Revisie gasklephuizen
- jfruiter
- Berichten: 160
- Lid geworden op: 28 jun 2014, 12:07
- Type: R1100RT
- Bijz: Ex politie stage 8 chip John Gemi 1150 injectors
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Noordoostpolder
- Locatie: Ens
Revisie gasklephuizen
Wie kan mij een adres/internetadres geven voor revisieset
Voor de gasklephuizen 1100 rt
Jan
Voor de gasklephuizen 1100 rt
Jan
- JOS WRSM
- Forumoprichter en -beheerder
- Berichten: 4367
- Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:08
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Bijz: momenteel motorloos
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Amsterdam
- Contacteer:
Re: Revisie gasklephuizen
Kijk eens hier >> http://www.oscarmotorservice.nl/ (Google is your friend )
jfruiter schreef:Wie kan mij een adres/internetadres geven voor revisieset
Voor de gasklephuizen 1100 rt
Jan
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM
Jos WRSM
- jfruiter
- Berichten: 160
- Lid geworden op: 28 jun 2014, 12:07
- Type: R1100RT
- Bijz: Ex politie stage 8 chip John Gemi 1150 injectors
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Noordoostpolder
- Locatie: Ens
Re: Revisie gasklephuizen
Kan ook Jos , maar er schijnen ook revisiekitjes te zijn.Jos WRSM schreef:Kijk eens hier >> http://www.oscarmotorservice.nl/ (Google is your friend )
jfruiter schreef:Wie kan mij een adres/internetadres geven voor revisieset
Voor de gasklephuizen 1100 rt
Jan
Jan
- JOS WRSM
- Forumoprichter en -beheerder
- Berichten: 4367
- Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:08
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Bijz: momenteel motorloos
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Amsterdam
- Contacteer:
Re: Revisie gasklephuizen
Waarom bel je dit bedrijf niet even. Wellicht kunnen ze je helpen. Anders bel je Kenny van MSA even . . .
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM
Jos WRSM
- jfruiter
- Berichten: 160
- Lid geworden op: 28 jun 2014, 12:07
- Type: R1100RT
- Bijz: Ex politie stage 8 chip John Gemi 1150 injectors
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Noordoostpolder
- Locatie: Ens
Re: Revisie gasklephuizen
Ga ik doen dank je JosJos WRSM schreef:Waarom bel je dit bedrijf niet even. Wellicht kunnen ze je helpen. Anders bel je Kenny van MSA even . . .
Jan
-
- Berichten: 951
- Lid geworden op: 14 mar 2014, 16:40
- Type: R1100RT
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Maassluis
Re: Revisie gasklephuizen
Voor het geval dat je wil weten hoe te reviseren kan je gedetailleerde foto's op deze link vinden.
http://advrider.com/forums/showthread.php?t=630335
Isaac
http://advrider.com/forums/showthread.php?t=630335
Isaac
- jfruiter
- Berichten: 160
- Lid geworden op: 28 jun 2014, 12:07
- Type: R1100RT
- Bijz: Ex politie stage 8 chip John Gemi 1150 injectors
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Noordoostpolder
- Locatie: Ens
Re: Revisie gasklephuizen
Isaac schreef:Voor het geval dat je wil weten hoe te reviseren kan je gedetailleerde foto's op deze link vinden.
http://advrider.com/forums/showthread.php?t=630335
Isaac
- Baird
- 2023
- Berichten: 4308
- Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Re: Revisie gasklephuizen
is nu ook een ander draadje over, staan nog wat suggesties in.
Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
- Ton1959
- Berichten: 3174
- Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R80
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Tilburg
- Locatie: Tilburg
Re: Revisie gasklephuizen
Jos WRSM schreef:Kijk eens hier >> http://www.oscarmotorservice.nl/ (Google is your friend )
jfruiter schreef:Wie kan mij een adres/internetadres geven voor revisieset
Voor de gasklephuizen 1100 rt
Jan
+1
- jfruiter
- Berichten: 160
- Lid geworden op: 28 jun 2014, 12:07
- Type: R1100RT
- Bijz: Ex politie stage 8 chip John Gemi 1150 injectors
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Noordoostpolder
- Locatie: Ens
Re: Revisie gasklephuizen
Setje besteld bij carta dan (http://boxer-upgrades.webs.com/apps/webstore/ ) , was snel binnen.
Vanmiddag alles vervangen is goed te doen netjes afgesteld en motor is
Weer een flink stuk stiller geworden
Jan.
Vanmiddag alles vervangen is goed te doen netjes afgesteld en motor is
Weer een flink stuk stiller geworden
Jan.
- jfruiter
- Berichten: 160
- Lid geworden op: 28 jun 2014, 12:07
- Type: R1100RT
- Bijz: Ex politie stage 8 chip John Gemi 1150 injectors
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Noordoostpolder
- Locatie: Ens
Re: Revisie gasklephuizen
Levert geen reparatie kitTon1959 schreef:Jos WRSM schreef:Kijk eens hier >> http://www.oscarmotorservice.nl/ (Google is your friend )
jfruiter schreef:Wie kan mij een adres/internetadres geven voor revisieset
Voor de gasklephuizen 1100 rt
Jan
+1
- Ton1959
- Berichten: 3174
- Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R80
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Tilburg
- Locatie: Tilburg
Re: Revisie gasklephuizen
Waren de busjes goed? Toen ik de link volgde naar avdrider was er nog sprake van één busje dat aangepast moest worden. Ging de montage net zo goed als het stond beschreven? Niet dat ik ze nodig heb maar meer uit nieuwsgierigheid hoor.
