ABSpomp reviseren BBA Reman Utrecht?

Ook bedoeld voor de ABS perikelen

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
borfun
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jun 2011, 12:08
Type: R1150RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Zuid-Scharwoude

ABSpomp reviseren BBA Reman Utrecht?

Ongelezen bericht door borfun »

Goedemorgen,
Bij mijn R1150Rt ging laatst tijdens een toertje mijn ABS lampje snel knipperen en het rode lampje eronder continue branden, dus bij de motorzaak laten uitlezen en nakijken of het niet ergens aan kon liggen was er toch de conclusie, de ABSpomp is overleden. Ik heb dus veel gelezen hier en je hebt dus 3 keuzes: 1.nieuwe pomp plaatsen (heel duur) 2.pomp laten reviseren (nog steeds een hoop geld, maar wel minder duur en 2 jaar garantie ipv 1 jaar bij nieuw) of 3. ABS verwijderen en dan gewoon conventioneel remmen. Oja, optie 4 tijdelijk de ABS bypassen, dan kan je rijden en remmen, en pomp op moment laten reviseren dat je er geld voor gespaard hebt.
Mijn motor is van bouwjaar 2003, net voor de twinspark, heeft zo'n 220.000 km gelopen, dus heeft de pomp het best lang volgehouden als ik kijk wanneer er bij anderen in het forum de pomp het begaf. Maar overal hoor ik, de pomp moet opgestuurd worden naar een bedrijf in Duitsland, want dat is de enige bedrijf dat deze pompen reviseert, zowel hier als op het forum.
Maar.... ik zag een advertentie waarin het bedrijf BBA Reman uit Utrecht zegt dat ze de ABSpomp van de R1150RT reviseren met leveslange garantie en dan voor €395,- exclusief BTW. Dit is toch de helft goedkoper dan als je de pomp zelf opstuurt naar Duitsland. Over dit bedrijf heb ik dus nog geen berichten gezien hier, dus nu rijst de vraag....Heeft er iemand ervaringen met dit bedrijf? en zo ja, welke? Is de pomp naar behoren gereviseerd?
Ik zou het graag weten, want het lijkt wel aanlokkelijk om het dan naar deze op te sturen. Ik ben benieuwd
Gebruikersavatar
bmw-fan
Berichten: 85
Lid geworden op: 12 okt 2019, 14:49
Type: Ik ben van plan om een BMW....RT te kopen
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Amsterdam

Re: ABSpomp reviseren BBA Reman Utrecht?

Ongelezen bericht door bmw-fan »

Zal in ieder geval even de reviews op Google lezen voor een algemene indruk (momenteel 37):

https://g.co/kgs/sASrTh

Nog een link, zelfde merk echter auto's:

https://www.bimmerfest.com/threads/bba- ... 15.590610/
VF1000R, ZXR750, Sportster 1200, K1200 RS (K589-1998)
Gesloten

Terug naar “Over: Remmen - ABS (perikelen)”