Pagina 1 van 1

Trillen komt en gaat r1100rt

Geplaatst: 29 okt 2019, 07:05
door big_f00t_72
Hallo allemaal,
Ik ben compleet nieuw in de BMW wereld dus heb geen idee wat normaal is bij de boxers. Mijn 1100RT uit 96 met 110.000 op de klok laat een trilling voelen wat volgens mij uit het blok komt. (Weet ik niet zeker) Als ik bijvoorbeeld 3000 toeren rijd met een bepaalde trilling die minimaal is komt er opeens een vervelende trilling bij. Die komt en die gaat. Voor de rest blijft de motor prima rijden echter die trilling is vervelend. Bij 4000 toeren is de "normale" triliing wat hoger (logisch) maar komt de extra trilling erbij en ook hier komt hij en gaat hij weer. In de lage toeren is de trilling er bijna niet en glijd de fiets over de weg.

Ik heb de RT net en gekocht zonder garantie. Er zit wel een gloed nieuwe koppeling in. Verder geen idee wat betreft kleppen stellen en afstellingen. er zit wel een boekje bij maar de eerste stempels zijn van de dealer en daarna is er zelf wat ingevuld.

Hoop dat jullie mij wat richting kunnen geven waar ik het moet zoeken en of het kwaad kan.

Hartelijke groet,
Big_f00t_72

Re: Trillen komt en gaat r1100rt

Geplaatst: 29 okt 2019, 10:05
door QuickFix
Dat trillen is "Normaal" bij boxermotoren en komt door de plaatsing van de cilinders (recht tegenover elkaar). Het kan worden verminderd door de ontsteking goed af te stellen en alles correct te synchroniseren. Uiteraard scheelt het ook een boel als je wielen goed uitgebalanceerd zijn. Om eventuele resttrillingen (en daardoor moeheid in de handen) te verminderen kun je zgn. grip-puppies monteren: dit zijn een soort zachte handgrepen.

slapende/dode vingers

Maar als antwoord op je vraag: nee, het kan geen kwaad en het is één van de weinige nadelen van een 2 cilinder boxermotor.

Re: Trillen komt en gaat r1100rt

Geplaatst: 29 okt 2019, 13:47
door Lemoi
zoals ik het hoor komt er tijdens het draaien van die toeren ineens een extra trilling bij. Dat vin dik wel raar. Maar wel goed om hem eerst goed af te stellen en kijken hoe erg het dan is. Zou misschien iets niet goed gedaan zijn bij vervangen koppeling?

Re: Trillen komt en gaat r1100rt

Geplaatst: 29 okt 2019, 17:27
door big_f00t_72
Dat klopt. Er komt een extra trilling bij. Als ik bijvoorbeeld 100 rijdt komt de trilling en gaat weer. Als ik de koppeling in knijp is het weg. Hij schakelt goed. Bij stationair lijkt het of hij niet helemaal mooi loopt. Net of 1 cilinder heel kort niet mee doet.

Bij 80 km per uur in zijn 5 loopt hij prachtig en is er geen extra trilling.

Groeten, big_f00t_72.

Re: Trillen komt en gaat r1100rt

Geplaatst: 29 okt 2019, 18:43
door TomDujardin
Hallo

Beginnen met service beurt, daarna synchroniseren.
Als hij stationair niet lekker loopt klopt er zo wie zo iets niet. Nogmaals eerst synchroniseren voor je allerlei zaken open gaat maken is mijn advies. Wielen lijken mij in orde aangezien trilling weg is als je 100 rijd met ingetrokken koppeling. Wielen draaien dan nog even snel.
En wacht niet lang om je remsysteem door te spoelen maar dat terzijde. Alles hangt van iemands technische kennis en kunde af uiteraard, bij gebrek aan raadpleeg n specialist. T is gewoon n heerlijke fiets bij elke snelheid.

[groet]
Tom

Re: Trillen komt en gaat r1100rt

Geplaatst: 29 okt 2019, 20:08
door big_f00t_72
Sowieso wil ik hem door een kundige laten doen. Tips? Ik woon in Enkhuizen. Groeten.

Re: Trillen komt en gaat r1100rt

Geplaatst: 29 okt 2019, 20:42
door Edward1968
Hoe veel kilometer wil je er voor rijden ?