- jfruiter
- Berichten: 160
- Lid geworden op: 28 jun 2014, 12:07
- Type: R1100RT
- Bijz: Ex politie stage 8 chip John Gemi 1150 injectors
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Noordoostpolder
- Locatie: Ens
Re: Revisie gasklephuizen
Alles paste perfect en montage is eenvoudig.Ton1959 schreef:Waren de busjes goed? Toen ik de link volgde naar avdrider was er nog sprake van één busje dat aangepast moest worden. Ging de montage net zo goed als het stond beschreven? Niet dat ik ze nodig heb maar meer uit nieuwsgierigheid hoor.
Jan.
- Ton1959
- Berichten: 3174
- Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R80
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Tilburg
- Locatie: Tilburg
Re: Revisie gasklephuizen
Heb je beide kanten vernieuwd Jan? Goed om te lezen dat de kit beter is geworden. Hij begon er al jaren geleden mee dus hij heeft de passing waarschijnlijk al snel verbeterd . Is toch weer een stukje goedkoper dan revisie gasklephuizen. Bij welke kilometerstand begonnen de problemen met jou gasklephuizen?jfruiter schreef:Alles paste perfect en montage is eenvoudig.Ton1959 schreef:Waren de busjes goed? Toen ik de link volgde naar avdrider was er nog sprake van één busje dat aangepast moest worden. Ging de montage net zo goed als het stond beschreven? Niet dat ik ze nodig heb maar meer uit nieuwsgierigheid hoor.
Jan.
- jfruiter
- Berichten: 160
- Lid geworden op: 28 jun 2014, 12:07
- Type: R1100RT
- Bijz: Ex politie stage 8 chip John Gemi 1150 injectors
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Noordoostpolder
- Locatie: Ens
Re: Revisie gasklephuizen
De asjes waren al ruim toen ik hem kocht vorig jaar, stond toen 96.000 km op de teller Ton,Ton1959 schreef:Heb je beide kanten vernieuwd Jan? Goed om te lezen dat de kit beter is geworden. Hij begon er al jaren geleden mee dus hij heeft de passing waarschijnlijk al snel verbeterd . Is toch weer een stukje goedkoper dan revisie gasklephuizen. Bij welke kilometerstand begonnen de problemen met jou gasklephuizen?jfruiter schreef:Alles paste perfect en montage is eenvoudig.Ton1959 schreef:Waren de busjes goed? Toen ik de link volgde naar avdrider was er nog sprake van één busje dat aangepast moest worden. Ging de montage net zo goed als het stond beschreven? Niet dat ik ze nodig heb maar meer uit nieuwsgierigheid hoor.
Jan.
Heb gelijk bijde kanten gedaan kan hij/zij er weer even tegen.
Liep verder goed , maar ik hou niet van dat gerammel
Jan.
- CCvW
- Berichten: 135
- Lid geworden op: 04 jan 2015, 19:38
- Type: Overig R-serie
- Bijz: BMW R850R
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Delft
Re: Revisie gasklephuizen
Ik denk dat reviseren niet de meest efficiente oplossing is. Bij Oscars Motorservice (zo heet het toch?) Kost reviseren €150 per gasklephuis. Ik heb een tweedehands huis gekocht voor €50.
Leef met vlag en wimpel, maar houd het simpel!
- Ton1959
- Berichten: 3174
- Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R80
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Tilburg
- Locatie: Tilburg
Re: Revisie gasklephuizen
Dat is raar hij verkoopt gereviseerde op zijn site voor 125 Euro. Met een tweedehands kan je er ook een kopen die matig is. Hoe bedoel je reviseren niet de meeste efficiente oplossing? Dat maakt het weer zo goed als nieuw. En jou tweedehands blijft gewoon een gebruikte met slijtage.CCvW schreef:Ik denk dat reviseren niet de meest efficiente oplossing is. Bij Oscars Motorservice (zo heet het toch?) Kost reviseren €150 per gasklephuis. Ik heb een tweedehands huis gekocht voor €50.
- jfruiter
- Berichten: 160
- Lid geworden op: 28 jun 2014, 12:07
- Type: R1100RT
- Bijz: Ex politie stage 8 chip John Gemi 1150 injectors
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Noordoostpolder
- Locatie: Ens
Re: Revisie gasklephuizen
Mee eens Ton ,huis is natuurlijk gebruikt maar niet onderhevig aan slijtage asjes en lagerbusjes nieuw.Ton1959 schreef:Dat is raar hij verkoopt gereviseerde op zijn site voor 125 Euro. Met een tweedehands kan je er ook een kopen die matig is. Hoe bedoel je reviseren niet de meeste efficiente oplossing? Dat maakt het weer zo goed als nieuw. En jou tweedehands blijft gewoon een gebruikte met slijtage.CCvW schreef:Ik denk dat reviseren niet de meest efficiente oplossing is. Bij Oscars Motorservice (zo heet het toch?) Kost reviseren €150 per gasklephuis. Ik heb een tweedehands huis gekocht voor €50.
