Custom chip

Verschijnsel bij BMW boxers; onregelmatig lopen bij constant toerental

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
CCvW
Berichten: 135
Lid geworden op: 04 jan 2015, 19:38
Type: Overig R-serie
Bijz: BMW R850R
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Delft

Custom chip

Ongelezen bericht door CCvW »

Deze chip vervangt de oude inspuitchip. Deze chip word geclaimd het volgende effect te hebben.

https://www.facebook.com/bmwmotochip/



http://ukgser.com/forums/showthread.php ... Chip/page3

Hier staat wat het doet.


Ik ben benieuwd wat er met mijn motor zou gebeuren als ik een k&n filter zou monteren, grote aanzuigbuizen, de chip, en tills injectors. (Lazer uitlaat en iridium bougies heb ik al)
Leef met vlag en wimpel, maar houd het simpel!
Inspector Gadget

Re: Custom chip

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Ik heb een zelfde soort oplossing ooit gebruikt, maar dan van de firma Laser, op mijn (1999) 1100RT.
Gemonteerd door MSA, gekocht bij Jos Smit motoren. _004

Wat Kenny & ik gelijk bemerkte;
De motor ging flink rijker lopen, ik vond het nogal stinken. Als bestuurder! :$
Kenny, die in de auto (!) achter mij reed, melden een nog sterkere (brandstof) walm. Nie goe dus.

In de 1e én de 2e versnelling slipte het achterwiel, als ik niet oppaste. :$
Dus heel veel te veel motorvermogen, ongeloofloos.
Het is ff leuk een "raket op wielen" te hebben maar het was heel moeilijk te doseren.
Ook nie goe dus.

For the record, ik had reeds gemonteerd een Laser uitlaatdemper, K&N luchtfilter, Sebring uitlaatbochten (= open, zonder katalysator) en Brisk bougies.

Na 2 dagen moeten besluiten om de chip weer te demonteren.
Ultimo bleek de Laser chip bedoelt te zijn voor motoren met (alleen) een CO2 potmeter, en had ik de lambda-sondes moeten loskoppelen en een CO2 potmeter moeten monteren. :(
(de code-plug had ik ook verwijdert, oftewel de nood-loop programma forceren, zoals aangegeven in de instructies van de firma Laser)

Belangrijk is dat je navraagt bij de fabrikant over het bovenstaande (lees: wat jij al hebt of gaat aanpassen op je motor) en welke uitvoering van jou motor;
Met of zonder katalysator, of je nog iets met de code-plug moet doen, en heel belangrijk, en of jou motor (CO2 potmeter of lambda-sonde) in die uitvoering ondersteund gaat worden door die chip.
Gesloten

Terug naar “Over: Konstantfahruckeln (KFR), Afstelling”