alarmlichtje remmen

Ook bedoeld voor de ABS perikelen

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
RobNIJ
Berichten: 142
Lid geworden op: 10 apr 2008, 22:18
Type: R1200RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Nijmegen
Locatie: Nijmegen/NL

alarmlichtje remmen

Ongelezen bericht door RobNIJ »

Het alarmlichtje voor de remmen van mijn R1200RT uit 2007 schijnt aan te duiden dat er iets mis is met de ABS-unit. Heeft iemand ervaring hier mee en hoe kan ik dit oplossen?
Rob
Houdhetrubberonder
Robbie uit Nijmegen
R1200RT 2006
(R1150RT 2004)
(R1100RT 1998)
(K1100LT 1996)
fransgabler

Re: alarmlichtje remmen

Ongelezen bericht door fransgabler »

Niet echt een roze olifant in de kamer, tik eens rechtsboven bij de zoekfunctie abs in...
Van belang is wel of je ABS 3/ I ABS hebt, of de opvolger daarvan.

Vanaf 2007 bouwt BMW de opvolger van het I-ABS ABS3 in de RT.
Je motor is op kenteken gezet in 2007, maar mogelijk eerder geproduceerd. Om daar achter te komen tik je het vin nummer van je kentekenbewijs in op deze link. . Dan weet je precies de productiedatum.

Je kunt ook op een andere manier er achter komen welk abs systeem je R1200RT uit 2007 heeft, zie bijvoorbeeld deze post.
Daar heb je geen stethoscoop bij nodig.
Gebruikersavatar
RobNIJ
Berichten: 142
Lid geworden op: 10 apr 2008, 22:18
Type: R1200RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Nijmegen
Locatie: Nijmegen/NL

Re: alarmlichtje remmen

Ongelezen bericht door RobNIJ »

het probleem bleek in de ABS-unit te zitten. Nu is hij gereviseerd en weer helemaal voor elkaar.
Bedankt voor jullie tips.
Rob
Houdhetrubberonder
Robbie uit Nijmegen
R1200RT 2006
(R1150RT 2004)
(R1100RT 1998)
(K1100LT 1996)
kaaskop

Re: alarmlichtje remmen

Ongelezen bericht door kaaskop »

RobNIJ schreef: 08 apr 2021, 22:00 Het alarmlichtje voor de remmen van mijn R1200RT uit 2007 schijnt aan te duiden dat er iets mis is met de ABS-unit. Heeft iemand ervaring hier mee en hoe kan ik dit oplossen?
Rob
Ik had het probleem ook met mijn 2007 RT (die ik door een zwaar ongeval niet meer heb). Het bleken de koolborstels (van de ABS pomp) te zijn die bleven kleven waardoor de storing/melding iedere keer terugkwam zodra ik de remmen gebruikte. Als er op jouw 2007 RT de ABS type II zit dan is dit een goed te doen en betaalbare revisie de oplossing. De eerdere type(s) ABS zijn een crime heb ik me laten vertellen. Degene die destijds het onderhoud deed aan mijn RT is helaas geëmigreerd naar Duitsland (hij had een unit in Leidschendam) en bij hem betaalde ik voor de revisie incl. in-/uitbouwen en manuren nog geen €250,00. De type ! moest uitgebouwd worden en opgestuurd worden en dat zou mij tussen de €1200 en €1500 gaan kosten.... Gelukkig kon hij dat zelf reviseren wat enorm scheelt.

Dus ja, ik herken het probleem en ja, het is makkelijk op te lossen mits je de type ABS-II op jouw RT hebt.
Gesloten

Terug naar “Over: Remmen - ABS (perikelen)”