En het verschil is enorm : stil,soepeler lopen, trekt beter en trilt minder enz.
Jan
- Andrew
- Berichten: 133
- Lid geworden op: 29 mei 2011, 20:04
- Type: R1200RT
- Land: nl
- Woonplaats of omgeving: Zuid-Oost Friesland
Re: Revisie gasklephuizen
Is het een set voor beide kanten of moet je er dan twee bestellen ?jfruiter schreef:Setje besteld bij carta dan (http://boxer-upgrades.webs.com/apps/webstore/ ) , was snel binnen.
Vanmiddag alles vervangen is goed te doen netjes afgesteld en motor is
Weer een flink stuk stiller geworden
Jan.
- Ton1959
- Berichten: 3174
- Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R80
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Tilburg
- Locatie: Tilburg
Re: Revisie gasklephuizen
Voor zover ik kan lezen moet je twee setjes hebben.Andrew schreef:Is het een set voor beide kanten of moet je er dan twee bestellen ?jfruiter schreef:Setje besteld bij carta dan (http://boxer-upgrades.webs.com/apps/webstore/ ) , was snel binnen.
Vanmiddag alles vervangen is goed te doen netjes afgesteld en motor is
Weer een flink stuk stiller geworden
Jan.
- jfruiter
- Berichten: 160
- Lid geworden op: 28 jun 2014, 12:07
- Type: R1100RT
- Bijz: Ex politie stage 8 chip John Gemi 1150 injectors
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Noordoostpolder
- Locatie: Ens
Re: Revisie gasklephuizen
Heb l+r besteld type en frame nr. doorgeven (zie "contact" op de site).Andrew schreef:Is het een set voor beide kanten of moet je er dan twee bestellen ?jfruiter schreef:Setje besteld bij carta dan (http://boxer-upgrades.webs.com/apps/webstore/ ) , was snel binnen.
Vanmiddag alles vervangen is goed te doen netjes afgesteld en motor is
Weer een flink stuk stiller geworden
Jan.
Jan.
Re: Revisie gasklephuizen
zeer nuttige informatie, bedankt
ik ga de gasklephuizen van mijn RT ook eens onder handen pakken.
Groeten
ik ga de gasklephuizen van mijn RT ook eens onder handen pakken.
Groeten
- Baird
- 2023
- Berichten: 4308
- Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Re: Revisie gasklephuizen
Had je radiale speling op de asjes of een beetje axiale speling? Bij mij na 100k alleen een beetje axiaal als ik het gas een beetje open trekt. : Kun je iets specifieker zijn welke speling je had?jfruiter schreef:De asjes waren al ruim toen ik hem kocht vorig jaar, stond toen 96.000 km op de teller Ton,Ton1959 schreef:Heb je beide kanten vernieuwd Jan? Goed om te lezen dat de kit beter is geworden. Hij begon er al jaren geleden mee dus hij heeft de passing waarschijnlijk al snel verbeterd . Is toch weer een stukje goedkoper dan revisie gasklephuizen. Bij welke kilometerstand begonnen de problemen met jou gasklephuizen?jfruiter schreef:Alles paste perfect en montage is eenvoudig.Ton1959 schreef:Waren de busjes goed? Toen ik de link volgde naar avdrider was er nog sprake van één busje dat aangepast moest worden. Ging de montage net zo goed als het stond beschreven? Niet dat ik ze nodig heb maar meer uit nieuwsgierigheid hoor.
Jan.
Heb gelijk bijde kanten gedaan kan hij/zij er weer even tegen.
Liep verder goed , maar ik hou niet van dat gerammel
Jan.
Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
- jfruiter
- Berichten: 160
- Lid geworden op: 28 jun 2014, 12:07
- Type: R1100RT
- Bijz: Ex politie stage 8 chip John Gemi 1150 injectors
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Noordoostpolder
- Locatie: Ens
Re: Revisie gasklephuizen
Baird schreef:Had je radiale speling op de asjes of een beetje axiale speling? Bij mij na 100k alleen een beetje axiaal als ik het gas een beetje open trekt. : Kun je iets specifieker zijn welke speling je had?jfruiter schreef:De asjes waren al ruim toen ik hem kocht vorig jaar, stond toen 96.000 km op de teller Ton,Ton1959 schreef:Heb je beide kanten vernieuwd Jan? Goed om te lezen dat de kit beter is geworden. Hij begon er al jaren geleden mee dus hij heeft de passing waarschijnlijk al snel verbeterd . Is toch weer een stukje goedkoper dan revisie gasklephuizen. Bij welke kilometerstand begonnen de problemen met jou gasklephuizen?jfruiter schreef:Alles paste perfect en montage is eenvoudig.Ton1959 schreef:Waren de busjes goed? Toen ik de link volgde naar avdrider was er nog sprake van één busje dat aangepast moest worden. Ging de montage net zo goed als het stond beschreven? Niet dat ik ze nodig heb maar meer uit nieuwsgierigheid hoor.
Jan.
Heb gelijk bijde kanten gedaan kan hij/zij er weer even tegen.
