Oplossing KFR Recyclizer

Verschijnsel bij BMW boxers; onregelmatig lopen bij constant toerental

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Poll voor degene die de KFR Recyclizer heeft geinstalleerd.

Rijdt beduidend beter
128
72%
Merk geen verschil
35
20%
Rijdt juist slechter
15
8%
 
Totaal aantal stemmen: 178

vioma

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Ongelezen bericht door vioma »

Ik heb een mailtje gestuurd naar de fabriekant van de recyclizer met de vraag of ze allemaal hetzelfde zijn , en wat zij er van vinden dat een recyclizer van een 1100 RT het goed doet op een 1150 GS
Hier het antwoord:
Beste Peter,
De ReCyclizer voor de 1100 en de 1150 zijn wel verschillend,
maar als hij het goed doet is het prima toch. Eerst waren ze
allemaal hetzelfde, maar we hebben toen een andere versie
gemaakt voor de 1150 zodat hij wat beter zou werken.
Mvg Carli
Gebruikersavatar
PD850RT
Berichten: 58
Lid geworden op: 08 okt 2009, 21:23
Type: R1200RT
Bijz: Antracietgrijs
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Nijmegen
Locatie: Nijmegen

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Ongelezen bericht door PD850RT »

Nou na al deze goede berichten over de Recyclizer er ook maar eentje aangeschaft voor mijn R850RT. Bij dit type motoren is het KFR iets minder dan bij zeg een 1100/1150 en/of 1250 maar ik vond toch dat m.n. het soms bruuske oppakken van de motor best irritant. Ook het "hakken" van de motor kon volgens mij minder. Na het monteren van de ReCyclyzer ben ik echt verbaasd over het goede effect wat dit kleine apparaatje teweeg brengt. Meer power van onderuit en vlotter oppikken van het gasresponse vind ik al een hele verbetering en dit rijdt een stuk fijner. Daarnaast loopt de fiets op de snelweg mooier rond, trilt iets minder en ook bij het stationair lopen overigens draait e.e.a. gelijkmatiger en mooier rond. Ik zag ergens op het forum het vergelijk zonder de Recyclyzer het gevoel te hebben met een veel te zware passagier(e) achterop te rijden en niet goed vooruit te komen en dat dat tot het verleden behoorde. Dat gevoel heb ik ook echt ervaren, had altijd het gevoel wat tekort te komen (tja bij een 850 is dat al een paar cc.'s en pk's tekort maar dat bedoel ik hier niet...) daarnaast vind ik het motorgeluid (ook gezien op het forum) mooier/rustiger en al met al ben ik een hele tevreden klant. Heb wel de Motronics gereset, voor de zekerheid. Duurde even een paar km.'s voordat e.e.a. weer op orde was maar daarna was het resultaat gewoon heel goed.
Weer een tevreden BMW-rijder dus waarvan ik mij toch écht afvraag waarom BMW, ondanks de geldende strenge milieu-eisen, dit niet anders voor elkaar krijgt.....
Binnen een dag na de bestelling/betaling had ik e.e.a. al thuisgezonden gekregen, vol verwachting wilde ik dit gaan monteren maar na uitpakken van het geheel bleek dat de aansluitstekker was gebroken tijdens de postverzending. Eén mailtje naar Carli(www.novitech.nl) en het was een dag later opgelost. Ze stuurde me gelijk een nieuwe en de oude kon retour. Klasse!
Oja...het benzineverbruik zou ik haast vergeten te vermelden. Door m.n. het hogere fungehalte ga je zeker in het begin iets meer gassen en verder in de toeren doortrekken maar dat is meer om het uitproberen hoe dit alles regaeert. Het verbruik valt best mee van normaal 1 op 18,5 nu naar 1 op 18,4 en dan heb ik mijn fiets echt niet ontzien. Rustig rijdend van lage toerentallen latenopkomen zonder terug te schakelen werkt ook veel beter en echt goed en dat kost iets minder aan benzine. Over het algemeen scheelt het niet veel met mijn vorige verbruik dus.
Een echte aanrader dus!
Div. motoren gehad, m.b.t. BMW; K75, K1100LT, K1200GT, R850RT en R1200RT (2)
Gebruikersavatar
mveenstra
Berichten: 282
Lid geworden op: 29 nov 2010, 15:34
Type: R1100RT
Bijz: Corbin zadel
V-stream scherm
Stuurverhogers
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: Baarn/Terschuur
Locatie: Baarn

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Ongelezen bericht door mveenstra »

Zaterdag een recyclizer bij opapak opgehaald en hij heeft het ook meteen voor me aangesloten. Echte geweldig. De kfr is niet helemaal weg. Maar wel voor 90% het is dat ik er op let anders zou ik het niet eens merken. Het werkt echt fantastisch, Ik denk dat ik wel het advies van opapak ter harte neem en het voor 100% laat verhelpen door kenny. Maar voorlopig ben ik met de recyclizer al een heel eind op weg.
Groetjes Mike,

Het is maar weer gebleken een RT rijd het beste met 100% afstelling. Iedere afwijking heeft effect op haar rijgedrag.
Gebruikersavatar
mveenstra
Berichten: 282
Lid geworden op: 29 nov 2010, 15:34
Type: R1100RT
Bijz: Corbin zadel
V-stream scherm
Stuurverhogers
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: Baarn/Terschuur
Locatie: Baarn

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Ongelezen bericht door mveenstra »

excuus dubbele post.
Laatst gewijzigd door mveenstra op 21 nov 2011, 13:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Mike,

Het is maar weer gebleken een RT rijd het beste met 100% afstelling. Iedere afwijking heeft effect op haar rijgedrag.
sanderh

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Ongelezen bericht door sanderh »

Had er ook een recyclizer op zitten en ben er ook van overtuigd dat het wat doet, maar...
ben ook van mening dat mijn motor na goed afstellen (in dit geval door Kenny) helemaal KFR vrij is.
Hij loopt zijdezacht als een zonnetje rond.
Tijdens file rijden geen kik of hik, maar heel lekker constant toerental.
stationair net iets boven de 1000 toeren, heel rustig en gelijkmatig.
Op de snelweg bij 3000 of 4000 toeren ook geen kik en ik ervaar minder trillingen.
Heb dus momenteel de recyclizer er ook af.
RHarryRT

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Ongelezen bericht door RHarryRT »

Sander,

Ik heb de zelfde ervaring als jij,laat je rt goed afstellen door een vakman en alle problemen zijn verleden tijd.
Mijn rt 1100 is in onderhoud bij Kempenaar in twello,een echte vakman die niet snel tevreden is en voor redelijke prijs werkt.
Wel moet ik toegeven dat aan het einde van zomer de motor wat minder ging lopen en het euvel weer terug kwam maar er waren inmiddels 10000 km mee gereden.Vorige week heeft hij weer volledige onderhouds beurt gehad,en er staat weer een naaimachine in de schuur zo mooi lopen dat hij doet.

