Koppeling r1100rt

Alles over de versnellingsbak en koppeling

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
MarioBMW R1100RT
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 mei 2022, 21:42
Type: R1100RT
Bijz: Familie stuk
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Amsterdam

Koppeling r1100rt

Ongelezen bericht door MarioBMW R1100RT »

Helaas begint mijn koppeling van de BMW R1100RT het te begeven, nu heb ik een offerte opgevraagd maar de kosten zijn hier ongeveer 1500 euro.

Dit vind ik zelf behoorlijk veel eerlijk gezegd.
Iemand een idee hoe het vervangen moet worden Danwel een goedkoper adresje.
MaartenGS-R-RT

Re: Koppeling r1100rt

Ongelezen bericht door MaartenGS-R-RT »

1500€ lijkt me behoorlijk aan de prijs.
Uit mijn eigen ervaring: een drietal jaar terug liet mijn versnellingsbak het afweten. Ik bestelde een gereviseerde in Engeland, bracht die binnen bij de hersteller, en vroeg meteen ook om de koppeling na te zien.
Ik bracht de motor 's morgens binnen op de aanhangwagen (wel zelf het kuipwerk en tank gedemonteerd) en kon die 's namiddags terug meenemen.
Bleek dat volgens de hersteller (geen erkende dealer) enkel de schijf van de koppeling best +/- preventief diende te worden vervangen, kosten iets boven de 100€ en hij rekende 7 werkuren aan, totaal net iets meer dan 500€.
Het wordt uiteraard een ander verhaal als de gehele koppelingsset dient te worden vervangen, en ook nog eens alle plastic moet gedemonteerd en gehermonteerd worden aan dealerprijzen.
Gebruikersavatar
QuickFix
Berichten: 726
Lid geworden op: 19 jul 2018, 11:13
Type: R1150RT
Bijz: Titan-grau, 2005
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: OosteRhouT
Contacteer:

Re: Koppeling r1100rt

Ongelezen bericht door QuickFix »

Prijzen rond de €1000 voor het laten vervangen van de koppeling bij een RT zijn niet ongewoon: aan onderdelen is het ongeveer €500, maar ook voor het arbeidsloon moet je rekening houden met zo'n €500, aangezien een monteur er een hele dag (8 uur) voor nodig heeft.
 
Dit was (het gedeelte van) mijn rekening uit 2019, toen ik de koppeling liet vervangen van mijn R1100RT:
Koppeling.jpg
 
Omdat er bij mij meer dingen gedaan moesten worden (en dit was ruim 3 jaar geleden) kan je dit alleen als indicatie gebruiken; als je het zelf kunt doen, dan zou het al een boel in de kosten schelen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Freude am Fahren
skull
Berichten: 88
Lid geworden op: 06 jul 2015, 19:44
Type: Ik heb een andere motor
Land: Belgium
Woonplaats of omgeving: Buggenhout

Re: Koppeling r1100rt

Ongelezen bericht door skull »

In 2019 koppeling vervangen op mijn R1100RT bij erkende BMW dealer hier in België, kostprijs was 1191, 62 EURO.
Bens
Berichten: 142
Lid geworden op: 08 jul 2017, 09:39
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: 1200 GS
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: West-Friesland

Re: Koppeling r1100rt

Ongelezen bericht door Bens »

Maar ook voor het arbeidsloon moet je rekening houden met zo'n €500
Tegenwoordig moet je rekening houden met een uurprijs van 100 euro incl. btw. Tenminste dat is bij een maat berekend waar een dealer, tussen de werkzaamheden door, zijn eindaandrijving heeft gerepareerd. Kom je dus uit op 800 euro voor 8 uur.
Gesloten

Terug naar “Over: Versnellingsbak - Koppeling”