Liep verder goed , maar ik hou niet van dat gerammel
Jan.
Er zat axiale speling op, als de motor stationair draaide hoorde ik ze ook "ratelen" dit was ook de reden dat ze gereviseerd zijn.
Ik hou n.l. Niet van rammeltjes
Jan.
- Baird
- 2023
- Berichten: 4308
- Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Re: Revisie gasklephuizen
Ok, thanx!jfruiter schreef:Baird schreef:
Had je radiale speling op de asjes of een beetje axiale speling? Bij mij na 100k alleen een beetje axiaal als ik het gas een beetje open trekt. : Kun je iets specifieker zijn welke speling je had?
Er zat axiale speling op, als de motor stationair draaide hoorde ik ze ook "ratelen" dit was ook de reden dat ze gereviseerd zijn.
Ik hou n.l. Niet van rammeltjes
Jan.
Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
Re: Revisie gasklephuizen
Ik ben gisteren begonnen aan een poging om het injectie probleem van mijn 1100RT op te lossen, de linker gasklephuis ontmanteld... Fack dat ding is gaar, zelfs het asje van de vlinderklep is uit gesleten...
Vandaag bij een hobby sloper 2 goede gaskleppen met injectors en TPS (Throttle Positioning Sensor) gekocht en ook een kastje dat er gemonteerd is als je geen lambdasonde hebt in de uitlaat (ik heb er officieel wel een), dan kan ik de uitstoot regelen met een schroef ipv de lambdasonde die dat regelt.
Ook van de gelegenheid gebruik gemaakt om de benzine filter in de tank te vervangen en ik hoorde al langer dat er iets los lag in de tank, dat was dus een vlotter die aan de vuldop vast zit...
Morgen wordt het spannend als alles terug in elkaar zit
Vandaag bij een hobby sloper 2 goede gaskleppen met injectors en TPS (Throttle Positioning Sensor) gekocht en ook een kastje dat er gemonteerd is als je geen lambdasonde hebt in de uitlaat (ik heb er officieel wel een), dan kan ik de uitstoot regelen met een schroef ipv de lambdasonde die dat regelt.
Ook van de gelegenheid gebruik gemaakt om de benzine filter in de tank te vervangen en ik hoorde al langer dat er iets los lag in de tank, dat was dus een vlotter die aan de vuldop vast zit...
Morgen wordt het spannend als alles terug in elkaar zit
Re: Revisie gasklephuizen
De andere gasklephuizen staan erop, lambdasonde af gekoppeld en kastje in gestoken in de stekker die daarvoor voorzien is...
Motor loopt terug zoals het moet!!! Nog even alles perfect synchroon stellen en hij kan er weer tegenaan.
Stationair loopt hij nog iets te laag maar dat komt wel goed.
Als iemand versleten gasklephuizen wilt hebben met injectors, TPS sensor dan hoor ik het wel...
Groeten
Motor loopt terug zoals het moet!!! Nog even alles perfect synchroon stellen en hij kan er weer tegenaan.
Stationair loopt hij nog iets te laag maar dat komt wel goed.
Als iemand versleten gasklephuizen wilt hebben met injectors, TPS sensor dan hoor ik het wel...
Groeten
- CCvW
- Berichten: 135
- Lid geworden op: 04 jan 2015, 19:38
- Type: Overig R-serie
- Bijz: BMW R850R
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Delft
Re: Revisie gasklephuizen
Zie je, je hebt geen MSA, of Oscar nodig met glimmende vloeren en dure rekeningen. Je hoeft maar langs een sloperij te gaan, een paar euro neer te tellen, wat te sleutelen en je fiets is als nieuw. Dat is de lol van deze fietsen. Er gaat wel eens wat stuk, maar het is makkelijk en simpel te repareren. Je hoeft slechts een beetje handig te zijn.
Leef met vlag en wimpel, maar houd het simpel!
- Ton1959
- Berichten: 3174
- Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R80
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Tilburg
- Locatie: Tilburg
Re: Revisie gasklephuizen
Waren al jou motor problemen al opgelost danCCvW schreef:Zie je, je hebt geen MSA, of Oscar nodig met glimmende vloeren en dure rekeningen. Je hoeft maar langs een sloperij te gaan, een paar euro neer te tellen, wat te sleutelen en je fiets is als nieuw. Dat is de lol van deze fietsen. Er gaat wel eens wat stuk, maar het is makkelijk en simpel te repareren. Je hoeft slechts een beetje handig te zijn.
- CCvW
- Berichten: 135
- Lid geworden op: 04 jan 2015, 19:38
- Type: Overig R-serie
- Bijz: BMW R850R
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Delft
Re: Revisie gasklephuizen
haha, nou ik dacht dat de overdreven stoterigheid kwam door een verslijtend cardan, maar het kwam omdat het blok de kou, en de korte ritten niet fijn vond. Na een paar lange ritten de afgelopen tijd, (afgelopen vakantie 1100KM in twee dagen) rijdt hij weer prima.
Helaas is de achterste bevestiging van de uitlaat wel afgebroken. Dat word uitboren en helicoils plaatsen. Ik verheug mij nu al op de reparatie. Hoe gaat het met de R1100R?