Gr harry
rtreffen2011
Gebruikersavatar
mveenstra
Berichten: 282
Lid geworden op: 29 nov 2010, 15:34
Type: R1100RT
Bijz: Corbin zadel
V-stream scherm
Stuurverhogers
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: Baarn/Terschuur
Locatie: Baarn

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Ongelezen bericht door mveenstra »

van de week rond gereden zonder dat gele blokje er in. Wat een verschil zeg hij rijd nu veel soepeler. Hij verbruikt nu wel iets meer dat wel. hij rijd nu 1:18 (overigens is het voor mij ook een sport om zo min mogelijk te verbruiken) de Recyclizer heb ik er nog wel tussen zitten. Dat geeft toch net een beetje meer trekkracht onderin. Maar voor het kfr hoeft hij er niet meer tussen. Ook merk ik dat nu ik dat gele blokje er uit heb gehaald ik mijn choke niet meer gebruik. Maar dit zou ook kunnen komen omdat ik er andere bougies in heb gezet. Had ik eigenlijk apart moeten doen dan had ik dit kunnen uitsluiten. Maar goed ga ze er nu niet meer uit halen.

Helaas staat de dame nu even stil. Want de achterband is lek. Maar vanavond ga ik naar kenny de band laten vervangen. dus hopelijk heb ik van de week meer resultaten. Als hij zo blijft rijden ben ik te vrede. Als er dan een grote beurt nodig is voor de dame dan zal ik het meteen goed laten oplossen door kleppen te stellen en dergelijke (uiteraard bij kenny)
Groetjes Mike,

Het is maar weer gebleken een RT rijd het beste met 100% afstelling. Iedere afwijking heeft effect op haar rijgedrag.
Mike Philippens

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Ongelezen bericht door Mike Philippens »

Even een leuk verhaaltje tussendoor: ik ben ook aangemeld op het forum van de BMW Motorcycle Owners of America in verband met een reis naar de VS. Ook daar natuurlijk gesputter over KFR, en iemand kwam aanzetten met een apparaat dat heel erg op de Recyclizer leek, maar $149 kost... Ik gaf aan dat het slechts een weerstandbrug betreft en dat ie dat bedrag niet moet betalen voor zoiets. Mensen daar ook weer blij, en even later krijg ik een berichtje van iemand waar ik al eerder contact mee had gehad. Die mevrouw had nl 8 jaar in Nederland gewoond en voelde zich een beetje landgenoot. Het leuke is dat zij achter de Recyclizer zit/zat. Haar man heeft 'm bedacht en ontwikkeld, en zij soldeerde ze in elkaar... Nu ze in de VS wonen, doet hun dochter het. Wat is de wereld toch klein, niet?

Overigens ging het om dit ding: BoosterPlug

Deze heeft dan wel een extra temperatuursensor die je zelf mag plaatsen waar je wilt (of denkt dat het zinvol is). Het idee hierachter is dat ie ook rekening houdt met omgevingstemperatuur en niet alleen luchttemperatuur om wat meer te variëren. Geen idee of dit echt wezenlijk beter werkt als de Recyclizer, maar ook deze is te duâh...een meneer in België maakt ze voor €42 (met die extra sensor). Men kopieert maar raak zo te zien.

Momenteel zijn een aantal mensen op AdvRider steken de koppen bij elkaar om wéér een eigen oplossing te bedenken. Het moet je hobby maar zijn... ;)
Gebruikersavatar
mveenstra
Berichten: 282
Lid geworden op: 29 nov 2010, 15:34
Type: R1100RT
Bijz: Corbin zadel
V-stream scherm
Stuurverhogers
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: Baarn/Terschuur
Locatie: Baarn

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Ongelezen bericht door mveenstra »

nou de wereld is inderdaad heel klein. Maar ik moet zeggen ik ben ze zeer dankbaar. Al is het dan niet de meest ideale oplossing voor een tijd is het er prima mee te doen en dan is het een goedkope oplossing. Zeker als je net zo als ik net een motor hebt gekocht en dan even niet zo veel geld bij elkaar hebt om bv langs Kenny te gaan. (wat ik overigens nu wel ga doen. Want het is toch geen 100% oplossing)

[groet]

Mike
Groetjes Mike,

Het is maar weer gebleken een RT rijd het beste met 100% afstelling. Iedere afwijking heeft effect op haar rijgedrag.
Gebruikersavatar
mveenstra
Berichten: 282
Lid geworden op: 29 nov 2010, 15:34
Type: R1100RT
Bijz: Corbin zadel
V-stream scherm
Stuurverhogers
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: Baarn/Terschuur
Locatie: Baarn

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Ongelezen bericht door mveenstra »

nou gister bij Kenny geweest echt in 1 woord GEWELDIG. Hij heeft het kfr probleem voor de volle 100 procent opgelost. ook heeft hij alles opnieuw afgesteld en mijn dame meteen een grote beurt gegeven. Kan niet anders zeggen dan dat ik zeer te vrede ben. Ze rijd nu echt als een zonnetje en alle mogelijke oplossingen die ik gedaan had om het kfr op te lossen zijn nu allemaal weg. Ook het benzine gebruik is weer goed op peil. kortom Kenny BEDANKT.
Groetjes Mike,

Het is maar weer gebleken een RT rijd het beste met 100% afstelling. Iedere afwijking heeft effect op haar rijgedrag.
Reddog

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Ongelezen bericht door Reddog »

Ik reed voorheen met Recyclizer maar ik vond dat deze nog steeds niet helemaal stabiel liep bij een constant toerental, nu heb ik afgelopen week Iridium bougies gemonteerd en een K&N filter.
WAT EEN VERSCHIL!! hij rijd nu stukken beter en dat zonder Recyclizer, hij snort nu bij een constant toerental zonder een keer over te slaan.

Nu las ik in een ander topic dat men problemen had over de 200 kmh te komen, ik moet zeggen dat dit nu een "makkie" is Big RT Smile

Dit had ik veel eerder moeten doen, dus voor anderen een aanrader.
Remko

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Ongelezen bericht door Remko »

Vandaag werd ik blij verrast met een Recyclizer op de deurmat! Big RT Smile

Na deze in 20 seconden geïnstalleerd te hebben op mijn R1100R ben ik gelijk een stuk gaan rijden en dan met name langzame stukken in de bebouwde kom e.d. omdat ik daarmee het meest oncomfortabel reed
Resultaat is echt verbluffend!

Geen geschommel en geschok meer, ik kan nu ook bijvoorbeeld in de 2de versnelling de bocht door zonder dat hij begint te bokken. Kortom de motor reageert op alles veel rustiger.
Hierna ben ik op een constant toerental gaan rijden om te zien of hierbij ook de KFR symptomen weg waren en dat was inderdaad het geval.
Bijkomend voordeel is inderdaad ook dat de motor onderin meer purrie lijkt te hebben en wat directer op het gas reageert.

Al met al zijn deze 35 euro goed besteed en raadt ik het iedereen aan die bovengenoemde problemen heeft met zijn motor!

