremcilinder en trillingsdemper R1100RT

Ongelezen bericht door Lauwrens »

Al geruime tijd heb ik problemen met de hoofdremcilinder, o.a. forse lekkage (dus beschadigde kuip) en na twee revisies nog steeds hele lichte lekkage. Nu heb ik een nieuwe (groene) hoofdremcilinder gekocht en om deze te plaatsen moet de gashendel worden verwijderd maar ook de trillingsdemper. En daar komt het probleem. De inbusbout/schroef in de demper zit zo stevig vast dat de inbussleutel eruit springt, het gat dus dol/rond maakt. Ik weet niet hoe de constructie van de trillinsdemper is. Hoe zit de demper vast in het stuurdeel? En heeft iemand een oplossing om de bout toch los te krijgen? Temperatuursverschil d.m.v. koudespray is al geprobeerd.

Alvast bedankt,
lauwrens
Isaac
Berichten: 950
Lid geworden op: 14 mar 2014, 16:40
Type: R1100RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Maassluis

Re: Hoofdremcilinder en trillingsdemper R1100RT

Ongelezen bericht door Isaac »

Ik begrijp niet helemaal welke bout je bedoelt maar de meeste bouten die niet los mogen trillen zitten vast met Lock-tide. De enige manier om zulke bouten gewoon zonder veel kracht los te draaien is verwarmen. Een speciale föhn doet wonderen.
TomDujardin
2023
2023
Berichten: 118
Lid geworden op: 24 dec 2014, 15:00
Type: R1100RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Wissenkerke

Re: Hoofdremcilinder en trillingsdemper R1100RT

Ongelezen bericht door TomDujardin »

Hallo

Welke stuurdemper op n r 1100 rt ? In principe is hoofdremcyljnder te reviseren zonder iets anders los te maken? Zit op je stuur. Foto?

Groet Tom
Gesloten

Terug naar “Over: Remmen - ABS (perikelen)”