Re: Trillen komt en gaat r1100rt

Geplaatst: 29 okt 2019, 22:10
door big_f00t_72
Als ik hulp kan krijgen van iemand ben ik uiteraard bereid daar moeite voor te doen. Groetjes

Re: Trillen komt en gaat r1100rt

Geplaatst: 30 okt 2019, 16:19
door Lemoi
is het altijd rond een bepaald toerental (gebied) misschien?

Re: Trillen komt en gaat r1100rt

Geplaatst: 30 okt 2019, 17:25
door Baird
Is het een trilling of een resonantie?

Ik had bij mijn R1100RT (1995) destijds een resonantie en dankzij de welwillende medewerking van Bob van SABRA motorbanden en Michelin dit probleem weten te tackelen::
Na het plaatsen van een nieuwe set BT20's zat er vanaf dat moment een resonantie in de motor, een trilling die niet direct gerelateerd was aan een motortoerental of een rpm van de wielen. Wat bleek: Bij de oudere (100k km +) R1100RT kon het voorkomen dat door slijtage in de versnellingsbak en een set Bridgestones er een combinatie van vibraties kon ontstaan die zich als een resonantie ging gedragen. Uiteindeljk een set Michelins er op en het was op slag over. Dan de aantallen waarin dit voorkwam: 5 in Engeland, 4 in Duitsland en ik was de 2de in Nederland, dat had ik weer ........... :evil:

Past dit in jouw verhaal dan weet je waar je het kunt zoeken, zo niet dan de standaard zaken aanpakken: Hall-sensor, Tilss- injectors plaatsen, goed synchroniseren, verrot luchtfilter, versleten of verroestte gaskabels etc

Re: Trillen komt en gaat r1100rt

Geplaatst: 30 okt 2019, 21:04
door big_f00t_72
Bedankt voor jullie reacties.
Het begint rond de 2700 toeren. Het is geen resonantie want ik voel de extra trilling in de motorfiets. De banden zijn nog in prima staat. Het is best kostbaar om deze te vervangen met het risico dat het niet weg is ondanks het best zou kunnen. Zal morgen eens kijken wat voor banden er onder zitten. Zoals jullie aangeven ga ik de zaken aanpakken die bij een grote beurt horen. Ben alleen nog aan het uitzoeken bij wie. Het liefst een liefhebber die het voor een schappelijke prijs kan doen. Bij de motorboer praat je al snel over 70 euro per uur.... Als ik mijn berekeningen goed heb gedaan valt het benzine verbruik best tegen. Ongeveer 1.14/1.15. Ik denk dat hier nog wel winst te behalen valt middels een juiste afstelling in de zin van kleppen / synchroon stellen....

Groeten,

big_f00t_72

Re: Trillen komt en gaat r1100rt

Geplaatst: 30 okt 2019, 22:56
door bmwron1100
Is toevallig de koppeling een keer vervangen ..zoja dan is het de mogelijkheid dat de frictie ring niet op de goede stand is gemonteerd er staat een merk op die op de goede plaats gemonteerd moet worden .zo niet dan heb je deze klachten ...trillen .kijk maar is in het werkplaats handboek daarover

Re: Trillen komt en gaat r1100rt

Geplaatst: 31 okt 2019, 07:44
door Bert M
Ik zou kiezen voor een planmatige aanpak:

- Haynes boek aanschaffen
- olie, filters en bougies vervangen en alle filterbehuizingen goed schoonmaken
- controleren of er ergens een recyclizer (of iets dergelijks) tussen is gemonteerd (en verwijderen!)
- gaskabels en chokekabel controleren op juiste spelingen en gangbaar maken
- kleppen stellen
- gasklephuizen goed (laten) synchroniseren
- checken of linker en rechter cilinder dezelfde compressie hebben
- alle lagerspelingen van wielen en cardan checken
- diktes en vlakheid van je remschijven controleren / remsysteem spoelen

En daarna kun je inderdaad, zoals Baird ook al aangeeft, overwegen Hall sensoren (preventief) te vervangen, de tills injectoren te plaatsen en de chip als kers op de taart.

Het leuke aan de R1100RT is, dat je voor de uitvoering van al dit werk geen academische graad nodig hebt. Met wat doorzettingsvermogen, goede moed, een redelijke set standaard handgereedschap en technisch inzicht kom je er zeker uit. En voor vragen kun je altijd hier terecht!

Re: Trillen komt en gaat r1100rt

Geplaatst: 31 okt 2019, 14:53
door Lemoi
misschien rare vraag, zit er misschien een rapid bike module op? dat kan wel een beetje het benzine verbruik.