Groeten,

Remko
mats1

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Ongelezen bericht door mats1 »

Een voorzichtige vraag:

Wie heeft er recentelijk een KFR recyclyzer besteld? Ik heb de mijne gelijk na aankoop motor besteld, en kreeg pas dagen later reactie. Men vertelde mij dat het gelijk verstuurd zou worden. Na mijn vakantie was er nog steeds geen recyclyzer, dus vorige week dinsdag is mij beloofd een nieuwe op te sturen.En nog steeds niets binnen.

Ik vind het erg jammer, want ik merkte bij mijn vorige dat het echt goed werkt. Heeft anders iemand nog eentje liggen?

Weet er iemand of het bedrijf van eigenaar verandert is?

Dank en groet,

Mats
Remko

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Ongelezen bericht door Remko »

mats1 schreef:Een voorzichtige vraag:

Wie heeft er recentelijk een KFR recyclyzer besteld? Ik heb de mijne gelijk na aankoop motor besteld, en kreeg pas dagen later reactie. Men vertelde mij dat het gelijk verstuurd zou worden. Na mijn vakantie was er nog steeds geen recyclyzer, dus vorige week dinsdag is mij beloofd een nieuwe op te sturen.En nog steeds niets binnen.

Ik vind het erg jammer, want ik merkte bij mijn vorige dat het echt goed werkt. Heeft anders iemand nog eentje liggen?

Weet er iemand of het bedrijf van eigenaar verandert is?

Dank en groet,

Mats

Ik heb hem zo 4 dagen voor bovenstaande post besteld.
Wel nog even een mailtje gestuurd omdat je nergens een bevestiging van krijgt maar na een aantal dagen na de bestelling lag er keurig een envelopje op de deurmat. :)
mats1

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Ongelezen bericht door mats1 »

vanmiddag dan eindelijk de Recyclizer ontvangen. Was kennelijk niet goed over gekomen bij Carli.

Alles in orde dus. En nu gauw erop zetten en gaan genieten.......als de regen weg is natuurlijk...
Gebruikersavatar
mveenstra
Berichten: 282
Lid geworden op: 29 nov 2010, 15:34
Type: R1100RT
Bijz: Corbin zadel
V-stream scherm
Stuurverhogers
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: Baarn/Terschuur
Locatie: Baarn

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Ongelezen bericht door mveenstra »

Gister heeft Kenny bij mij brisk bougies geinstalleerd. Wat een verschil zeg. Dit haalde bij mij de kfr pas echt weg. Eerst alles afstellen daarna deze bougies er in en weg is de kfr. Het heeft even geduurd maar eindelijk is het helemaal weg. Dus ook bij deze heeft kenny weer een zeer te vrede klant er bij.

Big RT Smile

_004 _004 _004 _004 _004 _004 _004
Groetjes Mike,

Het is maar weer gebleken een RT rijd het beste met 100% afstelling. Iedere afwijking heeft effect op haar rijgedrag.
Inspector Gadget

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

En heb je die Recyclizer-dinges nog gemonteerd zitten?
Ik zou ook eens zonder dat ding gaan rijden en ervaren hoe dat voelt.
Zal ook iets gaan schelen in je portemonnee qua brandstofverbruik, en dat is geen slecht idee met de huidige brandstofprijzen. :$
mats1

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Ongelezen bericht door mats1 »

Ik vind toch dat de Recyclizer bij een R1100RT altijd een betere prestatie geeft, ook al is de motor zeer goed afgesteld.

Mijn motor is het beste bewijs hiervoor.

Het KFR was al bijna weg door een goede afstelling, kleppen gesteld, goed afgestelde elektronika en irridium bougies. Echter, als je bvb in de 4e versnelling naar de 60 zakt, en weer optrekt tot de 120, (oftewel tussen de 2500 en 3500 toeren) heb je in dat gebied veel beter en regelmatiger optrekken van de motor, en geen KFR. of als je hem rond de 80 in de 3de versnelling houdt, zeg maar net voor het overschakelen naar 4, merk je toch aanzienlijk verschil met of zonder.

Zonder de Recyclizer gaat het ook, maar juist in bovengenoemde situaties merk je het toch.

Ik rijd 1 op 18 met mijn R1100RT, maar ik ben dan wel een vrij rustige rijder. Zonder de Recyclizer reed ik 1 op 18.5 / 19.5, voor mij is dat verschil goed te overzien.

Ik heb vooral over het hele gebied meer trekkracht. En dat is ook lekker rijden ;)
Berini

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Ongelezen bericht door Berini »

[groet] Bij de kleine beurt (30000) de kleppen laten stellen en vervolgens zo'n 8000 kilometer gereden zonder problemen.
Maar toen begon het weer, enorm pingelen bij ongeveer 2700 toeren en de motor reageerde nogal traag.
Alles gemeld bij de grote beurt (40.000) en extra aandacht voor het probleem gevraagd.

Jullie raden het al, een forse rekening voor de grote beurt en geen verbetering maar de motor was nog luier.
Weer terug en de motor aan de computer, nieuwe software en het probleem zou opgelost moeten zijn.
HELAAS, beef even slecht.

Vervolgens een recyclizer besteld en gemonteerd.

Ik vind het resultaat werkelijk verbluffend, enorme trekkracht en lekker soepel rijden.
Brandstofverbruik van 4,7 per 100km wel naar 5,2.

in september is de 1200rt weer aan een beurt toe en ga dan niet meer naar mijn dealer maar zoek een echte monteur die eens goed naar de afstelling wil kijken.
Voorlopig dus nog een paar duizend kilometer te gaan met het wonderstekkertje. :lol: :lol:
Gebruikersavatar
Baird
2023
2023
Berichten: 4304
Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Ongelezen bericht door Baird »

Berini schreef:[groet] Bij de kleine beurt (30000) de kleppen laten stellen en vervolgens zo'n 8000 kilometer gereden zonder problemen.
Maar toen begon het weer, enorm pingelen bij ongeveer 2700 toeren en de motor reageerde nogal traag.
Alles gemeld bij de grote beurt (40.000) en extra aandacht voor het probleem gevraagd.

Jullie raden het al, een forse rekening voor de grote beurt en geen verbetering maar de motor was nog luier.
Weer terug en de motor aan de computer, nieuwe software en het probleem zou opgelost moeten zijn.
HELAAS, beef even slecht.

Vervolgens een recyclizer besteld en gemonteerd.

Ik vind het resultaat werkelijk verbluffend, enorme trekkracht en lekker soepel rijden.
Brandstofverbruik van 4,7 per 100km wel naar 5,2.

in september is de 1200rt weer aan een beurt toe en ga dan niet meer naar mijn dealer maar zoek een echte monteur die eens goed naar de afstelling wil kijken.
Voorlopig dus nog een paar duizend kilometer te gaan met het wonderstekkertje. :lol: :lol:
Lijkt op de lucht temp sensor die niet altijd weet waar hij voor ingekocht is en die blijkbaar i.c.m. de Rec wel goed zijn werk doet. Ik maak niet zo gauw reclame maar dit lijkt me iets voor Kenny of Oscar.
Met vriendelijke motorgroet
BeRT



R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
M.H.

