weigerende versnellingsbak r1100rt

Alles over de versnellingsbak en koppeling

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
maRTin

weigerende versnellingsbak r1100rt

Ongelezen bericht door maRTin »

Gisteravond wilde ik nog even een rondje eiland van Dordt doen

ik rij weg, wil opschakelen naar 2 dat deed hij/zij dus niet :cry:

gestopt, met de hand de versnellingspook omhoog gehaald zonder de koppeling te gebruiken, en ja hoor klik in zijn 2

verder gereden, laat me zomaar niet tegenhouden

op naar de 3e ging wel goed naar de 4e dat vond de bak ook niet helemaal geweldig naar 5 geen probleem

ikke eve nie bgrijp _001

iemand een idee ?

vrg maRTin
Gebruikersavatar
japachap
Berichten: 771
Lid geworden op: 11 jan 2011, 19:46
Type: R1150RT
Bijz: LEDs en reflectors, Fans en Farkles
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Enschede

Re: weigerende versnellingsbak r1100rt

Ongelezen bericht door japachap »

Drie dingen te controleeren als begin-

Versnellingsbakolie verversen.

Schakelpook linkage kogelgewichten (2x) nieuw invetten. Er moet ook twee rubber afdichtringen erop zitten. Deze verouderen en breken af met de jaren.

Schakelpook scharnier/lager demonteeren en invetten. Kan ook corrosie tussende kunststof lagers/inserts ontstaan. Grote inbusbout van de scharnierpunt wel met loctite 542 of draadafdicten weer monteren.

Voor de schakelpook onderdelen moet je de voetplaat links verwijderen.

Ik gebruik lithium vet op de linkages.
(excuuses als mijn taalgebruik niet altijd goed is- Nederlands is mijn tweede taal, maar ik verbeter het snel!)

Voorheen- Yamaha RXS100, Honda CB450DX-K, Yamaha XJ900F-4BB2
Nu- BMW R1150RT Twinspark 2003
maRTin

Re: weigerende versnellingsbak r1100rt

Ongelezen bericht door maRTin »

japachap schreef: 14 jun 2020, 10:57 Drie dingen te controleeren als begin-

Versnellingsbakolie verversen.

Schakelpook linkage kogelgewichten (2x) nieuw invetten. Er moet ook twee rubber afdichtringen erop zitten. Deze verouderen en breken af met de jaren.

Schakelpook scharnier/lager demonteeren en invetten. Kan ook corrosie tussende kunststof lagers/inserts ontstaan. Grote inbusbout van de scharnierpunt wel met loctite 542 of draadafdicten weer monteren.

Voor de schakelpook onderdelen moet je de voetplaat links verwijderen.

Ik gebruik lithium vet op de linkages.
kijk daar heb ik wat aan !

vermoed idd dat het probleem in de schakelpook zit.
olie is een half jaar terug ververst

we gaan morgen de boel maar eens op de heftafel zetten.

bedankt tot zover

maRTin
Gesloten

Terug naar “Over: Versnellingsbak - Koppeling”