En heb je het gevoel dat de motor over het hele traject (toeren) gelijk goed trekt of zitten er dipjes in?

Re: Trillen komt en gaat r1100rt

Geplaatst: 31 okt 2019, 18:25
door big_f00t_72
Vandaag nog even gereden en gezocht wanneer de trilling komt. Ben er nu achter dat de trilling ook komt als ik stil sta en in zijn vrij de motor naar ongeveer 3000 toeren jaag. Hier voel je de extra trilling komen. Dus eerst een normale trilling en daarboven op opeens een extra trilling.
Er zit inderdaad een dipje in rond de 2700 toeren als je rustig optrekt. Bij flink gas geven geen dip en gaat hij als een malle. Geen idee of er iets van een chip tussen is gedaan. Waar zou die moeten zitten? Onder het zadel ofzo _001

Iemand nog tips in de omgeving Enkhuizen die mij geweldige RT kan nakijken. Opzich doe ik zelf het simpele werk wel maar gezien deze motor net in mijn bezit is lijkt het mij verstandig eerst een kundige naar laten kijken.

Groeten,
big_f00t_72

Re: Trillen komt en gaat r1100rt

Geplaatst: 02 nov 2019, 20:08
door Bens
Heb het onderhoud van de 1100 rt altijd zelf gedaan. Verleden week mijn broers(voorheen de mijne) 1100rt onderhoud gedaan.
Oliën, dynamoriem, kleppen, benzinefilter, luchtfilter, remklauwen schoon en gangbaar gemaakt, remvloeistof, accu vervangen voor een motobat accu, TomTom aangesloten op stadslicht, gaskabels links en rechts naar de gasklephuizen vervangen ( kreeg hem niet meer synchroon, verliep elke keer Hij had dus ook last van rauwlopen en trillingen. Ook de achterband laten vervangen, remblokken voor.
Ben geen monteur, maar wil wel even kijken wat wij voor elkaar kunnen betekenen. Wil je snel werk dan doe ik niet mee, moet hobby blijven.

Stuur j een Pb.

Groeten Ben.

Re: Trillen komt en gaat r1100rt

Geplaatst: 27 nov 2019, 15:33
door DuardoS
Als je nog niet geholpen bent en Almere ook nog als omgeving Enkhuizen beschouwt, kan ik je adviseren om naar QC Motortechniek https://www.qcmotortechniek.nl/ te gaan. Quido heeft enorm veel kennis van BMW motoren, en is nu op maandag en zaterdag in z'n eigen zaak bezig. Hij verkoopt je geen onzin, z'n uurloon valt mee en hij is nog aardig ook :).

Eh trouwens, geen idee hoe die link bij Ducati erin is gekomen, dat was ik in ieder geval niet.

Re: Trillen komt en gaat r1100rt

Geplaatst: 28 nov 2019, 10:09
door QuickFix
DuardoS schreef:
27 nov 2019, 15:33
Eh trouwens, geen idee hoe die link bij Ducati erin is gekomen, dat was ik in ieder geval niet.
Grapje van het management denk ik; ik had het laatst bij het gebruik van het woord "Fiets". ;)

[EDIT]
Ik zie dat het een VigLink monetization service is die websites kunnen installeren om extra inkomsten te generen. :idea:

Re: Trillen komt en gaat r1100rt

Geplaatst: 12 feb 2020, 23:49
door big_f00t_72
Kleine update. Motor heeft een grote beurt met kleppenstellen en afstellen gehad. Motor rijd weer top en hoera de trillingen zijn eruit. De prijs voor de beurt viel mij nog mee. De Witte Roos motoren in Enkhuizen krijgt van mij een warme douche 👍 De oorzaak kan zijn geweest, kleppen niet helemaal goed en synchroniseren was echt nodig.

Re: Trillen komt en gaat r1100rt

Geplaatst: 13 feb 2020, 00:45
door EileRT
Mooi dat het is opgelost door een vakman/vakvrouw . . . bedankt voor de terugkoppeling! _004

Weer lekker gaan op je -1100- ! Big RT Smile

Re: Trillen komt en gaat r1100rt

Geplaatst: 20 mar 2020, 14:16
door big_f00t_72
Hmmm toch te vroeg gejuicht. Ik heb nu pas een kleine 200 kilometer gereden na de grote beurt en de klachten zijn terug. Heel kort mocht ik genieten van een goed lopende motor. Mijn monteur vertelde wel al dat het synchoon stellen heel moeilijk ging door vermoedelijk een versleten gasklephuis. Als ik nu in zijn vrij gas geef tot 2000 toeren ploft hij wat. Dit merk je ook met rijden. Rustig wegrijden zijn de klachten groter dan flink wegtrekken. Wat mij ook opvalt is dat de motor meer ruikt. Het is geen bezine maar een hele vreemde geur.