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Ongelezen bericht door M.H. »

Goedendag,

wie in de buurt van Utrecht heeft een Recyclizer op z'n R1150RT monospark (bouwjaar 2002)?
Zou ik deze eens mogen proberen?
EURO 35,- is niet veel geld, maar in deze (crisis :roll: )tijd nog altijd veel geld.

Gisteren is mijn motor op mijn verzoek wederom bij MotoPort afgesteld voor het KFR-en, maar niet tot mijn tevredenheid.
De werkplaatschef gaf aan dat dit ook nooit te verhelpen is, maar ik wil het zeker gaan proberen met de Recyclizer

Alvast bij voorbaat dank voor jullie reacties.

Gegroet,
Marcel
Gebruikersavatar
BeemerBert
Berichten: 522
Lid geworden op: 21 jan 2009, 22:38
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: De Mergelandroute
Locatie: Heerlen

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Ongelezen bericht door BeemerBert »

Denk dat het makkelijker is om eens bij Kenny langs te gaan.

Genoeg tevreden klanten met een perfect afgestelde RT te vinden hier _004
M.H.

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Ongelezen bericht door M.H. »

Hallo Bert,

dank je wel voor je reactie _004

Inderdaad kan ik natuurlijk ook langs de BMW-dokter Kenny gaan, maar omdat ik toch heel veel lovende reacties op deze Recylizer heb gelezen (zelf jij, die eigenlijk dit "draadje" in september 2009 bent gestart was toen razend enthousiast; je noemde het zelf een "super oplosising) wil ik dus toch ook hiermee proberen het KFR-en op te lossen.

Dus vandaar mijn oproep om dit apparaatje van iemand te mogen lenen om het uit testen.
En inderdaad; werkt dit niet, dan ga ik een afspraak maken bij Kenny.

Gegroet vanuit Utrecht,
Marcel
Gebruikersavatar
BeemerBert
Berichten: 522
Lid geworden op: 21 jan 2009, 22:38
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: De Mergelandroute
Locatie: Heerlen

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Ongelezen bericht door BeemerBert »

Hallo Marcel,

Bedoelde ook meer te zeggen dat je bij een motorzaak waar de werkplaatschef zegt : die dingen zijn nooit perfect af te stellen, in de toekomst beter weg kunt blijven. Vandaar mijn verwijzing naar Kenny.

Ik hoop dat je iemand in de buurt vindt met een Recyclizer om te testen, want zelfs met een perfect afgestelde RT zul je er nog voordeel van ondervinden.
Big RT Smile

Groet, Bert
Inspector Gadget

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Marcel,

Laat mij je coachen 8-) ;)

KFR is een symptoom van afstelling, meestal onnauwkeurig en wellicht soms onjuiste afstelling.
Ik geef ruiterlijk toe dat zo'n recycliser-onding deels een KFR probleem kan oplossen.
Maar het is symptoombestrijding, geen oplossing van je probleem.

Toen ik mijn -1100- kocht, was de enige mate voortbeweging KFR, letterlijk.
Vandaar dat ik toen op jacht ging naar alle informatie over de -1100- en bij de BMW R1100RT Blog terecht kwam, tegenwoordig genaamd RT-forum.

Om optimaal van je -1100- te kunnen genieten moet je eerst het KFR probleem via betere afstelling oplossen en pas dan eventueel zo'n recycliser-ding overwegen.

Nadat Kenny mijn -1100- onderhanden genomen had, is dat tot op de dag van vandaag, 1 van de best rijdende (en pittige) motoren geweest die ik ooit bereden heb.
En menig een op het RT-forum heeft er ook op mogen rijden om verschillende redenen (hyperpro veren, stuurverhogers, etc) en bevestigen stuk voor stuk dat het een heerlijk rijden motor is.

Mijn klemmende advies is om, terwijl je wacht op het mogen lenen van zo'n recycliser, een afspraak te maken met Kenny voor het afstellen van je motor.
Als dat je KFR probleem niet oplost, wil ik met alle plezier de taart-weddenschap nogmaals uitleggen.
Alleen zal ik een nieuwe taart moeten gaan kopen, omdat die taart al 2 jaar geen aanspraak op gemaakt is en niet meer geschikt is voor consumptie. :shock:

Investeer je tijd en geld in het goed laten afstellen en daarmee oplossen van het KFR probleem, en als dan het moment daar is dat je ooit zo'n recycliser-ding mag/kan lenen, probeer het dan uit of dat nog het laatste extra stukje comfort geeft die je wenst.

Het is geen oplossing van KFR, dat is goed onderhoud en afstelling.
Zo'n recycliser zorgt voor meer brandstof-inspuiting, waardoor de motor iets lekkerder "rond" gaat lopen.
Mits je motor voorzien is van een lamba-sensor, en dat is ook niet altijd het geval.
(dan weer wel een CO2-potmeter, en daar werkt juist zo'n weerstandstuning veel minder goed, maar dat is een andere discussie)

Anders is het m.i. de omgekeerde wereld, je motor is nu eenvoudig weg niet goed genoeg afgesteld.
Ik ben zeker niet tegen zo'n recycliser-ding, maar het vraagt wel de goede benadering en de juiste verwachtingen versus wat het kan doen voor je.
Dat is wat ik probeer duidelijk te maken.

Hopelijk zie je de logica en argumentatie, dat voorkomt teleurstellingen achteraf.
M.H.

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Ongelezen bericht door M.H. »

Hallo Bert & DDM,

Beide heel erg bedankt voor jullie snelle en eerlijke reactie _004 _004 _004 _004

Dat is toch wel het mooie en fijne van dit prachtige forum; je wordt hier als een klant (ik moet eigenlijk zeggen KONING) behandeld.
Geen afwimpelverhaal o.i.d. , maar eerlijke en door ervaring gekregen antwoorden.

Jullie beide hebben me overtuigd; ik ga Kenny benaderen voor het maken van een afspraak.
En ik zal hierna dan ook mijn ervaring met deze wonderdokter hier op dit forum vermelden.

Gegroet uit Utrecht,
Marcel
Kees Jan

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Ongelezen bericht door Kees Jan »

Wat mij betreft, eerst de motor goed laten afstellen, dan rijden.

Wil je de motor nog beter laten lopen dan zou ik geen recyler monteren, dit is een paardemiddel met een beperkte invloed. Veel beter is om een Rapid Bike te installeren en deze op de testbank te laten afstellen. Kost wat meer maar dan heb je ook wat.

Ik heb het in het verleden op mijn 1200GS laten doen, wat resulteerde in een volledige gedaante verwisseling, en ga het waarschijnlijk ook weer op mijn 2011RT realiseren. Wel ga ik eerst een proefrun op de testbank (kosten ca € 80) maken zodat je van te voren kunt zien of het zinvol is.

