Hallo allemaal.
Ik ben het al vaker tegen gekomen op dit forum, heb het probleem ook aangepakt, maar nog steeds doet hij het niet lekker.
Bij het opschakelen van de r1100rt (2-3, 3-4 enz) en terug schakelen blijft de pook hangen. Ik heb de "pookjes" al schoongemaakt en ingevet. Maar toch blijft tie nog hangen. Ik hoef de versnellingspook maar een klein tikje te geven, en ik kan weer prima schakelen. Waar gaat het nou mis ?
Gr
Marcello
Bij het schakelen blijft hij hangen
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 06 jul 2018, 19:07
- Type: R1100RT
- Bijz: 1996
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Amsterdam
-
- Berichten: 144
- Lid geworden op: 08 jul 2017, 09:39
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: 1200 GS
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: West-Friesland
Re: Bij het schakelen blijft hij hangen
Je schakelpook zit met een inbusbout en carrosoriering vast in je linker schetsplaat. Probeer eens een carrosoriering aan de binnenkant van de schetsplaat aan te brengen. Je krijgt dan inbusbout- carrosoriering-schetsplaat- carrosoriering en dan de schakelpook.
Op de tekening tussen 12 en 13. Bedenk wel dat tussen 12 en 13 nog de schetsplaat zit.
Op de tekening tussen 12 en 13. Bedenk wel dat tussen 12 en 13 nog de schetsplaat zit.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Baird
- 2023
- Berichten: 4308
- Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Re: Bij het schakelen blijft hij hangen
Begin bij de techniek van het schakelen, ook al veel besproken. Als tweede doe er een volledig synthetische olie en eventueel nog een tube teflonvet, ook hier vaker besproken, even zoeken.
Ook het pookje met die bolletjes kunnen best versleten zijn waardoor er te veel speling is en dat je dan bij de R1100RT met de pook tegen de zijplaat aankomt en je niet de volledige slag kan maken. Het zijn inmiddels oude machines waar dus best het een ander aan kan mankeren door de leeftijd, slijtage etc .
Ook het pookje met die bolletjes kunnen best versleten zijn waardoor er te veel speling is en dat je dan bij de R1100RT met de pook tegen de zijplaat aankomt en je niet de volledige slag kan maken. Het zijn inmiddels oude machines waar dus best het een ander aan kan mankeren door de leeftijd, slijtage etc .
Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 06 jul 2018, 19:07
- Type: R1100RT
- Bijz: 1996
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Re: Bij het schakelen blijft hij hangen
Oke Bens en Baird. Ik ga de boel weer uit elkaar halen, en kijken of ik ergens winst kan halen. Bedankt voor de tips