Waarom reed hij eerst wel goed...? Het trillen is ook weer terug zoals ik eerder beschreef daarnaast geeft hij af en toe een pittige bonk wat hij voorheen niet deed. Affijn ik mag volgende week even langs komen bij mijn monteur.Hopelijk kan hij nog wat aan de afsteling doen of zo.

Vet balen want ik was zo blij :-(

Groeten,

big_f00t

Re: Trillen komt en gaat r1100rt

Geplaatst: 20 mar 2020, 15:14
door EileRT
Idd balen man, hopelijk wordt het alsnog opgelost . . . we horen ‘t wel . . .

Re: Trillen komt en gaat r1100rt

Geplaatst: 20 mar 2020, 21:08
door Baird
Speling bekijken van asjes op de gasklephuizen, versleten gaskabels waardoor die niet soepel bewegen en de gaskleppen dus onregelmatig bedienen en blijven hangen. De bypass schroeven maar ook de bijbehorende kanaaltjes in de gasklephuizen kunnen verstopt zijn. (bij mijn R1150RT waren de gasklephuizen bij 125.000km behoorlijk versleten en dus toen vervangen).

Als wat je ruikt geen benzine is zou het olie moeten zijn: heb je de carterventilatie in de luchtfilterkast wel eens afgetapt? Als daar veel olie in zit kan dan opgezogen en als verbrande oliestank de utlaatpijp verlaten.

Het verbruik is hoog in mijn ogen, kan weer te maken hebben met mijn eerste suggesties.

Re: Trillen komt en gaat r1100rt

Geplaatst: 20 mar 2020, 21:22
door TomDujardin
Hallo,

Overbrug de jiffy startpreventer een keer en kijk of t dan weg is. Stekker zit achter linker wegneembaar zwarte kuipdeel. ( makkelijk bereikbaar)

Wie weet

Groet Tom

Re: Trillen komt en gaat r1100rt

Geplaatst: 20 mar 2020, 23:23
door Rebel
Alles nalopen wat Baird hier in dit draadje al heeft aangegeven.
Want als het aan de basis ergens niet helemaal goed zit dan zal kleppenstellen en sychroniseren ook
weinig effect hebben. De boxers zijn hiervoor erg gevoelig en als het ergens niet goed in balans is
ervaar je trillingen of loopt het niet lekker.

Re: Trillen komt en gaat r1100rt

Geplaatst: 21 mar 2020, 10:11
door Repelsteeltje144
1996 is de gaskabel uit één stuk, loopt over het blok heen.

Vervangen is het advies, beter is ombouw naar gaskabelsysteem met de splitbox onder de abs unit.
(Bj 1998 en later)
Dat geeft minder snel syncronisatie problemen. Wel een investering....

Als de gaskleppen echt zijn uitgeslagen, google ffe op r1100rt gasklephuis revisie. Er is een hoop alternatief te vinden ipv onbetaalbare nieuwe van de dealer.

Re: Trillen komt en gaat r1100rt

Geplaatst: 21 mar 2020, 10:31
door big_f00t_72
Bedankt voor de reacties, de gasklephuizen zijn verdachte nummer 1. Als ik heel licht gas geef in zijn vrij ploft hij licht. Hij heeft dan moeite om weer stationair te draaien zodra ik het gas los laat. Bokt wat en dan pakt hij stationair weer op. Verbruik is toegenomen. 217 km en het lampje brand dat ik moet tanken.

De jiffy schakelaar is niet verdacht gezien de bijkomende verschijnselen.

Vraag:

Soortgelijk probleem gehad met de intruder vs700 van mijn vrouw. Dit was een bougiedop. Kan het ook bij de BMW zo zijn. Is er een manier om dat te testen. De intruder liet ik op 1 cilinder draaien om te kijken welke het probleem gaf. Kan dat bij de BMW ook om te kijken of het probleem in 1 kant zit.