Helaas is de achterste bevestiging van de uitlaat wel afgebroken. Dat word uitboren en helicoils plaatsen. Ik verheug mij nu al op de reparatie. Hoe gaat het met de R1100R?
Leef met vlag en wimpel, maar houd het simpel!
- Ton1959
- Berichten: 3174
- Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R80
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Tilburg
- Locatie: Tilburg
Re: Revisie gasklephuizen
Voor veel mensen op het forum is het nog steeds goed om toch regelmatig bij degene te komen die de ervaring , kennis en en gereedschap wel hebben. En ook bij Oscar was ik zeer tevreden met de service. Met de R100R gaat het altijd goed -top-
- michaelb
- Berichten: 103
- Lid geworden op: 11 aug 2014, 18:20
- Type: R1100RT
- Bijz: 1998, custom paint blauw/groen
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Westrand veluwe
- Locatie: Hoevelaken
Re: Revisie gasklephuizen
Inmiddels heb ik ook het 'Roemeense Revisiesetje' in bestelling.
Overigens vind ik het, als zelfsleutelaar, wel heel prettig dat er mensen als Kenny en Oscar zijn. De kracht van een goede klusser zit naar mijn mening in het kennen van je eigen beperkingen. Sommige dingen laat ik graag over aan experts!
Overigens vind ik het, als zelfsleutelaar, wel heel prettig dat er mensen als Kenny en Oscar zijn. De kracht van een goede klusser zit naar mijn mening in het kennen van je eigen beperkingen. Sommige dingen laat ik graag over aan experts!
- CCvW
- Berichten: 135
- Lid geworden op: 04 jan 2015, 19:38
- Type: Overig R-serie
- Bijz: BMW R850R
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Delft
Re: Revisie gasklephuizen
Heel verstandig! Met olie in de tank en benzine in het Carter kom je niet ver haha
Leef met vlag en wimpel, maar houd het simpel!
- Lemoi
- Berichten: 687
- Lid geworden op: 12 feb 2012, 21:08
- Type: R1200RT/LC
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: 's-Hertogenbosch
Re: Revisie gasklephuizen
CCvW schreef:Zie je, je hebt geen MSA, of Oscar nodig met glimmende vloeren en dure rekeningen.
Ben je al eens bij alle twee geweest dan?
En ervaring helpt ook. Kenny heeft me goed geholpen toen ik de motor uit elkaar trok om te repareren, de kneepjes van het vaak die wij waarschijnlijk niet weten. En daarvoor bracht ik mijn motor ook met liefde naar MSA voor de dingen die ik niet kon doen of wilde doen en zo duur vond ik hem niet (wel als je student bent natuurlijk ;-) ). het voordeel is dat je met hem ook uit kan wisselen wat problemen kunnen zijn. Bij de BMW dealer geef je hem af en krijg je hem terug zonder dat je erbij kan staan etc.
En natuurlijk moet ieder het doen zoals hij zelf wil, dat blijft een vrije keuze.
Maar omdat ik hem toen ook voor het werk gebruikte wilde ik geen enkel risico lopen die je misschien zou hebben door de onervarenheid die je hebt met het sleutelen aan de motor. De garages doen het dagelijks.
- CCvW
- Berichten: 135
- Lid geworden op: 04 jan 2015, 19:38
- Type: Overig R-serie
- Bijz: BMW R850R
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Delft
Re: Revisie gasklephuizen
Tuurlijk heb je gelijk Lemoi, ieder staat vrij in zijn/haar keuze. Die bedrijven doen zeker prima werk. Ik vind het alleen maar leuk af en toe wat reactie uit te lokken. Bovendien werk ik zelf in een garage. Dan leer je het snel. Ik denk dat het moeilijker is om te sleutelen als je alleen het internet hebt, en je opslag.
Leef met vlag en wimpel, maar houd het simpel!
- Ton1959
- Berichten: 3174
- Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R80
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Tilburg
- Locatie: Tilburg
Re: Revisie gasklephuizen
Nog even off topic dan
Er zijn veel mensen die zelf die setjes zullen gaan monteren. En er zullen er genoeg zijn waarbij de motor daarna nog niks beter loopt. Ik werkte zelf mijn halve leven in de garage maar ieder merk en elke motor heeft zo zijn eigen problemen. Dus ik ga ook soms naar de mensen die wel die ervaring hebben omdat ik niet alles weet. En soms is een blik op het forum voldoende om een oplossing te vinden. Mochten mijn gasklephuizen ooit gereviseert moeten worden dan doe ik het zelf waarschijnlijk maar volgens mij was Oscar ook niet echt duur. En ik denk dat Kenny ook zeer redelijk is met zijn prijzen. Sleutelen blijft een vak waar je elke dag weer iets nieuws tegenkomt en je blijft leren. Die ervaring heb je niet in een paar jaar in de garage overigens. Er zijn er die het nooit geleerd hebben.
En zelfs met die ervaring in de garage had je toch nog problemen met het synchroniseren van je R1100R? Het is toch leuk dat je die info toch hier gekregen hebt hé .CCvW schreef:Tuurlijk heb je gelijk Lemoi, ieder staat vrij in zijn/haar keuze. Die bedrijven doen zeker prima werk. Ik vind het alleen maar leuk af en toe wat reactie uit te lokken. Bovendien werk ik zelf in een garage. Dan leer je het snel. Ik denk dat het moeilijker is om te sleutelen als je alleen het internet hebt, en je opslag.
