De R1100R en R850R halen volgens de gegevens beide bij 90 constant beide 1 op 21,7 En bij 120 rond de 1 op 17,5.CCvW schreef:Okee, ik heb een betere test gedaan. Ik ben van Wateringen naar Haarlem gereden, en toen naar Rotterdam. In Haarlem heb ik drie verkeerslichten gehad, en in Rotterdam één, voordat ik het tankstation bereikt had. Ik heb 132km gereden, met een constante snelheid van 100km/u. Toen ik moest tanken, zag ik dat ik 6,93L verbruikt heb. Ik heb dus ongeveer 1:19 gereden. Kennelijk is mijn 850 een stuk onzuiniger dan jouw 1100. Raar hoor!
Het afstellen van de potmeter is toch alleen voor de stationairloop? Zo ja vind ik dit vreemd. Want dan is er niets waarmee je het CO kunt afstellen. Mijn motor heeft geen lambda.
Maar ik heb op de navigatie tussen de 97 en 103 gereden en haalde dit laagste verbruik. Ik heb het bij constant 120km op de navigatie nog niet getest maar verwacht wel dat ik dat verbruik ook haal.
Dan zou ik zeggen dat de bougies misschien nog verschil maken. De mijne werd iets zuiniger met de Iridium bougies van NGK en ik gebruik meestal Vpower. Ik houd de bandenspanning vrij hoog voort en ik ben heel precies bij het synchroniseren en afstellen. Ik rijd wel zonder scherm omdat ik het BMW scherm niks vond. Maar ik rijd wel met de topkoffer al is die qua buitenafmeting niet echt groot.