ABS voor werkt niet (meer)

Ook bedoeld voor de ABS perikelen

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
hobbelduif
Berichten: 34
Lid geworden op: 11 jun 2021, 07:50
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: West-Brabant

ABS voor werkt niet (meer)

Ongelezen bericht door hobbelduif »

Goedenavond,

Een paar weken geleden heb ik nog de remvloeistof van mijn r1200rt (2005 40.000km) laten verversen.
De afgelopen week veel stapvoets gereden ivm begeleiding evenement en veel geremd.
Vanmiddag bij het aanzetten van het contact gaf hij een abs melding. Deze gaat ook weer weg. Rembekrachtiging voor en achter werkt nog al heb ik het idee dat hij zachter zoemt. ABS achter werkt nog, voor niet meer (getest).Ik gebruik regelmatig het ABS, zowel voor als achter. Betekend dit een nieuwe pomp?
fransgabler

Re: ABS voor werkt niet (meer)

Ongelezen bericht door fransgabler »

hobbelduif schreef: 27 aug 2021, 21:05 Betekent dit een nieuwe pomp?
Nee, dat hoeft niet het geval te zijn.
Van de R1200 RT t/m 2006 kan het ABS3 / Integraal ABS systeem worden uitgelezen. Daar komt een diagnose uit wat er precies aan de unit scheelt.

Slechts in het worst case scenario is de unit aan een bypass, revisie of vervanging toe.
Laatst gewijzigd door fransgabler op 28 aug 2021, 11:59, 2 keer totaal gewijzigd.
hobbelduif
Berichten: 34
Lid geworden op: 11 jun 2021, 07:50
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: West-Brabant

Re: ABS voor werkt niet (meer)

Ongelezen bericht door hobbelduif »

Dan zal ik eerst even laten uitlezen. Hopelijk valt het mee
fransgabler

Re: ABS voor werkt niet (meer)

Ongelezen bericht door fransgabler »

hobbelduif schreef: 27 aug 2021, 23:00 Dan zal ik eerst even laten uitlezen. Hopelijk valt het mee
West Brabant, hmm

Zie de post van forumlid Edward1968 onder de rubriek update 1200 DOHC:
https://www.bmw-motorfiets-diagnose.klarenaar.com/
hobbelduif
Berichten: 34
Lid geworden op: 11 jun 2021, 07:50
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: West-Brabant

Re: ABS voor werkt niet (meer)

Ongelezen bericht door hobbelduif »

Thx voor de tip.
Inmiddels heb ik gisteren de motor even laten uitlezen bij de Knalpot. Gelukkig waren er geen storingen.
Door het vele stapvoets rijden en veel stoppen en starten is waarschijnlijk de accu even onder een bepaald voltage gekomen waardoor hij even gek gedaan heeft.
Dus geen stukken aan de abs module.
fransgabler

Re: ABS voor werkt niet (meer)

Ongelezen bericht door fransgabler »

hobbelduif schreef: 29 aug 2021, 10:27 Thx voor de tip.
Inmiddels heb ik gisteren de motor even laten uitlezen bij de Knalpot. Gelukkig waren er geen storingen.
Door het vele stapvoets rijden en veel stoppen en starten is waarschijnlijk de accu even onder een bepaald voltage gekomen waardoor hij even gek gedaan heeft.
Dus geen stukken aan de abs module.
Mooi man, je hebt vast dezelfde dag meteen een staatslot gekocht.
De ABS3 / I - ABS module vreet stroom, dat wordt door dit voorval nog maar eens aangetoond.

Toen ik met een motormaat het over het vervangen van de snaar tussen krukas en dynamo had, gaf die maat aan dat een breuk niet zo'n probleem zou zijn. Op een volle accu - met de lichten uit - zou nog uren doorgereden kunnen worden.

Zeker, maar dan zonder te remmen.
Gesloten

Terug naar “Over: Remmen - ABS (perikelen)”