Er zijn veel mensen die zelf die setjes zullen gaan monteren. En er zullen er genoeg zijn waarbij de motor daarna nog niks beter loopt. Ik werkte zelf mijn halve leven in de garage maar ieder merk en elke motor heeft zo zijn eigen problemen. Dus ik ga ook soms naar de mensen die wel die ervaring hebben omdat ik niet alles weet. En soms is een blik op het forum voldoende om een oplossing te vinden. Mochten mijn gasklephuizen ooit gereviseert moeten worden dan doe ik het zelf waarschijnlijk maar volgens mij was Oscar ook niet echt duur. En ik denk dat Kenny ook zeer redelijk is met zijn prijzen. Sleutelen blijft een vak waar je elke dag weer iets nieuws tegenkomt en je blijft leren. Die ervaring heb je niet in een paar jaar in de garage overigens. Er zijn er die het nooit geleerd hebben.
- Andrew
- Berichten: 133
- Lid geworden op: 29 mei 2011, 20:04
- Type: R1200RT
- Land: nl
- Woonplaats of omgeving: Zuid-Oost Friesland
Re: Revisie gasklephuizen
Afgelopen week heb ik mijn rechter gasklephuis gereviseerd met het revisiesetje uit Roemenië.
Op zich was het maar een kleinigheidje.
De linker gasklephuis zat absoluut geen speling op dus deze eerst maar zo gelaten.
Uiteraard heb ik zowel de linker als de rechter gasklephuis schoongemaakt met carburateur reiniger.
Hierbij ook de stationair schroeven niet vergeten.
O-ringen vervangen zodat dit weer 100% in orde is.
Daarna de boel weer afstellen.
Uiteraard eerst synchroonstellen bij stationair toerental.
Linker en rechter schroef 1, 5 slagen losgedraaid als basis om van daaruit verder te werken.
Bij het verdraaien van de rechter schroef gebeurt er nagenoeg niets (de gereviseerde kant).
Kan hem helemaal in draaien en een heel eind losdraaien zonder veranderingen.
Nu heb ik zelf het vermoeden dat de gasklepaanslag ook opnieuw afgesteld moet worden na de revisie.
Echter ik zie dit nergens terug op het forum en ook niet bij de instructie van de Roemeense leverancier.
Door tijdgebrek heb ik nog niet verder getest maar misschien dat iemand hier ervaring mee heeft ?
Op zich was het maar een kleinigheidje.
De linker gasklephuis zat absoluut geen speling op dus deze eerst maar zo gelaten.
Uiteraard heb ik zowel de linker als de rechter gasklephuis schoongemaakt met carburateur reiniger.
Hierbij ook de stationair schroeven niet vergeten.
O-ringen vervangen zodat dit weer 100% in orde is.
Daarna de boel weer afstellen.
Uiteraard eerst synchroonstellen bij stationair toerental.
Linker en rechter schroef 1, 5 slagen losgedraaid als basis om van daaruit verder te werken.
Bij het verdraaien van de rechter schroef gebeurt er nagenoeg niets (de gereviseerde kant).
Kan hem helemaal in draaien en een heel eind losdraaien zonder veranderingen.
Nu heb ik zelf het vermoeden dat de gasklepaanslag ook opnieuw afgesteld moet worden na de revisie.
Echter ik zie dit nergens terug op het forum en ook niet bij de instructie van de Roemeense leverancier.
Door tijdgebrek heb ik nog niet verder getest maar misschien dat iemand hier ervaring mee heeft ?
- Ton1959
- Berichten: 3174
- Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R80
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Tilburg
- Locatie: Tilburg
Re: Revisie gasklephuizen
Heb je wel speling op de gaskabel? En zijn de slangen van je vacuum meter okay?
- Andrew
- Berichten: 133
- Lid geworden op: 29 mei 2011, 20:04
- Type: R1200RT
- Land: nl
- Woonplaats of omgeving: Zuid-Oost Friesland
Re: Revisie gasklephuizen
Hallo Ton.
Vergeten te melden maar inderdaad ik heb overdreven veel speling op de kabels gezet zodat ik zeker weet dat deze geen invloed kunnen uitoefenen.
De slangen van de vacuummeter zijn zo goed als nieuw.
Deze twee opties zijn dus uitgesloten.
Vergeten te melden maar inderdaad ik heb overdreven veel speling op de kabels gezet zodat ik zeker weet dat deze geen invloed kunnen uitoefenen.
De slangen van de vacuummeter zijn zo goed als nieuw.
Deze twee opties zijn dus uitgesloten.
- jfruiter
- Berichten: 160
- Lid geworden op: 28 jun 2014, 12:07
- Type: R1100RT
- Bijz: Ex politie stage 8 chip John Gemi 1150 injectors
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Noordoostpolder
- Locatie: Ens
Re: Revisie gasklephuizen
Hallo Andrew
Als je even zoekt op het forum op gasklephuis - "de verboden schroefjes"
Daar vind je hoe een en ander af te stellen.
