r1150rt remleidingen voor abs

Ook bedoeld voor de ABS perikelen

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
janvanvelzen
Berichten: 15
Lid geworden op: 25 apr 2014, 12:48
Type: R1150RT
Bijz: trekhaak
Land: nl
Woonplaats of omgeving: zoetermeer
Locatie: zoetermeer

r1150rt remleidingen voor abs

Ongelezen bericht door janvanvelzen »

ik wil mijn voorremleidingen gaan vervangen van mijn r1150rt 2002 want die zitten er al best een tijd op .
heeft iemand tips voordat ik alles los haal en waar haal ik het beste de leidingen?
zijn de 'stalen'leidingen beter dan de rubberen?
bedankt alvast.
groet jan
fransgabler

Re: r1150rt remleidingen voor abs

Ongelezen bericht door fransgabler »

janvanvelzen schreef: 17 okt 2021, 21:15 ik wil mijn voorremleidingen gaan vervangen van mijn r1150rt 2002 want die zitten er al best een tijd op .
heeft iemand tips voordat ik alles los haal en waar haal ik het beste de leidingen?
zijn de 'stalen' leidingen beter dan de rubberen?
Op het forum is veel info te vinden over het type motor. Een R uit 2003 heeft hetzelfde ABS 3 / I ABS systeem als de RT versie.
De zoekfunctie rechtsboven helpt je enorm om de info te filteren, tik 'stalen remleiding' in en volg de resultaten.

In het kort: Staalomwonden remleidingen zijn aanmerkelijk beter en wel om 2 redenen:
- 1 Alle remdruk gaat direct naar de remzuigers in de remklauw, waar rubberen remleidingen onder druk als een binnenband uitzetten.
- 2 Het ABS 3 / I ABS gaat naar de gallemiezen door loszittende stukjes rubber van je oude remleiding. Om die reden is het ook verstandig om alle leidingen te vervangen. Houd er rekening mee dat het spoelen en vullen van een ABS 3 / I ABS systeem heel anders gaat dan voorafgaande en opvolgende systemen. Ook daar vind je veel info over op het forum.

Als je geen ervaring hebt met dit specifieke ABS systeem, is het beter om dat te láten doen.
janvanvelzen
Berichten: 15
Lid geworden op: 25 apr 2014, 12:48
Type: R1150RT
Bijz: trekhaak
Land: nl
Woonplaats of omgeving: zoetermeer
Locatie: zoetermeer

Re: r1150rt remleidingen voor abs

Ongelezen bericht door janvanvelzen »

bedankt voor de info
Gesloten

Terug naar “Over: Remmen - ABS (perikelen)”