Groet,
Kees Jan
Inspector Gadget

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

_004 KFR is een complex probleem met een eenvoudige oplossing, goede afstelling en onderhoud.
Puur door de keuzes van Herrn. BMW is de boxer van huis uit nogal gevoelig zodra onderhoud achterwegen blijft, of afstellen niet de tijd voor genomen wordt om het juist te doen.
Je kunt KFR krijgen door vervuilde bougies, of, als je niet de juiste bougies hebt, of tijdens het onderhoud vervangt men niet tijdig de bougies.
Omdat de boxer motor er eenmaal gevoeliger voor is.
Maar ook problemen met de brandstoftoevoer, bijvoorbeeld ernstig vervuilde brandstoffilter.
En dat filter is knap lastig om te vervangen, ik schat in dat lang niet altijd dat filter tijdig daardoor vervangen wordt.

En Kenny is zo iemand die het geduld en ervaring heeft om jou probleem te begrijpen en te helpen oplossen.
Anders kom ik met alle genoegen langs met de beloofde taart (of andere versnapering).
Serieus.

En in een ander (nieuw) draadje wil ik (en vele anderen) ook best de ervaringen delen over andere oplossingen zoals chiptuning, rapidbike en nog meer van dat soort oplossingen.
Dit draadje gaat over de recyclizer en in hoeverre je dat moet gaan zien als een KFR oplossing.

Ik ben in ieder geval benieuwd. _004
Proof me wrong, I dare you. :lol:
Gebruikersavatar
mveenstra
Berichten: 282
Lid geworden op: 29 nov 2010, 15:34
Type: R1100RT
Bijz: Corbin zadel
V-stream scherm
Stuurverhogers
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: Baarn/Terschuur
Locatie: Baarn

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Ongelezen bericht door mveenstra »

hoe je het ook went of keert een Recyclizer is NIET de oplossing voor het KFR probleem. Het helpt enig zins het probleem verminderen maar absoluut niet weg halen. Een boxer is zo in te stellen dat hij kfr vrij is zonder Recyclizer en zonder enige extra's. Maar ik heb gemerkt dat dit niet zo simpel is als het lijkt. Bij die van mij was er veel mis. De meeste dingen heeft kenny allemaal verholpen en nu hoef ik alleen nog maar te zorgen dat de instellingen goed blijven. Dit is allemaal vrij simpel zelf te doen.

Maar eer dat dit allemaal zo was, was ik wel een hele tijd verder. Ik heb veel dingen geprobeerd en buiten het synchroniseren en kleppen stellen om. Was de Recyclizer de beste oplossing. Maar het belangrijkste blijft het afstellen.

Daarbij blijf ik ook zeggen. Dat je Beemer goed onderhouden echt een heel belangrijk punt blijft. Ik kies er voor om dit door Kenny te laten doen. Maar de kleine dingen doe ik het liefste zelf. Ook het synchroniseren kan ik zins kort zelf en ik merk dat dit voor mij heel veel verschil maakt. Ook al lijkt de afwijking nog zo klein.
Groetjes Mike,

Het is maar weer gebleken een RT rijd het beste met 100% afstelling. Iedere afwijking heeft effect op haar rijgedrag.
Gebruikersavatar
Corné
Berichten: 56
Lid geworden op: 29 nov 2009, 16:57
Type: R1250RT
Bijz: 2021, adaptive, comfort, dynamic
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Oeffelt
Locatie: Oeffelt, Gelderland

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Ongelezen bericht door Corné »

Momenteel zijn een aantal mensen op AdvRider steken de koppen bij elkaar om wéér een eigen oplossing te bedenken. Het moet je hobby maar zijn... ;)
Interessante link ja, met veel info. Waaruit blijkt dat de Nederlandse Recyclyzer (zonder thermosensor) de eenvoudigste is met alleen een vaste weerstand.
De Deense Boosterplug van Jens Lyck en de Belgische Accelerator van Marc Vernackt van Sol2 Solid Solitions hebben naast een vast weerstandje een thermometer met variabele weerstand om de omgevingstemperatuur te meten.

De Amerikaanse IICE Air (deel 1 van 4 modificaties voorlopig) van Jim "Poolside" heeft daarnaast ook nog een zelf instelbare unit.
Hij weet blijkbaar echt waar hij het over heeft en heeft de knowhow om echt iets nuttigs zelf te ontwerpen.
Deze automotive elektrotechnisch ingenieur komt binnenkort met deel 2: de IICE Cool, die ook kijkt naar de olie- en koelvloeistof temperatuur.
Je hebt hiervoor deel 1 nodig omdat het modulair op elkaar is afgestemd. (De slimmerik).
http://www.advrider.com/forums/showpost.php?p=14649263

Het zijn allen (relatief goedkope) externe verbeteringen van het EFI (electronic fuel injection) systeem af fabriek.
Alles bij elkaar verbeterd het de performance volgens hem met 80-90% max.
Uiteraard dient de boxer eerst goed afgesteld te zijn, anders helpt de beste toevoeging niet.
Volgens Poolside zijn er nog twee mogelijkheden: de EFI vervangen en zelfs de ECU opnieuw ontwerpen.
Inspector Gadget

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Bij de 11xx-serie kan je nog wel wat met de ECU doen, daar zijn ook al chips voor om een stuk tuning te doen.
(heb ik ook een blauwe maandag getracht)

Bij de -1200- lijkt mij dat een stuk moeilijker, zeker omdat BMW nogal veel van de werking van de -1200- nogal onder de pet houdt.
De oplossing daar is om de brandstofinjectors en O2 sensoren over te nemen en elektronica tussen te plaatsen.

De Vlaamse versie (Accelerator) met interessante nadere informatie;
http://www.sol2.be/Performance/NLD/Theory/index.html
http://www.sol2.be/Performance/ENG/Theory/index.html

En als ik het zo lees, werkt het in ieder geval om je motor (ook de -1200-) lekkerder "rond" te laten lopen;
http://www.ebbo.org/resistor_tuning.php

Maar ook de andere BMW modellen;
http://www.webbikeworld.com/t2/booster-plug/

Maar ik blijf van mening, het is *niet* een oplossing voor je (merkbare) KFR probleem.
Dat moet je eerst laten oplossen (lees: betere afstelling en onderhoud) en pas dan kan je het gedrag van je motor meer (lekker) "glad laten trekken" door zo'n oplossing.

Ik heb een dergelijk ding om ook eens te proberen, maar ik twijfel aangezien ik nog ander (en waarschijnlijk beter) "speelgoed" heb.
Kan niet wachten totdat ik mij bij Kenny kan vervoegen. _005
M.H.

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Ongelezen bericht door M.H. »

mveenstra schreef:hoe je het ook went of keert een Recyclizer is NIET de oplossing voor het KFR probleem. Het helpt enig zins het probleem verminderen maar absoluut niet weg halen. Een boxer is zo in te stellen dat hij kfr vrij is zonder Recyclizer en zonder enige extra's. Maar ik heb gemerkt dat dit niet zo simpel is als het lijkt. Bij die van mij was er veel mis. De meeste dingen heeft kenny allemaal verholpen en nu hoef ik alleen nog maar te zorgen dat de instellingen goed blijven. Dit is allemaal vrij simpel zelf te doen.