Jan
- motor door een rit alvast 'voorverwarmd'
- gaskabel links en rechts op de gasklephuizen (overdreven) veel speling geven
- gasklepaanslagschroef links zover uitdraaien dat je zeker weet dat de gasklep 'in ruststand' is
- TPS zodanig afstellen dat het voltage tussen pen 1 en 4 op de TPS circa 10 Milivolt (= 0,010 Volt) bedraagt. Zeker niet minder! TPS weer 'vastzetten'
- nu de gasklepaanslagschroef links zover indraaien dat je een voltage tussen pen 1 en 4 meet van circa 320 Milivolt (= 0,320 Volt)
- gasklepaanslagschroef met de contramoer borgen en een paar keer 'gas geven' zodat je zeker weet dat de instelling nog 320 Milivolt is (volgens Gerd is de 380 MV van Rob een te hoge waarde, bevestigd door praktijkmetingen)
- koperen stationaire mengselschroeven zowel links als rechts helemaal indraaien
- doordat je deze helemaal indraait weet je zeker dat je puur bezig bent met het synchroniseren van de gaskleppen...
- vacuummeter aansluiten op de nippels onder de gasklephuizen
- ik gebruik al jaren de uiterst nauwkeurige 'jampot/U-slang'-methode
- de motor starten: liep bij mij keurig 800 a 900 toeren
- let op: laat de motor niet te lang draaien. Eventueel koelen met een ventilator
- bij dit toerental de rechter gasklepaanslagschroef zodanig verstellen dat het vacuum links en rechts gelijk is
- nu de koperen stationaire mengselschroeven links en rechts, met behoud van gelijk vacuum, geleidelijk en gelijkmatig uitdraaien totdat bij de warme motor een toerental van 1100 RPM wordt bereikt
- bij mij betekende dat dat ik beide schroeven ongeveer 1 slag moest uitdraaien
- nu de gaskabelspeling op het linker gasklephuis minimaliseren zonder dat het stationaire toerental oploopt
- met de gashandle het toerental opvoeren tot circa 2000 toeren
- nu met nog steeds aangesloten vacuummeter de speling op de rechter gaskabel zodanig afstellen dat ook bij 2000 toeren een gelijk vacuum tussen links en rechts bestaat
Als je even zoekt op het forum op gasklephuis - "de verboden schroefjes"
Daar vind je hoe een en ander af te stellen.
Jan
- motor door een rit alvast 'voorverwarmd'
- gaskabel links en rechts op de gasklephuizen (overdreven) veel speling geven
- gasklepaanslagschroef links zover uitdraaien dat je zeker weet dat de gasklep 'in ruststand' is
- TPS zodanig afstellen dat het voltage tussen pen 1 en 4 op de TPS circa 10 Milivolt (= 0,010 Volt) bedraagt. Zeker niet minder! TPS weer 'vastzetten'
- nu de gasklepaanslagschroef links zover indraaien dat je een voltage tussen pen 1 en 4 meet van circa 320 Milivolt (= 0,320 Volt)
- gasklepaanslagschroef met de contramoer borgen en een paar keer 'gas geven' zodat je zeker weet dat de instelling nog 320 Milivolt is (volgens Gerd is de 380 MV van Rob een te hoge waarde, bevestigd door praktijkmetingen)
- koperen stationaire mengselschroeven zowel links als rechts helemaal indraaien
- doordat je deze helemaal indraait weet je zeker dat je puur bezig bent met het synchroniseren van de gaskleppen...
- vacuummeter aansluiten op de nippels onder de gasklephuizen
- ik gebruik al jaren de uiterst nauwkeurige 'jampot/U-slang'-methode
- de motor starten: liep bij mij keurig 800 a 900 toeren
- let op: laat de motor niet te lang draaien. Eventueel koelen met een ventilator
- bij dit toerental de rechter gasklepaanslagschroef zodanig verstellen dat het vacuum links en rechts gelijk is
- nu de koperen stationaire mengselschroeven links en rechts, met behoud van gelijk vacuum, geleidelijk en gelijkmatig uitdraaien totdat bij de warme motor een toerental van 1100 RPM wordt bereikt
- bij mij betekende dat dat ik beide schroeven ongeveer 1 slag moest uitdraaien
- nu de gaskabelspeling op het linker gasklephuis minimaliseren zonder dat het stationaire toerental oploopt
- met de gashandle het toerental opvoeren tot circa 2000 toeren
- nu met nog steeds aangesloten vacuummeter de speling op de rechter gaskabel zodanig afstellen dat ook bij 2000 toeren een gelijk vacuum tussen links en rechts bestaat
Andrew schreef:Hallo Ton.
Vergeten te melden maar inderdaad ik heb overdreven veel speling op de kabels gezet zodat ik zeker weet dat deze geen invloed kunnen uitoefenen.
De slangen van de vacuummeter zijn zo goed als nieuw.
Deze twee opties zijn dus uitgesloten.
- Andrew
- Berichten: 133
- Lid geworden op: 29 mei 2011, 20:04
- Type: R1200RT
- Land: nl
- Woonplaats of omgeving: Zuid-Oost Friesland
Re: Revisie gasklephuizen
Hallo Jan,
Ik was dit ook al van plan maar was benieuwd of dit altijd moest gebeuren na de revisie.
