BMWerkplaats - specialist in BMW Boxermotoren
Motorhuis Zwolle

 

Ottenhoff Motoren - Badhoevedorp

 

Motor Service Amersfoort - Ede

 
Mordamus - webhosting - emailhosting - domeinnamen
Onderdeel Quispel Motoren - Deurne

 
Mordamus - webhosting - emailhosting - domeinnamen
QCMotortechniek - Almere

 

motorbanden en motoronderdelen
 

Wat is er te doen?

 

Accu's. toebehoren, energiesystemen
 

Het BMW RT Forum steunt al 9 jaar de CliniClowns

geen vermogen na 3000 rpm

Verschijnsel bij BMW boxers; onregelmatig lopen bij constant toerental

Moderators: EileRT, JOS WRSM

tukker.nl
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 dec 2020, 22:17
Type: R1150RT
Bijz: ZIT IN EEN EEND 1
Land: duitsland
Woonplaats of omgeving: Bad Bentheim

geen vermogen na 3000 rpm

Ongelezen bericht door tukker.nl »

hallo allemaal

ben de bezitter van een bmw r-1100 uit 1997 EN een r-1150 -r uit 2005 . de laatste echter is alleen de motor die in een lelijke eend is geplaatst .

met de 1100 is niks mis , maar de 1150 in de eend heeft een raar probleem . mechanisch is alles goed ( compressie kleppen enz ) ook is alles uitgelezen en gesyncroniseerd .

echter op de weg en ook op een testbank , zit er tot circa 3000 rpm veel vermogen en koppel in , daarna zakt de hele boel in elkaar . uitgelezen uitlaatgas waarden geven aan dat , ie naarmate het toerental stijgt steeds ( veel ) te rijk gaat lopen lucht brandstof verhouding naar 10,0 bij 5800 rpm ( moet zijn circa 14,5)

ook haalt ie niet het max toerental bij 5800 is alles over . min 1100 gaat simpel tot 7000. getest levert de 1150 bij 3000rpm zijn max vermogen - 82 pk aan de wielen ( dus met een auto erop en een auto versnellingsbak)!! dit lijkt me toch voldoende ?

heb al vaker dit soort verbouwingen gedaan en theoretisch zou de eend met deze motor en een 5 bak uit een citroen gsa 170 km-h op zijn sloffen moeten halen , echter bij 142 km is de koek op.

iemand nog een tip , of meerdere ?

tukker
Isaac
Berichten: 680
Lid geworden op: 14 mar 2014, 16:40
Type: R1100RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Maassluis

Re: geen vermogen na 3000 rpm

Ongelezen bericht door Isaac »

De motronic "kijkt" naar verschillende instellingen en waarden die binnen komen. Afhankelijk van wat er standaard gemonteerd zit op de motor en het land waar deze voor is gemaakt bepaald de instelling van de motronic. Deze instellingen worden bepaald door een gekleurde box. Als relais model uitgevoerd en in de zekeringen kast opgenomen. Ook kan het zijn dat de inlaat temperatuur sensor niet is opgenomen of niet werkt. Ook dan is de verhouding van de brandstof totaal anders dan gebruikelijk. Mogelijk dat je in die richting moet gaan zoeken.
Ik neem aan dat het dus nog niet goed gewerkt heeft. Anders zijn er nog andere mogelijkheden.

Dit bestand gevonden:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Baird
2020
2020
Berichten: 4072
Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: geen vermogen na 3000 rpm

Ongelezen bericht door Baird »

Vooral de Canadese en Zwitserse motoren staan erg beroerd afgesteld middels de CCP (Cat Code Plug) of Codierstecker, LGB of LPB ( Little Green Bastard, Little Pink Bastard).

Zoek eens op de Amerikaanse sites zoals https://forums.bmwmoa.org/showthread.ph ... on-r1150rt of https://advrider.com/f/threads/what-is-a-ccp.47966/.

Denk ook eens aan de brandstofdrukregelaar van de R1150RT, als die niet goed functioneert kun je ook veel te veel brandstof krijgen.
Met vriendelijke motorgroet
BeRT



R1200GS LC
R25
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 400k+ km
Gebruikersavatar
leo442
Berichten: 168
Lid geworden op: 15 feb 2010, 12:15
Type: R1200RT
Bijz: thundergrey-metallic 2010.
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: ZO Brabant
Locatie: Valkenswaard.

Re: geen vermogen na 3000 rpm

Ongelezen bericht door leo442 »

Kan hij ook voldoende lucht aan? Probeer het anders eens met het luchtfilter verwijdert. Gr.Leo
Plaats reactie

Terug naar “Over: Konstantfahruckeln (KFR), Afstelling”