Maar eer dat dit allemaal zo was, was ik wel een hele tijd verder. Ik heb veel dingen geprobeerd en buiten het synchroniseren en kleppen stellen om. Was de Recyclizer de beste oplossing. Maar het belangrijkste blijft het afstellen.

Daarbij blijf ik ook zeggen. Dat je Beemer goed onderhouden echt een heel belangrijk punt blijft. Ik kies er voor om dit door Kenny te laten doen. Maar de kleine dingen doe ik het liefste zelf. Ook het synchroniseren kan ik zins kort zelf en ik merk dat dit voor mij heel veel verschil maakt. Ook al lijkt de afwijking nog zo klein.

Gisteren bij Mike in Baarn langsgeweest om eventueel zijn Recylizer te proberen.
Maar toen ik al aan kwam rijden hoorde Mike dat mijn motor niet goed was afgesteld (tewijl ik hiervoor nog 2 weken geleden bij de dealer voor ben teruggeweest!!).
Na een lekker bakje koffie stelde Mike voor om toch eerst de kleppen opnieuw af te stellen en daarna de gaskleppen te synchroniseren.
Zo gezegd, zo gedaan. (en met zo een goede leraar als Mike naast je is dit ook nog heel erg leuk om te doen).
Na dit allemaal gedaan te hebben draaide de motor al veel rustigeren en netter dan voorheen.
Mike had ook al gezien dat de bougies niet meer goed waren, dus stelde hij voor om met mij mee te rijden naar MotoZoom te Utrecht.
Onderweg daarna toe merkte ik al wel dat het KFR-en al een stuk verdwenen was.
Daar aangekomen 2 nieuwe NGK Iridium bougies gekocht en terplekke gemonteerd, en wederom een klein stukje gaan rijden.
Ook deze 2 nieuwe bougies hadden al een positieve uitwerking wat betreft het terugdringen van het KFR.
Daarna deed Mike nog iets met de zekeringen in de zekeringenkast; wat precies weet ik niet meer, maar dat kan Mike eventueel nog wel weer is verwoorden.
Hierna was het KFR voor mij gevoel (en heel veel gevoel zit toch wel tussen je oren) voor zo een 80 procent verminderd.
Als laatste hebben we de test-Recylizer van Mike ertussen gezet, en toen had ik het idee (maar nogmaals, het gevoel zit ook voor een groot deel tussen je oren) dat het KFR voor 90% was verdwenen. En hiermee kan ik zeker leven :D :D

Mike, heeeeeeeeeeeeeel erg veel dank voor je hulp en kennis om een mede RT-rijder te helpen.
Dankzij jouw rijdt mijn motor een stuk fijner, en dat geeft alleen nog meer plezier in het motor rijden.

Dankzij mensen zoals Mike geeft een forum, zoals dit leuke RT-forum, een extra toegevoegde waarde aan het motorrijden.
Door je kennis en ervaring hier op dit forum met elkaar te delen, geef je een ander forumlid soms net dat extra handigheidje/tool die hij/zij nodig heeft om het motorrijden zo leuk te houden.

Nogmaals Mike: dank _004 , hulde _004 & dank _004

Gegroet,
Marcel
Habeve

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Ongelezen bericht door Habeve »

Ik heb in het verleden ook een KFR Recyclizer aangeschaft maar daarna ongeveer een jaar in de schuur laten liggen.
Toen ik in november 2011 mijn -1200- echter half moest slopen om een re-knipperlichtschakelaar te vervangen :(
heb ik die gelegenheid gelijk gebruikt om de recyclizer te plaatsen.

Wat mij nu opvalt is het volgende;
de motor is op bedrijfstemperatuur en draait stationair perfect. Mooi regelmatig en mijn Twinmax geeft precies 0 aan _004
Nu is het echter zo dat bij, snel kort gasgeven de motor veel trager reageert. Hij komt veel langzamer op toeren dan vroeger het geval was.
Het lijkt net of de motor even teveel brandstof krijgt en dus 'verzuipt' .

Heeft iemand daar ook ervaring mee of is dit een bekend verschijnsel?

Hartelijk dank voor jullie hulp alvast.

[groet]
Harald
-1200-
Gebruikersavatar
BeemerBert
Berichten: 522
Lid geworden op: 21 jan 2009, 22:38
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: De Mergelandroute
Locatie: Heerlen

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Ongelezen bericht door BeemerBert »

Habeve schreef:Ik heb in het verleden ook een KFR Recyclizer aangeschaft maar daarna ongeveer een jaar in de schuur laten liggen.
Toen ik in november 2011 mijn -1200- echter half moest slopen om een re-knipperlichtschakelaar te vervangen :(
heb ik die gelegenheid gelijk gebruikt om de recyclizer te plaatsen.

Wat mij nu opvalt is het volgende;
de motor is op bedrijfstemperatuur en draait stationair perfect. Mooi regelmatig en mijn Twinmax geeft precies 0 aan _004
Nu is het echter zo dat bij, snel kort gasgeven de motor veel trager reageert. Hij komt veel langzamer op toeren dan vroeger het geval was.
Het lijkt net of de motor even teveel brandstof krijgt en dus 'verzuipt' .

Heeft iemand daar ook ervaring mee of is dit een bekend verschijnsel?

Hartelijk dank voor jullie hulp alvast.

[groet]
Harald
-1200-
Het kan zijn bij koudere buitentemperaturen dat de Recyclizer teveel brandstof geeft, hij verlaagt immers standaard de temperatuur waarop de inspuiting geregeld wordt.
Ik had dat probleem ook in de wintermaanden, en daarom overgeschakeld op de Belgische versie die dit probleem niet geeft.

Maar nu de temperaturen aan het oplopen zijn moet dit voor jou betekenen dat je motor weer normaal reageert op snel gasgeven.
Even afwachten dus .

Groet, Bert
Ton1959

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Gewoon die rommel eraf gooien lijkt mij de beste oplossing.

Ton _004
Inspector Gadget

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

@Habeve;
Het is al eens eerder aangegeven, maar voor de volledigheid nogmaalsl
Is je motor goed afgesteld *zonder* die BoosterPlug?
Dat is namelijk wel een belangrijk stap, afstellen van je motor zonder die modificatie er tussen.

Voor optimaal resultaat is het volgens mij zelfs zo dat, voordat je motor bij een beurt afgesteld gaat worden, je elke keer die modificatie eerst weer (tijdelijk) moet verwijderen.
Wat geen sinecure is bij de -1200-, je verwijdert het niet "effe snel".
Habeve

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Ongelezen bericht door Habeve »

dutchmidiman schreef:@Habeve;
Het is al eens eerder aangegeven, maar voor de volledigheid nogmaalsl
Is je motor goed afgesteld *zonder* die BoosterPlug?
Dat is namelijk wel een belangrijk stap, afstellen van je motor zonder die modificatie er tussen.