Ik kom dit namelijk nergens tegen dat dit moet gebeuren.
Groeten,
Andrew
Ik was dit ook al van plan maar was benieuwd of dit altijd moest gebeuren na de revisie.
Ik kom dit namelijk nergens tegen dat dit moet gebeuren.
Groeten,
Andrew
- jfruiter
- Berichten: 160
- Lid geworden op: 28 jun 2014, 12:07
- Type: R1100RT
- Bijz: Ex politie stage 8 chip John Gemi 1150 injectors
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Noordoostpolder
- Locatie: Ens
Re: Revisie gasklephuizen
Als je geluk hebt is er niets versteld ,maar grote kans wel tenslotte is er een nieuwe asje in gekomen.
Ik heb beide kanten gedaan en alles was ontregelt.
Met deze beschrijving alles weer goed gezet en motor loopt weer als een
Jan.
Ik heb beide kanten gedaan en alles was ontregelt.
Met deze beschrijving alles weer goed gezet en motor loopt weer als een
Jan.
Andrew schreef:Hallo Jan,
Ik was dit ook al van plan maar was benieuwd of dit altijd moest gebeuren na de revisie.
Ik kom dit namelijk nergens tegen dat dit moet gebeuren.
Groeten,
Andrew
- Ton1959
- Berichten: 3174
- Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R80
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Tilburg
- Locatie: Tilburg
Re: Revisie gasklephuizen
Hij heeft het asje rechts verrnieuwd en niet links dus dan hoef je niet eens iets te doen met de TPS lijkt mij. Komt er niet ergens valse lucht in? Je had dit probleem hiervoor toch niet?jfruiter schreef:Als je geluk hebt is er niets versteld ,maar grote kans wel tenslotte is er een nieuwe asje in gekomen.
Ik heb beide kanten gedaan en alles was ontregelt.
Met deze beschrijving alles weer goed gezet en motor loopt weer als een
Jan.
Andrew schreef:Hallo Jan,
Ik was dit ook al van plan maar was benieuwd of dit altijd moest gebeuren na de revisie.
Ik kom dit namelijk nergens tegen dat dit moet gebeuren.
Groeten,
Andrew
- jfruiter
- Berichten: 160
- Lid geworden op: 28 jun 2014, 12:07
- Type: R1100RT
- Bijz: Ex politie stage 8 chip John Gemi 1150 injectors
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Noordoostpolder
- Locatie: Ens
Re: Revisie gasklephuizen
Mee eens Ton, als TPS goed staat niet veranderen (na controle) rechts zal de aanslag van de gasklep wel verandert zijn en dus bijgesteld moeten wordenTon1959 schreef:Hij heeft het asje rechts verrnieuwd en niet links dus dan hoef je niet eens iets te doen met de TPS lijkt mij. Komt er niet ergens valse lucht in? Je had dit probleem hiervoor toch niet?jfruiter schreef:Als je geluk hebt is er niets versteld ,maar grote kans wel tenslotte is er een nieuwe asje in gekomen.
Ik heb beide kanten gedaan en alles was ontregelt.
Met deze beschrijving alles weer goed gezet en motor loopt weer als een
Jan.
Andrew schreef:Hallo Jan,
Ik was dit ook al van plan maar was benieuwd of dit altijd moest gebeuren na de revisie.
Ik kom dit namelijk nergens tegen dat dit moet gebeuren.
Groeten,
Andrew
- Andrew
- Berichten: 133
- Lid geworden op: 29 mei 2011, 20:04
- Type: R1200RT
- Land: nl
- Woonplaats of omgeving: Zuid-Oost Friesland
Re: Revisie gasklephuizen
Inderdaad heb ik alleen rechts gedaan en hoeft de TPS niet afgesteld te worden.
Zal alleen de rechter gasklepaanslag opnieuw gaan afstellen.
Maar even zien of daar komend weekend even tijd voor is.
Zal alleen de rechter gasklepaanslag opnieuw gaan afstellen.
Maar even zien of daar komend weekend even tijd voor is.
- Andrew
- Berichten: 133
- Lid geworden op: 29 mei 2011, 20:04
- Type: R1200RT
- Land: nl
- Woonplaats of omgeving: Zuid-Oost Friesland
Re: Revisie gasklephuizen
Kon toch niet tot het weekende wachten
Zojuist volgens de eerder omschreven werkwijze de motor gesynchroniseerd.
Moet zeggen : ook dit was geen gecompliceerde klus.
Half uurtje werk en de motor weer perfect synchroon kunnen krijgen zowel bij stationair als bij ca. 3500 omw/min.
Was dus inderdaad nodig om de gasklepaanslag van de fabrieksinstelling af te halen
Bedankt voor de reacties.
Zojuist volgens de eerder omschreven werkwijze de motor gesynchroniseerd.
Moet zeggen : ook dit was geen gecompliceerde klus.
Half uurtje werk en de motor weer perfect synchroon kunnen krijgen zowel bij stationair als bij ca. 3500 omw/min.
Was dus inderdaad nodig om de gasklepaanslag van de fabrieksinstelling af te halen
Bedankt voor de reacties.