Vraag:

Kun je zonder het gasklephuis te demonteren controleren op slijtage? (Ongeveer 110.000 km gelopen)

Groeten

Re: Trillen komt en gaat r1100rt

Geplaatst: 21 mar 2020, 11:40
door Baird
Ga eens met de motor langs Oscar in Nijkerk (meen ik), die kan de gasklephuizen beoordelen en revisie exemplaren plaatsen, is de voordeligste oplossing als je de huizen niet zelf kunt reviseren.

Jiffy schakelaar bepaalt of de motor zo wie zo start of niet.

Je hebt 1 bobine met 2 bougie kabels, zit aan de voorkant onder de tank.

De kabels vervangen is best te doen,als je de pré 1997 variant hebt is dat de voordeligste oplossing, helemaal ombouwen is beter maar kijk dan een bij bijvoorbeeld Boonstra Part voor een kasttje en koop NIEUWE kabels en geen oude.

Re: Trillen komt en gaat r1100rt

Geplaatst: 21 mar 2020, 11:50
door big_f00t_72
Ben denk ik iets wijzer. Met een lampje tussen mijn kappen gekeken en zag bij de linker cilinder olie. Het lijkt van de tweede pakking te komen. Heet dat voetpakking of koppakking :-( Dit verklaart meteen de lucht die ik ruik na het rijden. Kan dit ook de overige klachten verklaren.

Zie foto
Afbeelding

Re: Trillen komt en gaat r1100rt

Geplaatst: 25 mar 2020, 10:40
door QuickFix
big_f00t_72 schreef:
21 mar 2020, 11:50
Heet dat voetpakking of koppakking :-( Dit verklaart meteen de lucht die ik ruik na het rijden. Kan dit ook de overige klachten verklaren.
De pakking tussen cilinder en blok heet "Voetpakking" en tussen cilinder en kop (daar waarin de kleppen en bougie zitten) "Koppaking". :idea:

Een pakking kan (zeker bij oudere fietsen) altijd een beetje "Zweten", maar het mag er zeker niet uitgutsen (moet je regelmatig olie bijvullen?).
Wanneer je het Tupperware aan de linker kant er afhaalt, kun je dit beter beoordelen.

Re: Trillen komt en gaat r1100rt

Geplaatst: 25 mar 2020, 11:57
door Georgio
Oliespoor aan de linkerzijde heeft vaak te maken met een lekkend kijkglaasje. Ik zou dat eens goed schoonmaken en dan na het rijden kijken of het kijkglaasje lekt. Kijkglaasje vervangen is een redelijk eenvoudige operatie als je de motor een beetje schuin zet met bv een houtblok onder de rechter cylinder.

Re: Trillen komt en gaat r1100rt

Geplaatst: 25 mar 2020, 12:13
door Baird
Het kijkglaasje zit veel lager dan waar je de olievlek ziet, vaak zweet de behuizing voor de nokkenasketting een beetje door, niet erg.Verder kan de zwetende olie op je uitlaat komen wat je dan ruikt, ook niet zo erg en geen relatie met de onrustige motorloop.

Zoals in het verloren bericht gemeld werd: kijk eens naar de carterontluchting of daar veel olie in zit, aftappen en nog eens proberen.

Re: Trillen komt en gaat r1100rt

Geplaatst: 26 mar 2020, 10:15
door big_f00t_72
Hoi Bert,

Ik heb wat gezocht maar kon niet helder krijgen waar ik de carterontluchting kan aftappen? Wat ik wel weer opmerkte is dat de motor koud prima loopt. Zodra hij warmer wordt begint hij licht te ploppen uit de uitlaat vandaan. Dit bij rustig gas geven. Flink gas geven pakt hij goed. Het niet mooi rondlopen begint ook pas bij de warme motor. Sowieso gisteren na een tip euro 98 getankt.

Concreet:
Waar zit de caterontluchting _001

Groeten.

Re: Trillen komt en gaat r1100rt

Geplaatst: 27 mar 2020, 12:41
door Baird
Komt tie: Aan de linkerkant van de motor en dan aan de achter-onder-zijde van het luchtfilterhuis zit een aftapdop die van onderaf met een kwartslag geopend kan worden, houdt een flinke ouwe poetslap er onder of een smalle hoge beker. Het is een onmogelijke plek maar eenmaal gevonden krijg je een glimlach,
succes Big RT Smile

Re: Trillen komt en gaat r1100rt

Geplaatst: 27 mar 2020, 23:31
door big_f00t_72
Okay ga ik dat binnenkort even doen.