Voor optimaal resultaat is het volgens mij zelfs zo dat, voordat je motor bij een beurt afgesteld gaat worden, je elke keer die modificatie eerst weer (tijdelijk) moet verwijderen.
Wat geen sinecure is bij de -1200-, je verwijdert het niet "effe snel".
@DMM
Bedankt voor je antwoord.
Dit zou het misschien kunnen zijn, ik doe denk ik alles even overnieuw. De recyclizer was nl al geplaatst vóór de afstelling.
Ik denk dat ik hem er weer af haal en dan opnieuw de afstelling bekijk.
Kijken hoe het dan is. Loopt ie goed dan laat ik het maar zo.
[groet]
Harald
-1200-
Habeve

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Ongelezen bericht door Habeve »

Zo, heb de Recyclizer er weer af gehaald en ben naar onze "Kenny van het noorden" Tjibbe van Houten in Marum gereden.
Met behulp van de BMW synchroniser (digitaal), de oude vertrouwde kwikkolom meter en de GS-911 (prima apparaatje trouwens)
heeft Tjibbe het geheel weer prima afgesteld. _004
De Recyclizer kan in de verkoop, dus als iemand interesse heeft dan graag een PB'tje.
[groet]
Harald
-1200-
Inspector Gadget

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Je kunt het ook ritueel in stukken knippen. ;) (grapje!)

Ik ben heel blij voor je dat de motor weer toppie loopt, met of zonder een dergelijke oplossing.

PS: Om niet als anti-recyclizerdingesgevaloplossing persoon te boek te staan heb ik ook een dergelijke oplossing aangeschaft, maar nog niet gemonteerd.
Ik merk ook wel dat de -1200- niet optimaal loopt door de milieu-aanpassingen.
Maar ik heb meer hoop op de Performance Controler. _005
Ook die moet ik nog steeds gaan monteren.

Anyhoe, voor het te koop aan bieden, zou ik adviseren de rubriek Te Koop/Gevraagd;
viewforum.php?f=7
Dan krijgt het de exclusieve aandacht die het verdient.
Foto erbij (er zijn tenslotte verschillende soorten en merken), leuk prijsje en wellicht dat iemand anders daar mee geholpen kan worden.

Want dat is wel iets wat ik zou uit de diverse ervaringen distilleer;
Het is het proberen waard.
(zou eigenlijk niet nodig moeten zijn, maar dat was de keuze van Herrn. BMW)
Ton1959

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Ook op het F650 forum lees ik over de boosterplug. Nou ja ook bij het F650 forum zijn er meerdere met boxer motoren en het verbruik schijnt zelfs te zakken met de boosterplug. Misschien zoals men al aangaf dat de motortemperatuur bij een vrij arm afgestelde motor weer hoger word waardoor het verbruik ook weer omhoog kan gaan.
De boosterplug maakt het mengsel rijker maar het klappen in de uitlaat bij gas afsluiten schijnt dan helemaal tot het verleden te behoren. Dus schijnbaar worden de klappen in de uitlaat door een arm mengsel veroorzaakt en dat had ik weer niet verwacht.
Ik moet toegeven dat ik wel een aantal dingen deed die de dealer niet schijnbaar niet goed gedaan had. Dus gewoon de Brisk bougies eruit weer en het mengsel met de potmeter op de standaard aanbevolen waarde gezet (maximaal 0,5 % hoger dan standaard dan) en de motor goed afgesteld met de carbtune. Wel de NGK met de drievoudige massa electrode
En toen had ik totaal geen last meer van KFR. Het klappen in de uitlaat verminderde drastisch maar toch nog soms merkbaar. En mijn benzineverbruik is prettig laag. Dus misschien kan de boosterpug ook wel iets goeds doen maar de goede afstelling is volgens mij toch wel het belangrijkst. Wat ik ook merk is dat de afstelling in 10000km ook best wat verloopt dus soms tussendoor even de carbtune erop is geen overbodige luxe.

Ton
Kees Jan

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Ongelezen bericht door Kees Jan »

Waarom verloopt de afstelling, wordt het veroorzaakt door de rek van de dubbele Kabel? Ik neem aan dat de stationair-aanslag niet verloopt.

Groet,
Kees Jan
Ton1959

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Ik denk dat het te maken heeft met vervuiling van de gasklephuizen en misschien rek van de kabel. Maar er zijn natuurlijk nog een aantal dingen die zijn invloed kunnen hebben. Klepspeling word iets anders, bougies worden slechter en luchtfilter word vuiler.
Controleer bijvoorbeeld de vonksterkte van de bougie maar eens na 5000km. Soms zou vuil op of tussen de gaskabels nog effect kunnen hebben. Er is toch geen reden dat pas precies bij 10000 km gebeurd. Dat verloopt geleidelijk maar je kan slechts iedereen terug laten komen voor motor afstellen na elke 5000 km. Ik praat dan wel over een minimaal verloop hé. Maar ik ben dan gewoon zo iemand die het dan weer gewoon even wil bijstellen. En het werkt omdat ik geen KFR ken bij mijn motor. Oops corectie ik had KFR totdat ik hem zelf afstelde.
Gebruikersavatar
Heavy-NL
Berichten: 83
Lid geworden op: 01 mei 2012, 16:10
Type: Overig R-serie
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Dordrecht

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Ongelezen bericht door Heavy-NL »

Hallo,

Ik heb vorige week twee Halo bougies geplaatst en de Recyclizer. Voor € 70.- klaar. Ik moet zeggen, de R1100RT rijdt merkbaar beter. Nauwelijks nog KFR (heel klein beetje in 2e en 3e versnelling rond de 3000 rpm) en optrekken gaat nu schokvrij en met meer kracht. Ik ben (nog meer) happy.
Eerst een R1100RT en nu een R1150R, weer eens wat anders.
Ton1959

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Een carbtune is goedkooper als ik me goed herinner en lost het probleem ook op.
Gebruikersavatar
Jeroen1969
Berichten: 267
Lid geworden op: 09 sep 2012, 14:37
Type: R1250RT
Bijz: Spezial Option 719 Blue Planet
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Lage Vuursche

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Ongelezen bericht door Jeroen1969 »

In het andere draadje over KFR heb ik de vraag ook uitstaan, hier ook maar een keer: wat zijn jullie ervaringen met verschillende type brandstof? Mijn motor is vorige week onderworpen aan een grote beurt door Kenny. KFR beduidend minder. Keertje Tinq 95 getankt, KFR weer aanwezig. Daarop Shell V-Power (nee, ik heb geen aandelen Shell), nog niet zo mooi gelopen. Op het RS draadje in het motor forum hadden Roelof en Beemer Bert mij al uitgelegd dat KFR een R1100 R1150 ding is: de cilinder is in principe iets te groot waardoor de verbranding niet helemaal lekker loopt -> KFR. Bougies veranderen is een oplossing, Recyclezer is een oplossing maar ik vraag me dus af of een hoger octaan getal (98) of de brandstof met toevoegingen ook niet een oplossing kan zijn...

