Effect injectors reinigen

Verschijnsel bij BMW boxers; onregelmatig lopen bij constant toerental

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gebruikersavatar
Ton1959
Berichten: 3174
Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R80
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Tilburg
Locatie: Tilburg

Re: Effect injectors reinigen

Ongelezen bericht door Ton1959 »

CCvW schreef:Okee, ik heb een betere test gedaan. Ik ben van Wateringen naar Haarlem gereden, en toen naar Rotterdam. In Haarlem heb ik drie verkeerslichten gehad, en in Rotterdam één, voordat ik het tankstation bereikt had. Ik heb 132km gereden, met een constante snelheid van 100km/u. Toen ik moest tanken, zag ik dat ik 6,93L verbruikt heb. Ik heb dus ongeveer 1:19 gereden. Kennelijk is mijn 850 een stuk onzuiniger dan jouw 1100. Raar hoor!

Het afstellen van de potmeter is toch alleen voor de stationairloop? Zo ja vind ik dit vreemd. Want dan is er niets waarmee je het CO kunt afstellen. Mijn motor heeft geen lambda.
De R1100R en R850R halen volgens de gegevens beide bij 90 constant beide 1 op 21,7 En bij 120 rond de 1 op 17,5.
Maar ik heb op de navigatie tussen de 97 en 103 gereden en haalde dit laagste verbruik. Ik heb het bij constant 120km op de navigatie nog niet getest maar verwacht wel dat ik dat verbruik ook haal.
Dan zou ik zeggen dat de bougies misschien nog verschil maken. De mijne werd iets zuiniger met de Iridium bougies van NGK en ik gebruik meestal Vpower. Ik houd de bandenspanning vrij hoog voort en ik ben heel precies bij het synchroniseren en afstellen. Ik rijd wel zonder scherm omdat ik het BMW scherm niks vond. Maar ik rijd wel met de topkoffer al is die qua buitenafmeting niet echt groot.
Gebruikersavatar
Baird
2023
2023
Berichten: 4304
Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: Effect injectors reinigen

Ongelezen bericht door Baird »

Vandaag maar eens een injector-test gedaan, het spul open gepeuterd en de injectoren om en om op een stuk karton laten spuiten. Het waren miezerig kleine nevel-straaltjes als ik dat vergelijk met het filmpje van BMW North Illinois. Dat filmpje ging over een 1100 met 1 openingl i.p.v. mijn 1150 met 4 openingen dus dat kon het verschil wel eens zijn. Wel waren links en rechts op het oog gelijk aan elkaar en omdat ook het verbruik niet tegenvalt is mijn aanname dat het wel in orde is. Bij wat verder peuteren bleek dat er een gaskabel aan het tieren is, mooie klus om tijdens de 'winterstop' tussen Kerst en Oud & Nieuw de kabels preventief te vervangen.
Met vriendelijke motorgroet
BeRT



R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
Gesloten

Terug naar “Over: Konstantfahruckeln (KFR), Afstelling”