Ik was gisteren bij de zaak waar mijn fiets vandaan komt (gekocht zonder garantie) en hij vond de motor erg goed lopen. Wat ik als licht ploppen omschreef was voor hem pure KFR. Zijn advies was Brisk bougies en even terug naar de garage die mijn grote beurt heeft uitevoerd om nog een keer bij een goed warm gereden motor synchroon te controlen en zo nodig bijstellen. De bougiekabels waren absoluut niet het probleem vertelde hij. Zo gezegd zo gedaan. Morgen mag ik langs met mijn motor om de afstelling te controleren.

Voor mij is het gewoon lastig te bevatten dat na de grote beurt de motor spat zuiver liep, geen trillingen en geen KFR. Na nog geen 200 kilometer KFR terug......

Wordt vervolgd.

PS is het niet erg dat ik voorborduur met dit probleem. Sommige forums vinden het vervelend als de voortgang eruit is.

Groeten en bedankt voor jullie input,
big_f00t

Re: Trillen komt en gaat r1100rt

Geplaatst: 28 mar 2020, 10:05
door Repelsteeltje144
Ngk bcp7et code 2078 en niets anders.

Brisk is ook niet zaligmakend, zoek internet maar eens af.

Het genoemde ngk pitje haal je bij de eerste automateriaalzaak of online. Vw heeft het type veelvuldig toegepast... prijs is dusdanig laag dat je ze met een oliebeurt eenvoudig weg vervangt.

Geen vervanger van Bosch of Beru gebruiken, je krijgt een draak van een fiets terug.... (wie het niet geloofd, ik heb ze hier nog 200km oud liggen en je mag ze gratis proberen)

Re: Trillen komt en gaat r1100rt

Geplaatst: 28 mar 2020, 14:46
door big_f00t_72
Een update:

Eerst heb ik de gasklephuizen uitwendig schoongemaakt met rem reiniger. Toen de loop waar de kabels invallen goed schoongespoten en zowaar een klein steentje met een haakje eruit gepeuterd. Deze tip las ik op het forum. Toen de fiets goed warm gereden. Mijn monteur begon direct met het afstellen. Op stationair niveau was hij aardig in balans. Bij gasgeven liep hij volledig uit de maat. Dit heeft hij weer afgesteld en hoera hij loopt weer! spat zuiver. Mocht hij weer gaan trillen en wat ploppen (kfr symptomen) Dan moet ik terug komen en plaatst hij een nieuwe gaskabel. Ik ben weer helemaal happy. Ik ga snel de kappen monteren.
Allemaal bedankt. Pas goed op jullie zelf.

Re: Trillen komt en gaat r1100rt

Geplaatst: 29 mar 2020, 00:13
door Rebel
Top man _004

Re: Trillen komt en gaat r1100rt

Geplaatst: 18 apr 2020, 12:43
door big_f00t_72
Helaas daar is hij weer. Trillen begint weer en wat onregelmatig staionair draaien ook. :-( Zullen dan toch de gaskabels zijn. Om de kosten te drukken wil ik dit zelf gaan doen. Het is een RT1100 uit 1996 zonder dat boxje waar de kabels samenkomen. Vraag:

Moet ik alle kabels vervangen. (Gas,choke,verbinding tussen beide gasklephuizen)

Is het simpel te doen?

En ja moet weer synchroon stellen. Zou het rendabel zijn om zo'n carbtune aan het schaffen?

Moeten weer de kappen eraf. Ik ga ook meteen mijn benzine meter vervangen want die werkt niet goed. Ik bedoel die pijp die in je tank gaat. Kon ik 2e hands kopen voor 30 euro.

Groeten,
big_f00t_72

Re: Trillen komt en gaat r1100rt

Geplaatst: 18 apr 2020, 14:57
door Repelsteeltje144
Carbtune is niet nodig, er zijn veel goedopere oplossingen.

Staat wel ergens beschreven op deze site.

Vervangen van de kabels is verder prima te doen.

Re: Trillen komt en gaat r1100rt

Geplaatst: 18 apr 2020, 15:05
door big_f00t_72
Ok bedankt voor je berichtje. Heb jij zo'n tooltje zelf gemaakt?

Het is dus 1 kabel die aftakt naar de twee gasklephuizen? (Model 1996)

Groet.

Re: Trillen komt en gaat r1100rt

Geplaatst: 18 apr 2020, 15:34
door Repelsteeltje144
Het is een kabel die over de linker gasklep loopt en dan door gaat naar rechts.

https://youtu.be/CP_8LOv2Kws