Wie kan mij hier wat zinnigs over vertellen en ervaringen met verschillende soorten brandstof delen? :?: _001

Voorlopig tank ik de V-Power en kijk het nog even aan. Kenny was niet al te enthousiast over de Recyclezer, dus die wil ik liefst zo lang mogelijk uit mijn motor houden. Ben benieuwd...
Voorheen: 1981 Yamaha Maxim 550, 2001 R1150RS, 2010 R1200RT, 2015 R1200RS, 2017 R1200RS. Spätzi = 2019 R1250RT, ja ze heeft een naam, nee ik schaam me nix.
Gebruikersavatar
JOS WRSM
Forumoprichter en -beheerder
Forumoprichter en -beheerder
Berichten: 4366
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:08
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: momenteel motorloos
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Tank om de 2 tankbeurten eens 98 . . . . maar verspil geen geld aan V-power en dergelijke producten (mijn mening en ervaring, hoor :$ ) het sap is immers al duur genoeg . . . De reclyclelizer is slechts een bypass, goed laten synchroniseren is echt de enige optie . . . . KFR is en blijft een boxerprobleem . . . . De een heeft er meer last van dan de ander . . . . een boxercharme zullen we maar zeggen . . . . _001
Jeroen1969 schreef:In het andere draadje over KFR heb ik de vraag ook uitstaan, hier ook maar een keer: wat zijn jullie ervaringen met verschillende type brandstof? Mijn motor is vorige week onderworpen aan een grote beurt door Kenny. KFR beduidend minder. Keertje Tinq 95 getankt, KFR weer aanwezig. Daarop Shell V-Power (nee, ik heb geen aandelen Shell), nog niet zo mooi gelopen. Op het RS draadje in het motor forum hadden Roelof en Beemer Bert mij al uitgelegd dat KFR een R1100 R1150 ding is: de cilinder is in principe iets te groot waardoor de verbranding niet helemaal lekker loopt -> KFR. Bougies veranderen is een oplossing, Recyclezer is een oplossing maar ik vraag me dus af of een hoger octaan getal (98) of de brandstof met toevoegingen ook niet een oplossing kan zijn...

Wie kan mij hier wat zinnigs over vertellen en ervaringen met verschillende soorten brandstof delen? :?: _001

Voorlopig tank ik de V-Power en kijk het nog even aan. Kenny was niet al te enthousiast over de Recyclezer, dus die wil ik liefst zo lang mogelijk uit mijn motor houden. Ben benieuwd...
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM

Afbeelding
db1972

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Ongelezen bericht door db1972 »

heb diverse dingen nu geprobeerd zoals een power KFR, werkte niet en hoorde van Notten jr dat dit pas leuke dingen zijn voor een 1200, en een tijdje een recyclizer erop gehad die werkte naar mijn gevoel beter maar was zeker niet de oplossing. Nu ik de motor heb na grondige reparaties en vervangen van materialen zou volgens Notten jr de oplossing zijn er een uitlaat onder te leggen zonder kat / lambda sonde en de instellingen te resetten. heb de motor nu twee dagen terug en rij er dagelijks mee naar het werk en dus ook door de file en ik moet zeggen dat ik het eigenlijk niet meer voel _004
Gebruikersavatar
Ton1959
Berichten: 3174
Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R80
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Tilburg
Locatie: Tilburg

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Ik henb geen Kat is niet standaard op mijn motor maar ook gewoon KFR toen ik hem kocht. Even synchroniseren Co afstellen en kfr zo goed als weg. Toen de Brisk bougies eruit en de iridium en toen was het helemaal perfekt.
Gebruikersavatar
Goose
Berichten: 59
Lid geworden op: 08 jul 2011, 23:33
Type: R1200RT
Bijz: Champagnekleur two tone
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Hoogerheide
Locatie: Hoogerheide

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Ongelezen bericht door Goose »

Vandaag de Recyclizer van de Hobyist te Hunsel geinstalleerd en gebruikt. Een ritje van 150 km naar Antwerpen voor motorkleding (Eko motorwear). Eerst de tank maar es volgegooid en daarna de snelweg op. Ik merkte dat de dame gelijk soepeler aanvoelde: minder schokkerig bij stationair draaien, pakte lekkerder op en maakte minder herrie (voor zover je een boxergeluid herrie noemt natuurlijk.... ;) ). Wel toch ietjes meer verbruik, maar dat kan ook aan een vlotte rijstijl liggen. Op de terugweg de snelweg vermeden en ook hier een duidelijk verschil. Waar het gisteren nog vervelend was om 50 in z'n 2 of 3 te rijden, was het nu goed te doen. Nog minimaal horten en stoten, maar ja, wie wil er nu zo langzaam rijden? _004 . Al met al ben ik erg tevreden voor een simpel kabeltje van 35 euro! Nu nog even m'n SM-5 module installeren voor de runninglights en dan ben ik weer klaar met " pimpen" voor dit jaar!


-Update 13-07-2012-

Ik ben dinsdag naar Vilsberg (Frankrijk) gereden en woensdag weer terug, met de -1100- inclusief de Recyclizer: Helemaal geweldig! Ik had een veel rustigere rit, minder trilling en ze liep gewoon soepeler... Op de heenweg vanaf Luxemburg binnendoor gereden en ik kon de rit mooi vergelijken met onze tocht door de Ardennen: veel beter in de bochten, beter optrekken en veel mooier bij lage toeren/snelheden. Op de terugweg via de snelwegen gegaan: minder zuinig? Ik weet het niet... M'n brandstoflampje ging aan net op de ring Antwerpen toen ik nog 60 km naar huis moest. Ik heb de rit uitgereden en de dagteller staat op 423 km!! Mijn gemiddelde is rond de 360 dat ik ga tanken. Goed alleen snelweg natuurlijk, constante snelheid maar toch, ik had verwacht dat ie minder km's zou aankunnen. Me Happy! _004
Laatst gewijzigd door Goose op 13 jul 2013, 16:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Met MMG (Militaire Motor Groet),
Goose
concours
Berichten: 236
Lid geworden op: 27 jun 2013, 23:18
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1100GS + R1150RT + R1200GS Adventure + K1100LT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Tussen zee en Zaan
Locatie: Zaanstad

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Ongelezen bericht door concours »

N.a.v. de reacties en ervaringen hier op het RT forum, heb ik ook bij http://www.novitech.nl/bestellennl.html de ReCyclizer besteld voor mijn 1150RT.
Vrijdag besteld en dinsdag in huis. Direct bij thuiskomst na het werk het kabeltje gemonteerd. Piece of cake, dit kan iedereen. Proefritje gemaakt en YES..... Wat een verschil. De boxer rijdt merkbaar soepeler en gelijkmatiger. Ik heb ook nog 2 irridium bougies erbij besteld, maar die zet ik er later op. Vooralsnog ben ik erg tevreden met het resultaat. Aanvulling 14 juli 13: de irridium bougies zitten er nu ook in. Motor start bij koude start iets beter en trekt makkelijker op in de 3e of 4e versnelling.
Laatst gewijzigd door concours op 14 jul 2013, 21:03, 2 keer totaal gewijzigd.
R1100RT; R1150RT; R1100GS; R1200GSA; K1100LT (ex. Jos WRSM)
Plaats reactie

Terug naar “Over: Konstantfahruckeln (KFR), Afstelling”